abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20201582
Nee, iemand van het andere geslacht geven ze geen hand. Dus zeggen Fatima (13) en Naouel (14) beleefd gedag en gaan rustig aan tafel zitten. De twee leerlingen van de Islamitische middelbare school Al-Ihsaan in Amsterdam houden van manieren. ';Het is bijvoorbeeld niet netjes om op straat iets tegen een wildvreemde te zeggen.'; Al-Ihsaan is een traditionele Islamitische school. Dat betekent onder meer dat jongens en meisjes gescheiden les krijgen. Ook een gesprek met de krant doen ze liever niet samen. Voordat Fatima en Naouel iets over zichzelf willen vertellen, leggen Mohammed (13) en zijn broer Isa (16) uit wat het betekent om Islamitisch te zijn. Mohammed, lachend: ';Het is niet erg om Moslim te zijn.';

De beide jongens wonen in Amsterdam-Noord. Hun ouders hebben zes kinderen. Isa: ';Het is niet zo dat er alleen maar Moslims in onze wijk wonen. Er zijn minstens tien keer zo veel niet-Moslimse Nederlanders.'; Toch hebben de twee niet zo veel contact met niet-Moslims. Isa: ';Ik heb eigenlijk alleen maar Islamitische vrienden. Wel ontmoet ik regelmatig niet-Moslims met zaalvoetbal. Mijn team bestaat uit leerlingen van deze school en van Al-Furqaan, de wat minder behoudende Islamitische school in Amsterdam. We spelen bijna altijd tegen niet-Moslims. Als ons team mensen tekortkomt, zetten we er gewoon niet-Moslimse spelers in.';

De hoogste baas van de Verenigde Naties, Annan, waarschuwde deze week voor de wereldwijde toename van anti-Islamisme. De broers merken dat in Nederland niet echt. Isa: ';We dragen altijd een djellaba en vallen dus op straat op. We zijn een bezienswaardigheid. Soms roepen mensen iets naar je. Ik trek me er niet zo veel van aan. Het valt me wel op dat als je een djellaba aan hebt, mensen vaak direct de link leggen met Osama bin Laden. Daar heb ik niets mee te maken. Al hebben we wel grote liefde voor de geboorte plaats van de profeet Mohammed vrede zij met hem. Hij verliet mekka omdat ie de boodschap niet mocht verkondigen, en zetelde zich in Medina, om vervolgens met een overwerldigend aantal vreedzaam terug te komen.';

Op djoemoe'ah kleden de jongens zich extra netjes. Mohammed: ';Dan zijn we in het wit. Niet dat het per se moet, maar toch doet iedereen het.'; Op die dag houden ze zich rustig. Isa: ';We gaan niet met de auto of de fiets weg. Als we een stukje lopen, mogen we ons niet haasten. De huissleutel hangen we aan een riem om ons middel.';

Elke dag gaan Mohammed en Isa vijf keer naar de moskee. Om te bidden. Vrijdags wordt de preek gehouden. Isa: ';De dienst in de moskee duurt dan ongeveer een uur.';

Mohammed is 13 jaar. Voor de Islamitische wet is hij nu volwassen. ';Na de eerste zaadlozing/natte droom, gaan al je werken voor Allah tellen. Zonden voor je natte droom zal Hij niet straffen.'; Of ze weten wie Jezus is? Isa: ';Mijn naam is de vertaling van Jezus. Hij is 1 van de vele profeten die opriep tot de aanbidding van niets en niemand anders dan Hem de Verhevene, vrede zij met hen allen.';

Op school krijgen de jongens les in allerhande vakken, maar ook in de Islamitische geloofsleer en geschiedenis. De lesdag duurt mede daarom lang: van ’s morgens halfacht tot ’s middags kwart voor zes.

Geen split in de rok
Dragen Islamitische mannen een djellaba, voor Islamitische meisjes en vrouwen gelden andere kledingvoorschriften. De Amsterdamse Fatima en de Amersfoortse Naouel hebben er geen enkele moeite mee dat ze lange rokken dragen, dat ze het haar bedekken en dat de mouwen van een blouse tot over de ellebogen behoren te komen. Ook moet een blouse een hoge sluiting hebben. Naouel: ';Ik moet er niet aan denken in een bikini te lopen. Dan loop je echt te koop en vraag je om problemen.';

Ook Fatima is blij dat er kledingregels zijn. ';Maar het gaat niet alleen over wat je dráágt, je moet ook geen opvallend gedrag vertonen. Als iedereen naar je moet kijken, vraag je aandacht. Dat is niet goed. Gelukkig zijn er genoeg rokken te koop. Ik draag nooit een rok met een split. Wat heeft het dan nog voor zin om er netjes uit te willen zien?';

Hoe Fatima en Naouel zich dan bij 30 graden kleden? Fatima: ';Net als eenieder. Dat is geen probleem. Er zijn zat luchtige T-shirts met lange mouw.'; Naouel: ';Ik koop niet in kledingwinkels waar je drie zaken verder al de muziek hoort dreunen. Die muziek past niet bij mij en de kleren die zo’n zaak verkoopt dus ook niet.';

Vooral als Fatima met haar broers naar de moskee loopt, gebeurt het wel eens dat mensen hen na staren. ';Mijn broers lopen er heel vroom bij. Soms hoor je grove scheldwoorden. Mijn broers worden dan boos, maar ze mogen van mijn vader niets terugroepen.';

De meiden kunnen er zelden aan voorbijgaan dat ze van Islamitische komaf zijn. Fatima: ';Er staat een groot hek rondom het schoolgebouw. Niemand komt er zomaar in. Er zijn bewakers. Als we met de jeugdvereniging per bus weggaan, moet die altijd eerst worden geïnspecteerd op verdachte zaken.';

Naouel hoopt rond haar negentiende met een Islamitische jongen te trouwen. ';Ik wil graag een gezin stichten. Daarnaast wil ik Islamitische mensen die van de goede weg af zijn gegaan, weer in de goede richting helpen. Ik wil ook graag mensen met een verstandelijk handicap helpen. Bovendien kijk ik uit naar het moment dat de profeet Isa (Jezus) komt om de Dadjaal (anti-Christ) te stoppen. We weten niet wanneer dat zal zijn. Hopelijk heel spoedig.';

http://www.refdag.nl/website/artprint.php?id=103442

[ Bericht 3% gewijzigd door BiLaL op 26-06-2004 13:10:27 (- Enkele quotes i.p.v. dubbele -) ]
  zaterdag 26 juni 2004 @ 13:09:38 #2
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_20201622
Kunnen we nu gaan bashen?
pi_20201666
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 13:09 schreef Bioslock het volgende:
Kunnen we nu gaan bashen?
Wordt er nog wel iets anders gedaan dan dat als het hierover gaat?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 13:12:36 #4
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_20201690
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 13:11 schreef BiLaL het volgende:

[..]

Wordt er nog wel iets anders gedaan dan dat als het hierover gaat?
Nee.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 13:13:02 #5
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_20201700
.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 13:13:50 #6
272 R@b
No-nonsens
pi_20201721
Grappig, dat had je vroeger alleen op de Veluwe, nu midden in Amsterdam.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_20201742
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 13:13 schreef R@b het volgende:
Grappig, dat had je vroeger alleen op de Veluwe, nu midden in Amsterdam.
Ik denk niet dat je het grappig zult vinden wanneer je de bron bekijkt en dan zult zien dat het al heeel lang in Amsterdam is...
  zaterdag 26 juni 2004 @ 13:22:51 #8
272 R@b
No-nonsens
pi_20201950
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 13:14 schreef BiLaL het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je het grappig zult vinden wanneer je de bron bekijkt en dan zult zien dat het al heeel lang in Amsterdam is...
Ik had het artikel reeds gelezen. Het is allemaal inwisselbaar. Extreem religieus Joods/islamitisch of gereformeerd. Enige is dat je van joodse en gereformeerde mensen weinig tot geen last hebt in Nederland, in tegenstelling tot bepaalde islamitische mensen. Bovendien groeien de groepen orthodoxe joden en gerefromeerden niet, in tegenstelling tot de fundamentalistische islam.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_20203566
Dag Bil.al. Kun je aangeven waar in het verhaal de sleutel tot integratie zit?
En wat doen aldus opgevoede moslims als ze in overheidsdienst treden?
Femke Halsema [2e Kamer GroenLinks] heeft géén bezwaren tegen rechters met hoofddoekjes.
Ik wel, bij openbare functies moet je niét je geloofsovertuiging uitstralen. Zou een moslim[a] voor een rechter met keppeltje willen verschijnen?
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_20204074
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 13:22 schreef R@b het volgende:
Enige is dat je van joodse en gereformeerde mensen weinig tot geen last hebt in Nederland
Spreek voor jezelf
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:08:27 #11
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20204230
Liever zei dan ik.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:09:01 #12
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_20204246
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf
Hoezo?

Je gaat weer op de proppen komen met de louter academische homohaat die alleen in theorie voorkomt bij extreem christelijke NL'ers?
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_20204321
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:09 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hoezo?

Je gaat weer op de proppen komen met de louter academische homohaat die alleen in theorie voorkomt bij extreem christelijke NL'ers?
Hoezo louter academisch?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:18:09 #14
6484 ExTec
pi_20204464
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo louter academisch?
Louter academisch omdat die mensen weliswaar dat soort achterhaalde denkbeelden aanhangen, maar die nooit in de praktijk brengen.

En dat telt, voordat je de denkbeelden, en er naar handelen, voor het gemak maar weer op 1 lijn zet.

En een praktijk voorbeeldje: geen homosexuele leraren in NL die de klas uit gepest worden door gereformeerde leerlingen.

En dat is slechts een voorbeeld; de frequentie van dat soort incidenten doet er niet toe, er zijn incidenten bekend; niet van gereformeerde leerlingen, mocht je je geroepen voelen dat weer te bagataliseren.
pi_20204537
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

Louter academisch omdat die mensen weliswaar dat soort achterhaalde denkbeelden aanhangen, maar die nooit in de praktijk brengen.
Hoe weet je dat nou zo zeker? Heb je er mee te maken. Ik wel - ik ben opgegroeid in een gereformeerd milieu en mijn werk speelt zich deels in die kringen af.
quote:
En een praktijk voorbeeldje: geen homosexuele leraren in NL die de klas uit gepest worden door gereformeerde leerlingen.
Inderdaad, homoseksuele leraren worden niet toegelaten op gereformeerden scholen.
quote:
En dat is slechts een voorbeeld; de frequentie van dat soort incidenten doet er niet toe, er zijn incidenten bekend; niet van gereformeerde leerlingen, mocht je je geroepen voelen dat weer te bagataliseren.
Niet zo'n goed voorbeeld. Othodoxie brengt altijd dat soort dingen met zich mee - dat jij het onderscheid wilt maken zegt meer over jou dan over de praktijk.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:25:49 #16
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20204611
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:18 schreef ExTec het volgende:
Dit in tegenstelling tot de vele duizenden homo's die vanaf flatgebouwen zijn geworpen.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:33:13 #17
6484 ExTec
pi_20204775
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe weet je dat nou zo zeker? Heb je er mee te maken. Ik wel - ik ben opgegroeid in een gereformeerd milieu en mijn werk speelt zich deels in die kringen af.
Omdat ik mij als burger van NL orienteer op wat de media als nieuws aanbieden, daar heb ik het mee te doen. Ook als filter, anders kan ik wel gaan geloven wat er in truth staat.
quote:
Inderdaad, homoseksuele leraren worden niet toegelaten op gereformeerden scholen.
Ja, en da's correct; consequent.

Is wat anders als islamiet die aanstoot neemt aan dat gegeven naar een school gaan waarvan je kunt weten dat er homosexuele leraren rond kunnen lopen, en daarna gaan gallen.

Dan ben je niet consequent, had je naar een andere school moeten gaan.

Zo'n grefo die naar z'n school gaat accepteert dat, omarmd het gehele pakket.

De wannabe islam-fundi shopt a'la cart. "Het onderwijs an sich accepteer ik, maar de geaardheid die een leraar kan hebben stel ik ter discussie".
quote:
Niet zo'n goed voorbeeld. Othodoxie brengt altijd dat soort dingen met zich mee - dat jij het onderscheid wilt maken zegt meer over jou dan over de praktijk.
Excessen die voortvloeien uit die orthodoxie, daar gaat het om.

Laat me het nog even benadrukken: er zit een verschil tussen denkbeelden hebben, en er naar handelen.

Maar voor de rest gaan we wat off topic, ik ben bang dat ik je achter je comfortabele plaat beton voor je harses moet laten, die je ingeeft dat je nu kosten wat het kost naar de gereformeerden moet wijzen, en uitroepen "Kijk, zij doen het ook!" teneinde daar voor jezelf de conslusie uit te trekken "Het valt allemaal wel mee ".

De topic gaat over dat er een zeker angst in de maatschappij is voor moslims en hun geloof, niet over dat gereformeerden zich al dan niet (=niet) schuldig maken aan dezelfde praktijken.

Maar je kan het nu eenmaal niet laten
pi_20204823
Je bent een onverbeterlijke troll Extec - jammer hoor. Kom dan eens met voorbeelden.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:41:28 #19
6484 ExTec
pi_20204958
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:35 schreef SCH het volgende:
Je bent een onverbeterlijke troll Extec - jammer hoor. Kom dan eens met voorbeelden.
Waarvan wilde je een voorbeeld hebben dan?

Ontken je de incindenten die er zijn geweest tussen homosexuele leraren en islamitische leerlingen?

Ik wilde eigelijk datzelfde van jou hebben: geef me eens een berichtje waar gereformeerden, die zich daar expliciet op voor staan een homo aftuigen, of iets anders, omdat 'homo's slechts zijn volgens god'?

En dan niet zoals je laatst flikte een postje van een paar gekken in de states, maar in NL.

[ Bericht 1% gewijzigd door ExTec op 26-06-2004 15:42:58 (voutje) ]
pi_20204997
Wil je in contact komen met nabestaanden van homo's die zijn opgegroeid in zwaar gereformeerde kring en zelfmoord gepleegd hebben? Je zegt het maar?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:46:52 #21
6484 ExTec
pi_20205088
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:43 schreef SCH het volgende:
Wil je in contact komen met nabestaanden van homo's die zijn opgegroeid in zwaar gereformeerde kring en zelfmoord gepleegd hebben? Je zegt het maar?
Alhoewel dat minder fraaie gevallen zijn, is het niet hetzelfde.

Het 1 speelt zich publiekelijk af, het andere prive.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 26 juni 2004 @ 15:47:02 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_20205095
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:43 schreef SCH het volgende:
Dat is wat anders....
pi_20205154
Ohc, och, och - belachelijk zeg.

Ik word hier te boos van. Laat maar. Je praat over dingen waar je echt de ballen van weet Extec, je bent grof en beledigend dus laat maar zitten. Geweld tegen homo's is geweld tegen homo's.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:51:58 #24
6484 ExTec
pi_20205216
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:49 schreef SCH het volgende:

Ik word hier te boos van. Laat maar. Je praat over dingen waar je echt de ballen van weet Extec, je bent grof en beledigend dus laat maar zitten. Geweld tegen homo's is geweld tegen homo's.
Vanzelfsprekend, SCH

Want toegeven dat je lult hebben we je nog nooit op kunnen betrappen.

Je hebt toch gelijk?

Waar blijven je argumenten dan?

Zwaktegebod.

"Ik heb zo erg gelijk, en ExTec niet, ik hoef niet eens te beargumenteren "
pi_20205235
Jij zegt iets van geweld tegen homo's te weten. Hoe weet jij daar dan van?
Wat is er anders aan iemand die door verbaal en psychisch geweld om het leven komt?
pi_20205445
Aanzet tot [homo]haat is strafbaar bij wet.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:01:37 #27
6484 ExTec
pi_20205452
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:52 schreef SCH het volgende:
Jij zegt iets van geweld tegen homo's te weten. Hoe weet jij daar dan van?
Wat is er anders aan iemand die door verbaal en psychisch geweld om het leven komt?
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:46 schreef ExTec het volgende:
Alhoewel dat minder fraaie gevallen zijn, is het niet hetzelfde.

Het 1 speelt zich publiekelijk af, het andere prive.
Waar jij het over hebt is peer-presure.

Is heel wat anders.

Wat jij omschrijft is integraal overplaatsbaar naar iemand die bv. een 'verkeerd' beroep kiest, daarom uit de gratie van z'n familie valt.

Je hebt altijd de keuze om de 'groep' te verlaten.

Een homo die op z'n werkplek last krijgt van z'n geaardheid, of in een uitgaansgebied belaagd wordt, kan dat niet.

Die bevind zich immers in publieke ruimte.
pi_20205470
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:01 schreef Sater het volgende:
Aanzet tot [homo]haat is strafbaar bij wet.
Vervolgen dan ! Die gereformeerden!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2004 16:02:44 ]
pi_20205521
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

[..]

Waar jij het over hebt is peer-presure.

Is heel wat anders.

Wat jij omschrijft is integraal overplaatsbaar naar iemand die bv. een 'verkeerd' beroep kiest, daarom uit de gratie van z'n familie valt.

Je hebt altijd de keuze om de 'groep' te verlaten.

Een homo die op z'n werkplek last krijgt van z'n geaardheid, of in een uitgaansgebied belaagd wordt, kan dat niet.

Die bevind zich immers in publieke ruimte.
Je hebt helemaal niet de keuze om de groep te verlaten. En kom jij dan eens met voorbeelden van al die moslims die homo's belagen. Ik denk toch te weten dat ik iets dichter bij de bron zit en tot nu toe is de stand zo'n beetje gelijk. Waarom jij het zo nodig hebt om homo's in een kwader daglicht te stellen dan moslims, weet ik niet. Dat klinkt op zijn minst een beetje vreemd.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:10:52 #30
92279 N.icka
Windforce 11
pi_20205639
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:49 schreef SCH het volgende:

Volgens mij ben jij degene die over de schreef gaat hier
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:14:35 #31
6484 ExTec
pi_20205697
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt helemaal niet de keuze om de groep te verlaten.
Ohjawel, als jij als homosexuele gereformeerde lastig gevallen wordt door de pastoor kun je uit het dorp verhuizen.

Makkelijk zal het niet zijn, maar dat hoor je mij ook niet zeggen.
quote:
En kom jij dan eens met voorbeelden van al die moslims die homo's belagen.
Wat denk je, argumenten die je niet bevallen block ik maar out ofzo?
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:41 schreef ExTec het volgende:

Ontken je de incindenten die er zijn geweest tussen homosexuele leraren en islamitische leerlingen?
quote:
Ik denk toch te weten dat ik iets dichter bij de bron zit en tot nu toe is de stand zo'n beetje gelijk.
Soort poging om alles omtrent homo's te monopoliseren omdat je er 1 bent ofzo?

Helaas; ik kan lezen, en misstanden tussen gereformeerden en homo's waarvan jij angstvallig volhoud dat ze er zijn, maken geen deel uit van het nieuws. Niet dagelijks, niet wekelijks, zeg maar nooit.

En nee, ik neem niet aan, omdat het in jou straatje past dat het veel gebeurt.

Kom maar met wat bewijzen.

Hier dien je ook geen goedkeuring in te lezen ofzo, of wat dan ook, laten we onze ogen op de bal houden, het gaat om jou zoveelste bespottelijke poging, om de homohaat die in de islam behoorlijk geinstitutionaliseerd is, op 1 lijn te zetten met de denkbeelden van een handjevol dombo's in staphorst.
quote:
Waarom jij het zo nodig hebt om homo's in een kwader daglicht te stellen dan moslims, weet ik niet. Dat klinkt op zijn minst een beetje vreemd.
Nee, dat deed ik niet, wil je me even quoten waar jij dat meende te lezen?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:36:34 #32
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_20206140
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt helemaal niet de keuze om de groep te verlaten. En kom jij dan eens met voorbeelden van al die moslims die homo's belagen. Ik denk toch te weten dat ik iets dichter bij de bron zit en tot nu toe is de stand zo'n beetje gelijk. Waarom jij het zo nodig hebt om homo's in een kwader daglicht te stellen dan moslims, weet ik niet. Dat klinkt op zijn minst een beetje vreemd.
Er zijn bij De Wolk in Utrecht diverse incidenten geweest, waar mensen zonder reden een klap voor hun bek hebben gekregen.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_20206231
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:14 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ohjawel, als jij als homosexuele gereformeerde lastig gevallen wordt door de pastoor kun je uit het dorp verhuizen.
pi_20206304
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:36 schreef Tarak het volgende:

[..]

Er zijn bij De Wolk in Utrecht diverse incidenten geweest, waar mensen zonder reden een klap voor hun bek hebben gekregen.
Ja, er is hier een paar jaar geleden ook iemand in zijn ribbenkast gestoken. Ik ontken niet dat er geweld is tegen homo's. Ik vind het alleen niet zo verstandig om maar 1 kant uit te wijzen. Er is nog steeds veel homohaat en afkeer van homoseksualiteit in Nederland: in veel lagen en diverse religies. Wat mij stoort is dat sommige users doen alsof het vooral van 1 kant komt, dat is pertinent onjuist. Ouders die hun kind niet meer over de vloer willen hebben, dat is misschien wel erger dan een klap op je neus bij een discotheek.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:44:54 #35
6484 ExTec
pi_20206308
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, w8...

De pastoor komt niet voor in de gereformeerde kerk, dat heeft een andere titel?

Wat goed van jou, SCH...

Nu heb je de hele discussie ineens gewonnen

Zulke overweldigende, terzake doende argumenten, daar kan ik niet tegenop.
pi_20206354
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:44 schreef ExTec het volgende:
Zulke overweldigende, terzake doende argumenten, daar kan ik niet tegenop.
Het doet wel degelijk ter zake. Als jij doet voorkomen alsof je zo goed weet hoe het bij onze gereformeerde broeders toegaat en je hebt het vervolgens over de pastoor, dan zak je behoorlijk door het ijs. Jij zou het niet raar vinden als ik zeg dat de priester een grote rol speelt in het leven van moslimfamilies?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:52:43 #37
6484 ExTec
pi_20206467
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:44 schreef SCH het volgende:
Wat mij stoort is dat sommige users doen alsof het vooral van 1 kant komt, dat is pertinent onjuist.
Ik iig zal nooit ontkennen dat het maar van 1 kant komt,

En wat mij stoort zijn jou pogingen om het op 1 berg te gooien. Dat homohaat veel meer voorkomt bij moslims lijkt algemeen bekend, je negeert het gewoon.

Als een vergoeilijking komen de gereformeerden weer langs "Zij doen het ook "

Wat me ook stoort is dat je catagorisch negeert dat wat mensen in het gezin doen, wat anders is dan wat zich afspeelt in de publieke ruimte.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:55:27 #38
6484 ExTec
pi_20206514
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Het doet wel degelijk ter zake. Als jij doet voorkomen alsof je zo goed weet hoe het bij onze gereformeerde broeders toegaat en je hebt het vervolgens over de pastoor, dan zak je behoorlijk door het ijs. Jij zou het niet raar vinden als ik zeg dat de priester een grote rol speelt in het leven van moslimfamilies?
Fantastisch!

Nee vriend, doet niet terzake, ik schets een situatie, met een geloofsleider, dat ik daar het verkeerde naampje aan hangt zegt niks.

Maar zeg ens, straks doet het verkeerd plaatsen van een komma er ook toe?
pi_20206552
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:55 schreef ExTec het volgende:
Nee vriend, doet niet terzake, ik schets een situatie, met een geloofsleider, dat ik daar het verkeerde naampje aan hangt zegt niks.
Het zegt dat je kennis van de geloofsgemeenschappen ontoereikend is. Terwijl je doet voorkomen alsof je precies weet hoe het toegaat in die geloofsgemeenschappen.

Het is imo van groot belang dat je kennis van zaken hebt om ergens een oordeel over te kunnen vellen. Maar dat zal wel weer een rare gedachte zijn
pi_20206595
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:52 schreef ExTec het volgende:
En wat mij stoort zijn jou pogingen om het op 1 berg te gooien. Dat homohaat veel meer voorkomt bij moslims lijkt algemeen bekend, je negeert het gewoon.
Hoezo komt het meer voor? Kom eens met bronnen en cijfers.
quote:
Wat me ook stoort is dat je catagorisch negeert dat wat mensen in het gezin doen, wat anders is dan wat zich afspeelt in de publieke ruimte.
De situatie in het gezin heeft meestal grotere gevolgen voor het individu dan een incident in de publieke ruimte al wil ik het laatste zeker niet afzwakken. Het is niet fijn om door je familie tot persona-non-grata te worden verklaard.
pi_20206610
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, je doet het voorkomen dat je vanuit een gedegen kennisbasis over de gereformeerden schrijft terwijl dat duidelijk niet het geval is. Overtewel; je vervuilt de discussie bewust met misinformatie.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 17:15:32 #42
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_20206902
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, er is hier een paar jaar geleden ook iemand in zijn ribbenkast gestoken. Ik ontken niet dat er geweld is tegen homo's. Ik vind het alleen niet zo verstandig om maar 1 kant uit te wijzen.
Is er nu ook al geweld van homo's tegen moslims??
quote:
Er is nog steeds veel homohaat en afkeer van homoseksualiteit in Nederland: in veel lagen en diverse religies.
Blijkbaar Maar van sommige religies heb je meer last dan van andere. In ieder geval op het gebied van het uitschelden van homo's.
quote:
Wat mij stoort is dat sommige users doen alsof het vooral van 1 kant komt, dat is pertinent onjuist.

Oh dat bedoel je. Er zijn meerdere religies die niet blij met homoseksualiteit zijn.
quote:
Ouders die hun kind niet meer over de vloer willen hebben, dat is misschien wel erger dan een klap op je neus bij een discotheek.
Wat een onzin, mishandeling is wel degelijk erger. In de eerste plaats is dit laatste strafbaar gesteld. In de tweede plaats doe je een inbreuk op een recht van individu bij mishandeling. Het is vreselijk dat je als kind niet meer bij je ouders over de vloer kan komen, maar daar kun je ze niet toe dwingen. Dat is hun persoonlijke vrijheid. Dat is dus een kwestie van " Learn to live with it" , en als je weer over zelfmoord begint. Zelfmoord plegen doen mensen zelf. Dat kun je de ouders nooit kwalijk nemen. De één heeft gewoon in dat opzicht een makkelijker leven dan de ander.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_20206996
Veel gelovigen, zoals ook weer uit dit artikel blijkt, kunnen niet wachten op de dag dat hun God/Allah of wat dan ook verschijnt en dat alle niet-gelovigen worden gestraft. Dat laatste lijkt haast wel een voorwaarde voor ze om zelf hun geloof goed te kunnen/willen belijden. Net zoals ze ook altijd dezelfde zendingsdrang hebben, om andere mensen tot hun geloof te bekeren. Ze vinden het maar moeilijk te accepteren dat andere mensen er een andere geloofsovertuiging op nahouden.

Dat is ook de reden dat ze zich met hand en tand verzetten tegen alles en iedereen wat/die ze niet aanstaat. Daarvoor plukken ze nogal selectief hun materiaal uit de Bijbel of Koran. En met je hand op één van die boeken mag je in dit land alles zeggen. En zeggen (lees: aanwakkeren van haat of het oproepen daartoe) zou net zo strafbaar moeten zijn als het in de praktijk brengen.

Ondertussen houden veel gelovigen er zelf een dubbele moraal op na. Gevallen van kindermisbruik op basisscholen? Reken er maar op dat er een geloofsovertuiging in de naam van de school voorkomt. En ik zal het met al die zelfmoordaanslagen nog maar niet hebben over zinnen als "Gij zult niet doden"...

Wie de Bijbel wat beter bekijkt, ziet dat het boek vol staat met tegenstrijdigheden. Daaruit blijkt dat het hele boek mensenwerk is, want de zo perfecte God zou niet zo veel onduidelijkheid laten bestaan. Ondertussen blijven gelovigen massaal die boeken aangrijpen om aan te trappen tegen alles en iedereen die wat anders is dan ze zelf zijn (daarmee bedoel ik niet *alle* gelovigen, maar toch zeker een niet gering aantal). Want dat is tenslotte toch het allermakkelijkst? Want waarom zou je je toch inspannen om je in een ander te verplaatsen en er respect voor op te brengen? Ik wil tenslotte nog wel zeggen dat ik het afkeur dat moslims die in Nederland over straat gaan, uitgescholden worden. Ook dat hoort niet te gebeuren.
pi_20213584
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 17:00 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Nee, je doet het voorkomen dat je vanuit een gedegen kennisbasis over de gereformeerden schrijft terwijl dat duidelijk niet het geval is. Overtewel; je vervuilt de discussie bewust met misinformatie.
Aan de Theologische Hogeschool van Kampen [gereformeerde opleiding voor theologen] doceert minstens één praktizerende homoseksueel. Ken hem vanuit zijn Amsterdamse periode.
Hoezo gereformeerd = homovijandig? Geldt alleen voor orthodoxen en moslimfundamentalisten.

Met respect voor ieders mening: dit topic gaat toch niet over uitwassen zoals homohaat?
De topictitel is eerder verdedigend, dan aanvallend. Het geeft mij het gevoel dat mensen [moslims] zich in een onterechte hoek gedrongen voelen. Moslim[a] staat niet vanzelfsprekend symbool voor
Al Qaida of Thaliban.
pi_20216836
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 14:38 schreef Sater het volgende:
Dag Bil.al.
Je zei: "bil" AHAHAHAHAH HOAHAHAHAHAHA HUHUH AHAIAHAHA :'(
quote:
Kun je aangeven waar in het verhaal de sleutel tot integratie zit?
Ze spreken Nederlands, wat wil je nog meer?
quote:
En wat doen aldus opgevoede moslims als ze in overheidsdienst treden?
Femke Halsema [2e Kamer GroenLinks] heeft géén bezwaren tegen rechters met hoofddoekjes.
Ik wel, bij openbare functies moet je niét je geloofsovertuiging uitstralen. Zou een moslim[a] voor een rechter met keppeltje willen verschijnen?
Ik zou er als moslim geen problemen mee hebben, als hij zijn werk maar goed doet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Meh7 op 27-06-2004 01:43:17 ]
pi_20218576
Pff, ik voel me slecht bij deze jongens. Was ik maar zo vroom.
pi_20219609
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 17:22 schreef dVTB het volgende:
Wie de Bijbel wat beter bekijkt, ziet dat het boek vol staat met tegenstrijdigheden. Daaruit blijkt dat het hele boek mensenwerk is, want de zo perfecte God zou niet zo veel onduidelijkheid laten bestaan.
De Bijbel is ook mensenwerk, Christenen ontkennen dit ook niet.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_20219687
Hoi, mensen, en anderen, zonder komma's, danwel met, aldus schreef M. u: Ja, het is ontegenzeggelijk een waar genoegen deel uit te maken van de umma, maar hoe meer goed is het te zijn een der kinderen Christus!
pi_20219844
quote:
Op zondag 27 juni 2004 02:01 schreef Davitamon het volgende:

Het eeuwenoude idee dat de bijbel Gods Woord is, staat nog overeind...
Religieuse mensen erkennen dat een bepaalde passage mensenwerk is als het hun zo ideologisch uitkomt.
Maar openlijk kunnen de christelijke kerken niet erkennen dat de bijbel niet Gods Woord is.
Als ze dat zouden doen dan is er geen basis meer....
  zondag 27 juni 2004 @ 02:24:35 #50
18834 Bridell
and then what..
pi_20219911
quote:
Op zondag 27 juni 2004 02:01 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Laatste paragraaf van de bijbel:
quote:
En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit hetgeen in dit boek geschreven is.
Zeggen dat het mensenwerk is behoorlijk afdoen. Je staat dus niet meer in het boek des levens.

De meest walgelijke verhalen van de bijbel staat trouwens in het oude testament, de thora en de joodse boeken. Dat is alleen maar veroordeling dit en vernietiging dat... daarbij vergeleken is de koran inderdaad een boek van vrede.
What are you but a blossoming, withering flower?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')