Als zelfs dat het geval is, waar maak je je dan druk om?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 17:25 schreef Strijder het volgende:
[..]
Die zitten er nog niet.
Pompen waar je waterstof uit trekt voor je olie, BMW heeft er auto's op lopen en andere fabrikanten doen ook experimenten.quote:[..]
Wat zijn waterstofpompen ?
En ja, de hele westerse wereld is afhankelijk van aardolie, inlcusief alle kunststoffen. Alleen als je gaat kijken naar de verdeling (of afhankelijkheid), dan lijkt de Amerikaanse maatschappij vele malen afhankelijker van olie dan wij (= Europa). Dat komt niet door kunststoffen, maar door afstanden. De VS hebben veel meer open/onbebouwde ruimte als wij, vervoer van mensen/goederen en grondstoffen (zoals eten) wordt dan vrij snel onmogelijk. Tevens bezit de VS zelf ook enorme hoeveelheden olie (Alaska, Texas), dus waarom perse import afdwingen is niet echt logisch.
En zolang het in de VS normaal is om auto's te hebben die een zo groot mogelijk verbruik hebben (o.a. die "suv") blijft die afhankelijkheid bestaan.
Overigens rijden een heleboel auto's in Brazilie op alcohol, gemaakt uit suiker wat zij daar in overvloed hebben.
Nu alleen de Braziliaanse tanks nog.
Trouwens, de moderne tanks rijden 8:1.
De Tiger uit WO2 (dus zo'n 60 jaar oud) reed ook 8:1.
w00t!quote:Op zaterdag 26 juni 2004 17:31 schreef Strijder het volgende:
Maar om wat luchtiger te gaan:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hmm, je bedoelt een fabriek/apparaat waarmee je waterstof kan maken ?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:14 schreef Piro het volgende:
Pompen waar je waterstof uit trekt voor je olie, BMW heeft er auto's op lopen en andere fabrikanten doen ook experimenten.
De Lancer is sowieso een mooi vliegtuig.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:16 schreef Piro het volgende:
[..]
w00t!
Lancers en Spirits..
Weet ik zo ook niet, maar bekijk foto's nog eensquote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:38 schreef Piro het volgende:
Ik snap die grafiek niet helemaal, ik maak eruit op dat een Lancer MEER payload heeft dan een B52, maar dat kan M.i. nooit kloppen, tenzij de B52 capaciteit inruilt voor range.
Hoe dan ook, FAS en Janes zijn idd heel informatief over dat soort tuigjes.
Enige wat ik niet weet: wat is het verschil tussen de Blackjack en de Lancer?
Uiterlijk zijn ze bijna identiek aan elkaar.
Waar haal jij vandaan dat de Russische ontwerpen beter waren?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:46 schreef Strijder het volgende:
[..]
Weet ik zo ook niet, maar bekijk foto's nog eens
De Russen copieerden een heleboel westerse ontwerpen, alleen verbeterden ze ze.
Maar je kan wel stellen dat de toestellen beter waren. In beginsel zijn de meeste Russische ontwerpen nu ook superieur aan vele (zo niet alle) andere ontwerpen. Maar Rusland heeft geen middelen om er mee door te gaan![]()
Overigens, de FAS-site over de Tu-160.
Omdat de Lancer een oud kreng is, maar wel mooi.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
waarom hoor ik zo weinig over de lancer worden ze nog wel ingezet
verder over waterstof men heeft algen gevonden die waterstof aan maken
maar het klopt dat waterstof maken meer energie kost dan het oplevert maar dat wordt nog verbeterd + als we straks koude kernfusie hebben dan maakt dat niet uit waterstof is vooral een drager van energie net als olie "zelf geen energiebron"
Als het goed is behoren ze nog steeds tot de russische strategische bommenwerper-macht.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Die vent ziet er nou niet uit alsof ik hem in een donker steegje wil tegenkomen.quote:Op zondag 27 juni 2004 00:17 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
Een gemotiveerde OMON soldaat
Het heeft gewoon meer voordelen. Nogmaals, wat ze copieerden werd gelijk verbeterd, de foutjes werden er uit gehaald.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:06 schreef Piro het volgende:
[..]
Waar haal jij vandaan dat de Russische ontwerpen beter waren?
Elk had zijn eigen ontwerpstrategie en doctrine.
Niet goed, de Amerikaansequote:Op zondag 27 juni 2004 00:14 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Als het goed is behoren ze nog steeds tot de russische strategische bommenwerper-macht.
Een reden dat er weinig over gehoord wordt kan zijn 'oogkleppen'. Velen denken dat de russen alleen maar verouderde MIG-21's vliegen en verder niets anders hebben. Russen hebben prachtontwerpen op alle gebieden maar het bekende verhaal: geldgebrek.
In de media wordt meestal meer aandacht aan NATO-materieel besteed wat best jammer is.
Ook niet in een licht steegje hoor.quote:Op zondag 27 juni 2004 11:08 schreef Piro het volgende:
[..]
Die vent ziet er nou niet uit alsof ik hem in een donker steegje wil tegenkomen.
Volgens mij heb ik een klap van een propellor-blad gekregen,quote:Op zondag 27 juni 2004 12:54 schreef Strijder het volgende:
[..]
Niet goed, de Amerikaanse![]()
Het aantal ontwerpen wat gekopieerd is kan ik op een hand tellen.quote:Op zondag 27 juni 2004 12:53 schreef Strijder het volgende:
[..]
Het heeft gewoon meer voordelen. Nogmaals, wat ze copieerden werd gelijk verbeterd, de foutjes werden er uit gehaald.
En bij de eigen ontwerpen waren ze vaak praktischer dan de Amerikanen. Niet dat de Amerikanen dan slecht spul hebben, alleen de Russen hadden beter spul. Ze deden/doen er alleen niet zo veel aan.
(Er liggen kweeniehoeveel tanks/vliegtuigen/schepen weg te roesten wegens geldgebrek)
Al gezien.quote:Op zondag 27 juni 2004 12:54 schreef Strijder het volgende:
[..]
Ook niet in een licht steegje hoor.
Trouwens, een site over verschillende elite-eenheden, helaas erg veel nog under construction.
mee eensquote:Op zondag 27 juni 2004 13:40 schreef Piro het volgende:
[..]
Het aantal ontwerpen wat gekopieerd is kan ik op een hand tellen.
Nogmaals: de Russen hadden andere wensen en eisen dan de NATO en een totaal ander doctrine.
Amerikaanse ontwerpen zouden dermate moeten worden aangepast om aan Russische doctrinewensen te voldoen dat het geen kopie meer is.
Kijk naar de ontwerpen.
Ik vreet mijn schoen op als de T series een kopie zijn van de M series van de VS.
Russische vliegtuigen zijn m.u.v. de Lancer en Blackjack ook twee totaal verschillende dingen. De F16 LIJKT niet eens op wat ze ook in rusland hebben net zoals een superflanker niet eens in de buurt komt bij iets wat we hier hebben.
B52 vs Tu-95. Ze zijn allebei groot en ze gooien bommetjes, dan heb je het wel gehad.
Het is een afweging die ingenieurs van beide landen hebben gemaakt. Rusland kiest voor simpliciteit en hoog uithoudingsvermogen en plaatst accuraatheid bij hun infanteriewapens op een lager pitje. Als het schiet dan is het goed, dat deed men in ww1 met Duitsland ook.
GB vroeger en de NATO nu plaatst accuraatheid hoog in het vaandel. One shot, one kill, als het even kan, more kills.
De AK past niet in het denken van de NATO net als de relatief gevoeligere M16 niet in het denken van de Russen past.
Dit kun je met bijna elk ontwerp doortrekken
http://www.israeli-weapon(...)ector/Protector.htmlquote:Haifa, June 4, 2003. RAFAEL announces a new addition to its advanced, battle-proven naval combat systems. The Protector is an integrated naval combat system, based on unmanned, autonomous, remotely-controlled surface vehicles. Highly maneuverable and stealthy, the Protector can conduct a wide spectrum of critical missions, while eliminating unnecessary risk to personnel and capital assets.
The Protector is an integrated naval combat system, based on unmanned, autonomous, remotely-controlled surface vehicles. Highly maneuverable and stealthy, the Protector can conduct a wide spectrum of critical missions, while eliminating unnecessary risk to personnel and capital assets.
The Protector's anti-terror mission module payload includes sensors and weapon systems. The search radar and the Toplite electro-optical (EO) pod serve for detection, identification and targeting. The weapon systems are based on RAFAEL's Typhoon remote-controlled, stabilized weapon station, capable of operating various small caliber guns. The stabilized weapon station is highly accurate, yielding excellent hit-and-kill probability.
The Protector is mission reconfigurable through its plug-and-play design, allowing utilization of various mission modules, such as Force protection Anti-terror surveillance and reconnaissance, Mine Warfare (MIW), Electronic Warfare (EW) and precision strikes.
Protector USV is jointly developed with Aeronautics Defense Systems Ltd.
Length: 9-11m
Propulsion: Water Jet
Engine: Diesel
Speed: 40 Kts
Payload: 1000 kg
De B-1B Lancer was het toestel dat tijdens de invasie van Irak bijna Saddam doodde toen special forces hem een restaurant in zagen gaan. Je hoort weinig over het toestel, omdat het tot in de Yugo-oorlogen alleen een nuclaire taak had. Inmiddels is het toestel vrijgegeven voor allerlei conventionele wapens, en vocht het in Afghanistan en Irak met veel succes.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |