abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1426793
DEN BOSCH - Enkele tientallen ouders hebben donderdag samen met hun kinderen in Den Bosch gedemonstreerd tegen de tijdelijke sluiting van de peuterspeelzalen in de Brabantse hoofdstad en enkele omliggende plaatsen.

Ze riepen wethouder B. Eigeman nogmaals op hen in staat te stellen de peuterzalen de komende weken draaiende te houden. Volgens Eigeman is dat echter uitgesloten omdat alleen gekwalificeerde krachten leiding mogen geven.

Het gaat om een kleine dertig peuterspeelzalen. Die zijn na de vakantie niet begonnen omdat de verantwoordelijke Facilitaire Stichting Peuterspeelzalen de afgelopen zomer failliet is verklaard. Inmiddels hebben drie organisaties een offerte uitgebracht om de voorzieningen over te nemen.

Het faillissement was het gevolg van zwak management, waardoor financiële problemen zijn ontstaan. Voor de ongeveer zestig peuterleidsters is collectief ontslag aangevraagd. Zodra een nieuwe exploitant is gevonden, kunnen ze vermoedelijk allemaal weer aan de slag.

Op straat
Door de perikelen staan ruim 1400 kinderen tijdelijk op straat. Volgens wethouder Eigeman duurt het hooguit nog enkele weken voordat de speelzalen weer open gaan. Het college van B en W besluit volgende week welke organisatie de exploitatie mag overnemen.

bron:EN.Nl
------------------------------------------------------------

De oorspronkelijke titel: "Ouders demonstreren tegen sluiting peuterspeelzalen" was iets te lang als opener.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 00:11:06 #2
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1426829
Jammer dan voor die ouders, moeten ze maar een dag vrij nemen en voor hun koters gaan zorgen.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 00:25:20 #3
10090 waspman
life is sweet
pi_1427002
inderdaad.. als je zonodig kinderen wilt, moet je er ook maar zelfs eens voor zorgen
pi_1427013
Ik sluit me aan bij de eerste twee posters.
Wittgenstein
pi_1427149
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 00:25 schreef waspman het volgende:
inderdaad.. als je zonodig kinderen wilt, moet je er ook maar zelfs eens voor zorgen
Ja, maar op het moment dat je ze nam/neemt (krijgt eigenlijk) ging/ga je ervan uit dat er peuterspeelzalen zijn.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1427159
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 00:42 schreef R@b het volgende:

[..]

Ja, maar op het moment dat je ze nam/neemt (krijgt eigenlijk) ging/ga je ervan uit dat er peuterspeelzalen zijn.

En dat is/was de reden om kinderen te nemen/krijgen?
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 00:45:01 #7
10188 links234
pi_1427165
Is er eigenlijk sprake van oplichting, fraude, verduistering, valsheid in geschrifte en wat dies meer zij, of is het gewoon een foutje in de administratie. Er was laatst toch ook iets met een school of zo?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1427179
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 00:43 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

En dat is/was de reden om kinderen te nemen/krijgen?

Dat zou een reden kunnen geweest zijn die de beslissing tot het nemen/krijgen van kinderen vergemakkelijkt heeft.

Maar buiten dat rekenen die ouders erop dat er speelzalen zijn zodat ze nog tijd voor zelfontplooïng over hebben. Want dat is waar het goed voor is/kan zijn.

pi_1427206
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 00:45 schreef links234 het volgende:
Is er eigenlijk sprake van oplichting, fraude, verduistering, valsheid in geschrifte en wat dies meer zij, of is het gewoon een foutje in de administratie. Er was laatst toch ook iets met een school of zo?
Peuterspeelzalen zijn toch gewoon een particulier initatief? Kennelijk failliet gegaan door mismanagement.
pi_1427466

Hierbij nog een fotootje van de demonstratie.

vrijdag 17 augustus 2001 @ 01:21:08 #11
10188 links234
pi_1427487
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 00:50 schreef R@b het volgende:

[..]

Peuterspeelzalen zijn toch gewoon een particulier initatief? Kennelijk failliet gegaan door mismanagement.

Hoezo? Wat voor mismanagement?
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 03:05:23 #12
272 R@b
No-nonsens
pi_1428133
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 01:21 schreef links234 het volgende:

[..]

Hoezo? Wat voor mismanagement?

Vraag het na, zoek het uit....
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 augustus 2001 @ 09:27:08 #13
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1428650
Van de 7 dagen in de week zorgen mijn vrouw en ik er 6 zelf voor de kinderen, en een dag in de week gaan ze naar het kinderdag verblijf. En het zou verdomde lastig zijn als die ene dag weg zou vallen. Ik kan me het protest wel voorstellen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 09:38:02 #14
3542 Gia
User under construction
pi_1428687
Jullie vergeten dat het hier om peuterspeelzalen gaat, niet om kinderdagverblijven.

Een peuterspeelzaal is bedoeld om kinderen vanaf 2,5 jaar te laten wennen aan 'school'. Ze gaan daar dan 2 morgens of middagen naartoe, om te spelen met andere kinderen, weg van mama. Ze leren er een hoop, wat nuttig is voor als ze naar de 'grote school' gaan. Er wordt ook al klassikaal gewerkt. Samen zingen, samen fruit eten en limonade drinken.
Basisscholen zijn blij als kinderen op de peuterspeelzaal hebben gezeten. Deze kinderen wennen veel sneller aan het hele-dagen-naar-school gaan.

Een kinderdagverblijf is iets heel anders. Daar dump je je kinderen als je wilt blijven werken. Nu is 1 of 2 dagen nog niet zo erg. Maar ik ken mensen, die maar 1 kind hebben en dat kind moet 5 dagen in de week tot 17.30 uur naar het kinderdagverblijf.
Deze kinderen gaan meestal ook niet naar een peuterspeelzaal en missen dus die voorbereiding op de basisschool. Want de leidsters op een kinderdagverblijf hebben niet de tijd om met die kinderen liedjes te gaan zingen. Er zitten ook kinderen van verschillende leeftijden, van baby's tot een jaar of 12.

Ik hoop voor die peuters in Den Bosch, dat ze gauw weer 'naar school' kunnen.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 augustus 2001 @ 09:44:22 #15
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1428711
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 09:38 schreef Gia het volgende:
Jullie vergeten dat het hier om peuterspeelzalen gaat, niet om kinderdagverblijven.

Een peuterspeelzaal is bedoeld om kinderen vanaf 2,5 jaar te laten wennen aan 'school'. Ze gaan daar dan 2 morgens of middagen naartoe, om te spelen met andere kinderen, weg van mama. Ze leren er een hoop, wat nuttig is voor als ze naar de 'grote school' gaan. Er wordt ook al klassikaal gewerkt. Samen zingen, samen fruit eten en limonade drinken.
Basisscholen zijn blij als kinderen op de peuterspeelzaal hebben gezeten. Deze kinderen wennen veel sneller aan het hele-dagen-naar-school gaan.

Een kinderdagverblijf is iets heel anders. Daar dump je je kinderen als je wilt blijven werken. Nu is 1 of 2 dagen nog niet zo erg. Maar ik ken mensen, die maar 1 kind hebben en dat kind moet 5 dagen in de week tot 17.30 uur naar het kinderdagverblijf.
Deze kinderen gaan meestal ook niet naar een peuterspeelzaal en missen dus die voorbereiding op de basisschool. Want de leidsters op een kinderdagverblijf hebben niet de tijd om met die kinderen liedjes te gaan zingen. Er zitten ook kinderen van verschillende leeftijden, van baby's tot een jaar of 12.

Ik hoop voor die peuters in Den Bosch, dat ze gauw weer 'naar school' kunnen.

Grappig, ik wilde over dit verschil ook een opmerking maken .

Dat de leidsters op een kinderdagverblijf geen tijd hebben om liedjes te zingen en dergelijke in incorrect, althans wat het kinderdag verblijf waar mijn dochters naar toe gaan. Er zijn duidelijke homogene groepen wat betreft leeftijd, en de oudste kinderen zijn 3. Vanaf hun vierde bestaat er elders weer de naschoolse opvang.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_1428726
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 00:11 schreef links234 het volgende:
Jammer dan voor die ouders, moeten ze maar een dag vrij nemen en voor hun koters gaan zorgen.
dát heeft bruce lee nooit gezegd !!
Sprakeloos.......
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 10:06:27 #17
3542 Gia
User under construction
pi_1428795
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 09:44 schreef Doc het volgende:

[..]

Grappig, ik wilde over dit verschil ook een opmerking maken .

Dat de leidsters op een kinderdagverblijf geen tijd hebben om liedjes te zingen en dergelijke in incorrect, althans wat het kinderdag verblijf waar mijn dochters naar toe gaan. Er zijn duidelijke homogene groepen wat betreft leeftijd, en de oudste kinderen zijn 3. Vanaf hun vierde bestaat er elders weer de naschoolse opvang.

Ja, klopt. Dat kind dat ik bedoel zit nu op de naschoolse opvang, dagelijks tot 17.30. Ze zat eerst op het kinderdagverblijf. Hele dagen!

Een paar jaar geleden bestond er nog geen naschoolse opvang. Toen zat het allemaal op het kinderdagverblijf. Deze scheiding van kleintjes en schoolgaande kinderen is beter.

Maar dan nog zitten er op de peuterspeelzaal allemaal kinderen van dezelfde leeftijd. Het verschil is hooguit een 9 maanden, tussen de oudste en de jongste. Tenminste hier wel. Daar zitten ze vanaf 2,5 jaar 2 morgens en vanaf ongeveer 3 jaar en 3 maanden, 2 middagen plus als je wilt de woensdagmorgen erbij.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')