abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20209878
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 09:17 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Ik heb er over nagedacht ik zie het nog steeds niet.

Ongelukken ontstaan over het algemeen op het moment dat mensen fouten maken. Waarom zou ik eerder een fout maken als ik harder rijd?
Reken je remweg maar eens uit bij 100km/h of bij 150 km/h
Dat stijgt exponentieel
Of doe het anders proefondervindelijk
Vanaf nu weer zonder auto
pi_20210039
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 19:37 schreef scollon het volgende:

[..]

Reken je remweg maar eens uit bij 100km/h of bij 150 km/h
Dat stijgt exponentieel
Of doe het anders proefondervindelijk
Hard rijden kan gevaarlijk(er) zijn ja maar hoeft niet. Hoe komt het anders dat er in Duitsland ondanks de hoge snelheden op de autobahn minder doden vallen dan in bijv. een land als Frankrijk of Portugal. Met hard rijden is niets mis zolang je maar weet hoe en waar je dat kan doen.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 22:05:21 #53
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_20213047
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 19:43 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hard rijden kan gevaarlijk(er) zijn ja maar hoeft niet. Hoe komt het anders dat er in Duitsland ondanks de hoge snelheden op de autobahn minder doden vallen dan in bijv. een land als Frankrijk of Portugal.
Het aantal verkeers-doden per x aantal inwoners ligt in Duitsland wel ongeveer 50% hoger dan hier. Je kan je afvragen hoeveel van die extra doden te danken is aan de afwezigheid van snelheidslimieten op een deel van de autobanen.

Het aantal doden in Frankrijk en Portugal kent ook een aantal andere oorzaken dan snelheid. Denk aan alcohol, de staat van het wagenpark (vooral Portugal) en de grote hoeveelheid verkeer op B-wegen (om dure tolwegen te vermijden).
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_20219734
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 22:05 schreef D-FENS het volgende:

[..]

Het aantal verkeers-doden per x aantal inwoners ligt in Duitsland wel ongeveer 50% hoger dan hier. Je kan je afvragen hoeveel van die extra doden te danken is aan de afwezigheid van snelheidslimieten op een deel van de autobanen.

Het aantal doden in Frankrijk en Portugal kent ook een aantal andere oorzaken dan snelheid. Denk aan alcohol, de staat van het wagenpark (vooral Portugal) en de grote hoeveelheid verkeer op B-wegen (om dure tolwegen te vermijden).
En kijk dan naar Belgie waar wel een harde snelheidslimiet is en nog meer verkeersdoden.... kom eens met cijfers van het aantal doden door de hogere snelheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')