abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20187207
http://www.thestone.com/public/unknown/samples/1z-puzzle.html

Wie oh wie kan mij een stukje op weg helpen bij het bovenstaande raadsel.

Ben er een paar maanden geleden mee begonnen, maar kwam er toen niet uit .
En ben nu alweer sinds een paar dagen er mee bezig, en nog steeds lukt het niet.
Wie weet wat ik over het hoofd zie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kmieke op 25-06-2004 22:35:50 ]
  vrijdag 25 juni 2004 @ 20:07:03 #2
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_20188328
Het getal is belangrijk. Dat zal je naar een plek brengen. De plek is bekend om een aantal dingen en mensen. Wat zie je tussen de meest rechtse pilaren? Aan wie doet dat je denken?

Dit is een tamelijk Amerikaans-georienteerde puzzel maar met een beetje algemene kennis kom je er ook wel uit.

Vraag gerust om meer hints, ik heb The Stone zelf en bijna alle puzzels opgelost.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_20189934
Jekyll Island - klopt dat als plaats zijnde.
En moet ik denken aan een persoon, gebouw/monument of gebeurtenis.

alvast hartelijk bedankt

(Ik staar nu al weer veelste lang denk ik op de verkeerde dingen)
  vrijdag 25 juni 2004 @ 21:23:51 #4
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_20190165
Ja, met Jekyll Island ben je op de goede weg.
Nu moet je op zoek naar een persoon.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  woensdag 9 februari 2005 @ 11:02:02 #5
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25003487
Zijn er nog meer mensen die dit spel spelen?

Ik zit nu zelf vast met puzzel 9:c The Bug
Het antwoord "Morning glory" was too clever, maar het echte antwoord kan ik nog niet vinden. Het is iets met een metselaar, dat vlindertje en ik zie een schema voor gitaargrepen.

Wie heeft er nog een hint?
http://www.thestone.com/private/pdata/imm/thebug/thebug75p.jpg
De vraag is: What's the story.
pi_25006117
Dat kleine blobje boven de chemische formule aan de rechterkant, heb je daar iets mee gedaan?
  woensdag 9 februari 2005 @ 14:16:24 #7
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25006374
Nee nog niet... het ziet eruit als een (ei)land, dus daar ga ik even mee puzzelen thanks!
  zondag 13 februari 2005 @ 19:21:25 #8
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25074540
Volgens mij is het Antarctica, en de scheikundige formule heb ik ook ontcijferd. Ik kom alleen niet veel veder... misschien nog een kleine nudge?
pi_25081877
Je moet de vlinder niet te specifiek nemen (geen soortnaam, alleen de algemene benaming -- om even een voorbeeld te geven met andere dieren: niet trompetzwaan maar watervogel). Het is niet Antartica maar je zit wel in het goede werelddeel.
  zondag 5 juni 2005 @ 19:19:32 #10
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_27652445
Wie speelt er het spel The Stone?
Het is een spel dat alleen via Internet gespeeld kan worden. Via de bovengenoemde website kunnen er demo-versies worden gespeeld die gratis zijn. Als je meer puzzels wilt spelen kun je een Stone kopen die toegang geeft tot de rest van de website (de puzzels).
Via vreemde aanwijzingen met cryptische omschrijvingen en plaatjes moet je erachter komen wat de vraag is.
De speler zoekt inplaats van het antwoord dus meestal naar de vraag.
quote:
Op deze site [van the Stone] vind je een hele verzameling puzzels en dit zijn niet zomaar puzzels, maar heel goed doordachte puzzels. Vaak bestaat zo'n puzzel uit een mooi gecombineerde afbeelding en een cryptische omschrijving. Je zult er zelf achter moeten zien te komen wat de vraag is en hoe je het gaat oplossen. Je zult veel gaan zoeken op internet en langs vele interessante pagina's komen. Nadat je de puzzel hebt opgelost krijg je informatie die je nodig hebt voor de achterliggende meta-puzzel. Het leuke is dat je bij elke puzzel weer wat opsteekt over wetenschap, geschiedenis en ga zo maar door.

De puzzels zijn niet allemaal even moeilijk, maar soms moet je maar net de juiste invalshoek zien te vinden. Het helpt wel als je een beetje thuis bent in het gebruik van de zoekmachines op internet. Tevens is het erg belangrijk elke puzzel goed te bekijken. Niet alleen kan er in het kleinste hoekje een aanwijzing zijn verborgen, soms moet je met je muis over een bepaald deel bewegen, zodat er elders iets veranderd en ook het klikken op bepaalde delen van de puzzel heeft soms effect. Kennis van het Engels is vaak noodzakelijk en een hoop doorzettingsvermogen. Het leuke van de puzzels vind ik dat je op internetsites terecht komt, waar je normaal nooit zou komen. Op allerlei gebieden lees je bekende en onbekende informatie, die je doen verlangen naar meer. Je steekt er nog wat van op ook. En als je dan na lang zoeken het antwoord hebt gevonden, dan geeft je dat een voldaan gevoel.
(bron)

Als je een echte Stone hebt kun je ook meedoen aan echte opgravingen.

De puzzels gaan over verschillende onderwerpen van spititualiteit tot literatuur en muziek tot historische gebeurtenissen.

Zijn er nog meer mensen van Fok! die dit kennen en spelen?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zondag 5 juni 2005 @ 20:36:19 #11
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_27654709
Ik speel het al een paar jaar. Als je geen Stone meer kan vinden in de winkel, dan kan je ook zonder Stone mee doen. Dat is sinds kort gratis. Alleen even registreren dus via http://www.thestone.com/public/regis/register-vstone.html.
De opgravingen zijn volgens mij allemaal achter de rug inmiddels.

Ik heb al een hoop puzzels opgelost, dus als je vast zit kan je ook om een subtiel hintje vragen.

Ik heb zelf twee Stenen, de eerste is A31246 en de tweede A327A8.
  donderdag 14 juli 2005 @ 20:30:25 #12
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_28810782
Ik heb het een tijdje gespeeld... erg leuk spel
En toen liep ik vast, en heb ik het een tijdje niet meer gedaan...... ik wil er deze zomer weer eens wat tijd voor uittrekken.
  donderdag 14 juli 2005 @ 20:30:53 #13
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_28810799
Oja.... The Stone

Die puzzel ben ik nog steeds niet uit
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:12:01 #14
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_28828235
Als je nog een hint wil, roep maar
pi_29386500
Ik speel de stone al af en aan voor jaren (ik heb helemaal in het begin zo'n dingetje gekocht) maar ik hang nu even op "A Deadly Game". Iemand die daarop kan hinten?
mooi he, alles
  woensdag 3 augustus 2005 @ 23:38:47 #16
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_29410503
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:39 schreef phileine het volgende:
Ik speel de stone al af en aan voor jaren (ik heb helemaal in het begin zo'n dingetje gekocht) maar ik hang nu even op "A Deadly Game". Iemand die daarop kan hinten?
Kijk je wel eens naar Mythbusters?
pi_29419478
Ik had m natuurlijk drie minuten nadat ik had gepost opeens opgelost. Zo gaat het altijd. Maar goed, er staan nog genoeg anderen open dus ik kom nog wel eens zeuren.
mooi he, alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')