Postopkrikken kan natuurlijk ook.quote:Op zondag 27 juni 2004 15:19 schreef DuchessX het volgende:
Ik zou het niet weten.
waarop jij het antwoord niet weetquote:Op zondag 27 juni 2004 15:35 schreef Darklight het volgende:
Waarom heeft iedereen ander kleuren haren, net zo'n domme vraag
Genetisch bepaaldquote:Op zondag 27 juni 2004 15:41 schreef Flurry het volgende:
[..]
waarop jij het antwoord niet weet
Je hebt zeker nog wat huiswerk liggen.quote:Op zondag 27 juni 2004 15:30 schreef sneez het volgende:
Omdat ieder mens uniek is?
Nee, hoezo? Ik mag dan van Duitse orgine zijn, maar ik schrijf toch Nederlands.quote:Op zondag 27 juni 2004 15:33 schreef Ouagadougou het volgende:
Sorry hoor, maar schrijf jij al je posts via een vertaalsite ofzo?
Ik was in de hypothese dat pigment enkel aangetroffen kon worden in de huid, bedankt voor je glos.quote:Op zondag 27 juni 2004 15:45 schreef Flippit het volgende:
Heeft te maken met de hoeveelheid pigment. Pigment werkt normaliter als een bescherming tegen schadelijke UV-stralen van de zon. Het aanwezige pigment absorbeert deze stralen en kleurt bruin. Hoe meer pigment men in z'n ogen heeft, des te bruiner deze is. De hoeveelheid pigment is genetisch bepaald, maar is dus grotendeels gerelateerd aan de hoeveelheid pigment in de huid.
Wat een gemeenplaats.quote:Waarom de hoeveelheid pigment varieert, is moeilijker te beantwoorden, maar zo is de natuur nou eenmaal.
Nou, niet echt.quote:Op zondag 27 juni 2004 15:53 schreef Mugen_Honda het volgende:
[..]
Nee, hoezo? Ik mag dan van Duitse orgine zijn, maar ik schrijf toch Nederlands.
Je kan natuurlijk anomalie wel gebruiken maar ik vraag me af of het in deze zin echt correct is.quote:Op zondag 27 juni 2004 15:17 schreef Mugen_Honda het volgende:
Ik heb een anomalische anatomisch vraagje: waarom heeft iederiedereen verschillende tinten in hun oogjes?
Ja, ik heb Koekel om dit drijfveer? misbruikt, spijtig genoeg geen uitkomst.
Dan vraag ik langs de vermakelijkste weg, wie o wie heeft hetde wetenschap om het antwoord op de vraag te geven waarom iedereen andere kleur ogen heeftop het antwoord waarom ieder andere kleurtjes in hun oogjes heeft?
En wat voor nut heeft het eigenlijk?
Dat negers donker zijn, is vanwege de intensiteit van de zonlicht op hun huidoppervlak, hiermede verbrandt hun huid minder snel. Wat voor enig nut heeft de afwijkende tinten van onze ogen?quote:Op zondag 27 juni 2004 15:53 schreef 205_Lacoste het volgende:
Om precies dezelfde reden dat iedereen er anders uitziet. Moeder natuur heeft de genetische eigenschappen van een mens gedeeltelijk op de vrije loop gelaten. Het resultaat is dat er negers, geelhuiden, roodhuiden en blanken zijn. Als ik dit rijtje zou afmaken dan heeft Fok! niet genoeg database ruimte denk ik maar je kan zelf vast wel wat verzinnen nog
Goh, gaan wij denigrerend doen? Een moedervlek kan ook een wondje zijn in de embryonale stadium, dus wellicht een herstelwondje. Aangezien apen bruine ogen hebben, en door onze evolutieproces is het consequentie dat we ook blauwe ogen erbij hebben gekregen. De evolutieproces is gefundeerd op het baat ervan, dus er moet daadwerkelijk ook nut erin zitten in plaats dat jij poogt mij te afkraken, gaarne opbokken met je chargering.quote:Op zondag 27 juni 2004 16:04 schreef 205_Lacoste het volgende:
Wat heeft een moedervlek voor een nut... niets, helemaal niets. Niet alles heeft nut in deze wereld. Het nutsbesef toen je dit topic opende was ook erg laag vrees ik.
Overigens heb ik dit evolutionair gezien altijd vreemd gevonden... Een donkere kleur houdt meer warmte vast, aangezien negers uit Afrika, Nieuw Guinea en Australie (Papua's en Aboriginees zijn ook negers) komen vind ik dat nogal vreemd.... Je zou eerder verwachten dat "noorderlingen" donkerder zijn om meer warmte vast te houden en mensen dichter bij de evenaar lichter zijn om het meer af te stoten.quote:Dat negers donker zijn, is vanwege de intensiteit van de zonlicht op hun huidoppervlak, hiermede verbrandt hun huid minder snel. Wat voor enig nut heeft de afwijkende tinten van onze ogen?
Zover is de evolutie nog niet Speth, wel een goed punt om mee te nemen voor de in gang zijnde evolutiequote:Op zondag 27 juni 2004 18:00 schreef Speth het volgende:
Dat ze meer pigment hebben om UV straling tegen te houden snap ik, maar waarom heeft dat pigment zich niet aangepast om een lichtere kleur te hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |