abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21645916
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 17:36 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik inderdaad, bedankt
Alleen ben ik een zij

Maar muziekgroepen waar je wel een trompet tegen komt en geen trombone, hmm. Nou, denk aan euhm,kapellenmuziek , volgens mij nogal veel klassieke muziek, en de gewone muziekbandjes. Een trombone in een band kan wel, maar komt er toch pas vaak in als er al een trompetspeler is. Op zich vind ik trombone solo's heel mooi, maar volgens mij luisteren de meeste mensen toch liever een avond naar een band met een trompetspeler die op de voorgrond treedt dan een band met een trombonespeler.
  maandag 30 augustus 2004 @ 22:38:50 #52
63779 tharkun
schuiftoeter
pi_21649026
kapellenmuziek
als in kleine kerk: Trombones werden veel gebruikt in kerkgemeenschappen die geen orgel konden betalen.
als in blaaskapel/dweilorkest: volgens mij juist daar. vanwege de show en de glissando's

Maar volgens mij zijn er in verhouding niet zoveel bandjes met koperblazers erin...
Rare jongens, die computer
Voor grote problemen hebben we een computer
pi_21655200
Big Band
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21657642
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 20:45 schreef Lexie het volgende:

[..]

Maar muziekgroepen waar je wel een trompet tegen komt en geen trombone, hmm. Nou, denk aan euhm,kapellenmuziek , volgens mij nogal veel klassieke muziek, en de gewone muziekbandjes. Een trombone in een band kan wel, maar komt er toch pas vaak in als er al een trompetspeler is. Op zich vind ik trombone solo's heel mooi, maar volgens mij luisteren de meeste mensen toch liever een avond naar een band met een trompetspeler die op de voorgrond treedt dan een band met een trombonespeler.
Trombone word misschien wel meer gebruikt in muziekkapellen dan trompet. Omdat de klank daar wat meer bij past. Alleen in de wat oudere klassieke muziek (lees: tot de romantiek) word inderdaad meestal meer trompet dan trombone gebruikt. Maar daarin heb je als koperblazer zowiezo geen fuck te doen, dus kan je beter thuis op de bank zitten dan 12 onbelangrijke noten spelen
En ik denk dat men het liefste luistert naar een goede muzikant, en dan maakt het instrument niks uit.
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_21658517
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 22:38 schreef tharkun het volgende:
kapellenmuziek
als in kleine kerk: Trombones werden veel gebruikt in kerkgemeenschappen die geen orgel konden betalen.
als in blaaskapel/dweilorkest: volgens mij juist daar. vanwege de show en de glissando's

Maar volgens mij zijn er in verhouding niet zoveel bandjes met koperblazers erin...
(Blaas)kapellenmuziek als in Duitse Egerlandermuziek en Tsjechische polka's. Maar ik denk dat de interesse van de TS toch niet bij die soort muziek ligt .
pi_21661108
IK zeg maar 1 ding: Download maar eens wat goede bigband muziek dan hoor je hoe het samespel hoort, of bv het concertgebouworkest: de trompettisten en trombonisten daar
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21722044
Ik vind Russisch koper mooier klinken dan Nederlands koper
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')