Dat zijn de standaard bluesakkoordjes, Eetjes en Aatjes afgewisseld met 7 akkoorden, dat is toch basic-shit zeg maar?quote:Op zondag 11 juli 2004 00:26 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Vanwaar die ""?
Owja, tuurlijk. Heheh, ik was er even niet helemaal bij met m'n hoofd.quote:Op zondag 11 juli 2004 00:46 schreef nozem het volgende:
[..]
Dat zijn de standaard bluesakkoordjes, Eetjes en Aatjes afgewisseld met 7 akkoorden, dat is toch basic-shit zeg maar?
tering, das wel heel erg dikquote:Op zaterdag 10 juli 2004 22:23 schreef Anotsu het volgende:
[..]
En .015 zelfs. En nog hoger... heb geloof ik ook wel s gehoord van .017![]()
Komt uit de film "Crossroads", best een leuke film voor gitaristen. Overigens is het gitaarspel van dat kereltje vrij duidelijk fake, in 't echt kon hij helemaal niet spelen en heeft Steve Vai alle electrische partijen ingespeeld, en Ry Cooder alle slide-partijen.quote:Op zondag 11 juli 2004 10:41 schreef super-muffin het volgende:
ik zag pas een filmpje bij iemand en daar was een gassie van ong 16 jaar of zo die speelde de 5e symphonie op de gitaar
ontiechelijk snel!!
en daarna probeert Steve Vai het ook, maar dat gaat fout
[..]
tering, das wel heel erg dik
oh ja, Crossroads, das waar.quote:Op zondag 11 juli 2004 10:45 schreef Zander het volgende:
[..]
Komt uit de film "Crossroads", best een leuke film voor gitaristen. Overigens is het gitaarspel van dat kereltje vrij duidelijk fake, in 't echt kon hij helemaal niet spelen en heeft Steve Vai alle electrische partijen ingespeeld, en Ry Cooder alle slide-partijen.
Precies, de pro's moeten het doenquote:Op zondag 11 juli 2004 10:45 schreef Zander het volgende:
[..]
Komt uit de film "Crossroads", best een leuke film voor gitaristen. Overigens is het gitaarspel van dat kereltje vrij duidelijk fake, in 't echt kon hij helemaal niet spelen en heeft Steve Vai alle electrische partijen ingespeeld, en Ry Cooder alle slide-partijen.
Die Squier was uit 2000 (inmiddels verkocht), die Fender heb ik nog steeds en is uit 2002quote:Op zaterdag 10 juli 2004 19:42 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Hoe oud was die fender? kan het niet geloven :x
Als je op zoek bent naar een western 6snaar, en je komt thuis met een 12snaar heb je niet de goede keus gemaakt. Zo'n 12snarige moet je echt kopen voor erbij, niet als "main-guitar"quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:53 schreef Athaphian het volgende:
Ik ben laatst bij feedback geweest.. heb ik 20 verschillende staalsnarige accoustische gitaren uitgeprobeerd...
Als ik rond de 500 euro had zou ik zon 12 snarige kopen.. DAT GELUID IS STRAKKK...
Verder denk ik zowiezo dat een gitaar van boven de 100 euro niet crap is en binnen een jaar afgeragt is....
Ik heb op wat gitaren van rond de 120 - 150 euro gespeeld en sommige klonken net zo scherp als andere gitaren van 400 euro. Ik ga na de zomer als ik geld heb nog eens een keer daarheen en dan wil ik ook een accoustische gaan kopen van rond de 150 euro. Gewoon leuk voor erbij.
Tja, het is ook wel slim om wat meer van die effecten afweetquote:Op zondag 11 juli 2004 19:20 schreef Noca het volgende:
Zeg Big_Boss_Man, niet lullig bedoelt hoor maar ik zie dat je heel veel bezig bent met dingen om het gitaarspel heen. Qua effecten e.d. en daar is helemaal niks mis mee, maar je bent toch ook nog een redelijke beginner? Lijkt het me handiger om eerst goed te leren spelen en dan allerlei leuke dingetjes erbij te kopen e.d. Nogmaals, niet lullig bedoelt hoor, maar viel me even op
Nee hoor, als jij dat vindt is dat okquote:Op zondag 11 juli 2004 20:37 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Tja, het is ook wel slim om wat meer van die effecten afweetje hebt er later profeit van, ik speel nu 8 jaar en heb niet veel verstand van die dingen. En dat is een handicap :x Je begint het toch wel redelijk snel te snappen als je er veel mee omgaat, maar toch is het niet verkeerd wat big boss man vraagt
Tuurlijk is het gitaarwerk het belangrijkst, maar de effecten moeten ook geen bagger zijn toch ? Of zie ik dit nou helemaal verkeerd
quote:Op zondag 11 juli 2004 21:04 schreef Noca het volgende:
[..]
Nee hoor, als jij dat vindt is dat ok
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 11 juli 2004 20:50 schreef Anotsu het volgende:
Het is beter om te leren spelen zonder effecten, effecten verbloemen fouten die je maakt. Als je zonder effecten of akoestisch speelt moet je het allemaal van je eigen speltechniek, die moet dan dus wel goed zijn.
imo
Ik weet het... 12 snarige is idd heel mooi als slag, lijkt alsof je met 2 gitaren door elkaar speelt. Ik heb er wel ff op getokkelt. tis wel te doen als ik ff oefen denk ik.quote:Op zondag 11 juli 2004 13:03 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Als je op zoek bent naar een western 6snaar, en je komt thuis met een 12snaar heb je niet de goede keus gemaakt. Zo'n 12snarige moet je echt kopen voor erbij, niet als "main-guitar"
Ik heb zelf ook een 12snarige (een Crafter) en hij klinkt echt prachtig. Hij speelt (uiteraard) het lekkerst met slaggitaar, als je moet tokkelen is een 6snaar beter aan te raden.
Ja, da's best goedkoop. Heb verder geen ervaring met Ibanez-pedalen, maar je zou even kunnen kijken op harmony central. Veel goedkoper worden ze ook 2de hands niet, denk ik.quote:Op maandag 12 juli 2004 15:17 schreef Prep2Fight het volgende:
Ey pple, ken iemand me zeggen of dit goedkoop is: [TK] Ibanez effectenpedaal SM7
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |