abonnement Unibet Coolblue
pi_20191895
quote:
DEN HAAG - De media zijn te ver gegaan in hun kritiek op bondscoach Advocaat na de nederlaag van het Nederlandse voetbalteam tegen de Tsjechen afgelopen zaterdag, vindt premier Balkenende. "Je kunt teleurgesteld zijn over voetbalresultaten, maar blijf alstublieft een beetje normaal, want het gaat om mensen.", zei de minister-president vrijdag in het radio-1-journaal over de critici van Advocaat.

Hij refereerde aan berichtgeving in kranten, maar noemde geen concrete voorbeelden. "Er zijn dingen gezegd over Advocaat die ondenkbaar zijn. Dat kan gewoonweg niet."
Ach Jah , hij heeft gelijk Advocaat heeft Zenden niets voor Niets eruit gehaald
Hij wou een verdediger om 2-1 te blijven
maar niet alles lukt
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_20192181
Wat een treurigheid die Balkenende. Hij nam t ook al op voor de koningin, tegen de satire....Laat ie gewoon zijn werk doen. Advocaat en Balkenende, echt van die vriendjes die vroeger genadeloos werden gepest op het schoolplein. WeeeeH!! Ze doen gemeen tegen ons!
geniet nooit met mate
  vrijdag 25 juni 2004 @ 22:36:10 #3
92803 Bela
homo ludens
pi_20192235
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 22:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Ach Jah , hij heeft gelijk Advocaat heeft Zenden niets voor Niets eruit gehaald
Hij wou een verdediger om 2-1 te blijven
maar niet alles lukt
Ondanks dat ik Advocaat te weinig aanvallend vind heeft Balkenende voor mij natuurlijk gewoon gelijk. Niettemin laat die man gewoon gaan regeren en zijn voetbalmening voor zich houden. Ik dat dat we met het huidige kabinet de maatschappelijke bevoogders wat buiten de deur hadden gehouden.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  vrijdag 25 juni 2004 @ 22:55:04 #4
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20192852
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 22:36 schreef Bela het volgende:

[..]

Ondanks dat ik Advocaat te weinig aanvallend vind heeft Balkenende voor mij natuurlijk gewoon gelijk. Niettemin laat die man gewoon gaan regeren en zijn voetbalmening voor zich houden. Ik dat dat we met het huidige kabinet de maatschappelijke bevoogders wat buiten de deur hadden gehouden.
Waar bemoeit die Balkenende zich toch mee, wat een ouwehoer zeg. Maar Advocaat had net zo goed kunnen ingrijpen door dat tegen Balkenende te zeggen. De enige relatie met voetbal die Balkenende heeft, is dat hij mag onderzoeken of het wilhelmus ja dan nee gespeeld mag worden zonder aanwezigheid van hare hoogheid de koningin, volgens mij
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  vrijdag 25 juni 2004 @ 23:00:15 #5
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20192980
(dit was overigens ook in het 8 uur journaal)
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_20193099
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 22:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Ach Jah , hij heeft gelijk Advocaat heeft Zenden niets voor Niets eruit gehaald
Hij wou een verdediger om 2-1 te blijven
maar niet alles lukt
Zenden mag hij er wel uithalen van mij hoor .
Ik denk dat je Robben bedoelt

En ja, dan had hij beter vd meyde eruit kunne halen, maargoed vergissen is menselijk. En die kritiek was misschien ook een uiting van de teleurstelling van het Nederlandse volk, omdat we zo randje uitschakeling stonden. Nu is het ook grotendeels weer gezakt, de kritiek.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_20193145
nouw, hij was niet de enige die dat zei, t was ook schandalig, als je die Mulder hoorde, en de rest van dat zooitje,
dat is net zo goed onwaardig gedrag van de pers, als dat van die vechtende suportes.
De Puta Madre
  vrijdag 25 juni 2004 @ 23:11:43 #8
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20193303
Terecht, ik vind doodverwensingen, al dan niet 'sarcastisch' bedoeld, in de meida echt niet kunnen. Ik kreeg er echt een rotgevoel van, zoals iedereen over Dick Advocaat heenviel na zaterdag. Hij heeft een baan, iemand moet het doen. Hij moet op bepaalde momenten bepaalde beslissingen maken, en dat is niet altijd makkeljk. Eigenlijk is het gewoon een ondankbare kutbaan, er zijn denk ik weinig mensen die het over zouden willen en kunnen nemen.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 23:19:57 #9
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20193516
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 23:11 schreef Aventura het volgende:
Terecht, ik vind doodverwensingen, al dan niet 'sarcastisch' bedoeld, in de meida echt niet kunnen. Ik kreeg er echt een rotgevoel van, zoals iedereen over Dick Advocaat heenviel na zaterdag. Hij heeft een baan, iemand moet het doen. Hij moet op bepaalde momenten bepaalde beslissingen maken, en dat is niet altijd makkeljk. Eigenlijk is het gewoon een ondankbare kutbaan, er zijn denk ik weinig mensen die het over zouden willen en kunnen nemen.
Moet je morgen eens horen
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_20193547
Hij heeft wat mij betreft gelijk. Ik las in de krant o.a. dat Advocaat opgehangen zou moeten worden als het aan Jan Mulder lag. Best wel kansloos zo`n instelling. Het word kennelijk steeds normaler om doodsverwensingen openlijk te mogen spreken.
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
  vrijdag 25 juni 2004 @ 23:23:04 #11
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20193583
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 23:21 schreef MrCrowley het volgende:
Hij heeft wat mij betreft gelijk. Ik las in de krant o.a. dat Advocaat opgehangen zou moeten worden als het aan Jan Mulder lag. Best wel kansloos zo`n instelling. Het word kennelijk steeds normaler om doodsverwensingen openlijk te mogen spreken.
Dat bid je er zondag toch wel weer uit
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_20193622
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 23:21 schreef MrCrowley het volgende:
Hij heeft wat mij betreft gelijk. Ik las in de krant o.a. dat Advocaat opgehangen zou moeten worden als het aan Jan Mulder lag. Best wel kansloos zo`n instelling. Het word kennelijk steeds normaler om doodsverwensingen openlijk te mogen spreken.
op FOK krijg je er een IP ban voor, dus ik bedoel maar...
al ligt nederland er zaterdag uit, dan is die grove taal nog niet op zijn plaats, trouwens nooit niet en nergens.
De Puta Madre
  vrijdag 25 juni 2004 @ 23:26:17 #13
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_20193656
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 23:25 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

op FOK krijg je er een IP ban voor, dus ik bedoel maar...
al ligt nederland er zaterdag uit, dan is die grove taal nog niet op zijn plaats, trouwens nooit niet en nergens.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 23:27:10 #14
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_20193675
Balkenende heeft toch wel betere dingen aan zijn hoofd zou je denken?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 25 juni 2004 @ 23:28:38 #15
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20193696
Het is inderdaad iets van deze tijd, dat iedereen zijn grote muil maar openscheurt om er maar van alles uit te gooien. Onder het mom van het is een vrij land en ik mag zeggen wat ik wil. Mensen zijn zo ontzettend onverdraagzaam en altijd verongelijkt. Is er ook maar het kleinste spoortje ongenoegen, brullen maar! En dat word dan als een deugd gezien. Mondig zijn is niet altijd positief! Soms is het beter om je gewoon stil te houden.
En nee ik ben niet gristelijk noch CDA-stemmer. Maar ik vind de manier waarop mensen met elkaar omgaan soms echt walgelijk.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 23:31:19 #16
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20193754
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 23:28 schreef Aventura het volgende:
Het is inderdaad iets van deze tijd, dat iedereen zijn grote muil maar openscheurt om er maar van alles uit te gooien. Onder het mom van het is een vrij land en ik mag zeggen wat ik wil. Mensen zijn zo ontzettend onverdraagzaam en altijd verongelijkt. Is er ook maar het kleinste spoortje ongenoegen, brullen maar! En dat word dan als een deugd gezien. Mondig zijn is niet altijd positief! Soms is het beter om je gewoon stil te houden.
En nee ik ben niet gristelijk noch CDA-stemmer. Maar ik vind de manier waarop mensen met elkaar omgaan soms echt walgelijk.
Ik vind dat je het een beetje ver zoekt, dit soort uitspattingen kun je verwachten aan het einde van de wedstrijd. Als Advocaat verstandig is, dan legt ie dat naast zich neer, na een weekje is iedereen wel weer vergeten dat hij zo'n 'onvergetelijke fout' heeft gemaakt...
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_20194298
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 23:27 schreef Cheiron het volgende:
Balkenende heeft toch wel betere dingen aan zijn hoofd zou je denken?
hij heeft t vaak over normen en waarden, wat dat ook mogen zijn tegenwoordig, dit hoort er zeker bij, en dan heeft hij t recht om t ff te vermelden. iemand moet t doen, op tv gaat t gewoon door, kinderen kijken er ook naar.
14- 16 jarigen zijn er zeer gevoelig voor om mee te gaan in een hetse
niet nodig
De Puta Madre
pi_20194593
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 23:31 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Ik vind dat je het een beetje ver zoekt, dit soort uitspattingen kun je verwachten aan het einde van de wedstrijd. Als Advocaat verstandig is, dan legt ie dat naast zich neer, na een weekje is iedereen wel weer vergeten dat hij zo'n 'onvergetelijke fout' heeft gemaakt...
hij is ook maar een mens, dat leg je niet naast je meer,
en wat is vaak t gevolg van een uitspatting, kijk eens of FOK nieuws, wat die engelsen er weer van gemaakt hebben.
voetbal en sport zowiezoi, moet in vriendschap uitgevochten worden. de verliezer buigt tegenover de winnaar, en t spel gaat verder. zo zou t moeten zijn.
maar dat is ver te zoeken.
Geld...en dan gaat t kapot.
De Puta Madre
pi_20194697
Balkenende heeft gewoon gelijk en als premier heb je er natuurlijk wat over te zeggen. Wat er na de wedstrijd door Mulder en consorten werd uitgekraamd slaat helemaal nergens op. Er hoeft maar 1 gek te zijn die deze uitspraken series neemt en je hebt de poppen aan het dansen..
  zaterdag 26 juni 2004 @ 00:52:53 #20
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_20195572
Ik zag het net ook op het journaal. Ergens klopt het wel wat die JP zegt. Laten we aub onze landgenoten (...) respecteren en behandelen zoals we onze grootste vrienden ook zouden behandelen, OOK AL hebben we een andere mening. Wat zou de wereld (utopie) er een stuk vrediger uit zien.
En mensen die nu JP af zitten te zeiken, die snappen dus NIET waar het over gaat. Maar goed, ik zal wel weer te soft zijn ofzo.

Note: ik ben GEEN jp fan.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  zaterdag 26 juni 2004 @ 00:56:24 #21
13330 RAILGUNNER
Més que un club
pi_20195657
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 23:21 schreef MrCrowley het volgende:
Hij heeft wat mij betreft gelijk. Ik las in de krant o.a. dat Advocaat opgehangen zou moeten worden als het aan Jan Mulder lag. Best wel kansloos zo`n instelling. Het word kennelijk steeds normaler om doodsverwensingen openlijk te mogen spreken.
Dat citaat is volledig uit zijn verband gerukt.
Mulder zei juist dat hij het bespottelijk vond dat mensen zeiden dat Advocaat zou moeten worden opgehangen.
Alleen het 2e gedeelte (schuingedrukt) van zijn uitspraak is door bepaalde kansloze journalisten gepubliceerd.
pi_20195731
dat bedoe
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:09 schreef sniper20 het volgende:
Balkenende heeft gewoon gelijk en als premier heb je er natuurlijk wat over te zeggen. Wat er na de wedstrijd door Mulder en consorten werd uitgekraamd slaat helemaal nergens op. Er hoeft maar 1 gek te zijn die deze uitspraken series neemt en je hebt de poppen aan het dansen..
yep.. redelijk blijven. door dergelijke uitspraken breng je mafkezen op de raarste gedachten
De Puta Madre
  zaterdag 26 juni 2004 @ 11:34:31 #23
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20199819
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:05 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

hij is ook maar een mens, dat leg je niet naast je meer,
en wat is vaak t gevolg van een uitspatting, kijk eens of FOK nieuws, wat die engelsen er weer van gemaakt hebben.
voetbal en sport zowiezoi, moet in vriendschap uitgevochten worden. de verliezer buigt tegenover de winnaar, en t spel gaat verder. zo zou t moeten zijn.
maar dat is ver te zoeken.
Geld...en dan gaat t kapot.
Op het moment dat de mens Advocaat zich de zware functie van halfgod aanmeet, moet hij net zo goed verliezen als winst kunnen incasseren.
Je hoorde toch ook niemand toen hij hoog van de toren stond te blazen over de winst tegen Letland en het verlies van Duitsland..

Elk mens kan wel het onderscheid maken tussen die 2 personen, dat zou Advocaat ook moeten kunnen en Balkenende al helemaal! Het lijkt me dat een landsbestuurder wel wat beters aan zijn hoofd heeft dan Europees voetbal...,uitzoeken of het Wilhelmus wel of niet gespeeld mag worden tijdens een wedstrijd bij afwezigheid van hare hoogheid de koningin der Nederlanden bijvoorbeeld

Voor wat betreft Mulder, het is absurd om die man te verdenken van steniging, ook al doet hij in het heet van de strijd die uitspraak. Hij is kwaad, omdat hij een stukje 'eigen' ziet wegglippen. Het is nog absurder om dan ook nog eens te denken dat iemand anders dat wel voor Mulder zal gaan doen.. laten we wel even reeel blijven..
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  zaterdag 26 juni 2004 @ 11:36:34 #24
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_20199857
GA JE LAND REGEREN MAN HARRY POTTER!!!!!!!!!!!!!!

Kuttekop van een Bak Ellende!

Of hij gelijk heeft of niet, is hier helemaal niet ter sprake. Hij moet zich met andere dingen bezig houden. Paar weken terug kan een klokkenluider het schijt krijgen want "wat de man heeft gedaan is gewoon de plicht van iedere Nederlander". Ja hoor.. de mensen die hun baan willen opofferen om zulke zaken aan de kaak te stellen zijn op 2 handen te tellen. Maargoed... ga me hier ook niet druk over maken...
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_20200183
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 22:35 schreef gimme.shelter het volgende:
Wat een treurigheid die Balkenende. Hij nam t ook al op voor de koningin, tegen de satire....Laat ie gewoon zijn werk doen. Advocaat en Balkenende, echt van die vriendjes die vroeger genadeloos werden gepest op het schoolplein. WeeeeH!! Ze doen gemeen tegen ons!
nou het ene gepeste kindje is nu premier en het andere gepste kindje is bondscoach, dus opzich hebben ze het verder geschopt dan de kindjes die de pesters waren.

Ik vind het goed dat Balkenende hier wat over zegt, de situatie is flink uit de hand gelopen!
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 11:36 schreef Stefkuh het volgende:
GA JE LAND REGEREN MAN HARRY POTTER!!!!!!!!!!!!!!

Kuttekop van een Bak Ellende!
Hij regeert toch zijn land? Dick woont in NL en is een NL'er, de mensen die Dick willen ophangen zijn ook NL'ers en wonen in NL, dus volgens mij regeert hij gewoon zijn land. Ik ben blij dat er een hooggeplaatst persoon opkomt voor Dick, maar het is toch belachelijk dat hij dan weer wordt afgezeken, doe ff normaal joh, als je Balkenende niet goed vind, schrijf hem dan een brief over hoe het beter kan!
  zaterdag 26 juni 2004 @ 12:10:11 #26
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_20200529
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 11:36 schreef Stefkuh het volgende:
GA JE LAND REGEREN MAN HARRY POTTER!!!!!!!!!!!!!!

Kuttekop van een Bak Ellende!

Of hij gelijk heeft of niet, is hier helemaal niet ter sprake. Hij moet zich met andere dingen bezig houden. Paar weken terug kan een klokkenluider het schijt krijgen want "wat de man heeft gedaan is gewoon de plicht van iedere Nederlander". Ja hoor.. de mensen die hun baan willen opofferen om zulke zaken aan de kaak te stellen zijn op 2 handen te tellen. Maargoed... ga me hier ook niet druk over maken...
Het zijn dus DEZE infantiele reacties waar Balkenende op reageert. Als iedereen nu gewoon eens zijn mond houdt, of met steekhoudende NORMALE argumenten komt, om een tegenstelling te weerleggen, dan is dat al een stuk volwassener dan wanneer je iemand die een andere mening is toebedaan meteen maar ongenuanceerd gaat zitten uitkafferen. Als we dat in NEDERLAND nu eens wat vaker zouden doen, zou het er een stuk beter uit zien.
Ergo: Met de opmerking zoals JP deze dus maakte, IS HIJ DUS zijn land indirect aan het regeren.
Maar ja, leg dat de domme mens maar eens uit. Want ook dit zal wel weer niet aankomen (en mag je niet zeggen, want dan ben je een eikel etc. enz.)
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_20201024
De lamme helpt de blinde
  zaterdag 26 juni 2004 @ 14:30:13 #28
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_20203385
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 12:10 schreef 456 het volgende:

[..]

Het zijn dus DEZE infantiele reacties waar Balkenende op reageert. Als iedereen nu gewoon eens zijn mond houdt, of met steekhoudende NORMALE argumenten komt, om een tegenstelling te weerleggen, dan is dat al een stuk volwassener dan wanneer je iemand die een andere mening is toebedaan meteen maar ongenuanceerd gaat zitten uitkafferen. Als we dat in NEDERLAND nu eens wat vaker zouden doen, zou het er een stuk beter uit zien.
Ergo: Met de opmerking zoals JP deze dus maakte, IS HIJ DUS zijn land indirect aan het regeren.
Maar ja, leg dat de domme mens maar eens uit. Want ook dit zal wel weer niet aankomen (en mag je niet zeggen, want dan ben je een eikel etc. enz.)
Domme mens... vriendelijke vriend, misschien was mijn reactie wat overtrokken. Maar als u niet beseft dat hier tussen de regels door een kern van waarheid in zit, weet ik niet wie hier de domme mens is.

M.vr.gr,

Stefkuh
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  zaterdag 26 juni 2004 @ 14:35:25 #29
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_20203494
Ik word zo moe van die gereformeerde dorpspredikanten van het CDA. kan niet wachten tot er weer verkiezingen zijn en Paars III gevormd wordt. Zijn we ten minste verlost van deze moraalridders.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_20203733
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 14:30 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Domme mens... vriendelijke vriend, misschien was mijn reactie wat overtrokken. Maar als u niet beseft dat hier tussen de regels door een kern van waarheid in zit, weet ik niet wie hier de domme mens is.

M.vr.gr,

Stefkuh
Kan jij even voor mij opschrijven wat die kern van waarheid dan is, ik kan hem namelijk niet vinden.
pi_20204142
haha wat gezeik hier toch weer, miljoenen mensen zitten aan de buis gekluisterd om de mening te horen van Daphne Brunskoek en Karen Bloemen, maar zodra Balkenende wat zegt flippen ze met z'n alle door..
"..and in my brain it's going wrong.."
  zaterdag 26 juni 2004 @ 19:51:12 #32
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_20210247
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 11:34 schreef Harry_Sack het volgende:

Voor wat betreft Mulder, het is absurd om die man te verdenken van steniging, ook al doet hij in het heet van de strijd die uitspraak. Hij is kwaad, omdat hij een stukje 'eigen' ziet wegglippen. Het is nog absurder om dan ook nog eens te denken dat iemand anders dat wel voor Mulder zal gaan doen.. laten we wel even reeel blijven..
Het is een heerlijke dooddoener, maar goed: Begin 2002 werden er soortgelijke teksten over Fortuyn geroepen, en die kan het ook niet meer navertellen. Sommige mensen zijn echt gek, en die moet je niet op ideeën brengen. >99,9% van de mensen weten heus wel dat Mulder en al die anderen het niet menen. Maar je hebt maar 1 gek nodig. Het bleef bij Verdonk bij ketchup, bij Bos bij een baksteen door de ruit, en een hele zwik politici kregen kogels gelukkig per post en niet via een geweer, maar het gaat zo langzamerhand de verkeerde kant op. Mensen moeten misschien eens iets meer na gaan denken voor ze van alles uit gaan kramen in het heetst van de strijd.
pi_20210761
Niemand neemt Jan Mulder toch serieus, maar goed hier even ter verdediging (zoals Mulder het zelf in de Volkskrant schreef): Hans Kraay jr. beschuldigde Mulder ervan dat hij Advocaat als een soort crimineel had afgeschilderd. Mulder vond die aantijging overdreven, en ging daarom zelf overdrijven door te zeggen dat Advocaat moest worden gestenigd etc. Mulder probeert wel vaker vergeefs literair te doen, in dit geval misbruikt hij de stijlvorm 'hyperbool'.

[ Bericht 2% gewijzigd door 2look op 26-06-2004 20:26:28 ]
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 juni 2004 @ 20:10:48 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_20210783
De lamme belde de blinde.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 26 juni 2004 @ 20:37:28 #35
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20211353
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 19:51 schreef freako het volgende:

[..]

Het is een heerlijke dooddoener, maar goed: Begin 2002 werden er soortgelijke teksten over Fortuyn geroepen, en die kan het ook niet meer navertellen. Sommige mensen zijn echt gek, en die moet je niet op ideeën brengen. >99,9% van de mensen weten heus wel dat Mulder en al die anderen het niet menen. Maar je hebt maar 1 gek nodig. Het bleef bij Verdonk bij ketchup, bij Bos bij een baksteen door de ruit, en een hele zwik politici kregen kogels gelukkig per post en niet via een geweer, maar het gaat zo langzamerhand de verkeerde kant op. Mensen moeten misschien eens iets meer na gaan denken voor ze van alles uit gaan kramen in het heetst van de strijd.
Fortuyn kon ook niet voetballen
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  zaterdag 26 juni 2004 @ 20:56:51 #36
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20211676
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 14:35 schreef Plato1980 het volgende:
Ik word zo moe van die gereformeerde dorpspredikanten van het CDA. kan niet wachten tot er weer verkiezingen zijn en Paars III gevormd wordt. Zijn we ten minste verlost van deze moraalridders.
Volgens 'de peilingen' staat het CDA op winst. Tegen de verkiezingen worden ook de maatschappelijke winsten van het huidige financiële en ethische reveil geoogst. Balkenende III kan er dus maar zo inzitten.


Zoals ook Nederland zich volgens de lijn der verwachtingen plaatste voor de kwartfinales...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 21:02:24 #37
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20211791
hee Sjun, kom je niet in het EK forum spelen?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  zaterdag 26 juni 2004 @ 21:43:47 #38
71048 Tokay
makes your day!
pi_20212580
Ik hou niet zo van dat betuttelende van Balkenende.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  zondag 27 juni 2004 @ 10:04:57 #39
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20221576
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 20:56 schreef sjun het volgende:

[..]

Volgens 'de peilingen' staat het CDA op winst.
Dat was voor de oorlog met het FNV:

Dit is het verlies dat het CDA heeft mogen incasseren met de Europese verkiezingen. Niet echt tanende te noemen, maar als je bedenkt dat rechts altijd stemt en een feodaal Balkenendesysteem gebaseerd is op het alles-of-niets principe:

quote:
Tegen de verkiezingen worden ook de maatschappelijke winsten van het huidige financiële en ethische reveil geoogst. Balkenende III kan er dus maar zo inzitten.


Zoals ook Nederland zich volgens de lijn der verwachtingen plaatste voor de kwartfinales...
Voetbal en Balkenende De laatste keer dat die laatste heeft gescored, wat volgens mij net voor de formatie van Balkenende 2....

Het feit dat Balkenende zich nu probeert te spiegelen aan Neerlandsch trots en de toevallige overeenkomst die bij hem jammerlijk genoeg niet als tijdelijk geldt, namelijk bedreigingen aan het adres van de autoriteit, geeft mij al te kennen dat Balkenende de absolute binding met de werkelijkheid is verloren.
De bedreigingen die Balkenende te incasseren krijgt, zijn van een heel andere orde, namelijk die van mensen die al zover de modder zijn ingetrapt, dat elke logica in hun bestaan onmogelijk gemaakt wordt. Misschien zou hij daar eens over na kunnen denken, in plaats van zich te identificeren met een bondscoach die slechts één verkeerde speler neerzet..

[ Bericht 13% gewijzigd door Harry_Sack op 27-06-2004 10:16:35 (toevoeging) ]
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  zondag 27 juni 2004 @ 22:37:55 #40
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20237701
Het systeem is duidelijk, Balkenende is het schoothondje van Bush, Bush is een speelbal van de eeuwige Zionisten, Balkenende is een beschermheer van Dick Advocaat.

Ergo Dick Advocaat is een Mossad agent met geen andere agenda dan wereldwijde dominatie.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 29 juni 2004 @ 14:16:01 #41
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20278836
quote:
Hooggeachte heer Balkenende,

De BBC schreef mij een brief waarin zij uw dienaar als 'high-profile media person' om een interview vroeg (was u trots?), maar ik ben een high-profile media person intensive care en wees het verzoek af.
Mijn hart bloedt.
Oorzaak: U
Dat ik-besef-me-zeggers als Tom van 't Hek ('stenigen'?: 'hoge kijkcijfers'), Jack van Gelder (kwam maandag in het Algemeen Liegt Dat Het Gedrukt Staat Dagblad met zelfs voor zijn doen zo'n populaire reactie dat we die beter verzwijgen en voor rekening van het Algemeen Liegt laten), minister Donner ('niemand voelt zich meer geremd om iemand met de dood te bedreigen'), nabouwende staatssecretaris Ross ('hier neem ik echt scherp afstand van'), media columnist Ad van Liempt ('ironie op tv: beetje dom') en de commentaarschrijver van deze krant mijn zeer ernstige, van iedere ironie gespeende hyperbool ('nee, ik heb gezegd stenigen en ophangen, nou goed?') om Hans Kraay's absurde aantijging aan de kaak te stellen ('jij criminaliseert Dick Advocaat') niet snappen: ik begrijp het, het zijn de asielzoekers zonder vignet van de Nederlandse taal.
U, mijn minister president, schaarde zich afgelopen vrijdag onder dit gezelschap. Dat is fase rood. U bevindt zich op loopafstand van de koningin en zal haar deelgenoot van dit dieptepunt maken: 'Majesteit, ga even zitten: er is, vlak onder uw bordes op de Dam, een voetbalcoach gestenigd.'
De vorstin kan allang rekenen op mijn bewondering, Willem-Alexander is verslaafd aan Camu, u en steller dezes hebben een uitstekende verstandhouding (dank voor je laatste brief): laten we het zo houden, doe dus iets aan uw perceptie. Negeer de knipkunst van het NOS journaal, zoek de waarheid. Handel daarna in het landsbelang en bied, als hoge gezagsdrager van de Nederlanders en hun taal, in het openbaar uw excuus aan.

Jan Mulder
Volkskrant 29-06-2004
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 30 juni 2004 @ 11:08:44 #42
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20301315
Laffe aktie van Balkenende, hij schrijft een open brief aan de Volkskrant en weigert om Mulder zijn excuses aan te bieden.. tekenend voor Balkenende, zich schermen achter algemene geluiden..
quote:
Premier schrijft brief aan Jan Mulder
Van onze verslaggever

DEN HAAG - Minister-president Balkenende heeft zich voor de tweede keer gemengd in de discussie over de demonisering van voetbalbondscoach Dick Advocaat. Hij schreef een open brief aan columnist Jan Mulder, die dinsdag vanaf de Volkskrant-voorpagina excuses eiste van de premier.

Volgens Mulder doet Balkenende mee in het koor van mensen die hem er ten onrechte van beschuldigen Advocaat te demoniseren. Balkenende bestrijdt dit en vindt dat hij geen excuses verschuldigd is.

Het is uitzonderlijk dat een minister-president zich op deze wijze in het openbaar debat mengt. Balkenende had vorige week al gezegd dat hij het 'buitengewoon bedenkelijk' vindt dat Advocaat voorwerp is geworden van volkswoede na slechte prestaties van het Nederlands elftal. Hij riep Nederlanders op 'normaal te doen'. Hij waarschuwde: 'Er hoeft maar één gek te zijn om het uit de hand te laten lopen.' Mulder krijgt de laatste dagen de kritiek over zich heen dat hij een van de aanstichters van die volkswoede is, omdat hij zou hebben opgeroepen Advocaat te stenigen. Mulder bestrijdt dit en zegt dat zijn woorden uit hun verband worden gerukt.

' Premier Balkenende wijst in zijn brief op de ironie inzake mijn ''stenigen''-antwoord op Hans Kraays aantijging dat ik Advocaat criminaliseerde', zegt Mulder in een reactie op de brief van de premier. 'Mijn bevestigende overdrijving om die woorden van tafel te vegen (ik ergerde me dood aan die totaal uit de lucht gegrepen beschuldiging), was gespeend van iedere ironie, zoals ik letterlijk in mijn brief aan de premier schreef (maar uiteraard weer andersom door de heer Balkenende werd gelezen). Hij biedt geen excuses aan en wenst mij sterkte. Dat laatste vind ik wel erg fijn.'

Volgens de Rijksvoorlichtingsdienst voelde de premier zich genoodzaakt in het openbaar te reageren, omdat hij 'iets in de schoenen geschoven krijgt' in een debat waar hij 'part noch deel aan heeft'.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 30 juni 2004 @ 11:19:16 #43
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20301614
de brief:
quote:
Geachte heer Mulder,


U vraagt van mij openbare excuses omdat ik u vals beschuldigd zou hebben van het onverantwoord zwartmaken van bondscoach Advocaat. Die excuses krijgt u niet.

Voor iemand die zo subtiel de eigen woorden weet uit te leggen, luistert u opvallend onzorgvuldig en een tikje gemakzuchtig naar de woorden van anderen. Ik heb in verband met de verwijten aan het adres van de heer Advocaat nooit uw naam genoemd en ik heb nimmer gerept van uw 'stenigt hem' opmerking. Dat daar wat u noemt 'ironie' in zat was mij niet ontgaan. Net zo min als het mij ontgaan is dat die ironie door vrijwel niemand is begrepen. U zou de conclusie kunnen trekken dat u zich dus kennelijk erg onzorgvuldig hebt uitgelaten, en dat zou een ervaren publiek persoon als u zich moeten aantrekken. Ik wil niet meteen net als u openbare excuses eisen, maar in plaats van op hoge toon vermeende fouten bij anderen aan de kaak te stellen, zou een beetje zelfkritiek zeker geen kwaad kunnen.

Ik heb in volle overtuiging het bedenkelijke klimaat van vorige week rond de bondscoach aan de orde gesteld. Ik heb erop gewezen dat we in gezinnen, op scholen en sportverenigingen onze kinderen proberen te leren respect te hebben voor elkaar en in het bijzonder voor de leraar, de trainer en de scheidsrechter. Ik vond het klimaat dat ook door de media werd aangewakkerd rond de heer Advocaat in dat opzicht zwaar ondergravend. Neem bijvoorbeeld het ochtendblad dat anonieme doodverwensingen afdrukte ('naar welk hotel moet ik mijn geweer sturen'). Op die redactie is men onvoldoende doordrongen van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Ik sta nog steeds voluit achter mijn oproep en gezien uw eigen peiling onder 9000 mensen denkt inmiddels bijna 80 procent van Nederland er net zo over. Ik wens u veel sterkte.
J.P. Balkenende
hoe eerder opgerot, hoe beter Balkenende
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 30 juni 2004 @ 11:41:28 #44
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_20302230
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 20:56 schreef sjun het volgende:

[..]

Volgens 'de peilingen' staat het CDA op winst. Tegen de verkiezingen worden ook de maatschappelijke winsten van het huidige financiële en ethische reveil geoogst. Balkenende III kan er dus maar zo inzitten.


Zoals ook Nederland zich volgens de lijn der verwachtingen plaatste voor de kwartfinales...
Zeer off topic, maar volgens de peilingen staat het CDA niet op winst maar op een evrlies van 10 of meer zetels.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_20302262
Ongelofelijk op welke manier Balkenende zich hier in mengt. Misschien denkt hij dat hij zo het vaderlijke profiel van zijn voorganger(s) moet najagen.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 30 juni 2004 @ 11:49:03 #46
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_20302456
Heel goed van Balkenende.
  woensdag 30 juni 2004 @ 11:52:44 #47
12666 starbuck
prepare to eject the warpcore
pi_20302567
Of je het nou eens bent met de premier of niet, prima dat hij reageert op de brief van Mulder.
  woensdag 30 juni 2004 @ 11:58:47 #48
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_20302737
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:49 schreef Heerlijkheid het volgende:
Heel goed van Balkenende.
  woensdag 30 juni 2004 @ 11:59:52 #49
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_20302770
Ik vind de reactie op Balkenende hier ook ZWAAR overtrokken. Ik vind dat JP groot gelijk heeft om zich te verdedigen, voor dingen die die Mulder (die man wordt met de dag erger) hem in de schoenen schuift.
Daaarnaast is de discussie dus WEL op gang gekomen, dat advocaat te hard is aangepakt! En dat is wel degelijk de verdienste (En ook zijn taak, omgang met mensen in een land) van de MP.

* Ik ben en was geen Balkenende aanhanger, laat dat duidelijk zijn.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:01:34 #50
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_20302818
Kan Balkenende zich niet druk gaan maken om de minima, de werkloosheid, de puinhoop die het sociale stelsel is, de schrijnende gevallen, de staatsschuld, de slechte groei van de economie.



En of hij zich ook wil melden als er weer eens een wedstrijd wordt afgelast omdat er twee agentjes te weinig zijn..

Populist
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:08:11 #51
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20303007
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:42 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ongelofelijk op welke manier Balkenende zich hier in mengt. Misschien denkt hij dat hij zo het vaderlijke profiel van zijn voorganger(s) moet najagen.
Misschien ben je vergeten dat een of andere sukkel van de LPF in de kamer kritiek leverde op advocaat, dus het valt wel degelijk onder hem. En verder heeft hij ook helemaal gelijk, het is idioot zoals mensen tekeer gingen tegen hem, hij is coach en dan moet je beslissingen nemen. Als we hadden gewonnen waren de mensen vast heel anders geweest, en dat met ezelfde beslissingen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:10:22 #52
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20303062
Eigenlijk zegt het iets over JP. Zo'n verharding naar zijn persoon zal hij nog wel slechter kunnen verdragen als Advocaat.
Geboren slachtoffer eigenlijk, die Balkenende, en zoals met elk geboren slachtoffer leidt hij dat zelf keurig in. Eerst met projecties op anderen, daarna zal hij zich er wel mee gaan identificeren. Hij heeft ook een zeer onzekere houding zodra er echte machthebbers in de buurt zijn wat dit helemaal onderschrijft. 1 ding moet je Balkenende meegeven; hij is helemaal zichzelf. Zielig.

Leuk woord trouwens "demoniseren", wat kunnen we daar verder nog mee? Kun je iemand die al
een demoon is of sterk vertegenwoordigd of ronduit voor uit komt nog demoniseren? Of moet je daar dan weer wat anders mee? Hebben demonen rechten? Denken demonen nog wel dualistisch?

o ja, dat eerder geschreven 'oprotten' wil ik best voor mijn rekening nemen. 't lijkt me wel grappig om ook een mailwisseling met de MP over fok te onderhouden..
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:20:49 #53
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20303368
edit: was al gemeld
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:24:08 #54
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_20303487
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:10 schreef Harry_Sack het volgende:
... stond regelrechte onzin ...
o ja, dat eerder geschreven 'oprotten' wil ik best voor mijn rekening nemen. 't lijkt me wel grappig om ook een mailwisseling met de MP over fok te onderhouden..
Kijk, daarom denk ik dat een hoop mensen de stap van Balkenende onbegrijpelijk vinden. Het gaat niet om de aanval op de functie van Advocaat, ofwel, als jij zegt dat ie moet 'oprotten' van zijn positie, dan heeft Balkenende daar idd NIETS over te zeggen. Maar het gaat erom dat er mensen zijn die niet de positie aanvielen, maar de PERSOON Advocaat, met beledigende, en dreigende teksten. Dat B. daar iets over zegt kan ik begrijpen, zo ga je nl. niet met elkaar om.
Ook niet als je een afwijkende mening hebt (zoals wij klaarblijkelijk), dan nog dien je elkaar met respect te behandelen en te luisteren naar elkaars argumenten.
En dat zijn een aantal mensen (de media speelt hierin een zeer belangrijke rol) blijkbaar vergeten.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:33:37 #55
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20303756
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:24 schreef 456 het volgende:

[..]

Kijk, daarom denk ik dat een hoop mensen de stap van Balkenende onbegrijpelijk vinden. Het gaat niet om de aanval op de functie van Advocaat, ofwel, als jij zegt dat ie moet 'oprotten' van zijn positie, dan heeft Balkenende daar idd NIETS over te zeggen. Maar het gaat erom dat er mensen zijn die niet de positie aanvielen, maar de PERSOON Advocaat, met beledigende, en dreigende teksten. Dat B. daar iets over zegt kan ik begrijpen, zo ga je nl. niet met elkaar om.
Ook niet als je een afwijkende mening hebt (zoals wij klaarblijkelijk), dan nog dien je elkaar met respect te behandelen en te luisteren naar elkaars argumenten.
En dat zijn een aantal mensen (de media speelt hierin een zeer belangrijke rol) blijkbaar vergeten.
Schei toch uit, ouwehoer.. je moest eens weten wat automobilisten elkaar op de snelweg toewensen. Dat neem je toch ook niet mee naar huis, of wel soms?
Als je voetbal kijkt, dan ben je voor de duur van de wedstrijd en een paar uurtjes daarna misschien boos en gespannen vanwege het resultaat, maar dat verdwijnt dan ook net zo makkelijk als dat het gekomen is. Dat is de vergankelijkheid van een potje voetbal.

Staatszaken kun je daar helemaal niet mee vergelijken. Het klimaat dat Balkenende zelf creeert en verantwoordelijkheid voor moet dragen, is niet te vergelijken met die van Advocaat noch van Mulder. De eerder genoemde spiegeling geeft mij meer vraagtekens bij de geestelijke gesteldheid van Balkenende dan van Mulder, Mulder is zijn overdreven zichzelf voor zijn brood..

Advocaat is de bondscoach en is net zo makkelijk de volkskheld als de klootzak die ons naar de ondergang heeft gestuurd.
Jan Mulder is de nar van een rtl4 amusementsprogramma, Barend en van Dorp, zo iemand kun je toch niet naar het niveau van een MP trekken?
Ik hoop dat Jan Mulder hier nog lang van kan smullen in elk geval en dat er nog vele voetbalwedstrijden volgen waarbij ik iedereen een tergend pijnlijke dood toe kan wensen voor de duur van de wedstrijd.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_20303789
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 23:11 schreef Aventura het volgende:
Eigenlijk is het gewoon een ondankbare kutbaan, er zijn denk ik weinig mensen die het over zouden willen en kunnen nemen.
Als ik het hier zo bekijk (en niet alleen hier) lopen er heel veel mensen rond die denken dat ze het beter kunnen dan Advocaat. ik zou zeggen probeer het eens, maar dan moet je niet voor de teevee gaan lopen janken als je een keer een foutje maakt en daarop wordt afgerekend door heel Nederland.

Het blijft een spel niks meer niks minder.
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:36:38 #57
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20303821
Je kunt misschien wel stellen dat door het extra benadrukken van Balkenellende het alleen maar beroerder wordt.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_20304455
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:08 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Misschien ben je vergeten dat een of andere sukkel van de LPF in de kamer kritiek leverde op advocaat, dus het valt wel degelijk onder hem. En verder heeft hij ook helemaal gelijk, het is idioot zoals mensen tekeer gingen tegen hem, hij is coach en dan moet je beslissingen nemen. Als we hadden gewonnen waren de mensen vast heel anders geweest, en dat met ezelfde beslissingen.
Dat eerste is mij ontgaan, het is logisch als hij zich in het parlementaire debat mengt.

Maar ik vind het belachelijk dat de MP reageert op een columnist die zijn column opstelt als open brief aan de MP. Dit moet Balkenende gewoon laten voor wat het is als je het mij vraagt. Er zijn wel meer columns waarin de MP bekritiseerd wordt of tot iets opgeroepen, hij kan wel bezig blijven als hij op alles zou reageren.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 30 juni 2004 @ 13:16:14 #59
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_20304962
het schijnt dat je hier mag rellen
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:20:40 #60
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_20305090
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:16 schreef paultjuhhh het volgende:
het schijnt dat je hier mag rellen

quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:13 schreef FritsVanEgters het volgende:
Balkenende neemt het op voor Dick Advocaat

reltopic
OJAAJOH?
pi_20305198
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:20 schreef hellmondunited het volgende:

[..]



[..]
Subtiel m'n knipoog weggewerkt
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:24:50 #62
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_20305226
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:23 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Subtiel m'n knipoog weggewerkt
die kopieerde mijn computertje niet mee
OJAAJOH?
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 30 juni 2004 @ 13:25:38 #63
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_20305252
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:23 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Subtiel m'n knipoog weggewerkt
die Hellmond
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:28:51 #64
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_20305333
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:25 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

die Hellmond


ontopic: balkenende blijft gewoon een bal ellende. Waar bemoeit hij zich mee. Dat hij zich over de economie e.d zorgen gaat maken
OJAAJOH?
pi_20305813
Wat is dat voor een minister-president die zich 'verlaagt' tot een openbaar welles-nietes spelletje met een columnist? Een spelletje bovendien dat de minister-president zwaar gaat verliezen. Dom, dom, dom, onbegrijpelijk dom.

Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_20306200
Van Bieslog (Wim de Bie):

Koningin schrijft brief aan Jan Mulder
Bieslog heeft de hand weten te leggen op een brief die koningin Beatrix aan columnist/VillaBVD-commentator Jan Mulder heeft geschreven



H.K.H. Koningin Beatrix:’...wel hebben Wij ooit!...’

Beste Jan,

Wat lezen Wij nu weer in de Volkskrant? Heeft Jan Peter Balkenende een aan jou gerichte open brief geschreven over de ironie in jouw uitspraken over bondscoach Advocaat?

Wel hebben Wij ooit! Wij hadden hem nog zo gezegd dat hij zich niet meer moest bemoeien met columnisten, humoristen en satirici.

Bij een vorige gelegenheid meende heer Balkenende Ons in bescherming te moeten nemen tegen humoristisch bedoelde satirische programma’s, zoals Kopspijkers en een poppenfilmpje van BNN.

Bij het eerstvolgende wekelijkse praatje bij mij Thuis ten Bosch hebben Wij hem toen de oren gewassen. Ook zijn vriend, minister Donner, hebben Wij dringend gevraagd zich uitsluitend met zijn eigen zaken te bemoeien.

Zelfs in het openbaar hebben Wij later, tijdens een ontmoeting met de pers, laten doorschemeren dat Wijzelf zeer hartelijk moesten lachen om Kopspijkers (dat poppenfilmpje leek nergens op) en dat Wij regeringssteun in dezen kunnen missen als kiespijn.

Weet je waar Wij gek van worden, Jan? Van het woord respect, dat deze minister-president te pas en te onpas gebruikt. Ook in de brief aan jou is hij weer bezig ‘onze kinderen proberen te leren respect te hebben voor elkaar en in het bijzonder voor de leraar, de trainer en de scheidsrechter’. (Gelukkig heeft hij Mij er dit keer buiten gelaten.)

Binnenkort krijgen Wij de hele Europese top over de vloer, Balkenende zit voor. Wij hopen van ganser harte dat hij zijn kleuterjuffentaal dan achterwege laat. Anders gaan Wij bij het officiële diner waar Wij de Europese leiders zullen toespreken, een paar onvervalste moppen vertellen!

Of jij, Jan, helpt Mij bij het schrijven van Mijn tafelrede...
Kunnen Wij daar eens over praten? Bel de RVD voor een afspraak, wil je?

Dat het nationale elftal vanavond Onze kleur hoog mag houden.
Wij kijken!

Beatrix



Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_20306382


Heb je dat van een weblog van De Bie?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_20306414
Yep (Bieslog)
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  woensdag 30 juni 2004 @ 14:26:02 #69
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20307042
quote:
Op zondag 27 juni 2004 10:04 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Dat was voor de oorlog met het FNV:

Dit is het verlies dat het CDA heeft mogen incasseren met de Europese verkiezingen. Niet echt tanende te noemen, maar als je bedenkt dat rechts altijd stemt en een feodaal Balkenendesysteem gebaseerd is op het alles-of-niets principe:

[afbeelding]
[..]

Voetbal en Balkenende De laatste keer dat die laatste heeft gescored, wat volgens mij net voor de formatie van Balkenende 2....
Tijdens de regering scoort de oppositie doorgaans als het economisch minder gaat. NIets nieuws onder de zon.
quote:
Het feit dat Balkenende zich nu probeert te spiegelen aan Neerlandsch trots en de toevallige overeenkomst die bij hem jammerlijk genoeg niet als tijdelijk geldt, namelijk bedreigingen aan het adres van de autoriteit, geeft mij al te kennen dat Balkenende de absolute binding met de werkelijkheid is verloren.
De man wordt nu zelfs al toegeschreven dat hij zich aan neerlands trots (het nederlands elftal?) probeert te spiegelen terwijl hij volkomen terecht wat aandacht vraagt voor de menselijke kant van de benadering van Dick Advocaat. Tijdige bezinning voorkomt verwoesting van het sociale leven van een mens om een foute wissel en mogelijk erger. Hiermee laat Balkenende zien oog voor details te hebben en minister president van alle nederlanders inclusief Dick Advocaat te zijn. Jan Mulder wordt hiermee prima belicht als de nar van de Schadenfreue.
quote:

De bedreigingen die Balkenende te incasseren krijgt, zijn van een heel andere orde, namelijk die van mensen die al zover de modder zijn ingetrapt, dat elke logica in hun bestaan onmogelijk gemaakt wordt. Misschien zou hij daar eens over na kunnen denken, in plaats van zich te identificeren met een bondscoach die slechts één verkeerde speler neerzet..
Het gaat kennelijk om mensen voor wie het woord van de herder Marijnissen absolute waarheid is. Waarom zelf denken op lange termijn als en ander dat al in krachtige na te praten bewoordingen voor je doet?

Overigens eerst verhaal je over neerlands trots als identificatie en vervolgens over Dick Advocaat. Doelde je bij de eerste identificatie nu op het nederlands elftal of op Dick Advocaat?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 30 juni 2004 @ 14:30:17 #70
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20307168
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:04 schreef pyl het volgende:
Yep (Bieslog)
Sinds Wim zonder Kees door het leven moet als cabaretier is het niveau van zijn grappen harder onderuit gegaan dan de aandelen van Ahold.
Wim besefte dat zijn tijd voorbij was en ging wat leuks doen voor zichzelf in een weblog. Zijn er weer mensen die dàt gaan aanhalen...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_20307289
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:26 schreef sjun het volgende:
Hiermee laat Balkenende zien (...) minister president van alle nederlanders inclusief Dick Advocaat te zijn.
Wat een deerniswekkende onzin.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  woensdag 30 juni 2004 @ 14:37:38 #72
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20307414
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:26 schreef sjun het volgende:

[..]

-knip-
Balkenende heeft geblunderd, Sjun... het is misschien even slikken, maar nu komt de ware aard van het beestje naar boven. De man is ongeschikt voor de functie die hij bekleedt.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:25:21 #73
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20308775
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:59 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Dat eerste is mij ontgaan, het is logisch als hij zich in het parlementaire debat mengt.

Maar ik vind het belachelijk dat de MP reageert op een columnist die zijn column opstelt als open brief aan de MP. Dit moet Balkenende gewoon laten voor wat het is als je het mij vraagt. Er zijn wel meer columns waarin de MP bekritiseerd wordt of tot iets opgeroepen, hij kan wel bezig blijven als hij op alles zou reageren.
Hij had het dan ook niet over een columnist, alleen deze heeft het handig gebruikt om eens in de schijnwerpers te staan. Het enige wat Balkenende zei is dat sommige mensen veel te ver gingen in wat ze over Advocaat zeiden.

Kortom, hij heeft gelijk mensen gingen veel te ver. En een 3e rangs columnist probeert een graantje mee te pikken door net te doen alsof het tegen hem is gezegd.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_20308903
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:25 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Hij had het dan ook niet over een columnist, alleen deze heeft het handig gebruikt om eens in de schijnwerpers te staan. Het enige wat Balkenende zei is dat sommige mensen veel te ver gingen in wat ze over Advocaat zeiden.

Kortom, hij heeft gelijk mensen gingen veel te ver. En een 3e rangs columnist probeert een graantje mee te pikken door net te doen alsof het tegen hem is gezegd.
Misschien is het je ontgaan, maar Balkenende heeft vandaag een open brief aan Jan Mulder laten publiceren in de Volkskrant!

Geen doen alsof meer voor die 3e rangs-columnist
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:29:01 #75
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20308909
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:37 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Balkenende heeft geblunderd, Sjun... het is misschien even slikken, maar nu komt de ware aard van het beestje naar boven. De man is ongeschikt voor de functie die hij bekleedt.
Je toeschrijvingen verhinderen je daadwerkelijk zicht op 's mans talenten.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:29:27 #76
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20308927
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:34 schreef pyl het volgende:

[..]

Wat een deerniswekkende onzin.
Want...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:30:24 #77
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20308978
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:44 schreef pyl het volgende:
Wat is dat voor een minister-president die zich 'verlaagt' tot een openbaar welles-nietes spelletje met een columnist? Een spelletje bovendien dat de minister-president zwaar gaat verliezen. Dom, dom, dom, onbegrijpelijk dom.

Geef eens een bron? Hij heeft namelijk helemaal niets over een columnist geschreven, het zou leuk zijn als je even goed zou lezen. Dat een columnist net doet alsof hij persoonlijke aandacht van de MP heeft gehad is natuurlijk al diep triest te noemen, maar dat je daar nog intrapt ook is helemaal triest. Balkenende zei alleen dat Advocaat normaal moet worden behandeld, en heeft geen enkele naam genoemd Kut columnisten En jij natuurlijk omdat je gelijk zo iemand geloofd Als zulke mensen iets schrijven moet je eerst kijken of het waar is. Aan mensen die niet nadenken, maar alleen degene met de grootste bek horen gaat een beschaving ten onder.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_20309048
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:30 schreef Arnold_fan het volgende:
Geef eens een bron?
De Volkskrant van vandaag, voorpagina. Goed genoeg?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:33:44 #79
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20309094
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:28 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Misschien is het je ontgaan, maar Balkenende heeft vandaag een open brief aan Jan Mulder laten publiceren in de Volkskrant!

Geen doen alsof meer voor die 3e rangs-columnist
Dat alleen nadat deze in de volkskrant (toch al ongeloofwaardig) had gezegd, op de voorpagina nog wel) dat Balkenende het WEL tegen hem had, en zelfs excusses durfde te eisen. Om te voorkomen dat de lezers van de volkskrant dit zouden geloven, ze zijn toch al niet al te snugger, heeft hij een brief teruggeschreven waarin staat dat het allemaal dom geklets is van vriendje Mulder
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:34:54 #80
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20309137
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:32 schreef pyl het volgende:

[..]

De Volkskrant van vandaag, voorpagina. Goed genoeg?
Zie post hierboven, is duidelijk genoeg
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:35:11 #81
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20309144
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:30 schreef Arnold_fan het volgende:
Aan mensen die niet nadenken, maar alleen degene met de grootste bek horen gaat een beschaving ten onder.
Ik begon serieus te lezen, maar zag toen je avatar en naam. Toen ben ik maar gestopt
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_20309158
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:30 schreef Arnold_fan het volgende:
Aan mensen die niet nadenken, maar alleen degene met de grootste bek horen gaat een beschaving ten onder.
En dit komt uit het toetsenbord van een Arnold Schwarzenegger- fan...
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_20309183
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:33 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]
heeft hij een brief teruggeschreven waarin staat dat het allemaal dom geklets is van vriendje Mulder
En dat had ie dus niet moeten doen, zoals ik al eerder zei.

Nu gaat Mulder weer reageren en staat Jan-Peter opnieuw voor lul. Gaat ie dan weer en brief sturen?

[ Bericht 0% gewijzigd door FritsVanEgters op 30-06-2004 15:43:06 ]
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:37:28 #84
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20309214
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:37 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Balkenende heeft geblunderd, Sjun... het is misschien even slikken, maar nu komt de ware aard van het beestje naar boven. De man is ongeschikt voor de functie die hij bekleedt.
Laat hij zich maar gaan bezighouden met dingen die hem aangaan. Helaas maakt ie daar ook een zooitje van, dus misschien was dit een laatste poging om wat "zieltjes" terug te winnen.
Mislukt helaas ... zwaar mislukt. Vooral de reactie van Wim de Bie is GEWELDIG!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door scanman01 op 30-06-2004 15:47:53 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:42:31 #85
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20309344
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:35 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik begon serieus te lezen, maar zag toen je avatar en naam. Toen ben ik maar gestopt
LOL
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:44:44 #86
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20309411
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:37 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Laat hij zich maar gaan bezighouden met dingen die hem aangaan. Helaas maakt ie daar ook een zooitje van, dus misschien was dit een laatste poging om was "zieltjes" terug te winnen.
Mislukt helaas ... zwaar mislukt. Vooral de reactie van Wim de Bie is GEWELDIG!!!

Wim geeft aan waarom er nog slechts voor hem wat ruimte rest op een weblog. Leuk voor hem dat sommigen daar nog wat in zien. Zo hebben dan zowel Jan Peter als Wim een vaste schare fans...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:45:26 #87
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20309432
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:36 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

En dat had ie dus niet moeten doen, zoals ik al eerder zei.

Nu gaat Mulder weer reageren en staat Jan-Peter opnieuw voor lul. Gaat ie dan weer en brief sturen?
Ik denk persoonlijk dat het grootste deel van Nederland wel zal snappen dat dit een zielige actie is van Mulder, maar in een democratie stemt helaas ook het simpele deel van de bevolking. En als je dan zo gaat redeneren had hij het beter niet kunnen doen, hij had eigenlijk Theo of een andere columnist moeten inhuren, om hem 3x zo hard voor lul te zetten

Lang leve de politiek
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_20309451
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:44 schreef sjun het volgende:

[..]

[afbeelding]
Wim geeft aan waarom er nog slechts voor hem wat ruimte rest op een weblog. Leuk voor hem dat sommigen daar nog wat in zien. Zo hebben dan zowel Jan Peter als Wim een vaste schare fans...
Het duurt niet lang meer of JP rest ook niets meer dan een weblog
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:49:08 #89
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20309536
edit
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:49:19 #90
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20309543
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:45 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat het grootste deel van Nederland wel zal snappen dat dit een zielige actie is van Mulder Balkenellende
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:50:25 #91
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20309572
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:46 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Het duurt niet lang meer of JP rest ook niets meer dan een weblog
Laten we het hopen. En hopelijk volgt Bush dat goede voorbeeld.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_20309581
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:45 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]
maar in een democratie stemt helaas ook het simpele deel van de bevolking.
vandaar dat Balkenende het tot premier kon schoppen
quote:
Lang leve de politiek
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:51:43 #93
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20309622
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:46 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Het duurt niet lang meer of JP rest ook niets meer dan een weblog
Ik weet alleen dat het op langere termijn beter is om Balkenende te hebben als MP dan een PVDA'er. Het is heel makkelijk om met geld te gooien en zo zieltjes te winnen, maar soms moet je inderdaad bezuinigen, al is het maar om de staatschuld eens of weg te halen, of anders alvast te verminderen.

En dat valt bij sommige mensen niet goed, maar wil je liever over 15 jaar een hele grote klap krijgen? We zijn nu al veel te veel geld kwijt aan rente over de staatschuld.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:53:03 #94
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20309665
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:50 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

vandaar dat Balkenende het tot premier kon schoppen
[..]

En zeer veel mensen op een partij hebben gestemd van een kale homosexueel met een aantal leuke one-liners.... om een paar maand later massaal weer op een andere partij te stemmen.
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:54:53 #95
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20309741
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:46 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Het duurt niet lang meer of JP rest ook niets meer dan een weblog
De man is ook nog professor in tegenstelling tot Wim de Bie. Verder zou het natuurlijk kunnen dat er gewoon een kabinet Balkenende III komt. In POL kunnen we daar eens verder over dicussiëren.

Voor mij gaf de man terecht aan dat er bedenkingen waren bij al te veel gooien met verbale stenen naar Advocaat.
Jan Mulder dacht van verbale stenengooierij te kunnen profiteren door als een ouderwetse salonsocialist het minder strategisch onderlegde volk wat op te juinen.
Balkenende brengt nuances aan.
Mulder blijkt weer geen grenzen te kennen door een klucht te entameren op toeschrijvingen.

De semi-intellectueel Jan Mulder is met de jaren wat minder scherp geworden. Evenals Willibrord Frequin moet hij het daarom nu van de ranzigheid en het goedkope vermaak hebben. Zielig voor die man, gelukkig heeft hij er zelf geen weet van.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_20309766
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:51 schreef Arnold_fan het volgende:
Knip -Verstandige politieke beschouwing van een bovengemiddeld intelligente Nederlandse kiezer - knip
En wat heeft dit van doen met Balkenendes epistel in de krant van hedenochtend?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:56:11 #97
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20309779
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:53 schreef scanman01 het volgende:

[..]

En zeer veel mensen op een partij hebben gestemd van een kale homosexueel met een aantal leuke one-liners.... om een paar maand later massaal weer op een andere partij te stemmen.
Ik vermoed dat dit volk bij een ander volksmenner terecht is gekomen. Hoe zat het ook weer met de groei van de SP?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:56:28 #98
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20309785
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:51 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat het op langere termijn beter is om Balkenende te hebben als MP dan een PVDA'er.
Dat is meer taal die bij een Arnold fan past
Ik kan zo 3472 redenen opnoemen waarom dat NIET zo is, maar nogmaals: dit is het verkeerde topic daarvoor.
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:57:26 #99
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20309816
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:53 schreef scanman01 het volgende:

[..]

En zeer veel mensen op een partij hebben gestemd van een kale homosexueel met een aantal leuke one-liners.... om een paar maand later massaal weer op een andere partij te stemmen.
Vertel me eens wat Bos nu zo bijzonder maakt? Is het niet alleen omdat hij knap is volgens een paar vrouwen? Toevallig dat sinds zijn komst de populariteit van die partij hard is gestegen.

De geschiedenis leert ook dat het weinig voorkomt dat een regerende partij lang de grootste blijft, dit doordat mensen altijd zullen blijven klagen over de regering.

2 jaar geleden was PVDA de grootste crimineel, en nu zijn ze weer de redder
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_20309882
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:54 schreef sjun het volgende:
Jan Mulder dacht van verbale stenengooierij te kunnen profiteren door als een ouderwetse salonsocialist het minder strategisch onderlegde volk wat op te juinen.
...
De semi-intellectueel Jan Mulder ... Zielig voor die man, gelukkig heeft hij er zelf geen weet van...
Jij bent nu al de tweede rechtse klungel in een half uur op deze pagina die meent te slim te zijn voor deze wereld.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:59:38 #101
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20309894
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:54 schreef sjun het volgende:

[..]

De man is ook nog professor in tegenstelling tot Wim de Bie.
Qua uitspraken zou je het zeer zeker eerder andersom verwachten. Wim de Bie heb ik nog nooit op een domme uitspraak kunnen betrappen, terwijl JPB er een hobby van lijkt te hebben gemaakt.
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:03:08 #102
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20310014
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:55 schreef pyl het volgende:

[..]

En wat heeft dit van doen met Balkenendes epistel in de krant van hedenochtend?
Dit wil zeggen dat Balkenende wel goed heeft gereageerd, maar dat hij er niet aan heeft gedacht dat er mensen zoals Mulder zijn die dingen helemaal uit hun verband rukken, of gewoon puur liegen. Het zou misschien in dit geval verstandiger zijn geweest als hij alleen had gezegd dat hij geen namen had genoemd, en dat de brief daarom nog vreemd was.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:03:45 #103
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20310042
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:59 schreef pyl het volgende:

[..]

Jij bent nu al de tweede rechtse klungel in een half uur op deze pagina die meent te slim te zijn voor deze wereld.
Je wordt er moe van inderdaad. Misschien toch tijd weer eens een blik in POL te werpen. Ik dacht echt dat heel NL het er wel over eens was dat JPB als premier het dieptepunt is sinds ...... mensenheugenis, maar het schijnt toch dat er echt mensen zijn die hem nog wel kunnen waarderen als leider van ons land.
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:04:43 #104
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20310086
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:59 schreef pyl het volgende:

[..]

Jij bent nu al de tweede rechtse klungel in een half uur op deze pagina die meent te slim te zijn voor deze wereld.
Omdat ik een samenvatting geef van wat gebeurde zonder sentimentering noem jij me een rechtse klungel die meent te slim te zijn voor deze wereld.

Plakken van etiketjes vraagt gelukkig niet zoveel van een verstandelijk vermogen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_20310157
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:54 schreef sjun het volgende:

[..]
Voor mij gaf de man terecht aan dat er bedenkingen waren bij al te veel gooien met verbale stenen naar Advocaat.
Bijna net zo heldhaftig als toen hij voor z'n collega-lijsttrekker Fortuyn in de bres sprong.
quote:
Jan Mulder dacht van verbale stenengooierij te kunnen profiteren door als een ouderwetse salonsocialist het minder strategisch onderlegde volk wat op te juinen.
Je hebt de veelbesproken uitzending van BvD dus niet gezien.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_20310175
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:04 schreef sjun het volgende:
Plakken van etiketjes vraagt gelukkig niet zoveel van een verstandelijk vermogen.
Ik pas.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:08:44 #107
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20310209
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:03 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Je wordt er moe van inderdaad. Misschien toch tijd weer eens een blik in POL te werpen. Ik dacht echt dat heel NL het er wel over eens was dat JPB als premier het dieptepunt is sinds ...... mensenheugenis, maar het schijnt toch dat er echt mensen zijn die hem nog wel kunnen waarderen als leider van ons land.
Dat ben ik met je eens, het grootste deel zal niet blij zijn, maar dit komt vooral doordat het grootste deel niet of nauwelijks nadenkt. Je kunt wel alleen denken, ik krijg geen loonsverhoging, maar denkt het volk aan de concurrentiepositie ten opzichte van de landen om ons heen?

Dan staan er natuurlijk gelijk weer partijen op die overal commentaar op hebben, en niet willen bezuinigen, want we houden van het volk Maar hoe kunnen die het begrotingstekort dichten? Afgezien van belastingen tot 90 % voor de beter verdienenden, of gelijk de hypotheekrente niet meer aftrekbaar te maken? Daar zijn die partijen voor, wacht maar tot zij in de regering zitten en dit willen doorvoeren, dan hebben zij het weer gedaan.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_20310212
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:03 schreef Arnold_fan het volgende:
mensen zoals Mulder zijn die dingen helemaal uit hun verband rukken, of gewoon puur liegen.
Noem eens een leugen Mulder in deze kwestie a.u.b.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:09:27 #109
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20310229
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:08 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Noem eens een leugen Mulder in deze kwestie a.u.b.
de suggestie dat de MP het over hem had c.q. hem kende
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:09:27 #110
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20310230
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:03 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Je wordt er moe van inderdaad. Misschien toch tijd weer eens een blik in POL te werpen. Ik dacht echt dat heel NL het er wel over eens was dat JPB als premier het dieptepunt is sinds ...... mensenheugenis, maar het schijnt toch dat er echt mensen zijn die hem nog wel kunnen waarderen als leider van ons land.
De verkiezingsuitslag geeft aan hoe wat dat betreft de verhoudingen liggen voor de komende periode. De volgende verkiezingsuitslag geeft mogelijk een andere score voor de periode die daarna volgt. Goedkoop meeblaten in een forum zegt weinig over het stemgedrag van alle nederlanders. Niet ieder is immers even gevoelig voor sentimentalisering. Er zijn ook mensen die op basis van argumentatie en lange termijn overwegingen tot hun keuzen komen. Sommigen komen daarbij op Balkenende uit.

Met zijn terechte oproep om een pas op de plaats en oog voor menselijkheid jegens Advocaat gaf Balkenende weer iets weg van de vaak verborgen gebleven talenten als oog voor de menselijke maat bij het besturen van een land zonder dat dit weer meteen tot een maatschappelijke kostenpost moet leiden...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:10:15 #111
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20310254
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:08 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Noem eens een leugen Mulder in deze kwestie a.u.b.
Balkenende heeft zijn naam niet eens genoemd.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:10:34 #112
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20310266
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:08 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Noem eens een leugen Mulder in deze kwestie a.u.b.
Nou moet je niet gelijk zoiets moeilijks vragen
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:10:55 #113
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20310279
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:59 schreef pyl het volgende:

[..]

Jij bent nu al de tweede rechtse klungel in een half uur op deze pagina die meent te slim te zijn voor deze wereld.
typisch cda he.. alleen maar oog voor datgene dat ze ooit bedacht hebben. Alles wat veranderd is, bestaat niet.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:11:10 #114
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20310286
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:10 schreef sjun het volgende:

[..]

Balkenende heeft zijn naam niet eens genoemd.
En daarom ging het niet over oa Mulder?
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:12:30 #115
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_20310326
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:57 schreef Arnold_fan het volgende:

De geschiedenis leert ook dat het weinig voorkomt dat een regerende partij lang de grootste blijft, dit doordat mensen altijd zullen blijven klagen over de regering.
Tussen 1946 en 1977 gaat de strijd om wie de grootste partij wordt tussen KVP en PvdA, daarna tussen CDA en PvdA en in 2002 tussen CDA en LPF.

1946: KVP de grootste (regerings)partij (PvdA regeerde ook)
1948: idem
1952: de PvdA wordt de grootste (regerings)partij (KVP regeerde ook)
1956: idem
1959: de KVP weer de grootste (regerings)partij (PvdA in de oppositie)
1963: idem
1967: idem
1971: PvdA de grootste partij, wel in de oppositie. De KVP niet meer de grootste partij, wel in de regering.
1972: PvdA weer de grootste (regerings)partij, KVP regeert ook.
1977: PvdA de grootste partij, niet in de regering. Het CDA wel.
1981: CDA wordt de grootste, gaat met de PvdA regeren.
1982: PvdA weer de grootste, gaat in de oppositie
1986: CDA weer de grootste, PvdA regeert niet
1989: CDA de grootste, regeert met de PvdA
1994: PvdA de grootste, CDA regeert niet.
1998: idem
2002: CDA weer de grootste partij, LPF de tweede
2003: CDA de grootste.

Alleen in 1971 en 2002 wist een oppositiepartij dus de grootste partij te worden. In 1981 en 1986 vond juist het tegenovergestelde plaats, het CDA werd weer groter dan de PvdA. Beetje loze bewering dus.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:13:40 #116
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20310368
Overigens dwalen we iets af, wie is het er niet mee eens dat sommige mensen te ver gingen in hun kritiek tegen Advocaat? LPF die in de kamer vragen stelt over de wissel van een voetballer Dan is het toch wel gerechtvaardigd dat hier een tegenstem op komt. Of hij op een simpele columnist had moeten reageren is punt 2, maar dat hij iets zei van dat constante gezeur over die man is heel terecht.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:14:22 #117
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20310390
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:09 schreef sjun het volgende:
Met zijn terechte oproep om een pas op de plaats en oog voor menselijkheid jegens Advocaat gaf Balkenende weer iets weg van de vaak verborgen gebleven talenten als oog voor de menselijke maat bij het besturen van een land zonder dat dit weer meteen tot een maatschappelijke kostenpost moet leiden...
Met zijn gezever heeft hij misschien het "vuur" juist weer aangewakkerd. Veel mensen zijn meer bezig met de halve finale dan wat er een week geleden (terecht) over het slechte coachen van Advocaat werd gezegd. En sinds wanneer gaat een MP bepalen wat er wel of niet gezegd mag worden? Zoals al vele malen eerder gezegd: laat hij zich bezig gaan houden met zaken die er wél toe doen en laat de mensen éven emotioneel reageren als het op een groot voetbaltoernooi mis dreigt te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door scanman01 op 30-06-2004 16:25:25 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_20310393
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:09 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

de suggestie dat de MP het over hem had c.q. hem kende
een suggestie is per definitie geen leugen
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:15:25 #119
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20310424
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:12 schreef freako het volgende:
Beetje loze bewering dus.
Goh, wat verrassend
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_20310434
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:13 schreef Arnold_fan het volgende:
Overigens dwalen we iets af, wie is het er niet mee eens dat sommige mensen te ver gingen in hun kritiek tegen Advocaat? LPF die in de kamer vragen stelt over de wissel van een voetballer Dan is het toch wel gerechtvaardigd dat hier een tegenstem op komt. Of hij op een simpele columnist had moeten reageren is punt 2, maar dat hij iets zei van dat constante gezeur over die man is heel terecht.
Aha! Bespeur ik hier een neiging tot nuancering? Hulde.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:17:12 #121
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20310471
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:12 schreef freako het volgende:

[..]
-knip- Regering van de afgelopen jaren -knip-
Alleen in 1971 en 2002 wist een oppositiepartij dus de grootste partij te worden. In 1981 en 1986 vond juist het tegenovergestelde plaats, het CDA werd weer groter dan de PvdA. Beetje loze bewering dus.
Je vergeet dat de grootste partij de MP levert, en deze staat steeds onder vuur. Nu kijkt ook iedereen naar de CDA en vergeet de andere partijen die regeren.

Als je zo kijkt klopt het wel, de grootste partij blijft nooit lang populair, zeker niet nadat er iets vervelends is gebeurd(bezuiniging o.i.d.)
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_20310485
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:13 schreef Arnold_fan het volgende:
Overigens dwalen we iets af, wie is het er niet mee eens dat sommige mensen te ver gingen in hun kritiek tegen Advocaat?
Ik ben het er niet mee eens (ik beperk me even tot mensen in het publieke domein ).

De opmerking van Mulder is uit z'n verband gerukt en voor de rest is het zo dat het me opviel dat iedereen erover sprak (de wissel etc.), maar niet dat er onoirbare dingen werden gezegd.

Ik heb misschien niet alles meegekregen.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:17:48 #123
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20310496
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:10 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

typisch cda he.. alleen maar oog voor datgene dat ze ooit bedacht hebben. Alles wat veranderd is, bestaat niet.
Ik heb geen idee of dat zo is. Zo goed ben ik met die club niet op de hoogte. Dit riekt echter naar een toeschrijving uit bekende SP-retoriek.

Ter falsificatie:
Het homohuwelijk is niet door het CDA bedacht. Toch houdt die club er rekening mee.
Dick Advocaat is niet door het CDA aangesteld. Toch houdt haar lijsttrekker (en de landspremier) rekening met realisatie van een thuis in nederland voor hem.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:18:08 #124
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20310510
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:13 schreef Arnold_fan het volgende:
Overigens dwalen we iets af, wie is het er niet mee eens dat sommige mensen te ver gingen in hun kritiek tegen Advocaat?
IK !!!

Het is een emotionele reactie geweest van sommigen. En wat Jan Mulder heeft gezegd over Advocaat klopt helemaal! Die man is uitermate ongeschikt om dit Nederlands elftal te leiden. Daarvoor leunt hij te veel op kwaliteiten die we domweg NIET hebben. Jan Mulder en vele andere voetbalfans hebben dat heel goed gezien en hebben dat enigszins overdreven (soms moet je wat overdrijven om een punt nog duidelijker te maken) in de media gemeld. Hoort allemaal bij het "spelletje".
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:18:37 #125
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20310522
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:14 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Met zijn gezever heeft hij misschien het "vuur" juist weer aangewakkerd. Veel mensen zijn meer bezig met de halve finale dan wat er een week geleden (terecht) over het slechte coachen van Advocaat werd gezegd. En sinds wanneer gaat een MP bepalen wat er wel of niet gezegd mag worden? Zoals al vele malen eerder gezegd: laat hij zich bezig gaan houden met zaken die er wél toe doen en laat de mensen éven emotioneel reageren als het op een groot voetbaltoernooi mis drijgt te gaan.
Dan weet je gelijk waarom hij het niet direct deed, maar wachte tot de populariteit van Advocaat weer over de 70% heen is
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:19:24 #126
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20310546
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:15 schreef pyl het volgende:

[..]

Aha! Bespeur ik hier een neiging tot nuancering? Hulde.
Ik heb een heleboel nuances
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:19:47 #127
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20310560
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:17 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Je vergeet dat de grootste partij de MP levert, en deze staat steeds onder vuur. Nu kijkt ook iedereen naar de CDA en vergeet de andere partijen die regeren.

Als je zo kijkt klopt het wel, de grootste partij blijft nooit lang populair, zeker niet nadat er iets vervelends is gebeurd(bezuiniging o.i.d.)
Of als er op vele verkeerde manieren bezuinigd wordt... zoals nu dus. En dat CDA de meeste kritiek krijgt is logisch, aangezien ze ook verreweg de grootste van de drie zijn.
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:22:00 #128
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20310619
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:17 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ik ben het er niet mee eens (ik beperk me even tot mensen in het publieke domein ).

De opmerking van Mulder is uit z'n verband gerukt en voor de rest is het zo dat het me opviel dat iedereen erover sprak (de wissel etc.), maar niet dat er onoirbare dingen werden gezegd.

Ik heb misschien niet alles meegekregen.
Zijn vrouw is met de dood bedreigd net als hijzelf, dan noem ik het normaal dat hier gezegd word dat het iets te ver gaat.

Voor je het weet gaat de volkskrant alle gegevens van Advocaat publiceren, net als in engeland is gebeurd met een scheidsrechter
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:23:45 #129
38684 miereneuker
klein maar fijn
pi_20310672
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:59 schreef pyl het volgende:

[..]

Jij bent nu al de tweede rechtse klungel in een half uur op deze pagina die meent te slim te zijn voor deze wereld.
grappig he of heb je er last van
daaaaaaaaaaaaaaag
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:23:50 #130
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20310676
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:22 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Zijn vrouw is met de dood bedreigd net als hijzelf, dan noem ik het normaal dat hier gezegd word dat het iets te ver gaat.
Ik heb gehoord dat dat geruchten waren en dat Advocaat dat heeft ontkent. Maar als dat wel zo is, dan is dat een zeer verkeerde zaak natuurlijk.
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:24:26 #131
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20310692
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:19 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Of als er op vele verkeerde manieren bezuinigd wordt... zoals nu dus. En dat CDA de meeste kritiek krijgt is logisch, aangezien ze ook verreweg de grootste van de drie zijn.
Als je op straat een enquete houdt zul je zien dat driekwart van de mensen niet weet dat er ook andere mensen dan van de CDA op dit moment regeren. Mensen zien op tv Balkenende die verteld dat er een bezuiniging aankomt, dan pakken ze een stuk hout en gaan ze op straat lopen met Balk van ellende Lekker origineel, elke keer weer opnieuw
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:25:01 #132
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20310716
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:22 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Zijn vrouw is met de dood bedreigd net als hijzelf, dan noem ik het normaal dat hier gezegd word dat het iets te ver gaat.

Voor je het weet gaat de volkskrant alle gegevens van Advocaat publiceren, net als in engeland is gebeurd met een scheidsrechter
Ik vind de Volkskrant dan wel een linkse Telegraaf qua sensatiegehalte, zo ver als het publiceren van private gegevens zou de krant naar mijn idee toch niet gaan. Daarmee doe je de Volkskrant naar mijn idee tekort.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_20310729
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:22 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Zijn vrouw is met de dood bedreigd net als hijzelf, dan noem ik het normaal dat hier gezegd word dat het iets te ver gaat.
Advocaat zei zelf eergisteren nog van niet.

Ik zei ook, ik beperk me tot de mensen in het publieke domein. Ik denk niet dat Jan Mulder hem/zijn vrouw bedreigd heeft, of denk je van wel?

Je kunt dit niet zonder meer afschuiven op kritische columnisten.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:26:26 #134
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20310765
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:23 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat dat geruchten waren en dat Advocaat dat heeft ontkent. Maar als dat wel zo is, dan is dat een zeer verkeerde zaak natuurlijk.
Uiteraard wordt dit weer ontkend, zou ik zelf ook zeker doen. Het is namelijk zo dat mensen graag naäapen, en het dan ook gaan doen. Toen Bos een steen door zijn ruit kreeg zei hij ook dat het een kwajongensstreek was. Als je dan zegt dat je bedreigd word krijg je er gelijk 3 extra
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:27:55 #135
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20310803
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:26 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Uiteraard wordt dit weer ontkend, zou ik zelf ook zeker doen.
Zou kunnen kloppen, maar kan ook niet kloppen. Je baseert je uitlatingen nu dus op een vermoeden.
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:29:52 #136
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20310870
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:25 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Advocaat zei zelf eergisteren nog van niet.

Ik zei ook, ik beperk me tot de mensen in het publieke domein. Ik denk niet dat Jan Mulder hem/zijn vrouw bedreigd heeft, of denk je van wel?

Je kunt dit niet zonder meer afschuiven op kritische columnisten.
Ik denk dat Mulder het helemaal met de MP eens is, maar het is in zo'n wereldje altijd handig om naamsbekendheid te hebben. Dat zie je ook bij theo van gogh die allemaal gekke dingen schreewt, het gaat er niet om wat je zegt, maar om dat je iets zegt. ( les 1 van marketing ) Mensen moeten je eerst kennen, en dan kun je daarna het beeld van je beinvloeden maar je kunt beter slecht in het nieuws komen als onbekende dan niet.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:32:30 #137
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20310955
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:29 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik denk dat Mulder het helemaal met de MP eens is, maar het is in zo'n wereldje altijd handig om naamsbekendheid te hebben. Dat zie je ook bij theo van gogh die allemaal gekke dingen schreewt, het gaat er niet om wat je zegt, maar om dat je iets zegt. ( les 1 van marketing ) Mensen moeten je eerst kennen, en dan kun je daarna het beeld van je beinvloeden maar je kunt beter slecht in het nieuws komen als onbekende dan niet.
Je denkt dat Mulder om bekendheid verlegen zit omdat hij niet vaak genoeg op tv is?

Het lijkt me eerder dat JPB heeft gereageerd in de hoop een flink aantal Nederlanders op zijn kant te krijgen. Damageherstel heet dat ook wel.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_20311000
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:29 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik denk dat Mulder het helemaal met de MP eens is
Baseer je dat ook ergens op?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:35:04 #139
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20311025
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:27 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Zou kunnen kloppen, maar kan ook niet kloppen. Je baseert je uitlatingen nu dus op een vermoeden.
Duidelijk is alvast dat er heel veel mensen waren die zeer negatief over deze man spraken ( lees eens de forums over hem hier op FOK)

en juist tegen deze stemming heeft hij willen waarschuwen, en dit is niet meer dan terecht.

Dat hij nu op zo'n simpele ziel als Mulder reageerd is discutabel, maar een nuancering richting al die boze reacties naar Advocaat is terecht.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_20311066
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:23 schreef miereneuker het volgende:
grappig he
Heel grappig, inderdaad. (Net als miereneuker met één n.)
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:37:28 #141
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20311096
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:34 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Baseer je dat ook ergens op?
Wat dacht je van eerdere uitspraken over het niveau van hem? Als hij zo slim is zal hij in kunnen zien dat het allemaal iets te ver ging, en dan zal hij het er wel mee eens zijn dat
Advocaat ook normaal behandeld moet worden.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:38:44 #142
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20311136
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:35 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Duidelijk is alvast dat er heel veel mensen waren die zeer negatief over deze man spraken ( lees eens de forums over hem hier op FOK)
Laat ik dat maar even niet doen. Als ik bijvoorbeeld topics in Idols en Big Brother herinner, waren er een flink aantal Idols en BB deelnemers die volgens Fokkers dood moesten. (heb ik Balkenende nooit over gehoord trouwens). Overigens leven ze allemaal nog (voor zover ik weet).

Het blijft gewoon lachwekkend dat een minister president zich gaat bemoeien met emotionele uitlatingen van Nederlanders tijdens een EK. Lachwekkend gewoon. Hoeveel Duitse voetballers moesten er in het verleden wel niet "dood" ?
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:39:59 #143
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20311168
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:32 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Je denkt dat Mulder om bekendheid verlegen zit omdat hij niet vaak genoeg op tv is?

Het lijkt me eerder dat JPB heeft gereageerd in de hoop een flink aantal Nederlanders op zijn kant te krijgen. Damageherstel heet dat ook wel.
Uiteraard zal ook meespelen dat Balkenende graag wil laten zien dat hij sociaal is, dat is immers zijn boodschap de hele tijd. En persoonlijk denk ik inderdaad dat Mulder deze advertentie op de voorkant zette om eens op te vallen. Tenslotte had niemand iets tegen hem gezegd, en zet hij spontaan een brief in de krant
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_20311177
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:37 schreef Arnold_fan het volgende:
Als hij zo slim is zal hij in kunnen zien dat het allemaal iets te ver ging, en dan zal hij het er wel mee eens zijn dat Advocaat ook normaal behandeld moet worden.
Tuurlijk vindt Mulder dat, maar hij is het niet eens met Balkenende dat de kritiek op z'n functioneren ongepast is.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:40:19 #145
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20311182
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:37 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Wat dacht je van eerdere uitspraken over het niveau van hem? Als hij zo slim is zal hij in kunnen zien dat het allemaal iets te ver ging, en dan zal hij het er wel mee eens zijn dat
Advocaat ook normaal behandeld moet worden.
"Dat het allemaal 'iets' te ver ging"? En de minister president voelt zich dan geroepen om te reageren op iets wat vrij normaal is tijdens een EK??? Dat is toch een lachertje?
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_20311231
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:39 schreef Arnold_fan het volgende:
En persoonlijk denk ik inderdaad dat Mulder deze advertentie op de voorkant zette om eens op te vallen.
Mulder staat om de dag op de voorpagina van de Volkskrant.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:44:42 #147
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20311332
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:38 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Laat ik dat maar even niet doen. Als ik bijvoorbeeld topics in Idols en Big Brother herinner, waren er een flink aantal Idols en BB deelnemers die volgens Fokkers dood moesten. (heb ik Balkenende nooit over gehoord trouwens). Overigens leven ze allemaal nog (voor zover ik weet).

Het blijft gewoon lachwekkend dat een minister president zich gaat bemoeien met emotionele uitlatingen van Nederlanders tijdens een EK. Lachwekkend gewoon. Hoeveel Duitse voetballers moesten er in het verleden wel niet "dood" ?
Dat zijn dan ook bijzonder schadelijke uitspraken, maar deze werden niet zo breed door de samenleving gedragen. Overal waar je kwam liepen mensen over Advocaat te klagen en vervelende dingen over hem te zeggen. Overigens vind ik dat er best iets van gezegd mag worden als iemand op FOK een BN'er met de dood bedreigd.

Bovendien was de LPF begonnen met voetbal in politiek, tenslotte stelden zij er kamervragen over
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:53:18 #148
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20311596
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:44 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook bijzonder schadelijke uitspraken, maar deze werden niet zo breed door de samenleving gedragen.
Dat is ook wat anders omdat die uitspraken nergens op gebaseerd waren. Dat Advocaat enorme kritiek over zich heen zou kunnen krijgen hoort nou eenmaal bij die functie. En hij heeft een paar kapitale blunders gemaakt tijdens en voorafgaande aan dit toernooi. Iedereen die erg de mist in gaat wordt in de pers met de grond gelijk gemaakt. Zo gaat dat nou eenmaal. If you can't stand the heat, get out of the kitchen! Er worden ook acteurs in de kritieken zo erg afgemaakt dat ze misschien moeite hebben weer een nieuwe rol te bemachtigen..... ook dat hoort erbij. En dat er een paar mensen geweest zijn die het nodig vonden Advocaat dood te wensen hoort er blijkbaar ook bij, hoe triest het ook is. Het laatste wat je moet doen is die kreten serieus nemen denk ik... en dat is nou net wat Balkenellende wel heeft gedaan.
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:59:15 #149
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20311771
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:53 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Dat is ook wat anders omdat die uitspraken nergens op gebaseerd waren. Dat Advocaat enorme kritiek over zich heen zou kunnen krijgen hoort nou eenmaal bij die functie. En hij heeft een paar kapitale blunders gemaakt tijdens en voorafgaande aan dit toernooi. Iedereen die erg de mist in gaat wordt in de pers met de grond gelijk gemaakt. Zo gaat dat nou eenmaal. If you can't stand the heat, get out of the kitchen! Er worden ook acteurs in de kritieken zo erg afgemaakt dat ze misschien moeite hebben weer een nieuwe rol te bemachtigen..... ook dat hoort erbij. En dat er een paar mensen geweest zijn die het nodig vonden Advocaat dood te wensen hoort er blijkbaar ook bij, hoe triest het ook is. Het laatste wat je moet doen is die kreten serieus nemen denk ik... en dat is nou net wat Balkenellende wel heeft gedaan.
En jij vind dat verder allemaal normaal? Dat mensen met de grond gelijk worden gemaakt? Vreemd om dat van een linkse rakker te moeten horen Misschien moet je net zo hard doen tegen andere mensen die op tv komen ( denk aan huilende mensen op Hart van Nederland omdat ze het land uit moeten)
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 30 juni 2004 @ 17:03:28 #150
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20311908
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:59 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

En jij vind dat verder allemaal normaal? Dat mensen met de grond gelijk worden gemaakt? Vreemd om dat van een linkse rakker te moeten horen Misschien moet je net zo hard doen tegen andere mensen die op tv komen ( denk aan huilende mensen op Hart van Nederland omdat ze het land uit moeten)
Ik zeg helemaal niet dat ik het normaal vind. Ik zou het zelf nooit zo kunnen doen. Ik zeg alleen maar dat het nou eenmaal gebeurt en dat dat ook algemeen bekend is. Ieder publiekelijk figuur weet wat de minpunten van het bekend zijn zijn. Wel zeg ik dat je daar niets aan moet willen veranderen. Er is nou eenmaal vrijheid van meningsuiting. Dat zelfde geldt natuurlijk voor Balkenellende, maar die heeft in zijn functie (als het goed is) wel iets anders om zich druk om te maken.
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 30 juni 2004 @ 17:04:09 #151
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20311939
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:17 schreef sjun het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of dat zo is. Zo goed ben ik met die club niet op de hoogte. Dit riekt echter naar een toeschrijving uit bekende SP-retoriek.

Ter falsificatie:
Het homohuwelijk is niet door het CDA bedacht. Toch houdt die club er rekening mee.
Dick Advocaat is niet door het CDA aangesteld. Toch houdt haar lijsttrekker (en de landspremier) rekening met realisatie van een thuis in nederland voor hem.
Dus, schoenmaker, hou je bij je leest ...?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 30 juni 2004 @ 17:04:46 #152
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_20311969
zelfs de BBC beschrijft alles uitvoerig:

http://news.bbc.co.uk/spo(...)/holland/3852039.stm
quote:
Advocaat's big mistake was to substitute Chelsea new boy Arjen Robben with Holland leading 2-1 against the Czech Republic, and send on Manchester City midfield man Paul Bosvelt.

The Czechs turned the lead around to win 3-2, prompting television talk show host and former footballer Jan Mulder to suggest Advocaat should be "stoned or hanged".

Advocaat responded by revealing he is ready to quit after Euro 2004, while Balkanende declared: "This is outrageous. I don't think this kind of thing should be allowed - you only need one idiot who will actually do something like this"

The coach told Dutch television: "When people talk about stoning and hanging you, I don't find that normal. In such an atmosphere you can hardly work any more."

Dutch legend Johann Cruyff offered some support by insisting the team was improving, but tempered that by claiming Advocaat had removed the natural joy from the team.
  woensdag 30 juni 2004 @ 17:11:15 #153
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_20312192
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 17:03 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niet dat ik het normaal vind. Ik zou het zelf nooit zo kunnen doen. Ik zeg alleen maar dat het nou eenmaal gebeurt en dat dat ook algemeen bekend is. Ieder publiekelijk figuur weet wat de minpunten van het bekend zijn zijn. Wel zeg ik dat je daar niets aan moet willen veranderen. Er is nou eenmaal vrijheid van meningsuiting. Dat zelfde geldt natuurlijk voor Balkenellende, maar die heeft in zijn functie (als het goed is) wel iets anders om zich druk om te maken.
Eigenlijk heeft Balkenende alleen gezegd dat het iets minder mocht, ook nadat er in de kamer over gesproken was. Iedereen snapt dat Advocaat zijn werk moet doen, en er zijn altijd wel 11 miljoen extra bond-coaches die het beter weten, maar ik ben blij dat hij er staat en niet een van die 11 miljoen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_20313506
Jan-Peter mocht best zeggen dat het wel wat minder kon, maar daar had hij het bij moeten laten.
Op Jan Mulder's column reageren is te zot voor woorden. JP staat er kennelijk niet boven.
Hij heeft dat gemeen met Advocaat.
Advocaat reageert op alles wat in de pers over hem gezegd wordt, al twee jaar lang.
Hij is duidelijk niet geslaagd voor z'n mediatrainingsexamen.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 30 juni 2004 @ 18:34:43 #155
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_20314150
Nu op 2vandaag (ned2) een heel onderwerp erover. de VVD is het er mee eens.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')