bron:EN.Nl
------------------------------------------------------------
De oorspronkelijke titel: "Ouders demonstreren tegen sluiting peuterspeelzalen" was iets te lang als opener.
quote:Ja, maar op het moment dat je ze nam/neemt (krijgt eigenlijk) ging/ga je ervan uit dat er peuterspeelzalen zijn.
Op vrijdag 17 augustus 2001 00:25 schreef waspman het volgende:
inderdaad.. als je zonodig kinderen wilt, moet je er ook maar zelfs eens voor zorgen
quote:En dat is/was de reden om kinderen te nemen/krijgen?
Op vrijdag 17 augustus 2001 00:42 schreef R@b het volgende:[..]
Ja, maar op het moment dat je ze nam/neemt (krijgt eigenlijk) ging/ga je ervan uit dat er peuterspeelzalen zijn.
quote:Dat zou een reden kunnen geweest zijn die de beslissing tot het nemen/krijgen van kinderen vergemakkelijkt heeft.
Op vrijdag 17 augustus 2001 00:43 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
En dat is/was de reden om kinderen te nemen/krijgen?
Maar buiten dat rekenen die ouders erop dat er speelzalen zijn zodat ze nog tijd voor zelfontplooïng over hebben. Want dat is waar het goed voor is/kan zijn.
quote:Peuterspeelzalen zijn toch gewoon een particulier initatief? Kennelijk failliet gegaan door mismanagement.
Op vrijdag 17 augustus 2001 00:45 schreef links234 het volgende:
Is er eigenlijk sprake van oplichting, fraude, verduistering, valsheid in geschrifte en wat dies meer zij, of is het gewoon een foutje in de administratie. Er was laatst toch ook iets met een school of zo?
quote:Hoezo? Wat voor mismanagement?
Op vrijdag 17 augustus 2001 00:50 schreef R@b het volgende:[..]
Peuterspeelzalen zijn toch gewoon een particulier initatief? Kennelijk failliet gegaan door mismanagement.
quote:Vraag het na, zoek het uit....
Op vrijdag 17 augustus 2001 01:21 schreef links234 het volgende:[..]
Hoezo? Wat voor mismanagement?
Een peuterspeelzaal is bedoeld om kinderen vanaf 2,5 jaar te laten wennen aan 'school'. Ze gaan daar dan 2 morgens of middagen naartoe, om te spelen met andere kinderen, weg van mama. Ze leren er een hoop, wat nuttig is voor als ze naar de 'grote school' gaan. Er wordt ook al klassikaal gewerkt. Samen zingen, samen fruit eten en limonade drinken.
Basisscholen zijn blij als kinderen op de peuterspeelzaal hebben gezeten. Deze kinderen wennen veel sneller aan het hele-dagen-naar-school gaan.
Een kinderdagverblijf is iets heel anders. Daar dump je je kinderen als je wilt blijven werken. Nu is 1 of 2 dagen nog niet zo erg. Maar ik ken mensen, die maar 1 kind hebben en dat kind moet 5 dagen in de week tot 17.30 uur naar het kinderdagverblijf.
Deze kinderen gaan meestal ook niet naar een peuterspeelzaal en missen dus die voorbereiding op de basisschool. Want de leidsters op een kinderdagverblijf hebben niet de tijd om met die kinderen liedjes te gaan zingen. Er zitten ook kinderen van verschillende leeftijden, van baby's tot een jaar of 12.
Ik hoop voor die peuters in Den Bosch, dat ze gauw weer 'naar school' kunnen.
quote:Grappig, ik wilde over dit verschil ook een opmerking maken
Op vrijdag 17 augustus 2001 09:38 schreef Gia het volgende:
Jullie vergeten dat het hier om peuterspeelzalen gaat, niet om kinderdagverblijven.Een peuterspeelzaal is bedoeld om kinderen vanaf 2,5 jaar te laten wennen aan 'school'. Ze gaan daar dan 2 morgens of middagen naartoe, om te spelen met andere kinderen, weg van mama. Ze leren er een hoop, wat nuttig is voor als ze naar de 'grote school' gaan. Er wordt ook al klassikaal gewerkt. Samen zingen, samen fruit eten en limonade drinken.
Basisscholen zijn blij als kinderen op de peuterspeelzaal hebben gezeten. Deze kinderen wennen veel sneller aan het hele-dagen-naar-school gaan.Een kinderdagverblijf is iets heel anders. Daar dump je je kinderen als je wilt blijven werken. Nu is 1 of 2 dagen nog niet zo erg. Maar ik ken mensen, die maar 1 kind hebben en dat kind moet 5 dagen in de week tot 17.30 uur naar het kinderdagverblijf.
Deze kinderen gaan meestal ook niet naar een peuterspeelzaal en missen dus die voorbereiding op de basisschool. Want de leidsters op een kinderdagverblijf hebben niet de tijd om met die kinderen liedjes te gaan zingen. Er zitten ook kinderen van verschillende leeftijden, van baby's tot een jaar of 12.Ik hoop voor die peuters in Den Bosch, dat ze gauw weer 'naar school' kunnen.
Dat de leidsters op een kinderdagverblijf geen tijd hebben om liedjes te zingen en dergelijke in incorrect, althans wat het kinderdag verblijf waar mijn dochters naar toe gaan. Er zijn duidelijke homogene groepen wat betreft leeftijd, en de oudste kinderen zijn 3. Vanaf hun vierde bestaat er elders weer de naschoolse opvang.
quote:dát heeft bruce lee nooit gezegd !!
Op vrijdag 17 augustus 2001 00:11 schreef links234 het volgende:
Jammer dan voor die ouders, moeten ze maar een dag vrij nemen en voor hun koters gaan zorgen.
quote:Ja, klopt. Dat kind dat ik bedoel zit nu op de naschoolse opvang, dagelijks tot 17.30. Ze zat eerst op het kinderdagverblijf. Hele dagen!
Op vrijdag 17 augustus 2001 09:44 schreef Doc het volgende:[..]
Grappig, ik wilde over dit verschil ook een opmerking maken
.
Dat de leidsters op een kinderdagverblijf geen tijd hebben om liedjes te zingen en dergelijke in incorrect, althans wat het kinderdag verblijf waar mijn dochters naar toe gaan. Er zijn duidelijke homogene groepen wat betreft leeftijd, en de oudste kinderen zijn 3. Vanaf hun vierde bestaat er elders weer de naschoolse opvang.
Een paar jaar geleden bestond er nog geen naschoolse opvang. Toen zat het allemaal op het kinderdagverblijf. Deze scheiding van kleintjes en schoolgaande kinderen is beter.
Maar dan nog zitten er op de peuterspeelzaal allemaal kinderen van dezelfde leeftijd. Het verschil is hooguit een 9 maanden, tussen de oudste en de jongste. Tenminste hier wel. Daar zitten ze vanaf 2,5 jaar 2 morgens en vanaf ongeveer 3 jaar en 3 maanden, 2 middagen plus als je wilt de woensdagmorgen erbij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |