Idd de reden waarom Nederlanders bang zijn voor Moslimsquote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:27 schreef Koos Voos het volgende:
SINGAPORE - Twee dienstmeisjes van Indonesische afkomst zijn deze week dood aangetroffen in Singapore. Beiden zijn, onafhankelijk van elkaar, uit de ramen van de appartementen waar zij werkten gevallen, zo meldde de Indonesische ambasade in Singapore vrijdag.
Sinds december 1999 zijn al honderd Indonesische dienstmeisjes gestorven na een val uit een raam.
De ambassade liet in het midden of het gaat om zelfmoordgevallen of om ongelukken tijdens het uithangen van de was.
Indonesiërs die werkzaam zijn in Singapore worden beschouwd en behandeld als tweederangs burgers.
hmmmm.. gemiddeld 2 per maand, dan valt het hier nog wel mee![]()
mislukte zelfmoordaanslagenquote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:27 schreef Koos Voos het volgende:
SINGAPORE - Twee dienstmeisjes van Indonesische afkomst zijn deze week dood aangetroffen in Singapore. Beiden zijn, onafhankelijk van elkaar, uit de ramen van de appartementen waar zij werkten gevallen, zo meldde de Indonesische ambasade in Singapore vrijdag.
Sinds december 1999 zijn al honderd Indonesische dienstmeisjes gestorven na een val uit een raam.
De ambassade liet in het midden of het gaat om zelfmoordgevallen of om ongelukken tijdens het uithangen van de was.
Indonesiërs die werkzaam zijn in Singapore worden beschouwd en behandeld als tweederangs burgers.
hmmmm.. gemiddeld 2 per maand, dan valt het hier nog wel mee![]()
Ik vind 33% nog aan de lage kant eigenlijk. Volgens mij staan nog veel meer autochtone Nederlanders negatief t.o.v de islam, maar het ligt eraan hoe je dat negatief zijn definieert.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:33 schreef HeyFreak het volgende:
AMSTERDAM - Eén op de drie Nederlanders is negatief over moslims, één op zes voelt zich zelfs bedreigd. De meeste Nederlanders willen dat hun kinderen in een multiculturele omgeving opgroeien, maar verhuizen subiet wanneer er 'te veel' allochtonen in de buurt wonen, schrijft de Volkskrant zaterdag .
Dat is uiteindelijk de waarheid idd.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 05:46 schreef Ringo het volgende:
Ik ben niet bang voor moslims.
Ik ben wel bang voor slechte mensen.
En die zitten overal.
Die slechte ervaringen heb ik ook niet. Of het moet met puber moslims zijn, die op straat lopen te zieken. Wel heb ik meegemaakt dat bij een instantie een hoofddoek dragende vrouw weigerde een hand te geven, omdat ze mannen geen hand wilde schudden. Maar swah.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 05:32 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, dat geloof ik niet ogv eigen ervaringen met goed opgeleide moslims. Als ik persoonlijk (ben 42) zelfs eerlijk ben, heb ik nog nooit sec slechte ervaringen gekend met moslims of moslima's.
En voor de politieke islam ?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 05:46 schreef Ringo het volgende:
Ik ben er niet bang voor, in de zin dat ik me nagelbijtend zorgen maak of nerveus vloekend door de kamer loop. Als ik met moslims spreek (en dat doe ik nogal eens) is het ook niet zo dat ik me afvraag: zou hij/zij zich met de politieke islam bezighouden? In gewoon intermenselijk contact interesseren me dat soort kwesties nauwelijks, moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 05:56 schreef R@b het volgende:
En voor de politieke islam ?
Voor moslimjongeren ben ik niet bang. Waarom zou ik?quote:Overigens schrijft de Volkskrant over de 16% die zich bedreigd voelt door moslims:
Degenen die zich bedreigd voelen (16 procent), hebben vooral last van de fysieke aanwezigheid van allochtone c.q. moslimjongeren op straat. Als tweede angstbron wordt de dreiging van een terroristische aanslag door fundamentalistische moslims genoemd. Op de derde plaats komt de vrees op termijn te moeten leven naar de regels van moslims.
Misschien kan eerst de manier van vragen eens in beeld komen. Vervolgens kan er zicht komen op de wijze van associëren voordat er een groep zich middels het aannemen van de slachofferrol onderscheidt van de rest. Voor je het weet laat een groep mensen zich tot onmondigen 'bevorderen' en zich PvdA-bevoogding aanleunen. Dat zal toch niet de bedoeling zijn geweest van het Volkskrant artikel...?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:33 schreef HeyFreak het volgende:
AMSTERDAM - Eén op de drie Nederlanders is negatief over moslims, één op zes voelt zich zelfs bedreigd. De meeste Nederlanders willen dat hun kinderen in een multiculturele omgeving opgroeien, maar verhuizen subiet wanneer er 'te veel' allochtonen in de buurt wonen, schrijft de Volkskrant zaterdag.
De Volkskrant liet onderzoek uitvoeren naar het beeld dat Nederlanders hebben van moslims. Sinds de aanslagen in Amerika op 11 september 2001 staat 'allochtoon' synoniem met moslim. Veel mensen die zich bedreigd voelen, geven aan bang te zijn voor een terroristische aanslag in Nederland.
De grootste reden om zich bedreigd te voelen, is de fysieke aanwezigheid van moslimjongeren op straat. Derde reden is de verwachting dat Nederland binnen enige jaren naar islamitische regels wordt geregeerd.
Mensen die veel in aanraking komen met moslims, bijvoorbeeld op werk, zeggen zich niet vaak bedreigd te voelen. Maar 67 procent van de 813 ondervraagden heeft helemaal geen contact met moslims. Ook blijkt, ondanks de grote aandacht voor de islam in de pers, de kennis bij de ondervraagden over het geloof beperkt.
Opvallend: jongeren zijn vaker negatief (43 procent) over moslims dan gemiddeld. Mannen zijn vaker negatief dan vrouwen (42 procent versus 31 procent).
bron: NU.nl
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mensen zijn bang voor alles wat hun vreemd is. Blijkt ook hier weer. Ze zijn bang voor moslims terwijl ze er niets van weten.![]()
Eigenlijk is dit natuurlijk niets nieuws. Hier op het forum en op de FP wordt het er al dik op gelegd. Zo wordt een hoofddoekje tegenwoordig al beschouwd als moslim-fundamentalisme en moslims worden steeds meer met een schuin oog aangekeken.
Wat is dat toch met mensen, dat ze elkaar maar naroepen en alles afschuiven op een bepaalde bevolkingsgroep. Zijn moslims nu de joden van de 21e eeuw?
Een onderzoek onder mensen die weinig of niets van de islam weten.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 05:46 schreef Ringo het volgende:
Ik ben wel bang voor slechte mensen.
En die zitten overal.
Als we zo doorgan is die kans er inderdaad maar dat probleem komt van twee kanten.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 05:25 schreef R@b het volgende:
Terecht in mijn ogen. De islam gaat niet samen met de vrije westerse samenleving die wij kennen. Het zal meer en meer botsen.
Dat is een vrij slecht argument. Liberalisering heeft tijd nodig en die tijd is er nog nauwelijks geweest. Wij denken dat alles van vandaag op morgen gaat veranderen. Kijk naar de kromstaf en de katholieken en zie hoe we er 150 jaar later voor staan. Hoe groot die radicalisering is, is nog steeds een slag in de lucht. Voor mij staat vast die dat die radicalisering in ieder geval versterkt wordt door het maatschappelijke en politieke klimaat van de afgelopen jaren in ons land. Dat is ook vrij logisch, zo gaat het met iedere minderheidsgroep die in de hoek wordt gezet.quote:een liberalere vorm van de islam, maar gezien de radicalisering van veel moslimjongeren valt dat ook niet echt te verwachten.
Ik heb nog niets vernomen over een radicalisering van de Falun Gong in China.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 11:21 schreef SCH het volgende:
...zo gaat het met iedere minderheidsgroep die in de hoek wordt gezet.
Vooroordeel.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 11:26 schreef SCH het volgende:
tenminste ik neem aan dat ze moslim is
ik ben 41.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 11:26 schreef SCH het volgende:
hoe oud ben je dan milagro? ik heb gisteren zomaar nog een half uurtje met een moslimmoeder van een jaar of 40 zitten praten. tenminste ik neem aan dat ze moslim is, we hebben het er niet over gehad.
Iedereen heeft zijn eigen definitie van negatief hier toegepast. Net zoals bij een vraag van "vindt u dit ijsje lekker?" Dan is er ook geen algemeen geldende definitie van lekker. Net zoals negatief en positief is het heel persoonlijk. Maar als jij een andere enquete hebt die laat zien dat mensen veel negatiever tov de Islam staan, dan hoor ik die graag.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 05:25 schreef R@b het volgende:
[..]
Ik vind 33% nog aan de lage kant eigenlijk. Volgens mij staan nog veel meer autochtone Nederlanders negatief t.o.v de islam, maar het ligt eraan hoe je dat negatief zijn definieert.
Klopt, maar het laat ook zien dat bij meer kennis een deel van de angst verdwijnt. Je kan dus met zekerheid stellen dat een deel van de angst gebaseert is op onwetendheid.quote:Als je het artikel in de Volkskrant leest staat er:
Nederlanders hebben nauwelijks contact met moslims, willen niets over de islam weten en toch denkt ruim eenderde negatief over deze bevolkingsgroep. Slechts 14 procent oordeelt positief. Een op de zes voelt zich daadwerkelijk bedreigd.
14% is dus maar positief.
Verder staat er:
Naarmate iemand meer afweet van de islam staat hij positiever tegenover moslims. Degenen die zeggen veel te weten, zijn in 28 procent van de gevallen positief; 38 procent is neutraal en 36 procent negatief. Jongeren oordelen vaker negatief (43 procent) dan gemiddeld en mannen (42 procent) zijn vaker negatief dan vrouwen (31 procent).
Dus ook mensen die zeggen meer over de islam te weten blijven in grote getale negatief.
De jeugd heeft de toekomst, en die blijken steeds liberaler te worden in hun opvattingen. Er is een gestage opmars van integratie, hoewel er nog steeds problemen zijn natuurlijk. De positieve lijn zie ik wel doorgaan, maar importhuwelijken en andere soorten van immigratie zijn wel een bedreiging voor die groei, dus een ongebreidelde immigratie moet je niet toestaan.quote:Terecht in mijn ogen. De islam gaat niet samen met de vrije westerse samenleving die wij kennen. Het zal meer en meer botsen. Het enige wat redding kan brengen is een liberalere vorm van de islam, maar gezien de radicalisering van veel moslimjongeren valt dat ook niet echt te verwachten. Zeker niet zolang 75% fijn een partner uit het land ven herkomst blijft halen waardoor zo on-westerse types massaal blijven instromen. De islam maakt in feite misbruik van de vrijheid van godsdienst die wij kennen. Die vrijheid van godsdienst had er helemaal nooit gekomen als de islam hier indertijd had bestaan. --> ik bedoel hier de politieke-islam.
Ja wat wil je anders, dit is een onderzoek onder de bevolking. En als de bevolking weinig van de islam weet dan is dat zo, en het zou als onderzoeker wel HEEL ERG slecht zijn om dat te verdraaien.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 11:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Een onderzoek onder mensen die weinig of niets van de islam weten.
Idd. En daarbij is er wel rekening gehouden met de kennis over de Islam. Dus het onderzoek vind ik zeer degelijk en uitgebreid op die manier.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 11:45 schreef CybErik het volgende:
[..]
Ja wat wil je anders, dit is een onderzoek onder de bevolking. En als de bevolking weinig van de islam weet dan is dat zo, en het zou als onderzoeker wel HEEL ERG slecht zijn om dat te verdraaien.
Dat is het zeker.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 11:42 schreef SCH het volgende:
Ik geloof je wel hoor Milagro, daar ging het niet om. Is ook wel een probleem zoals jij het schetst.
Volledig onderzoek in Word-formaatquote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:16 schreef DennisMoore het volgende:
Wat een hoop flauwekul staat er in de openingspost. Het klinkt als een tendentieus flut-onderzoekje.
'k Mag hopen dat de volledige versie beter is dan de samenvatting.
Ik moet alweer denken aan "Stivoro"...quote:
Kun je aangeven waaruit die flauwekul bestaat, afgezien van de reactie van de topicopener.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:16 schreef DennisMoore het volgende:
Wat een hoop flauwekul staat er in de openingspost. Het klinkt als een tendentieus flut-onderzoekje.
'k Mag hopen dat de volledige versie beter is dan de samenvatting.
quote:quote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat mij niet duidelijk wordt bij een quickscan van het document, is of er onder de 813 deelnemers moslims zijn. Het onderzoek richt zich op de gevoelens van autochtonen, je zou dan verwachten dat men expliciet moslims heeft uitgesloten van de enquete, maar dat wordt niet duidelijk.
Een autochtoon kan moslim zijn.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:32 schreef R@b het volgende:
[..]
quote:
..... opdracht verleend een onderzoek uit te laten voeren naar de sentimenten van autochtone Nederlanders ten opzichte van allochtonen ..........
Ja. Hoe moet iemand die niet eens weet hoe een werkwoord dient te worden vervoegd, onze cultuur beschermen?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:43 schreef SwithleR het volgende:
als je het woord islam letterlijk vertaald in het nederlnds betekend het Overgave.. zegt opzich wel genoeg denk je ook niet...
Hej Wolffenstein, wat is het nou? De ene keer is de islam hetgeen wat wordt gepraktiseerd door moslims, en nu is de islam opeens hetgeen wat in de Koran staat?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
Mijn kennis over de Islam heeft me nog meer anti-moslim gemaakt dan ik was. Dus de suggestie dat "ontwetendheid" een reden van die angst zou zijn, is naar mijn oordeel onzin. Als iedereen zou weten wat de Koran wil met bijvoorbeeld ongelovigen c.q. andersdenken, homo's en joden dan zou de onrust een stuk groter zijn.
Hmm, wat is je username op stormfront.org?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 05:25 schreef R@b het volgende:
[blablabla] Terecht in mijn ogen. De islam gaat niet samen met de vrije westerse samenleving die wij kennen. Het zal meer en meer botsen. Het enige wat redding kan brengen is een liberalere vorm van de islam, maar gezien de radicalisering van veel moslimjongeren valt dat ook niet echt te verwachten. Zeker niet zolang 75% fijn een partner uit het land ven herkomst blijft halen waardoor zo on-westerse types massaal blijven instromen. De islam maakt in feite misbruik van de vrijheid van godsdienst die wij kennen. Die vrijheid van godsdienst had er helemaal nooit gekomen als de islam hier indertijd had bestaan. --> ik bedoel hier de politieke-islam.
Ja, ik vind btw dat Nederlanders zelf ook het Nederlands op op zijn minst VMBO-niveau moeten kennen en foutloos moeten kunnen gebruiken (verbaal en schriftelijk)...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:39 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja. Hoe moet iemand die niet eens weet hoe een werkwoord dient te worden vervoegd, onze cultuur beschermen?
Zo? Wat wil de Bijbel zoal met Joden?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Even heel snel dan wat dingen die me opvielen in de openingspost (zullen vast al wel genoemd zijn door mensen). Misschien zo nog even 't Word-doc lezen.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:30 schreef R@b het volgende:
Kun je aangeven waaruit die flauwekul bestaat, afgezien van de reactie van de topicopener.
Dat zou inderdaad goedkoop zijn. Net als trouwens het proberen te scoren met krantenkoppen. 't Was de Volkskrant he?quote:En een onderzoek afdoen als flutonderzoek omdat de resultaten je niet aanstaan is erg goedkoop.
Is ook niet nodig, bij andere religies gebeurt dat ook niet.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:15 schreef DennisMoore het volgende:
- De kennis van de islam is beperkt, terwijl er in de pers veel aandacht zou zijn voor de islam. Onzin, er is voor de islam als religie geen aandacht in de pers.
Dat kan wel zijn, maar dan mag het in ieder geval niet als argument worden aangevoerd...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:20 schreef CybErik het volgende:
Is ook niet nodig, bij andere religies gebeurt dat ook niet.
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Een onderzoek onder 813 mensen wordt nu te pas en te onpas gebruikt door kranten.
De ene krant zal het als waarschuwing aangeven en op een knuffelbeleid aandringen en de andere krant zal koppen met "zie je nou wel!". Wanneer komt er een totaal angstenonderzoek.
Autochtonen bang voor spinnen, moslims bang voor honden, surinamers bang voor regen en kou. Het is maar wat je wilt horen en wat je interesseert. Ik ben pas bang als ik fysiek bedreigd ga worden door deze en gene. Flut-"stivoro"-onderzoek.![]()
Zionisten? Israel? Nu alleen nog Kruisvaarders.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:51 schreef groengeel het volgende:
geen wonder..
door de israelische manipulatie m.b.v de media kun je niets anders verwachten..
een voorbeeldje:
Nieuws en Achtergronden
er staan op die pagina alleen: 9 keer het woordje 'moslim(s)) !!
terwijl er 0 keer isral staat..want dat wordt meteen verwijderd op verplaatste naaar palestina/ centraal..
dat houdt in: dat de zionisten hier het slim hebben aangepakt..
ik rad ze aan om alle ondwerpen die te maken hebben met moslims in een centraal te zetten..zo worden moslims niet gediscrimineerd!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |