quote:Op donderdag 24 juni 2004 21:40 schreef Kerdaben het volgende:
[..]
ik neem aan dat je met de 2e trompet, trombone bedoelt?
en tja...ligt maar net aan het bandje wat je uitzoekt, ik ken ook wel wat band(je)s waar geen trompet in zit, maar wel trombone en saxen
maar saxofoon interesseert me eigenlijk niet
Een goede muziekschool leert je alles wat je wil spelen. En jazz zeker, zeker als je trompet of trombone gaat spelen. Als je jazz zelf wil leren dan zal je dat veel meer tijd kosten omdat het moeilijker is dan pop, je hebt er sowieso wel een redelijke theoretische achtergrond voor nodig en die leer je op de muziekschool.quote:Op maandag 30 augustus 2004 00:24 schreef L4zY het volgende:
Leer je op muziekscholen ook jazz spelen? Of moet je dat jezelf aanleren?.. ofzo..
Op zich...maar een trombone is natuurlijk wel erg "cool"quote:Op maandag 30 augustus 2004 00:51 schreef ondeugend het volgende:
Ik zou ook voor een trompet gaan.... kan je ook nog eens vette solo's mee spelen na enige tijd . En het is wat meer 'gangbaar' ..... je kunt er meer kanten mee op als het ware
Het merendeel van de jazz bestaat uit trompet of saxofoon. Probeer bijv eens Dizzy Gillespie, Miles Davis of Chet Baker voor trompet, en saxofoon bijv John Coltrane, Charlie Parker, of Stan Getz, dan noem ik maar wat bekende willekeurige namen. Of voor meer pop/funk georienteerd iemand als Candy Dulfer of Maceo Parker op sax, of Neerlands trots Saskia Laroo op trompet.quote:Op maandag 30 augustus 2004 00:58 schreef L4zY het volgende:
Want ik wil dus, ook of trompet of saxofoon gaan spelen.. zitnog te twijfelen.. heb laatst The Salton Sea gezien, en die solo klinkt toch ook wel lekker.
Maar Jazz dus.. dan moet ik maar es een school zoeken.. weet iemand trouwens wat de prijzen daar zijn? Of een linjk ofzo?
En weet iemand trouwens ook nog een mooie solo ofzo om te downloaden..?
* gaat even kijken of ze nog wat trompetjes kan seeken bij je soulquote:Op maandag 30 augustus 2004 01:45 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Het merendeel van de jazz bestaat uit trompet of saxofoon. Probeer bijv eens Dizzy Gillespie, Miles Davis of Chet Baker voor trompet, en saxofoon bijv John Coltrane, Charlie Parker, of Stan Getz, dan noem ik maar wat bekende willekeurige namen. Of voor meer pop/funk georienteerd iemand als Candy Dulfer of Maceo Parker op sax, of Neerlands trots Saskia Laroo op trompet.
Haha, wees welkomquote:Op maandag 30 augustus 2004 02:03 schreef ondeugend het volgende:
[..]
* gaat even kijken of ze nog wat trompetjes kan seeken bij je soul
Ik had al heel wat geseeked bij je hoor.... maar nieuwe trompetjes zijn altijd welkomquote:Op maandag 30 augustus 2004 02:05 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Haha, wees welkom
Naar Saskia Laroo zul je echter vergeefs zoeken vrees ik want daar heb ik niks van
Welke kant kan je dan met een trompet op, waar je niet met een trombone heenkan?quote:Op maandag 30 augustus 2004 00:51 schreef ondeugend het volgende:
Ik zou ook voor een trompet gaan.... kan je ook nog eens vette solo's mee spelen na enige tijd . En het is wat meer 'gangbaar' ..... je kunt er meer kanten mee op als het ware
Ik denk dat hij bedoelt dat je met een trompet zowel solo's als begeleiding als signalen kunt spelen in een muziekstuk, en dat je er bij een groter aantal muziekgezelschappen mee kunt spelen. Trompet kun je in allerlei bands en orkesten spelen, bij trombone is dat toch alweer iets beperkter,quote:Op maandag 30 augustus 2004 10:20 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Welke kant kan je dan met een trompet op, waar je niet met een trombone heenkan?
Met een trombone kun je ook "vette solo's" spelen. Ik zou me niet een soort muziek kunnen bedenken waarbij je wel met een trompet kan meespelen, maar niet met een trombone.quote:Op maandag 30 augustus 2004 14:12 schreef Lexie het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat je met een trompet zowel solo's als begeleiding als signalen kunt spelen in een muziekstuk, en dat je er bij een groter aantal muziekgezelschappen mee kunt spelen. Trompet kun je in allerlei bands en orkesten spelen, bij trombone is dat toch alweer iets beperkter,
Dat bedoelde ik inderdaad, bedanktquote:Op maandag 30 augustus 2004 14:12 schreef Lexie het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat je met een trompet zowel solo's als begeleiding als signalen kunt spelen in een muziekstuk, en dat je er bij een groter aantal muziekgezelschappen mee kunt spelen. Trompet kun je in allerlei bands en orkesten spelen, bij trombone is dat toch alweer iets beperkter,
Mee eens. Maar ze bestaan welquote:Op maandag 30 augustus 2004 18:12 schreef komrad het volgende:
Allebei, samen is helemaal super, ventieltrombones moeten direct afgeschaft worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |