Goed onderbouwd ookquote:Op donderdag 24 juni 2004 17:10 schreef 12345678910 het volgende:
....
Het heeft alleen maar voordelen!!!
Als je tegenargumenten hebt...... spui ze!!quote:Op donderdag 24 juni 2004 17:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Goed onderbouwd ook
Waar zijn jouw voorargumenten dan?quote:Op donderdag 24 juni 2004 17:19 schreef 12345678910 het volgende:
[..]
Als je tegenargumenten hebt...... spui ze!!
Voordelen? De zaak is toch opgelost zonder dna databank?quote:Op donderdag 24 juni 2004 17:10 schreef 12345678910 het volgende:
http://teletekst.nos.nl/tekst/120-03.html
LEEUWARDEN Het cold case-team van de
politie Friesland heeft met het OM een
verkrachtingszaak uit 1989 opgelost.Na
DNA-onderzoek is een man (51) opgepakt
voor de verkrachting in een kelderbox
van een destijds 28-jarige vrouw.
Daarom ............ een nationale DNA Database....... NU!!!!!!!!!!!!!!!![]()
Het heeft alleen maar voordelen!!!
Nee, begin maar eens met een beetje onderbouwing.quote:Op donderdag 24 juni 2004 17:19 schreef 12345678910 het volgende:
[..]
De TS begint hè? Een topic openen mag wel met de nodige onderbouwing, zeker over zoiets...quote:Op donderdag 24 juni 2004 17:19 schreef 12345678910 het volgende:
[..]
Daarom heeft het zo lang geduurd..........quote:Op donderdag 24 juni 2004 17:25 schreef LucasH het volgende:
[..]
Voordelen? De zaak is toch opgelost zonder dna databank?
Zoals het hier staat is er niet eens nut voor zo'n bank.
Ok dat begint er op te lijken. Maar misschien dat je nog even een misverstand uit de weg wil ruimen: Jij beweert dat een nationale DNA databank geen nadelen heeft. Heb ik dat goed begrepen?quote:Op donderdag 24 juni 2004 17:28 schreef 12345678910 het volgende:
[..]
Daarom heeft het zo lang geduurd..........
Met een nationale DNA databank heb je aan een haar of sperma resten genoeg om de dader binnen no-time op te pakken.
Ik denk niet dat je nog wat van hem hoort.quote:Op donderdag 24 juni 2004 17:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ok dat begint er op te lijken. Maar misschien dat je nog even een misverstand uit de weg wil ruimen: Jij beweert dat een nationale DNA databank geen nadelen heeft. Heb ik dat goed begrepen?
Volgens mij bestaat dat al...quote:Op donderdag 24 juni 2004 17:46 schreef Billy_daKid het volgende:
Ik ben voor een DNA databank, maar alleen met DNA van veroordeelden. Dus niet preventief. Betekend inderdaad dat men eerst veroordeelt moet worden, maar recidivesten kun je op die manier snel weer terug achter slot en grendel zetten.
Dan moet je dus eerst een keer gepakt worden voordat de politie van je DNA gebruik kan maken.quote:Op donderdag 24 juni 2004 17:46 schreef Billy_daKid het volgende:
Ik ben voor een DNA databank, maar alleen met DNA van veroordeelden. Dus niet preventief. Betekend inderdaad dat men eerst veroordeelt moet worden, maar recidivesten kun je op die manier snel weer terug achter slot en grendel zetten.
Zolang je binnen de wet blijft is er toch niks aan de hand. We hebben het hier wel over misdrijven.quote:Op donderdag 24 juni 2004 17:41 schreef ThaNetRunner het volgende:
dus dan heb je nooit meer privacy...want ze kunnen van alles wel iets vinden waar DNA inzit...
Met een DNA-databank was deze zaak wellicht niet zo lang blijven liggen.quote:Op donderdag 24 juni 2004 17:25 schreef LucasH het volgende:
[..]
Voordelen? De zaak is toch opgelost zonder dna databank?
Zoals het hier staat is er niet eens nut voor zo'n bank.
ehm nee.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 00:44 schreef Lucille het volgende:
[..]
Zolang je binnen de wet blijft is er toch niks aan de hand. We hebben het hier wel over misdrijven.
Maar het is natuurlijk een erg dunne lijn voor informatie uit zo'n databank wordt misbruikt voor minder nobele doeleinden.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 00:44 schreef Lucille het volgende:
[..]
Zolang je binnen de wet blijft is er toch niks aan de hand. We hebben het hier wel over misdrijven.
Zolang daar een wettelijk kader voor is die aangeeft waar de grenzen liggen vind ik het prima. Zoiets bestaat nu ook al en dat gaat meestal goed. Niet altijd, maar als we de huidige manier van werken al toestaan, waarom niet deze nieuwe invalshoek?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk een erg dunne lijn voor informatie uit zo'n databank wordt misbruikt voor minder nobele doeleinden.
V.
Omdat deze invalshoek ingrijpend is in de privacy van mensen op celniveau.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:56 schreef Lucille het volgende:
[..]
Zolang daar een wettelijk kader voor is die aangeeft waar de grenzen liggen vind ik het prima. Zoiets bestaat nu ook al en dat gaat meestal goed. Niet altijd, maar als we de huidige manier van werken al toestaan, waarom niet deze nieuwe invalshoek?
Je weet zelf niet eens hoe je DNA(-code) eruit zien en je bent zelf nooit met je eigen DNA bezig, dus wat heeft dit met privacy te maken?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:57 schreef Verbal het volgende:
Omdat deze invalshoek ingrijpend is in de privacy van mensen op celniveau.
V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |