abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20284907
eigenlijk zou je c2 media of bedrijven zoals coolwebsearch de rekening moeten sturen voor de problemen die ze veroorzaken (spyware is in Nederland nl verboden). (alleen jammer dat het meestal buitenlandse bedrijven zijn )

Btw hier is nog een site met veel varianten van CWS
http://www.spywareinfo.com/~merijn/cwschronicles.html
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_20286409
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 18:07 schreef switchboy het volgende:
eigenlijk zou je c2 media of bedrijven zoals coolwebsearch de rekening moeten sturen voor de problemen die ze veroorzaken (spyware is in Nederland nl verboden). (alleen jammer dat het meestal buitenlandse bedrijven zijn )

Btw hier is nog een site met veel varianten van CWS
http://www.spywareinfo.com/~merijn/cwschronicles.html
Euh.. spyware verboden?? Linkje aub..
Spam is wel verboden, op spyware is nog geen verbod dacht ik.
pi_20288107
quote:
[knip]Desgevraagd zei PvdA-kamerlid Martijn van Dam hierover: "Spyware is in Nederland verboden. Dat is terecht, want het is schandalig als bedrijven zonder dat je het weet je activiteiten op internet bespioneren. Dat verbod moet wel gehandhaafd worden. Als consument heb je niks aan een verbod waarvoor geen adequate handhaving geregeld is." Bron: http://www.tweakers.net/nieuws/33067
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_20288508
Ik krijg mijn variant van Coolwebsearch er ook niet af. De nieuwste versie van CWShredder verwijderd mijn variant, maar deze installeert zichzelf weer bij het opnieuw opstarten van de computer. Ik heb alles geprobeerd. Ik geef het op, totdat de nieuwe update weer verschijnt. Ik vind dit nog vervelender dan een virus.
pi_20288626
msn+ installeren MET sponsorprogramma, weer verwijderen, en dan installeren ZONDER sponsorprogramma als je toch msn+ wil hebben

ik garandeer niks, maar het heeft al vaker geholpen, mits je msn+ op je pc hebt natuurlijk
jah, het is wat!
pi_20288644
quote:
Op maandag 28 juni 2004 19:31 schreef Ickeane het volgende:
Mplayer2.exe en of windowsmedia player
schijnen het ding weer te installeren

maar kan zijn dat nog veel meer windows .exes geinfecteerd zijn :S
Hopen van niet.. hij zit er weer op ga hem vanavond weer verwijeren
Dat is interessant. Mijn WMP doet het niet meer. En een nieuwe versie kan niet geinstalleerd worden, want dan krijg ik elke keer een error.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 20:47:34 #32
63732 Ogrefish
King of fish
pi_20289059
Ik krijg deze er ook niet af. Ik heb ook alles al geprobeerd.
Live from planet Earth. The ocean. Dark water.
pi_20289466
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 20:15 schreef switchboy het volgende:

[..]
Hmm.. lekker dan. Waar kan ik mijn schadeclaims gaan indienen??

Maar ja.. voordat het ook echt nut heeft zijn we weer een hoop jaren verder (helaas)..
  dinsdag 29 juni 2004 @ 21:04:40 #34
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_20289603
Kijk eens hier: het is een parasite: http://www.doxdesk.com/parasite/

en bij coolwebsearch staat psies hoe je 'm weg moet halen http://www.doxdesk.com/parasite/CoolWebSearch.html

suc6
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
pi_23169759
Ik heb dat ding ook (tenminste de pc waar m'n zusje op werkt) en hij is echt niet weg te krijgen

Ik heb deze progs tot nu toe geprobeerd, allen met de laatste updates
Adaware SE
PestPatrol
SpySweeper
Spybot
GIANT AntiSpyware
Hjjjackthis

De meeste van deze progs vinden hem wel maar hij komt gewoon terug

Er draaien constant processen mee zoals qwddfeqs.exe, deze kun je wel killen maar er komt direct een proces voor terug met een gelijksoortige naam, zelfs in veilige modus (!!)

De browser start op met een pagina als http://www.dsflhwlwhr32802nf2kl2.info/asdasdfdasf/asd

en dan gaat ie naar coolwebsearch.com, ook zo'n lelijke toolbar is niet weg te krijgen

Omdat ik die zooi niet weg kon krijgen in win2k heb ik WinXP met SP2 (die zou veiliger moeten zijn) erop gezet en het account van m'n zusje op limited gezet, maar nu zit weer alles eronder

Bestaat er al een echte remedie tegen dit ding of moet ik bezig blijven de symptonen te bestrijden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Hayek op 08-11-2004 19:04:25 ]
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_23171202
Is het sinds je zusje messenger-plus heeft geïnstalleerd?
Zo ja, dan messenger-plus deïnstalleren en daarna opnieuw installeren ZONDER sponsorpragramma (hij vraagt tijdens de installatie zelf of je dat wil installeren of niet, maar aangezien het lijkt of het gaat over de standaard overeenkomst vergeten veel mensen hier "nee" aan te vinken)

Als bovenstaande niet werkt kan het zijn dat je al teveel van het sponsorprogramma hebt vern**kt, in dat geval wil het wel eens helpen msg+ nog een keer te installeren MET sponsorprogramma en daarna bovenstaand proces nog een keer te doorlopen
jah, het is wat!
pi_23185500
CWShredder is enige tijd geleden overgekocht door een bedrijf en die hebben er nog een update van uitgebracht. Probeer die nieuwe versie eens..
klik hier voor te downloaden
pi_23186584
quote:
Er draaien constant processen mee zoals qwddfeqs.exe, deze kun je wel killen maar er komt direct een proces voor terug met een gelijksoortige naam, zelfs in veilige modus (!!)
Welke veilige modus draai je dan, met of zonder netwerkondersteuning?

Als het goed is zou er behalve de basisprocessen van windows niks anders in de veilige modus opgestart moeten worden.
pi_23188064
quote:
Op maandag 8 november 2004 18:24 schreef martax het volgende:
Is het sinds je zusje messenger-plus heeft geïnstalleerd?
Zo ja, dan messenger-plus deïnstalleren en daarna opnieuw installeren ZONDER sponsorpragramma (hij vraagt tijdens de installatie zelf of je dat wil installeren of niet, maar aangezien het lijkt of het gaat over de standaard overeenkomst vergeten veel mensen hier "nee" aan te vinken)

Als bovenstaande niet werkt kan het zijn dat je al teveel van het sponsorprogramma hebt vern**kt, in dat geval wil het wel eens helpen msg+ nog een keer te installeren MET sponsorprogramma en daarna bovenstaand proces nog een keer te doorlopen
gedaan, maar alle meuk staat er nog gewoon op
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_23188072
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:58 schreef Sassie het volgende:

[..]

Welke veilige modus draai je dan, met of zonder netwerkondersteuning?
zonder
quote:
Als het goed is zou er behalve de basisprocessen van windows niks anders in de veilige modus opgestart moeten worden.
ja dat zou wel moeten.. ik snap ook niet hoe dat prog het voor elkaar krijgt
pi_23188519
Heb je die programma's die je hier noemt Coolwebsearch: Malware, onverwijderbaar tot nu toe.. ook in de veilige modus gedraaid (wel met de recenste updates natuurlijk)? En je viruscanner heb je die ook al een keer gedraaid (vanzelfsprekend met de laatste updates?).

Als dat ook al niks oplevert in veilige modus weet ik het ook niet meer hoor.
pi_23189018
ja heb alles in veilige modus gedraaid, gister heb ik ook norton antivirus 2005 erop gezet maar die maakte het systeem trager dan welke spyware dan ook, verder vond ie ook bijna niets.

inmiddels start IE niet meer met coolwebsearch.com maar die searchbar en popups blijven komen

wat wel positief is is dat het allemaal netjes binnen 1 account blijft, als je uitlogt en onder een andere user inlogt is alles nog schoon lijkt het, dus ik laat die bagger er wel gewoon opstaan en als het te erg wordt verwijder ik het account en maak ik een nieuwe aan
pi_23189701
Hmm enige wat ik verde rnou zou kunnen verzinnen, in veilig emodus inloggne onder een ander acoount en dan nog eens gaan scannen.

Je zou evt ook een trial van Kaspersky kunnen proberen, die schijnt ook goed te zijn.
pi_23199356
ik heb het uiteindelijk weggekregen met de lop.com uninstall file (die je ergens kunt downen)

heb gelijk een losse firewall erop gezet en alle spywarehosts geblokt.. of het veel zal helpen is maar de vraag natuurlijk
pi_23205330
Eigenlijk....zouden we met z'n allen 1000'en mail naar die bedrijven moeten sturen die adware/spyware maken.

Of ze allemaal virussen sturen, dat soort dingen, dan leren die eikels het misschien een keer af....
pi_23631862
Hmm m'n zusje heeft het weer voor elkaar, hele account vol met spyware (waaronder coolwebsearch) en het heeft zich ook uitgespreid over alle andere accounts

en dit keer krijg ik het niet weg met lop uninstall hitman pro lukt het ook niet..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')