En hoe doe jij dat, Ringoquote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:09 schreef Ringo het volgende:
Nou ja, je moet wel blind zijn om onder de 'gemiddelde' Nederlander niet een bepaalde vijandschap, of in elk geval wantrouwen, jegens moslims en de islam te zien.
Maar datzelfde geldt voor de 'gemiddelde' moslim en diens gedachten over 'de kaaskop'.
Beide werelden begrijpen elkaar in het algemeen nogal slecht.En dat is een zorgwekkende situatie.
Dat neemt niet weg dat het he-le-maal niet moeilijk is om uit die impasse te komen, door gewoon het contact te zoeken met degene die je vreest. Zo verschrikkelijk 'verschillend' zitten we ook weer niet in elkaar.
Conclusie waarvan?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:51 schreef Singa het volgende:
Conclusie: islam is een zeer intolerante godsdienst (dus ook de politieke stroming). Punt is niet zozeer dat wij hier in Nederland meer open moeten staan voor islamieten (want wij zijn al zeer open), maar juist andersom.
Een arme van geest.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Conclusie waarvan?
Dat heeft ook niets met letterlijke angst te maken.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:41 schreef SCH het volgende:
Maar Milagro - alles wat jij beschrijft, wat heeft dat met angst voor moslims te maken?
Dat het moeilijk is om contact te maken is toch heel wat anders dan angst???
Erg jammer, dat het meteen weer op de persoon moet spelen, ik val jou toch ook niet aan?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:55 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Een beperkte geest.
Het was niet als 'aanval' bedoeld hoor.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:58 schreef Singa het volgende:
Erg jammer, dat het meteen weer op de persoon moet spelen, ik val jou toch ook niet aan?
Maar na die generaties komt ook nog een heel leven.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:57 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat heeft ook niets met letterlijke angst te maken.
Daar gooit dat onderzoekje het weer gemakzuchtig op.
Het is eerder omstandigheden, behoefte aan vertrouwdheid en te weinig gedeelde waarden en normen.
En als je dat dan angst wilt noemen, okay dan is het dus angst.
Angst voor het onbekende, angst te worden afgerekend door je omgeving als je je vrienden buiten je geloof of cultuur kiest.
En dat laatste geldt vooral vanuit de moslim.
Dit soort onderzoekjes lijken mij meer bedoeld als sussend, opdat we vooral en alleen de hand in autochtone boezem steken.
Het ligt aan ons, wij zijn bang.
Terwijl het m.i. wederzijds is, en dat dan door dat we simpelweg te weinig raakvlakken hebben.
En ik zie dat , vooral door die huwelijken (en het geloof), de komende 2 generaties nog niet verdwijnen.
Ieder in hun eigen ghetto.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:04 schreef SCH het volgende:
Het is altijd zo geweest dat er bevolkingsgroepen zijn die min of meer langs elkaar heen leven. Leven en laten leven zou ik zeggen.
Dat is dus angst. Volslagen irrationeel.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ieder in hun eigen ghetto.
Totdat er een bom barst.
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ieder in hun eigen ghetto.
Totdat er een bom barst.
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is dus angst. Volslagen irrationeel.
Nederlanders leven al eeuwen langs elkaar heen. Sociale klassen en religies, welke bom is er ooit gebarsten dan???
Nee, lijkt er meer op dat jij aan wishfull thinking doet.quote:De praktijk laat gewoon een ander beeld zien. Ik zie bijvoorbeeld moslims meisjes met hoofddoek gewoon gezellig hand in hand lopen met Nederlandse meisjes
Nou ik vind beperkte/arme geest niet echt als een compliment overkomen, integendeel zelfs, maar goed...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Het was niet als 'aanval' bedoeld hoor..
Maar voel je vrij om de argumenten voor je conclusie te geven. Want, los ervan of ik het met je conclusie eens ben of niet, het lijkt me niet dat je conclusie uit dit Volkskrant onderzoek kan voortkomen.
hou alsjeblieft je mond als je er maar de helft van weet.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:14 schreef Singa het volgende:
[..]
Nou ik vind beperkte/arme geest niet echt als een compliment overkomen, integendeel zelfs, maar goed...
Ten eerste ik probeer niet individuele islamieten aan te vallen, maar een algemeen beeld neer te zetten over islam, dan moet je generalisaties maken, daar ontkom je niet aan.
Argumenten (niet beperkt tot Nederland):
- Islamieten zien (ons) ongelovigen als minderwaardige personen
- Sommigen zijn vanuit hun godsdienst ertoe instaat om zichzelf op te offeren voor de "goede" zaak (dan kun je best zeggen, dat is een kleine groep en zegt niets over de meeste islamieten, maar naar mijn mening wel over "de islam")
- De sharia is een mensonwaardige islamitische wetgeving, die islamieten her en der op de wereld proberen op te leggen op de bevolking
- Vrouwen worden binnen de islam onderdrukt (zelfs in Nederland, maar in veel ernstigere mate in sommige islamitische landen)
- Als ik naar sommige Imams of bijvoorbeeld Abu Jaya (of hoe die gast van de AEL ook mag heten) krijg ik ook niet bepaald het gevoel dat ze zo open staan voor "andersdenkenden"
Eerst wordt mij gevraagd om mijn argumenten geef ik die, krijg ik zo'n sneue opmerkingquote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:18 schreef ASroma het volgende:
[..]
hou alsjeblieft je mond als je er maar de helft van weet.![]()
Iemand die het morele gelijk denkt te hebben.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:31 schreef Singa het volgende:
Wie ben jij om mij het zwijgen op te leggen.
Jawel. Graag zelfs.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:13 schreef ExTec het volgende:
Want ik hoef denk ik niet uit te leggen
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:02 schreef ExTec het volgende:
En nu aan de islamitische gemeenschap in NL, om dit beeld te weerleggen.
Ik zie dat nergens staan.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:39 schreef Youssef het volgende:
Voor de 1000ste keer, zoals in de tekst staat: zodra men de moslims kent is er opeens geen probleem meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |