abonnement Unibet Coolblue
pi_20178799
Tennis heeft bijvoorbeeld ook apparatuur om te kijken of bijv de bal wel/niet uit is, terwijl vroeger dat altijd uit de oog van de scheids (umpire) bepaaldt werd. Rugby heeft een video ref om te kijken of er daadwerkelijk sprake was van een 'try'.

Nou weet ik dat als er te veel van gebruik gemaakt zou worden dat het, het spel zou ophouden en daarom niet te veel geleund zou moeten worden, maar in extreme gevallen is het toch beter
pi_20178845
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 23:50 schreef Chillmeister het volgende:
Ik zie steeds meer wedstrijden waar belangrijke besliingen genomen worden dit totaal fout zijn. Zoals de pentalty die nederland verdiende tegen Tsjechie,
Die hebben we tegen de letten cadeau gekregen
pi_20179642
goed plan. Bovendien hoop ik dat dat Portugal niet bevoordeeld gaat worden door de scheids puur omdat het het gastland is.
it's better than yours
  vrijdag 25 juni 2004 @ 14:55:32 #29
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_20180223
Moet absoluut gaan gebeuren. De scheidsen dit EK zijn dramatisch imho.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_20180902
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 23:59 schreef Bonobo11 het volgende:
Keeper werd door twee (!) man zwaar gehinderd in z'n doelgebied hoor. Terecht afgekeurde geoal!
Als je als keeper richting 2 man loopt die al in de lucht hangen, en gewoon lekker tegenaan loopt, dan vind je dat die aanvallers dus de overtreding maken?

Ik hoop dat Nederland eens op deze wijze bestolen wordt van een zege, dan piept heel dat oranje tering volk wel anders.

On topic: Zelfs bij cricket worden camera's gebruikt voor dubieuze/twijfel gevallen, voetbal is echt wat dat betreft de meest achterlijke achtergebleven sport dankzij de FIFA & UEFA
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_20181104
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 15:19 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Als je als keeper richting 2 man loopt die al in de lucht hangen, en gewoon lekker tegenaan loopt, dan vind je dat die aanvallers dus de overtreding maken?
Wel als de keeper daardoor niet meer bij de bal kan komen.
Want dan hinder je hem dus, en dat mag in dat kleine vakje voor zijn doel (daar is dat vak ook voor).

Overigens ben ik 100% voor buitenspelcamera's.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 25 juni 2004 @ 15:31:39 #32
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_20181241
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 15:19 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Als je als keeper richting 2 man loopt die al in de lucht hangen, en gewoon lekker tegenaan loopt, dan vind je dat die aanvallers dus de overtreding maken?

Ik hoop dat Nederland eens op deze wijze bestolen wordt van een zege, dan piept heel dat oranje tering volk wel anders.

On topic: Zelfs bij cricket worden camera's gebruikt voor dubieuze/twijfel gevallen, voetbal is echt wat dat betreft de meest achterlijke achtergebleven sport dankzij de FIFA & UEFA
Mwaah hingen ze al in de lucht? Feit blijft dat ze met z'n tweeen stonden te springen in het doelgebied en Terry heeft duidelijk z'n arm om Ricardo's schouder, waardoor deze niet meer bij de bal kan. Dat is hinderen en een (vasteland-)scheids fluit dan nogal snel in het voordeel van de keeper. In engeland misschien niet.

Dat kun je leuk vinden , dat kun je niet leuk vinden. Maakt nie uit. Tis zo....
Is zeker een discutabele beslissing, maar om daar de nederlaag aan te wijten. Eerder aan de gemiste penalties, verdedigende spel.
Feyenoord!!! * Barça
pi_20181304
Dus jij beweert feitelijk dat als de keeper maar tegen iemand van de tegenpartij die voor de bal gaat aan kan lopen, ie zelf de overtreding mee krijgt, nee dat is lekker zeg, pleur een end op.

Terry stond al op de goeie plek voor de rebound, eerder dan de keeper, terry hing al in de lucht toen de keeper aankwam, de keeper was gewoonweg te laat, loopt dan half onder terry door/er tegenaan, en krijgt als dank dat ie op tijd tegen terry aanliep een vrije trap mee...

Overigens wordt er bij een redelijk vergelijkbare sport, die ook vrij snel is, fysiek is, met lichamelijk contact, wel gebruik gemaakt van camera beslissingen: Rugby. Nou dan kan het bij voetbal ook.

En voor alle zeikerds die het maar wat mooi vinden dat Engeland eruit ligt en die fout van meier goedlullen: Ik hoop dat Nederland zsm op gelijke wijze uit het toernooi wordt genaaid (zoals Spanje of Italie in 2002 mag ook).
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_20181352
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 15:26 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]


Overigens ben ik 100% voor buitenspelcamera's.
bye bye Ruud.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 15:39:19 #35
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_20181434
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 15:34 schreef DIGGER het volgende:
Dus jij beweert feitelijk dat als de keeper maar tegen iemand van de tegenpartij die voor de bal gaat aan kan lopen, ie zelf de overtreding mee krijgt, nee dat is lekker zeg, pleur een end op.

Terry stond al op de goeie plek voor de rebound, eerder dan de keeper, terry hing al in de lucht toen de keeper aankwam, de keeper was gewoonweg te laat, loopt dan half onder terry door/er tegenaan, en krijgt als dank dat ie op tijd tegen terry aanliep een vrije trap mee...

Overigens wordt er bij een redelijk vergelijkbare sport, die ook vrij snel is, fysiek is, met lichamelijk contact, wel gebruik gemaakt van camera beslissingen: Rugby. Nou dan kan het bij voetbal ook.

En voor alle zeikerds die het maar wat mooi vinden dat Engeland eruit ligt en die fout van meier goedlullen: Ik hoop dat Nederland zsm op gelijke wijze uit het toernooi wordt genaaid (zoals Spanje of Italie in 2002 mag ook).
In mijn post boven je zeg ik al dat het een discutabele beslissing is. Ik kan me ook in jouw redenering wel vinden hoor. In Engeland wordt zo'n situatie niet snel afgekeurd, op het continent bijna altijd.
Feyenoord!!! * Barça
pi_20181436
Dat is het mooie aan voetbal.. dat er fouten gemaakt kunnen worden... als 't in je nadeel is dan is 't zwaar klote ja.. maar andersom niet.. straks is 't geen voetbal meer..
De aanhouder wint :D
pi_20181675
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 13:24 schreef Haspel33 het volgende:
Alsof er nu al niet zoveel scheidngen zijn tussen amateur en prof-voetbal in allerlei opzichten. Er is geen enkel argument te verzinnen tegen een TV-scheids als hulp. Technisch gezien allang niet meer, en praktisch gezien ook niet.

Op internationaal vlak zijn de belangen vele malen groter dan op amateurniveau, en we hebben al vele toernooien lang te maken met elke keer weer scheids-blunders die zo nadelig uitpakken (Italie 2 jaar geleden op het WK had ook nog een schandaaltje met de scheids) . Mensen die roepen doet dat erbij hoort leven in de jaren '70, toen we nog maar 2 camera's hadden per wedstrijd en het idd zelden zichtbaar was. Tegenwoordig wordt alles opgenomen van alle hoeken, en kunnen honderden miljoenen kijkers Live de cruciale fouten zien die scheidsen maken. Dat kan zo niet langer.

Die fouten zijn op een heel simpele manier terug te draaien door een doodsimpele oorverbinding tussen een meekijkende TV-scheids die alle regie-camare's voor zich heeft en de echte scheids. Een overrule-optie bij de extreme gevallen van wel/geen doelpunt, rode/gele kaarten en allerlei andere cruciale wedstrijdbeslissingen waar scheidsen zelf geen oog voor hebben maar die de camera wel registreert. Zo voorkom je een hoop ongerechtigheid en frustratie, het zuivert dus het voetbal van het scheids-geblunder en gezeik, en dat zou hoog tijd worden.
helemaal mee eens, en volgens mij zal dit de ook zeker goed zijn voor het verloop na de wedstrijden , minder geweld door een vekeerde beslissing en jankende spelers , :'( en media die achteraf altijd de scheidrechter de schuld geven ( zie ook nu weer de engelse media) .

Tuurlijk moet dit niet het spel te veel gaan beinvloeden, maar het spel wordt er juist zuiverder door, de kans dat een speler een schwalbe uitvoerd wordt een stuk kleiner, zeker als de beelden dan uitwijzen dat dit inderdaad zo is en daardoor direct een gele kaart kan krijgen.
En als ze zo graag elkaar onderuit willen trekken en vasthouden , dan gaan ze maar op rugby( ps. ook bij rugby wordt op top niveau wk, sixnations etc een videoref toegepast en met zeeer goede resultaten, er wordt niet echt vaak meer een knal uitgedeelt, dit wordt meestal meteen bestraft)

Bij amatuer voetbal is dit niet te doen, maar ook al op daar zou het niet gek zijn , want als je ziet hoevaak een scheids daar niet wordt beledigd en bedreigd is dat niet leuk meer.

zonder videref kan alleen als er veel RESPECT voor elkaar en voor de scheids is ! !

[ Bericht 1% gewijzigd door RugbyRulez op 25-06-2004 16:33:38 ]
Er zijn mensen die denken dat ze denken, maar dat denken ze maar.
pi_20181699
Het heeft wel iets dramatisch ja, maar op voetbal heeft het een te grote invloed, die dwalingen, het is nu eenmaal geen sport met 112-96 eindstanden als basketbal of zo.

1 goal is zo beslissind als er gemiddeld een 2.67 doelpunten per wedstrijd vallen, dat daar gewoon niet zo gemakkelijk mee in de fout gegaan mag kunnen worden.
Met 2 foute beslissingen wint Korea geen basketbaklwedstrijd van italie of Spanje, wel voetbalwedstrijden.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 25 juni 2004 @ 15:57:58 #39
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_20182002
Volgens mij hebben ook de "acteer" landen nu het meeste voordeel. Zuid-europees (& Duitsland als uitzondering die regel bevestigd) voornamelijk dus. Hierboven vinden wij dat aanstellers gedrag walgelijk maar het werkt wel zolang er geen replay-ref komt.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 16:43:30 #40
67174 Dos37
Come on Twente
pi_20183378
Ik vind het wel een goed idee maarja wat wil je doen als een goal afgekeurd is door buitenspel en dan blijkt dat het geen buitenspel hem dan maar gewoon tellen, terwijl de verdedigers al stil stonden omdat het ja toch al buitenspel was.

In het rugby gebruiken ze het wel veel en daar werkt het wel
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_20183538
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 16:43 schreef Dos37 het volgende:
Ik vind het wel een goed idee maarja wat wil je doen als een goal afgekeurd is door buitenspel en dan blijkt dat het geen buitenspel hem dan maar gewoon tellen, terwijl de verdedigers al stil stonden omdat het ja toch al buitenspel was.

In het rugby gebruiken ze het wel veel en daar werkt het wel
Je moet natuurlijk pas afkeuren als je de beelden hebt teruggezien
Dus altijd door laten spelen, als het achteraf buitenspel is een vrije schop voor de verdedigende partij, alle gebeurtenissen na het buitenspel tellen niet meer mee.

Als iets overduidelijk buitenspel is kun je wel gewoon affluiten lijkt mij.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')