abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20205796
Je hoort vaak dat het om het innerlijk gaat en niet om het uiterlijk, maar stel nou dat iemand een ernstige misvorming aan het lichaam heeft? Bv, brandwonden in zijn/haar gezicht, rotte tanden, een vagina van 4cm diep, missende ledematen. Zouden jullie hiervoor terugdeinsen of zouden jullie er overheen kijken?
pi_20206084
Rottende tanden is wat minder leuk wegens de lucht.

Verder maakt het me niets uit.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:35:30 #3
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_20206109
terugdeinsen.
Misschien dat je die persoon toch toevallig een keertje spreekt, en je erachter komt dat hij/zij echt helemaal geweldig is, en dat je er dan overheen kijkt. maar in eerste instantie zou ik er niet op aflopen ofzo, het ligt er trouwens ook wel aan wat het is...
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:35:42 #4
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_20206114
In eerste instantie kijk je natuurlijk naar het uiterlijk, want het innerlijk valt niet zo goed te bekijken...
Maar je moet iemand leren kennen om er achter te komen of het klikt. En als het klikt, tja ik denk dat het uiterlijk er dan niet meer zoveel toedoet. Je moet echter wel dieper willen kijken dan de buitenkant. Kijk je niet verder, dan zou je veel mis kunnen lopen naar mijn mening...
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_20206149
4cm is niet diep he

Maar tuurlijk deins je hier op het eerste gezicht altijd voor terug. Op het eerste gezicht, dan let je vrij wel alleen maar op uiterlijk en uitstraling.
Verder zijn het wel gewoon normale mensen, waar je ook mee kan praten.

Rotten tanden kun je makkelijk oplossen en als je dat hebt doe dat dan ook want ziet niet uit
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:38:26 #6
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_20206181
daphne ben je trouwens misvormd?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:39:11 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_20206196
Ik kan me niet voorstellen dat ik zou vallen op iemand die zulke gebreken heeft.
pi_20206213
Maar ik wilde eigenlijk weten of je ook nog terugdeinst als je die persoon al langer kent, dus ik doelde niet op een eerste ontmoeting.
pi_20206273
'k Had wel eens dat ik iemand aantrekkelijk vond, terwijl hij een flinke wijnvlek ofzo in zijn gezicht had. Dat maakte me toen absoluut niet uit. En wanneer ik het me nu probeer voor te stellen, dan denk ik dat een missende ledemaat ook geen probleem zou zijn.

Raar is dat eigenlijk, want iets (onnozels) als overgewicht is dan weer wel een soort van afknapper. .
pi_20206278
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:38 schreef Fliepke het volgende:
daphne ben je trouwens misvormd?
Ja
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:45:55 #11
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_20206334
Mensen die beweren dat het alleen om het innerlijk gaat, zijn simpelweg onrealistisch. Als uiterlijk niet belangrijk was, waarom besteden we er dan zoveel zorg aan? Waarom zijn zoveel mensen onzeker over hun uiterlijk? Het is toch niet belangrijk? Op termijn wordt innerlijk belangrijker in relaties, dat wel.

Als je over termijn praat is er trouwens ook nog gewenning. Stel dat je van iemand houdt die je niet visueel aantrekkelijk vindt, dan maakt dat niet zoveel meer uit...
of niet
pi_20206396
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:45 schreef EgoTrippin het volgende:
Mensen die beweren dat het alleen om het innerlijk gaat, zijn simpelweg onrealistisch. Als uiterlijk niet belangrijk was, waarom besteden we er dan zoveel zorg aan? Waarom zijn zoveel mensen onzeker over hun uiterlijk? Het is toch niet belangrijk? Op termijn wordt innerlijk belangrijker in relaties, dat wel.
juist,
je wordt altijd op het uiterlijk beoordeeld want dat is het eerste wat je ziet.
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_20206785
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:43 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

Ja
Als ik zo vrij mag zijn, wat 'mankeer' je allemaal dan?... Dit zeg ik niet om er vervolgens smakeloos om te gaan lachen maar om me de situatie beter voor te kunnen stellen.

Ik kan me niet voorstellen dat je alles uit de OP zelf ook hebt.
pi_20206923
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 17:10 schreef 205_Lacoste het volgende:
Als ik zo vrij mag zijn, wat 'mankeer' je allemaal dan?... Dit zeg ik niet om er vervolgens smakeloos om te gaan lachen maar om me de situatie beter voor te kunnen stellen.

Ik kan me niet voorstellen dat je alles uit de OP zelf ook hebt.
Ik heb idd niet alles wat ik heb opgesomd. Ik heb een slechte huid met puisten, schilfers en kleine littekens. Niet echt smakelijk voor tijdens de seks
  zaterdag 26 juni 2004 @ 17:27:10 #15
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_20207074
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 17:17 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

Ik heb idd niet alles wat ik heb opgesomd. Ik heb een slechte huid met puisten, schilfers en kleine littekens. Niet echt smakelijk voor tijdens de seks
Nou, kijk eens in het puistjes topic, er zijn tegenwoordig echt goede middeltjes op de markt .
pi_20207098
Het ligt eraan of ik er mee leven kan.

Ik bedoel, rotte tanden daar is wat aan te doen en als iemand brandwonden in het gezicht zou hebben dan kan ik me daar overheen zetten. In beide gevallen is de persoon in kwestie nog goed in staat om zichzelf te onderhouden.

Het wordt wat anders als iemand bijvoorbeeld een ledemaat mist.. NIET DAT IK HET PER DEFINITIE NIETS VINDT... maar het innerlijk moet dan wel heel veel goed maken. Ookal kan de persoon in kwestie zichzelf nog prima redden, bijvoorbeeld door gebruik te maken van hulpmiddellen als een rolstoel ofzo... zodra je daar bent, ben je toch bezig met een stukje verzorging.

Maar ik denk wel dat internet voor mensen met een zichtbare misvorming een uitkomst is. Hier kun je mensen ontmoeten zonder vooroordelen over het uiterlijk. Als het klikt kun je altijd je contactpartner daarover informeren en is die persoon voorbereid mocht het tot een ontmoeting komen.
pi_20207149
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 17:27 schreef Fliepke het volgende:
Nou, kijk eens in het puistjes topic, er zijn tegenwoordig echt goede middeltjes op de markt .
Ik had het niet over de puisten in mijn gezicht...
pi_20207203
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 17:31 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

puisten zijn puisten lijkt mij
alleen de plaatst waar ze zitten zijn verschillend...de een heeft een puist op z'n neus en de ander op z'n been, maar het blijft een puist

edit--
hmm toch niet alle puisten zijn hetzelfde (steenpuist/jeugdpuist)..maar zal voor elke puist wel een zalfje/poedertje zijn alhoewel dat spul érg duur is
  zaterdag 26 juni 2004 @ 17:37:13 #19
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_20207267
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 17:31 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

Oh okay, wat zegt de dokter/dermatoloog er dan van?
pi_20207327
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 17:37 schreef Fliepke het volgende:
Oh okay, wat zegt de dokter/dermatoloog er dan van?
Ik heb niks laten doen aan de puisten die niet in mijn gezicht zitten.
Maar dit wordt wel erg off-topic...
  zaterdag 26 juni 2004 @ 17:41:17 #21
95608 Speth
Rorschach
pi_20207334
Nee, zou ik niet overheen kunnen kijken...

Overigens vind ik een bril erger dan bijv. hier en daar een puistje. Weet niet goed waarom, maar bij meisjes vind ik 't ongelooflijk truttig staan, kan een meid met een bril eigenlijk niet mooi vinden...
pi_20207414
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 17:41 schreef Speth het volgende:
Nee, zou ik niet overheen kunnen kijken...

Overigens vind ik een bril erger dan bijv. hier en daar een puistje. Weet niet goed waarom, maar bij meisjes vind ik 't ongelooflijk truttig staan, kan een meid met een bril eigenlijk niet mooi vinden...
deels eens, die vrouw van die brillen reclame zet op den duur ook zo'n bril op...ziet er wel leuk uit

Eigen wel een interessante stelling van TS....ik weet het eigenlijk niet hoe ik erop zou reageren, nooit mee geconfronteerd.
Ik denk dat de meesten het liefste een 'perfecte' partner willen...want als je vraagt van:"hoe ziet jouw droomprins/prinses eruit?" dan ga je niet zeggen van dat je iemand wilt met grote brandwonden ofzo.
pi_20207553
Uiterlijk is toch het eerste waarop je valt als je iemand ziet. Het innerlijk ken je nog niet. Maar mss als je iemand beter leert kennen dat je de onvolmaaktheden in het uiterlijk niet meer ziet of niet belangrijk meer vindt. Maar in eerste instantatie zou het me dus wel afschrikken eerlijk gezegd.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 17:56:31 #24
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_20207656
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 17:29 schreef xyroquell het volgende:

Het wordt wat anders als iemand bijvoorbeeld een ledemaat mist.. NIET DAT IK HET PER DEFINITIE NIETS VINDT... maar het innerlijk moet dan wel heel veel goed maken. Ookal kan de persoon in kwestie zichzelf nog prima redden, bijvoorbeeld door gebruik te maken van hulpmiddellen als een rolstoel ofzo... zodra je daar bent, ben je toch bezig met een stukje verzorging.

Ik mis een ledemaat. Ik heb absoluut geen hulpmiddelen nodig. Ik red mezelf prima.Mijn innerlijk heeft helemaal niks goed te maken.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_20207709
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 17:45 schreef Onderbroek het volgende:
want als je vraagt van:"hoe ziet jouw droomprins/prinses eruit?" dan ga je niet zeggen van dat je iemand wilt met grote brandwonden ofzo.
Ehm: U sure?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 18:05:18 #26
64108 EgoTrippin
pi_20207825
Overigens zal er altijd wel iets overblijven. Ik ben vroeger dik geweest en dat was mijn grootste probleem qua uiterlijk. Nu ben ik niet dik meer, maar er komen gewoon andere dingen voor in de plaats, zoals een mooie egale huid en dergelijke, wat ik ook niet altijd heb... En als je dat wel hebt, vind je je neus wel weer te groot of zoiets... De drang naar perfectie is groot bij de meeste mensen, maar uiteindelijk gaat het om het totaalplaatje, vind ik.
of niet
pi_20207841
missende ledematen lijkt me toch wel minder.. een meisje dat een been mist ofzow

ze moet toch wel aantrekkelijk zijn wil je erop verliefd worden, en rotte tanden/ missende ledematen/ etc maken hier gauw een eind aan, dus het komt er op neer dat ik ervoor terugdeins ja..

dingen als een bril zijn per meisje verschillend.. in de meeste gevallen is het idd niks, maar bij sommige meisjes staat het juist wel lief puisten.. tja.. als dr hele hoofd vol zit met puisten waar je niet overheen kán kijken geldt toch: zie boven; maar een paar kleine dingetjes die slechts kleine invloed hebben op het totaal plaatje, zal er niet wakker van liggen

die vagina kan ik weinig over zeggen, het is niet iets wat je op het eerste gezicht ziet ik zou er denk ik in het begin niet voor terugdeisen, maar gebrek aan goede sex zal later in de relatie toch wel een probleem kunnen worden - valt te zien wat daarmee gebeurd dus
  zaterdag 26 juni 2004 @ 18:10:57 #28
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_20207941
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 17:40 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

Ik heb niks laten doen aan de puisten die niet in mijn gezicht zitten.
Maar dit wordt wel erg off-topic...
laat er dan naar kijken .

maar goed, ik zou dus als ik iemand wat langer kende er niet van afstoten.
ik zou hem/haar ,zoverre het kan, wel aansporen om er wat aan te doen.
pi_20208094
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 17:56 schreef Spindizzy het volgende:
Ik mis een ledemaat. Ik heb absoluut geen hulpmiddelen nodig. Ik red mezelf prima.Mijn innerlijk heeft helemaal niks goed te maken.
Sorry, het was niet mijn bedoeling om iemand te beledigen.

Wat ik bedoel is dat als iemand afhankelijk voor het uitvoeren van bepaalde dingen, en dan met name die dingen die hij/zei het met iets meer moeite zelf kan ook doen, dat mensen snel geneigd zijn om te helpen. Ook als ze daar misschien eigenlijk geen zin in hebben, maar het toch doen omdat het makkelijker / sneller gaat. Ook als de persoon in kwestie het liever zelf wil doen. Ik kan me namelijk indenken dat iedereen gewoon zoveel mogelijk onafhankelijk wil zijn.

Dit is dan een punt wat, mits erg goed besproken, snel tot confrontaties kan leiden. "Ik doe het zelf wel" "Kom op, we moeten opschieten, ik doe het wel even!". Het vereist op die manier dus dat die mensen erg goed met elkaar op moeten schieten. Misschien wel meer dan 2 'normale' mensen. Natuurlijk voor zover je 'normaal' kunt zijn; iedere gek zijn gebrek.

Dus daarom zeg ik dat als ik zo'n partner zou hebben, dat het innerlijk het 'mankement' goed moet maken. Met andere woorden, we moeten elkaar gewoon erg goed begrijpen. Dat niveau van wederzijds begrip moet dan waarschijnlijk hoger zijn dan met een 'normale' partner. En zo zal ik er ook aan moeten wennen dat als je samen door het centrum loopt of ergens naar toe gaat dat je nagestaard wordt. Iets wat mijn partner dan waarschijnlijk al 'gewend' is. Natuurlijk geldt voor elke relatie dat je goed op de hoogte moet zijn van wat je aan elkaar hebt. Maar ik vind dat het toch 'gecompliceerder' wordt bij mensen met een aandoening. De 'match' moet dan gewoon beter zijn.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen Spindizzy, en het niet verkeerd opvat. Zo is het nl. niet bedoeld.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 18:24:44 #30
64108 EgoTrippin
pi_20208225
Ik denk trouwens dat het missen van ledematen niet helemaal ontopic is. Het gaat dan over een relatie hebben met een gehandicapt iemand, wat nogal verschilt van een volledig valide persoon met een onaantrekkelijk uiterlijk. Hetzelfde geldt voor het voorbeeld van iemand met een vagina van 4cm diep, dat zou een praktisch gebrek vormen en dat is niet waar dit topic over gaat, of wel?
of niet
pi_20208245
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 17:45 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

Ik denk dat de meesten het liefste een 'perfecte' partner willen...want als je vraagt van:"hoe ziet jouw droomprins/prinses eruit?" dan ga je niet zeggen van dat je iemand wilt met grote brandwonden ofzo.
Hoeveel mensen eindigen met een volledig perfecte partner zoals je die altijd al hebt willen hebben? Jij dump tot ook geen partner omdat deze de verkeerde haarkleur heeft?

Bij de een is het rare oren, de andere heeft een mega litteken op het gezicht. Tsja, mij zou het weinig kunnen schelen hoor.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 18:27:03 #32
64108 EgoTrippin
pi_20208278
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 18:25 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Hoeveel mensen eindigen met een volledig perfecte partner zoals je die altijd al hebt willen hebben? Jij dump tot ook geen partner omdat deze de verkeerde haarkleur heeft?

Bij de een is het rare oren, de andere heeft een mega litteken op het gezicht. Tsja, mij zou het weinig kunnen schelen hoor.
Inderdaad. Vooral omdat er nog het magische gevoel is genaamd liefde. Als je echt verliefd bent, maken al die gebreken helemaal niks uit. Je bent er volledig blind voor, want voor jou is die ander perfect.
of niet
  zaterdag 26 juni 2004 @ 19:05:23 #33
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_20209131
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 18:18 schreef xyroquell het volgende:

Ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen Spindizzy, en het niet verkeerd opvat. Zo is het nl. niet bedoeld.
Ok, ik begrijp waar je heen wilt. Ik snap dat je je om dat soort dingen van te voren zorgen kunt maken of denken dat het een struikelblok kan zijn. Maar in de praktijk lossen dit soort dingen zichzelf op, voor zover dat al nodig is.

Reden dat ik zo giftig reageerde is omdat ik vroeger vaak te horen kreeg dat ik toch echt niet aan de man zou komen met maar 1 hand Misschien dat als ik een prothese zou nemen dat ik nog wel een kansje maakte maar zo met die stomp open en bloot? Nee, dat zou helemaal niks worden. Terwijl het mijn man toen ik hem leerde kennen niet eens opviel dat ik maar anderhalve arm heb
  zaterdag 26 juni 2004 @ 19:06:45 #34
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_20209162
quote:

En wat de één afstotend zou vinden is voor een ander misschien wel weer iets dat in positieve zin opvalt. Loensen bijvoorbeeld
  zaterdag 26 juni 2004 @ 19:14:04 #35
83645 Andoire
... .. ...
pi_20209355
Het kan mij niet zo veel schelen, behalve als diegene echt belemmert wordt in zijn dagelijks leven.
het klinkt heel stom, maar ik wil geen relatie beginnen met een invalide.
Kijk, als je al een hele tijd bij elkaar bent en er gebeurt iets vreselijks waardoor er 1 van de 2 invalide wordt, dat is een ander verhaal.

Heel veel dingen die men als lelijk beschouwt, kunnen verholpen worden.
Puistjes, moedervlekken, tanden etc..
Als diegene er niets aan doet ( dus met vieze puisten blijft rondlopen ipv een creme of zo kopen ) dan hoef ik hem niet als vriend.
Что было, то прошло..
  zaterdag 26 juni 2004 @ 20:11:11 #36
97765 coltivatore
succes is een keuze
pi_20210791
je moet iemand wel goed kennen voordat je over bepaalde gebreken heenstapt denk ik
het eerste waar je iemand op beoordeelt is uiterlijk: als je kan kiezen tussen iemand met puisten en eczeem of iemand met een egale huid dan kies je ervoor om die laatste beter te leren kennen denk ik.. klinkt lullig maar zo werkt het vaak wel

ik vind wel dat als je er iets aan KUNT doen (bij puisten of moedervlekken dus bijv.) dat je het dan ook moet doen, voor je eigen best wil
pi_20220357
quote:

[..]

jaja, ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik bedoel meer van dat de meeste iemand graag als partner hebben die 'perfect' is.
Met 'perfect' doel ik niet op de haarkleur ofzo..maar op erg grote littekens in het gezicht of dus brandwonden.
Oftewel: je gaat niet zeggen dat je iemand wilt hebben met een 'handicap' (fout woord, maar ik weet momenteel niks beters te verzinnen)....
Maar die stelling van iemand willen hebben zonder 'handicap' is hierboven als door iemand ontkracht...dus m'n stelling klopt niet meer...
ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat ik bedoel
pi_20232995
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 18:24 schreef EgoTrippin het volgende:
Ik denk trouwens dat het missen van ledematen niet helemaal ontopic is. Het gaat dan over een relatie hebben met een gehandicapt iemand, wat nogal verschilt van een volledig valide persoon met een onaantrekkelijk uiterlijk. Hetzelfde geldt voor het voorbeeld van iemand met een vagina van 4cm diep, dat zou een praktisch gebrek vormen en dat is niet waar dit topic over gaat, of wel?
Ik doelde eigenlijk op alles wat er 'niet klopt' aan het uiterlijk. Het voorbeeld van de vagina was idd verkeerd...
  zondag 27 juni 2004 @ 22:46:48 #40
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_20237991
Ik zou niet kunnen vallen voor iemand die zich heel slecht verzorgd,dus idd rottende tanden,haren uit je neus en dat soor dingen.Als ik iemand zou kennen waar het super mee klikt zou ik denk wel voor iemand kunnen vallen met brandwonden,littekens of iet dergelijks.
I don't care.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')