Bwôh, als ie op je schiet maakt het niets meer uitquote:Op maandag 28 juni 2004 17:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
PANTSERVOERTUIG!
tenzij je in een tank zitquote:Op maandag 28 juni 2004 17:17 schreef Strijder het volgende:
[..]
Bwôh, als ie op je schiet maakt het niets meer uit![]()
Tsja erin gaan zitten is overbodig omdat hun tegenstanders ongewapend zijn.quote:Op maandag 28 juni 2004 17:11 schreef Strijder het volgende:
[..]
Dat blijft toch echt Russische hè ?
Russen zittend op een tank![]()
Da's maar goed ook, anders gingen ze er allemaal aan.quote:Op maandag 28 juni 2004 17:22 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Tsja erin gaan zitten is overbodig omdat hun tegenstanders ongewapend zijn.
43 ton is de versie met de zwaarste bepantsering ... wil niet zeggen dat ze allemaal 43 ton zwaar zijn.quote:Op maandag 28 juni 2004 17:21 schreef N_I_ het volgende:
Ik vind die PUMA meer met een tank gemeen hebben dan met een licht pantservoertuig. Die PUMA is een soort 'zwakke tank' met een 30 mm kanon.Als je een APC me een tank wilt combineren moet je zoiets als Merkava 3/4 hebben.
Die puma is wat elke andere APC probeert te zijn.quote:Op maandag 28 juni 2004 17:21 schreef N_I_ het volgende:
Ik vind die PUMA meer met een tank gemeen hebben dan met een licht pantservoertuig. Die PUMA is een soort 'zwakke tank' met een 30 mm kanon.Als je een APC me een tank wilt combineren moet je zoiets als Merkava 3/4 hebben.
als het kanon begint te schieten zit je ook niet lekker meer denk ikquote:Op maandag 28 juni 2004 17:24 schreef Piro het volgende:
[..]
Da's maar goed ook, anders gingen ze er allemaal aan.
105mm betekent meer ruimte nodig voor wapensystemen, terwijl je er zoveel mogelijk MENSEN in wil stoppen.quote:Op maandag 28 juni 2004 17:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
43 ton is de versie met de zwaarste bepantsering ... wil niet zeggen dat ze allemaal 43 ton zwaar zijn.
neem aan dat er in dat geval ook een 105 (of meer) mm gun op komt ... lijkt me niet waarschijnlijk dat er op zo'n zwaar voertuig een relatief licht wapen wordt gezet tenzij je van plan bent er terug in de tijd mee te rijden om de moffen van de grebbeberg af te schieten
ik denk niet dat er in dat geval nog al te veel infanteristen meerijden (geen) ... het is de tussenstap tussen tank en apcquote:Op maandag 28 juni 2004 17:29 schreef Piro het volgende:
[..]
105mm betekent meer ruimte nodig voor wapensystemen, terwijl je er zoveel mogelijk MENSEN in wil stoppen.
Hij weegt 43 ton omdat ie dus door hot zones een hoop infanteristjes aflevert en met dat 30mm kanon EVENTUEEL fire support kan leveren, het ding is niet gemaakt om tanks te slopen maar om mannetjes rond te rijden.
Maar daar is het Duitse ding niet voor gemaakt, die is gemaakt als een APC, maar dan ook echt ARMORED personell carrier.quote:Op maandag 28 juni 2004 17:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik denk niet dat er in dat geval nog al te veel infanteristen meerijden (geen) ... het is de tussenstap tussen tank en apc
de concurrentie heeft het ook allemaal
Ascod
[afbeelding]
cv90
[afbeelding]
ideaal voor bv het korps mariniers bij amphibische operaties
Als dat ding zo zwaar is om de soldaten zoveel mogelijk bescherming te bieden (lees: RGP-7's raketten weerstaan) dan komen ze voor een verrassing te staan.quote:Op maandag 28 juni 2004 17:29 schreef Piro het volgende:
[..]
105mm betekent meer ruimte nodig voor wapensystemen, terwijl je er zoveel mogelijk MENSEN in wil stoppen.
Hij weegt 43 ton omdat ie dus door hot zones een hoop infanteristjes aflevert en met dat 30mm kanon EVENTUEEL fire support kan leveren, het ding is niet gemaakt om tanks te slopen maar om mannetjes rond te rijden.
quote:New RPG-29 and RPG-27
Discussion Board on this Photo
New Russian weapons are showing up in Iraq, apparently smuggled across the Syrian border. One of the more dangerous has been the RPG-29. This is a larger version of the widely used RPG-7. With a ten pound launcher firing a 14.7 pound 105mm rocket, the RPG-29 warhead is designed to get past some forms of reactive armor (ERA). The larger weapon (3.3 feet long when carried out, six feet long when ready to fire and 65 percent heavier than the 85mm RPG-7) is more difficult to carry around and fire, but some have been captured, and the damage on some American armored vehicles indicate they were hit by an RPG-29 rocket. The RPG-29 has an effective range of 500 meters. The warhead can also penetrate five feet of reinforced concrete.
RPG-29
There is also a one shot version, the RPG-27, which weighs 17 pounds and has an effective range of 200 meters. Some of these have been found in Iraq as well. The RPG-29 and 27 are considered the "third generation" of the RPG family. The "second generation" was a failure, which the cheaper, and nearly as capable, RPG-7.
RPG-27
Both RPG-29s and 27s were developed and entered production just before the Soviet Union collapsed in 1991. They are available through legitimate, or black market, arms dealers and are more expensive than the RPG-7 (which is manufactured by many countries.) RPG-29 launchers cost over $500 each, and the rockets for about $300 each. The RPG-27s cost over $500 each. It?s known that many of Saddam?s higher ranking supporters escaped to Syria with a lot of cash. Apparently some of it is being spent on RPG-27s and 29s.
nee het is een armoured fighting vehicle net als de bovenstaanden ... pure apc's worden niet meer gemaaktquote:Op maandag 28 juni 2004 17:36 schreef Piro het volgende:
[..]
Maar daar is het Duitse ding niet voor gemaakt, die is gemaakt als een APC, maar dan ook echt ARMORED personell carrier.
Spanje (ascod) en Zweden (cv90) .. zijn voor zover ik weet de laatste twee overgebleven kandidaten voor vervanging van de yprquote:Van wie zijn die dingen trouwens?
quote:...The tank is capable of carrying eight infantry soldiers, a Command Group or three litter patients (stretcher casualties) in addition to the tank crew of commander, loader, gunner and driver. The tank is capable of firing on the move at moving targets and has demonstrated high hit probability in firing against attack helicopters using conventional anti-tank munitions....
Hoeveel passen erin?quote:Op maandag 28 juni 2004 17:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee het is een armoured fighting vehicle net als de bovenstaanden ... pure apc's worden niet meer gemaakt
[..]
Spanje (ascod) en Zweden (cv90) .. zijn voor zover ik weet de laatste twee overgebleven kandidaten voor vervanging van de ypr
Meer specs? (kanon vooral)quote:Op maandag 28 juni 2004 17:53 schreef N_I_ het volgende:
Over Merkava 4
[..]
Een RPG-7 mag blij zijn als ie een krasje maakt op een voertuig van 43 ton.quote:Op maandag 28 juni 2004 17:38 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Als dat ding zo zwaar is om de soldaten zoveel mogelijk bescherming te bieden (lees: RGP-7's raketten weerstaan) dan komen ze voor een verrassing te staan.
[..]
Net of ie uit de nieuwste Star Wars film komt rollen:quote:Meer specs? (kanon vooral)
Dit is van een Tsjechische (??) site:quote:Calibre, mm
105
Round weight, kg
6.7
Grenade launcher weight, kg
11.5
Aimed fire range, m
500
Max obstacle penetration,up to, mm:
homogeneous armour after penetration of explosive reactive armour (at normal)
750
reinforced concrete
1,500
brick
1,500
log-and-earth
3,700
Operational temperature range, °C
±50
Hij doorboort dus minstens 750 mm. Dus een frontale aanval op een Abram zou misschien kunnen werken. Laat staan een aanval van boven/zij/achter-kant.quote:RPG-29
Prieraznos? panciera: 750 mm
Ef. dostrel: 500 m
Hmotnos?: 11,5 kg
Navádzanie: ¸iadne
Pôvod: ZSSR/Rusko
Popis:
?
quote:Op maandag 28 juni 2004 19:01 schreef HarigeKerel het volgende:
Nu begrijp ik het even niet![]()
Een Merkava 4 is niet in staat om een M1A1 of M1A2 te vernietigen in een reguliere "oorlog"?
quote:RPG-29
Irak (geen goed voorbeeld meer ik weet het) enzo hebben wagens uit de T seriequote:Op maandag 28 juni 2004 19:15 schreef HarigeKerel het volgende:
Oh, gelukkig
Was al ff bangaangezien veel van die arabieren van die M1A1's hebben
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |