Wordt er nog wel iets anders gedaan dan dat als het hierover gaat?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:09 schreef Bioslock het volgende:
Kunnen we nu gaan bashen?
Nee.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:11 schreef BiLaL het volgende:
[..]
Wordt er nog wel iets anders gedaan dan dat als het hierover gaat?
Ik denk niet dat je het grappig zult vinden wanneer je de bron bekijkt en dan zult zien dat het al heeel lang in Amsterdam is...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:13 schreef R@b het volgende:
Grappig, dat had je vroeger alleen op de Veluwe, nu midden in Amsterdam.
Ik had het artikel reeds gelezen. Het is allemaal inwisselbaar. Extreem religieus Joods/islamitisch of gereformeerd. Enige is dat je van joodse en gereformeerde mensen weinig tot geen last hebt in Nederland, in tegenstelling tot bepaalde islamitische mensen.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:14 schreef BiLaL het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het grappig zult vinden wanneer je de bron bekijkt en dan zult zien dat het al heeel lang in Amsterdam is...
Spreek voor jezelfquote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:22 schreef R@b het volgende:
Enige is dat je van joodse en gereformeerde mensen weinig tot geen last hebt in Nederland
Hoezo?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf
Hoezo louter academisch?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoezo?
Je gaat weer op de proppen komen met de louter academische homohaat die alleen in theorie voorkomt bij extreem christelijke NL'ers?
Louter academisch omdat die mensen weliswaar dat soort achterhaalde denkbeelden aanhangen, maar die nooit in de praktijk brengen.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoezo louter academisch?
Hoe weet je dat nou zo zeker? Heb je er mee te maken. Ik wel - ik ben opgegroeid in een gereformeerd milieu en mijn werk speelt zich deels in die kringen af.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Louter academisch omdat die mensen weliswaar dat soort achterhaalde denkbeelden aanhangen, maar die nooit in de praktijk brengen.
Inderdaad, homoseksuele leraren worden niet toegelaten op gereformeerden scholen.quote:En een praktijk voorbeeldje: geen homosexuele leraren in NL die de klas uit gepest worden door gereformeerde leerlingen.
Niet zo'n goed voorbeeld. Othodoxie brengt altijd dat soort dingen met zich mee - dat jij het onderscheid wilt maken zegt meer over jou dan over de praktijk.quote:En dat is slechts een voorbeeld; de frequentie van dat soort incidenten doet er niet toe, er zijn incidenten bekend; niet van gereformeerde leerlingen, mocht je je geroepen voelen dat weer te bagataliseren.
Dit in tegenstelling tot de vele duizenden homo's die vanaf flatgebouwen zijn geworpen.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:18 schreef ExTec het volgende:
Louter academisch omdat die mensen weliswaar dat soort achterhaalde denkbeelden aanhangen, maar die nooit in de praktijk brengen.
Omdat ik mij als burger van NL orienteer op wat de media als nieuws aanbieden, daar heb ik het mee te doen. Ook als filter, anders kan ik wel gaan geloven wat er in truth staat.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou zo zeker? Heb je er mee te maken. Ik wel - ik ben opgegroeid in een gereformeerd milieu en mijn werk speelt zich deels in die kringen af.
Ja, en da's correct; consequent.quote:Inderdaad, homoseksuele leraren worden niet toegelaten op gereformeerden scholen.
Excessen die voortvloeien uit die orthodoxie, daar gaat het om.quote:Niet zo'n goed voorbeeld. Othodoxie brengt altijd dat soort dingen met zich mee - dat jij het onderscheid wilt maken zegt meer over jou dan over de praktijk.
Waarvan wilde je een voorbeeld hebben dan?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:35 schreef SCH het volgende:
Je bent een onverbeterlijke troll Extec - jammer hoor. Kom dan eens met voorbeelden.
Alhoewel dat minder fraaie gevallen zijn, is het niet hetzelfde.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:43 schreef SCH het volgende:
Wil je in contact komen met nabestaanden van homo's die zijn opgegroeid in zwaar gereformeerde kring en zelfmoord gepleegd hebben? Je zegt het maar?
Dat is wat anders....quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:43 schreef SCH het volgende:
Wil je in contact komen met nabestaanden van homo's die zijn opgegroeid in zwaar gereformeerde kring en zelfmoord gepleegd hebben? Je zegt het maar?
Vanzelfsprekend, SCHquote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:49 schreef SCH het volgende:
Ohc, och, och - belachelijk zeg.
Ik word hier te boos van. Laat maar. Je praat over dingen waar je echt de ballen van weet Extec, je bent grof en beledigend dus laat maar zitten. Geweld tegen homo's is geweld tegen homo's.
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:52 schreef SCH het volgende:
Jij zegt iets van geweld tegen homo's te weten. Hoe weet jij daar dan van?
Wat is er anders aan iemand die door verbaal en psychisch geweld om het leven komt?
Waar jij het over hebt is peer-presure.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:46 schreef ExTec het volgende:
Alhoewel dat minder fraaie gevallen zijn, is het niet hetzelfde.
Het 1 speelt zich publiekelijk af, het andere prive.
Vervolgen dan ! Die gereformeerden!quote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:01 schreef Sater het volgende:
Aanzet tot [homo]haat is strafbaar bij wet.
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Waar jij het over hebt is peer-presure.
Is heel wat anders.
Wat jij omschrijft is integraal overplaatsbaar naar iemand die bv. een 'verkeerd' beroep kiest, daarom uit de gratie van z'n familie valt.
Je hebt altijd de keuze om de 'groep' te verlaten.
Een homo die op z'n werkplek last krijgt van z'n geaardheid, of in een uitgaansgebied belaagd wordt, kan dat niet.
Die bevind zich immers in publieke ruimte.
Volgens mij ben jij degene die over de schreef gaat hierquote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:49 schreef SCH het volgende:
Ohc, och, och - belachelijk zeg.
Ik word hier te boos van. Laat maar. Je praat over dingen waar je echt de ballen van weet Extec, je bent grof en beledigend dus laat maar zitten. Geweld tegen homo's is geweld tegen homo's.
Ohjawel, als jij als homosexuele gereformeerde lastig gevallen wordt door de pastoor kun je uit het dorp verhuizen.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt helemaal niet de keuze om de groep te verlaten.
Wat denk je, argumenten die je niet bevallen block ik maar out ofzo?quote:En kom jij dan eens met voorbeelden van al die moslims die homo's belagen.
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:41 schreef ExTec het volgende:
Ontken je de incindenten die er zijn geweest tussen homosexuele leraren en islamitische leerlingen?
Soort poging om alles omtrent homo's te monopoliseren omdat je er 1 bent ofzo?quote:Ik denk toch te weten dat ik iets dichter bij de bron zit en tot nu toe is de stand zo'n beetje gelijk.
Nee, dat deed ik niet, wil je me even quoten waar jij dat meende te lezen?quote:Waarom jij het zo nodig hebt om homo's in een kwader daglicht te stellen dan moslims, weet ik niet. Dat klinkt op zijn minst een beetje vreemd.
Er zijn bij De Wolk in Utrecht diverse incidenten geweest, waar mensen zonder reden een klap voor hun bek hebben gekregen.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt helemaal niet de keuze om de groep te verlaten. En kom jij dan eens met voorbeelden van al die moslims die homo's belagen. Ik denk toch te weten dat ik iets dichter bij de bron zit en tot nu toe is de stand zo'n beetje gelijk. Waarom jij het zo nodig hebt om homo's in een kwader daglicht te stellen dan moslims, weet ik niet. Dat klinkt op zijn minst een beetje vreemd.
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ohjawel, als jij als homosexuele gereformeerde lastig gevallen wordt door de pastoor kun je uit het dorp verhuizen.
Ja, er is hier een paar jaar geleden ook iemand in zijn ribbenkast gestoken. Ik ontken niet dat er geweld is tegen homo's. Ik vind het alleen niet zo verstandig om maar 1 kant uit te wijzen. Er is nog steeds veel homohaat en afkeer van homoseksualiteit in Nederland: in veel lagen en diverse religies. Wat mij stoort is dat sommige users doen alsof het vooral van 1 kant komt, dat is pertinent onjuist. Ouders die hun kind niet meer over de vloer willen hebben, dat is misschien wel erger dan een klap op je neus bij een discotheek.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:36 schreef Tarak het volgende:
[..]
Er zijn bij De Wolk in Utrecht diverse incidenten geweest, waar mensen zonder reden een klap voor hun bek hebben gekregen.
Oh, w8...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:41 schreef SCH het volgende:
[..]
![]()
Het doet wel degelijk ter zake. Als jij doet voorkomen alsof je zo goed weet hoe het bij onze gereformeerde broeders toegaat en je hebt het vervolgens over de pastoor, dan zak je behoorlijk door het ijs. Jij zou het niet raar vinden als ik zeg dat de priester een grote rol speelt in het leven van moslimfamilies?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:44 schreef ExTec het volgende:
Zulke overweldigende, terzake doende argumenten, daar kan ik niet tegenop.![]()
Ik iig zal nooit ontkennen dat het maar van 1 kant komt,quote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:44 schreef SCH het volgende:
Wat mij stoort is dat sommige users doen alsof het vooral van 1 kant komt, dat is pertinent onjuist.
Fantastisch!quote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Het doet wel degelijk ter zake. Als jij doet voorkomen alsof je zo goed weet hoe het bij onze gereformeerde broeders toegaat en je hebt het vervolgens over de pastoor, dan zak je behoorlijk door het ijs. Jij zou het niet raar vinden als ik zeg dat de priester een grote rol speelt in het leven van moslimfamilies?
Het zegt dat je kennis van de geloofsgemeenschappen ontoereikend is. Terwijl je doet voorkomen alsof je precies weet hoe het toegaat in die geloofsgemeenschappen.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:55 schreef ExTec het volgende:
Nee vriend, doet niet terzake, ik schets een situatie, met een geloofsleider, dat ik daar het verkeerde naampje aan hangt zegt niks.
Hoezo komt het meer voor? Kom eens met bronnen en cijfers.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:52 schreef ExTec het volgende:
En wat mij stoort zijn jou pogingen om het op 1 berg te gooien. Dat homohaat veel meer voorkomt bij moslims lijkt algemeen bekend, je negeert het gewoon.
De situatie in het gezin heeft meestal grotere gevolgen voor het individu dan een incident in de publieke ruimte al wil ik het laatste zeker niet afzwakken. Het is niet fijn om door je familie tot persona-non-grata te worden verklaard.quote:Wat me ook stoort is dat je catagorisch negeert dat wat mensen in het gezin doen, wat anders is dan wat zich afspeelt in de publieke ruimte.
Nee, je doet het voorkomen dat je vanuit een gedegen kennisbasis over de gereformeerden schrijft terwijl dat duidelijk niet het geval is. Overtewel; je vervuilt de discussie bewust met misinformatie.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee vriend, doet niet terzake, ik schets een situatie, met een geloofsleider, dat ik daar het verkeerde naampje aan hangt zegt niks.
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, er is hier een paar jaar geleden ook iemand in zijn ribbenkast gestoken. Ik ontken niet dat er geweld is tegen homo's. Ik vind het alleen niet zo verstandig om maar 1 kant uit te wijzen.
Blijkbaar Maar van sommige religies heb je meer last dan van andere. In ieder geval op het gebied van het uitschelden van homo's.quote:Er is nog steeds veel homohaat en afkeer van homoseksualiteit in Nederland: in veel lagen en diverse religies.
quote:Wat mij stoort is dat sommige users doen alsof het vooral van 1 kant komt, dat is pertinent onjuist.
Wat een onzin, mishandeling is wel degelijk erger. In de eerste plaats is dit laatste strafbaar gesteld. In de tweede plaats doe je een inbreuk op een recht van individu bij mishandeling. Het is vreselijk dat je als kind niet meer bij je ouders over de vloer kan komen, maar daar kun je ze niet toe dwingen. Dat is hun persoonlijke vrijheid. Dat is dus een kwestie van " Learn to live with it" , en als je weer over zelfmoord begint. Zelfmoord plegen doen mensen zelf. Dat kun je de ouders nooit kwalijk nemen. De één heeft gewoon in dat opzicht een makkelijker leven dan de ander.quote:Ouders die hun kind niet meer over de vloer willen hebben, dat is misschien wel erger dan een klap op je neus bij een discotheek.
Aan de Theologische Hogeschool van Kampen [gereformeerde opleiding voor theologen] doceert minstens één praktizerende homoseksueel. Ken hem vanuit zijn Amsterdamse periode.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 17:00 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Nee, je doet het voorkomen dat je vanuit een gedegen kennisbasis over de gereformeerden schrijft terwijl dat duidelijk niet het geval is. Overtewel; je vervuilt de discussie bewust met misinformatie.
Je zei: "bil" AHAHAHAHAH HOAHAHAHAHAHA HUHUH AHAIAHAHAquote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:38 schreef Sater het volgende:
Dag Bil.al.
Ze spreken Nederlands, wat wil je nog meer?quote:Kun je aangeven waar in het verhaal de sleutel tot integratie zit?
Ik zou er als moslim geen problemen mee hebben, als hij zijn werk maar goed doet.quote:En wat doen aldus opgevoede moslims als ze in overheidsdienst treden?
Femke Halsema [2e Kamer GroenLinks] heeft géén bezwaren tegen rechters met hoofddoekjes.
Ik wel, bij openbare functies moet je niét je geloofsovertuiging uitstralen. Zou een moslim[a] voor een rechter met keppeltje willen verschijnen?
De Bijbel is ook mensenwerk, Christenen ontkennen dit ook niet.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 17:22 schreef dVTB het volgende:
Wie de Bijbel wat beter bekijkt, ziet dat het boek vol staat met tegenstrijdigheden. Daaruit blijkt dat het hele boek mensenwerk is, want de zo perfecte God zou niet zo veel onduidelijkheid laten bestaan.
Het eeuwenoude idee dat de bijbel Gods Woord is, staat nog overeind...quote:Op zondag 27 juni 2004 02:01 schreef Davitamon het volgende:
De Bijbel is ook mensenwerk, Christenen ontkennen dit ook niet.
Laatste paragraaf van de bijbel:quote:Op zondag 27 juni 2004 02:01 schreef Davitamon het volgende:
[..]
De Bijbel is ook mensenwerk, Christenen ontkennen dit ook niet.
Zeggen dat het mensenwerk is behoorlijk afdoen. Je staat dus niet meer in het boek des levens.quote:En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit hetgeen in dit boek geschreven is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |