Eergister binnengekregen om te reviewen voor Gamer.nl (wellicht beetje laat voor een review gezien de game al een maand in de winkels ligt, maar goed, niks aan te doen dit keer), gelijk begonnen. Leuke game, zeker in het begin overweldigend. De intro is echt zeer goed gedaan, net een film!
![]()
} Animaties ook zo goed, audio ook al, echt, super game...!
... Alleen naar mate je verder speelt, begin je steeds meer te zien hoe beperkt de game is, vind ik. Ik bedoel, uiteindelijk stelt de game helemaal niet zoveel voor.
![]()
Soort van veredeld CS level
![]()
, met wat niet al te slimmme Tango's. Hou ze bezig met 1 team, storm met het andere team naar voren, gooi een handgranaat, refill @ CASEVAC en klaar. Herhaal dit nog tien keer en je bent door de game heen geloof ik? Let wel, dit was op normal en niet op hard.
En naderhand had ik beter gelijk Co-op kunnen doen, gezien de mensen die het spelen en blijven spelen het cool vinden en dus het ook kunnen. Scheelt je weer een team minder om op te letten.
![]()
Zitten nog wel een paar rare bugs in (manschappen die je niet kunt raken? Andere units die voor elkaar staan en niet op elkaar schieten) en het is eigenlijk best hinderlijk dat, wanneer je dood gaat, je niet snel naar het menu kan gaan, maar alleen op A (go to save) of B (go to replay) kan gaan.
Overigens zit het replay systeem wel leuk in elkaar, alleen dan is het weer jammer dat je het niet vanaf andere opzichten (helicopterview, view van de enemy) kunt zien... En voor elke meter Alpha team MOVE, Bravo out horen word je soms ook ziek van
![]()
.
Hoe dan ook, ik geloof wel dat het een game gemaakt is voor het Amerikaanse leger. Trouwens ook een typisch Amerikaans tintje in de game zeg (Make us proud, learn this and you will be unstopable etc) maar goed, daar moet je even doorheen kijken he.
Samengevat kun je stellen dat dit een semi-realistisch tactische arcade shooter is. Je kan niet dood, ammo kan niet op, reviven kan om de zoveel meter, saven idem, maar hoe je moet lopen, aanvallen, flanken, dat is weer realistisch as hell. Op de AI na dan....
Goh, dit even netjes herschrijven en ik ben er eigenlijk al.
![]()
Naja, eerst de game maar echt uitspelen. Ben nu bij Chapter 6, jack o hearts terugbrengen naar CASEVAC. Moeilijk? Nah. Leuk, dat wel.