abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20225819
Van die make-up verwijder/schoonmaakdoekjes voor je gezicht zijn heel handig om mee te nemen op vakantie. Nu had ik via via een pakje van de kruidvat waarmee dat prima ging. Die waren op en ik heb nieuwe, van de trekpleister, gekocht, daar kon ik niet tegen. Ze gaven een heeeeeeel erg brandend gevoel rond mn ogen, echt pijn.

Ik naar de Kruidvat, daar doekjes gekocht met precies dezelfde naam als de eerste goeie. Helaas, daar kon ik ook niet tegen. Net even bestanddelen tegen elkaar weggestreept en ze blijken inderdaad uit een andere samenstelling te bestaan.
De oude/goede doekjes van de kruidvat zijn vervangen door doekjes met de nieuwe samenstelling.. balen!

Ik ga over een paar dagen op vakantie, en wil echt heel graag van die doekjes mee, heeft er iemand een suggestie welke doekjes ik zou kunnen proberen?

(Voor de liefhebber; De bestanddelen die in de 'verkeerde' doekjes wel zitten, en de goede niet;
- Cetearyl Isononanoate
- Clyceryl Stearate
- Fragrance
- Cetyl Palmitate
- Cetereath-20
- Propylparaben
- Cetereath-12)

[ Bericht 7% gewijzigd door Naamah op 27-06-2004 14:33:53 ]
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  zondag 27 juni 2004 @ 14:35:07 #2
17526 trie
't is wa.
pi_20225998
Fragrance = geurstof(fen) trouwens
Een ei maakt nog geen kip (en zo is het voorspeld).
pi_20226041
ok.. ik heb geen idee wat het betekent, dacht dat misschien iemands iets zou kunnen herkennen waar ik evt. niet tegen zou kunnen, zou makkelijk zijn in de zoektocht
  zondag 27 juni 2004 @ 14:53:54 #4
46006 Dr.Oetker
Pyrotechnician
pi_20226421
Die stoffen, op de fragrance (parfum) na, zijn allemaal nogal zware koolwaterstoffen die me niet zo veel effect lijken kunnen hebben. Het zou dus best kunnen dat die geurstoffen het veroorzaken...alleen propylparaben is ietsje minder prettig maar dat zit tegenwoordig werkelijk overal in dus dat zal het wel niet zijn.
No, I will not fix your computer
pi_20226839
zou kunnen, maar op die waar ik wel tegen kan staat ook 'parfum', propylpharaben zit ook in gewone reinigingsmelk en dat gaat ook goed.
  zondag 27 juni 2004 @ 15:15:08 #6
17526 trie
't is wa.
pi_20226913
Misschien heeft't meer met de hoeveelheid van een stof die erin zit te maken. Zie het als een beetje alcohol tegenover veel alcohol, en dat je tegen een beetje wel kan maar veel dus erg gaat branden.

Het is lastig om zoiets zo te zoeken omdat't om de hele samenstelling gaat
Een ei maakt nog geen kip (en zo is het voorspeld).
  zondag 27 juni 2004 @ 15:16:17 #7
16715 Mylene
*schatje*
pi_20226944
Ik vind die reinigingsdoekjes helemaal niets. Ze drogen je huid uit. Ik maak mijn gezicht het liefst schoon met reiningsmelk of een face-wash. En daarna met een topic om de laatste restjes weg te halen .
  zondag 27 juni 2004 @ 15:21:06 #8
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_20227076
Ik vind ze wel makkelijk als ik echt helemaal kapot thuiskom en geen zin heb in een uitgebreid reinigingsritueel. Even je gezicht ermee poetsen en je gaat nog altijd schoner naar bed dan dat je met make-up en al erin duikt *ril*...
  zondag 27 juni 2004 @ 15:29:02 #9
36822 Mexoryl
TDSA + DTS
pi_20227258
Kruidvat en Trekpleister zijn van hetzelfde bedrijf, dus het verbaast me niet dat het om identieke producten gaat.
pi_20227272
precies, daarvoor gebruik ik ze ook en op vakantie op campings is het ook handiger.. argh.. baal er echt van dat ik degene waar ik wél tegen kon heb opgemaakt
pi_20227415
Bij mij verschilt het ook per merk van die doekjes of het prikt of niet nadat ik mn gezicht ermee heb schoongemaakt. Sommigen vind ik ook rot en die gebruik ik dan ook niet meer. op het moment heb ik ze van nivea en die gaan wel goed.
Kun je die doekjes van Dove niet meenemen waarbij je een beetje water moet doen? Dan moet je je gezicht wel even afspoelen daarna. Die had ik eerst ook, werkte goed. Moet ze eigenlijk weer kopen
pi_20227511
Dankje Radiohoofdje, daar kan ik wat mee! Ik zal morgen op zoek gaan!
  zondag 27 juni 2004 @ 15:50:04 #13
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20227778
Die van dove heb ik ook een paar keer gebruikt en dat ging wel goed. Lekker snel ook.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 27 juni 2004 @ 16:18:08 #14
94337 DusDat
Livin' A Gay Life
pi_20228408
Ik gebruik reinigingsdoekjes van Clinique !! Ik gebruik het alleen als ik uit ben geweest en geen puf meer heb om om 05.30 nog met een foam en tonic aan de slag te gaan, doekje over het gezicht en klaar
Someday you're gonna know
There's more to get than what you've got
You gotta learn to let go
Stop living it up, ready or not
pi_20234399
Ik heb wel goede ervaringen met de hema-doekjes. Geen idee wat voor spul erin zit, want gebruik ze al een tijdje niet meer, maar die brandden bij mij iig niet.
  zondag 27 juni 2004 @ 20:35:39 #16
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_20234428
Ik kan ook bijna nergens tegen, maar gebruik nu babydoekjes van de Aldi voor mijn gezicht en vreemd genoeg kan ik daar heel goed tegen.

M'n moeder (kan eigenlijk overal wel tegen) heeft die nu ook ontdekt, op de een of andere vage manier zijn die heel fijn voor je gezicht.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_20234932
Angeles zijn die aldi doekjes dan ook echt om make-up te verwijderen? denk het niet aangezien het baby-doekjes zijn...
  zondag 27 juni 2004 @ 21:01:07 #18
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_20235009
Nee, dat niet, maar mijn make up gaat er wel af met die doekjes, dus het maakt mij niet uit of ze er oorspronkelijk voor bedoeld zijn of niet.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_20235128
nee ok, zal morgen eerst eens kijken naar de al genoemde dove/nivea doekjes, maar houd dit ook in gedachte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')