abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juni 2004 @ 09:29:06 #1
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_20145620
Kijk, dat we van Letland winnen is niet echt een sublieme prestatie. Dat was denk ik iedere coach gelukt met dit elftal. En datTsjechië wint van Duistland is al helemaal geen prestatie van Advocaat. Tegen Duitsland was-ie simpleweg met de verkeerde opstelling begonnen en tegen Tsjechië, daar is nu al genoeg over gezegd...

Wat-ie nou goed gedaan heeft dat vind ik een stuk lastiger. Misschien dat-ie met een vondst tegen Zweden mij kan overtuigen, maar vooralsnog blijf ik het een beroerde coach vinden.

Misschien dat anderen mij kunnen vertellen wat-ie allemaal goed gedaan heeft?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_20145630
*zucht*
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
pi_20145645
Iedere triangeljosti had met deze selectie de kwartfinales gehaald.
Het is en blijft een slechte bondscoach.. .
-
  donderdag 24 juni 2004 @ 09:30:56 #4
24329 KNAK
ff w88,......
pi_20145653
Nederland is aan het prutsen, teveel geklooi, zullen ook niet veel verder komen dan de zweden...

discussies over lul advocado zijn nutteloos, Nederland gaat na de volgende match naar huis :---> tijd voor een nieuwe coach
Mai pben rai~!
pi_20145655
Voorlopig moet ik het nog zien wat Advocaat op dit tournooi kan. Ben benieuwd wat hij uit de spreekwoordelijke hoed tovert tegen Zweden.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_20145660
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 09:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
Iedere triangeljosti had met deze selectie de kwartfinales gehaald.
Het is en blijft een slechte bondscoach.. .
Enzo is het
pi_20145661
Daar ben ik het mee eens.
Nederland speelt niet goed genoeg om van de Zweden te winnen.
  donderdag 24 juni 2004 @ 09:32:16 #8
34793 neo567
You know who
pi_20145663
Overmorgen zal het blijken...
Van Nistelrooy had eerder een publiekswissel gister, leuk voor roy makaay...
pi_20145669
Het IS gewoon een slechte coach met veel te weinig kwaliteiten. Ook nu we dankzij Tsjechie in de kwartfinale staan. Na het EK gaat ie wel weg, dus laten we er nu maar het beste van maken dan..
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juni 2004 @ 09:33:29 #10
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_20145685
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 09:29 schreef -Lotte- het volgende:
*zucht*
Is er iets?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_20145706
Nou, ik moet zeggen dat Advocaat na de wedstrijd tegen Tsjechië al wel een beetje in aanzien gestegen is bij mij. Nederland voetbalde gewoon goed totaan de wissel van Robben. Dat was een gigantische blunder en daar is genoeg over gezegd. Gisteren speelde Nederland de eerste helft ook prima. Of dit aan Advocaat ligt weet ik niet, maar feit is dat Nederland stukken beter voetbalt dan pakweg een maand geleden. Neemt niet weg dat van Letland winnen natuurlijk geen wereldprestatie is en na de wedstrijd nog even tegenover de pers even je gram halen vind ik ook niet echt professioneel. Ik weet niet wat ik op dit moment van hem denk, maar feit is wel dat hij op dit moment wel de juiste opstelling heeft gevonden. En of hij dat nou in overleg met de spelers heeft gedaan doet er wat mij betreft niet toe, ben allang bij dat ik me niet langer hoef op te vreten bij het NL elftal.
//geen commentaar...
  donderdag 24 juni 2004 @ 09:34:59 #12
12666 starbuck
prepare to eject the warpcore
pi_20145711
Advocaat heeft een keuze gemaakt tussen vier goede spitsen.

Hij koos Van Nistelrooy.

Van Nistelrooy scoort vier keer in drie wedstrijden.

Van Nistelrooy staat nu bovenaan de lijst met topscorers ( met Rooney )

Dat is dus duidelijk een goede keus geweest.

verder is het onwaarschijnlijk knap dat je als coach overeind blijft na zo'n ongelovelijke bak stront over je heen te hebben gekregen.
  donderdag 24 juni 2004 @ 09:35:26 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_20145717
Gelijk heb je. Maar het lijkt alsof we nu eindelijk, door schade en schande, de juiste opstelling hebben gevonden. Als Advocaat nou gewoon de posts hier op fok! leest voor advies en taktiek en niet zelf meer nadenkt kunnen we nog een eind komen .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_20145727
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 09:31 schreef _Administr8or_ het volgende:
Daar ben ik het mee eens.
Nederland speelt niet goed genoeg om van de Zweden te winnen.
Dat ben ik niet met je eens.
We spelen zeker goed genoeg om van Zweden te winnen.

Maar ik heb het gevoel dat Advocaat totaal geen authoriteit meer heeft.
De wissels van gisteravond moeten gewoon uit de hoed van van Hanegem gekomen zijn.
Advocaat durft gewoon niet meer.
Zeker weten dat tegen Zweden dezelfde als tegen de letten in het veld staan, daar hoef je geen Einstein voor te zijn.
Het team regelt het zelf nu, er is geen toegevoegde waarde van de bondscoach meer.
  donderdag 24 juni 2004 @ 09:36:57 #15
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_20145738
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 09:34 schreef starbuck het volgende:
Advocaat heeft een keuze gemaakt tussen vier goede spitsen.

Hij koos Van Nistelrooy.

Van Nistelrooy scoort vier keer in drie wedstrijden.

Van Nistelrooy staat nu bovenaan de lijst met topscorers ( met Rooney )

Dat is dus duidelijk een goede keus geweest.
Kluivert en Makaay hadden dat ook gekund..
Verder grossiert de man in domme fouten..
quote:
verder is het onwaarschijnlijk knap dat je als coach overeind blijft na zo'n ongelovelijke bak stront over je heen te hebben gekregen.
Als je daar niet tegen kan moet je geen coach worden, .
-
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juni 2004 @ 09:38:00 #16
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_20145754
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 09:35 schreef HeatWave het volgende:
Gelijk heb je. Maar het lijkt alsof we nu eindelijk, door schade en schande, de juiste opstelling hebben gevonden.
Dat idee heb ik ook. Juist door blunders weet-ie dat Robben moet blijven staan, of dat-ie als NL achter staat hij Ruud gewoon moet laten staan.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_20145826
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 09:34 schreef starbuck het volgende:
Advocaat heeft een keuze gemaakt tussen vier goede spitsen.

Hij koos Van Nistelrooy.

Van Nistelrooy scoort vier keer in drie wedstrijden.

Van Nistelrooy staat nu bovenaan de lijst met topscorers ( met Rooney )

Dat is dus duidelijk een goede keus geweest.

verder is het onwaarschijnlijk knap dat je als coach overeind blijft na zo'n ongelovelijke bak stront over je heen te hebben gekregen.
Daar kun je hem toch werkelijk geen krediet voor geven? Laat staan op basis daarvan een goede coach noemen. Omdat een individuele (wereld)spits er een paar ballen inprikt is hij opeens een topcoach. Het was misschien geen verkeerde keuze, maar ook de meest logische en voorgekauwde. Hij blijft een coach met ongelovelijk veel tactische blunders (ook in de kwalificatie al massa's) en erg matige capaciteiten. (op zn zachtst gezegd)

Die bak stront was terecht en het heeft geholpen blijkbaar, dus zo slecht was al die kritiek niet. Dat ie overeind gebleven is, sja.. Als je daar niet tegen kunt moet je niet zo'n publieke functie vervullen.
pi_20145827
Ik vind dat ie Robben gisteravond had moeten wisselen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_20145881
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 09:34 schreef starbuck het volgende:
Advocaat heeft een keuze gemaakt tussen vier goede spitsen.

Hij koos Van Nistelrooy.

Van Nistelrooy scoort vier keer in drie wedstrijden.

Van Nistelrooy staat nu bovenaan de lijst met topscorers ( met Rooney )

Dat is dus duidelijk een goede keus geweest.
Als je naar het aantal speelminuten van van Nistelrooy kijkt en het aantal doelpunten dat ie gescoord heeft en je vergelijkt dat met Makaay dan ligt zijn scoringspercetage op dit EK denk ik hoger dan die van van Nistelrooy

Maar had Kluivert gespeeld had hij ook die doelpunten wel gemaakt hoor
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_20145914
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 09:47 schreef Svensational het volgende:

Maar had Kluivert gespeeld had hij ook die doelpunten wel gemaakt hoor
Dat waag ik te betwijfelen, van Nistelrooy is sharp as a knife.

Maareh, dat maakt Advocaat geen goede coach.
Zeker de winst van Tjechie is geen verdienste van Advocaat.
  donderdag 24 juni 2004 @ 09:52:10 #21
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_20145945
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 09:38 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook. Juist door blunders weet-ie dat Robben moet blijven staan, of dat-ie als NL achter staat hij Ruud gewoon moet laten staan.
jammer eigenlijk dat heel Nederland dat al wist .

Maar ook overmars is effectiever dan vd meyden, de boer speelt iets gecontroleerder. We zullen zien .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_20145973
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 09:49 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen, van Nistelrooy is sharp as a knife.
Kluivert heeft een kutseizoen achter de rug, van Nistelrooy niet. Kluivert had ze idd misschien wel niet gemaakt. Maar dan Makaay, heeft ook een topseizoen gedraaid, hij had ze zeker wel gemaakt.
[/q]
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_20145994
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 09:36 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Kluivert en Makaay hadden dat ook gekund..
Verder grossiert de man in domme fouten..
[..]

Als je daar niet tegen kan moet je geen coach worden, .
Kluivert dat is een grote nono.... Die moet eerst met z'n twee beentjes op de grond zien te komen.
pi_20146131
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 09:54 schreef Svensational het volgende:

[..]

Kluivert heeft een kutseizoen achter de rug, van Nistelrooy niet. Kluivert had ze idd misschien wel niet gemaakt. Maar dan Makaay, heeft ook een topseizoen gedraaid, hij had ze zeker wel gemaakt.
[/quote]

Kluivert zit liever in de kroeg dan op het veld.

Wel heb ik ook grenzeloos vertrouwen in Makaay.
pi_20146314
en als advocaat een slechte coach is, wie zou dan coach moeten worden???
pi_20146364
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 10:17 schreef dubba het volgende:
en als advocaat een slechte coach is, wie zou dan coach moeten worden???
1 van die andere 16 miljoen lijkt me al beter.


Maareh, ik denk dat Martin Jol en Frank Rijkaard goeie zouden zijn.
pi_20146505
Misschien Rijkaard, Gullit en van Basten samen?

Ik vind van Nistelrooy niet tóp iig, hij heeft gisteren twee grote kansen gemist en tegen Tsjechië ook twee grote kansen. Ik weet het niet, misschien is Makaay wel sterker.

van der Meyde vind ik ook niet al te best op rechts, die jongen heeft nog weinig goeds gedaan. Liever Overmars daar inderdaad, of anders desnoods Makaay!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_20146545
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 10:28 schreef JohnDDD het volgende:
Misschien Rijkaard, Gullit en van Basten samen?

Ik vind van Nistelrooy niet tóp iig, hij heeft gisteren twee grote kansen gemist en tegen Tsjechië ook twee grote kansen. Ik weet het niet, misschien is Makaay wel sterker.

van der Meyde vind ik ook niet al te best op rechts, die jongen heeft nog weinig goeds gedaan. Liever Overmars daar inderdaad, of anders desnoods Makaay!
3 wedstrijden en 4 goals is in mijn ogen rendabel genoeg om in ieder geval in de basis te starten.
Ik vind wel dat Makaay dat ook moet doen (20 minuten 1 goal is nog veel rendabeler gezien het aantal kansen dat hij heeft gehad)
pi_20146648
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 10:32 schreef Rekkie het volgende:
(20 minuten 1 goal is nog veel rendabeler gezien het aantal kansen dat hij heeft gehad)
Hehe, dat zei ik dus ook al, tis natuurlijk wel dikke onzin
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  donderdag 24 juni 2004 @ 10:43:06 #30
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_20146701
ach, hij is goed voor het team, zijn tactisch ionzicht is slecht, maar voor het eerst lijkt er of dat er een team aan het ontstaan is, een team waarmee we ver kunnen komen, Dick leert net als ieder ander mens van zijn fouten, Nederland groeit in het tournooi. Ze leren van hun fouten en ze speelden zeer fris tegen de Letten. Ik heb alle vertrouwen in tegen Zweden.....de weg naar de finale is ingeslagen!!!
Accept you're dead and start living
pi_20146708
Oh, foute topic.

Nu dat Nederland van Letland (!!) heeft gewonnen is iedereen weer alle negatieve dingen vergeten .
...
pi_20146782
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 10:43 schreef Choller het volgende:
Oh, foute topic.

Nu dat Nederland van Letland (!!) heeft gewonnen is iedereen weer alle negatieve dingen vergeten .
Nee hoor ik ben de negatieve dingen niet vergeten, maar ik ben gewoon positief (altijd al geweest trouwens)
Het zit in de aard van de mens om het negatieve altijd boven te halen en het positieve te vergeten.
Maar goed als jij graag negatief blijft moet je dat vooral doen....
pi_20146833
Gezeik altijd maar, achja we zijn niet voor niets Nederlanders
We zijn door, en dat is het belangrijkste. Nederland heeft nu iig ook een goed basis elftal, en dat is ook voor een deel de verdiensten van Advocaat.
pi_20147134
Heb altijd al gezegd dat Dicky Dick een tactisch zeer goede coach is
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juni 2004 @ 11:44:27 #35
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_20148136
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 10:43 schreef Choller het volgende:
Oh, foute topic.

Nu dat Nederland van Letland (!!) heeft gewonnen is iedereen weer alle negatieve dingen vergeten .
Heb jij moeite met lezen ofzo?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_20148938
Ik ben het helemaal met de TS eens, Advocaat is gewoon geen goede coach. Ook de opstelling is niet goed, Cruijff zegt het heel mooi dat er geen scorers op het middenveld staan. Daar ben ik het mee eens.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_20151078
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 10:50 schreef Jed1Gam het volgende:
Gezeik altijd maar, achja we zijn niet voor niets Nederlanders
We zijn door, en dat is het belangrijkste. Nederland heeft nu iig ook een goed basis elftal, en dat is ook voor een deel de verdiensten van Advocaat.
Helemaal niet Advocaat had wel 6 a 7 wedstrijden ofzo nodig om van 11 spelers het beste team te maken een top coach had in zijn eerste wedstrijd met oranje al het beste team klaar.
  donderdag 24 juni 2004 @ 13:54:23 #38
66184 Fluxation
-- Nice and Civilized --
pi_20151865
Volgens mij weet Advocaat zeer goed de rust te bewaren in het Nederlands elftal. Hij krijgt het toch telkens weer voor elkaar om een leuke wedstrijd neer te zetten. Vooral de laatste twee wedstrijden vond ik erg goed, en had ik het idee dat een aantal spelers een stapje extra aan het zetten waren voor Advocaat. Hieruit blijkt dat onze huidige bondscoach zijn team uitstekend weet te motiveren. Iets waar zijn voorganger Van Gaal duidelijk minder in is geslaagd. Toen waren het de spelers die het hadden gedaan, de volgevreten voetbalmiljonairs. Nu, 2 jaar later, is Dick Advocaat opeens de gebeten hond en kunnen de spelers niks meer fout doen.

Wat een hypocrisie!!

Moge Advocaat snel eerherstel krijgen!
pi_20151992
Advocaat had eigenlijk gewoon gisteravond na de overwinning ontslagen moeten worden, die wissel van Robben met Bosvelt vertel ik mijn kleinkinderen later, nog steeds huilend van binnen.....
Overdag ben ik een superheld, 's avonds een saaie boekhouder....
pi_20152236
Ik ben het er volledig mee eens. Dick blijft een zenuwzieke defensieve zweetklomp. Knevelen die man in de kleedkamers en van Hanegem onze jongens laten coachen. Geen rare experimenten meer, Robben in de basis, overmars in de basis, zenden en bosvelt een kaartje naar huis
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  donderdag 24 juni 2004 @ 14:13:42 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_20152370
Dick heeft het slecht gedaan maar ik denk wel dat ie -ook dankzij de lading stront die hij over zich heen heeft gekregen- een stukje minder arrogant is geworden, RTL4 heeft hoe dan ook iets tegen Advocaat en dat zie je ook wel, ook als je naar villa BvD kijkt, dat huisdier wat ze er elke aflevering bij hebben zal zelfs over advocaat heen blijven kotsen als ze de finale winnen, die heeft gewoon wat tegen hem .

hij heeft trouwens wel de spelers op 1 lijn gekregen en zelfs met Tsjechië zag een een goed spelend oranje op het veld, ondanks de einscore dus , maar daar geef ik die hoerenscheids ook een groot deel schuld aan.

Anyway, een paar jaar geleden hoorde je heel veel gezeik over "de kabel"en was Davids naar huis gestuurd ofzo, dat was dezelfde Davids die het nu voor Advocaat opnam in de media.

Als nu blijkt dat hij z'n lesje geleerd heeft maar niet gaat overdrijven ( hij nog steeds de Bondscoach natuurlijk ) dan komt het helemaal goed, ik heb het idee dat we nu eindelijk een goed team op poten hebben staan, en daar is Advocaat ook verantwoordelijk voor, hoe je het ook bekijkt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_20152393
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 13:24 schreef _bigmac_ het volgende:

[..]

Helemaal niet Advocaat had wel 6 a 7 wedstrijden ofzo nodig om van 11 spelers het beste team te maken een top coach had in zijn eerste wedstrijd met oranje al het beste team klaar.
och och, iedere coach heeft wel een aantal wedstrijden nodig om tot een goede formatie te komen, en het ligt er ook aan wat voor spelers je hebt, bij Nederland een overschot aan spitsen. Dan ga je wat proberen natuurlijk, en dat kan de eerste paar keren natuurlijk fout uitvallen.
  donderdag 24 juni 2004 @ 14:36:47 #43
27469 RoBBERtje.Jensen
www.jensenindemiddag.nl
pi_20153015
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 14:08 schreef kamagurka het volgende:
Dick blijft een zenuwzieke defensieve zweetklomp.
Het kan niet beter gezegd worden
pi_20153536
Mensen schei toch eens uit. Als die overbetaalde snobs zich door een wissel zo laten beïvloeden dat ze de wedstrijd zo knullig uit handen geven, zijn ze het Nederlands team gewoon niet waard.
Davids zei het goed, die zocht de schuld bij het team (inclusief zichzelf).

Ik ben het eens dat de wissel ongelukkig was (en dan ook alleen maar om de personen wie het betrof, niet om de posities).

Eén en ander wordt zwaar overtrokken
pi_20153722
slotje man! genoeg gezeur hierover gehad!
Never argue with idiots. They drag you down to their level and then beat you with experience.
pi_20153744
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 15:04 schreef vanwel het volgende:
slotje man! genoeg gezeur hierover gehad!
Coulldn't agree anymore
pi_20153758
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 15:04 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Coulldn't agree anymore
zijn we het nu wel eens
Never argue with idiots. They drag you down to their level and then beat you with experience.
pi_20153824
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 15:05 schreef vanwel het volgende:

[..]

zijn we het nu wel eens
Goed hè
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juni 2004 @ 15:21:25 #49
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_20154095
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 15:04 schreef vanwel het volgende:
slotje man! genoeg gezeur hierover gehad!


Leef eens niet in de waan van de dag. Dit topic is om NIET alleen na een nederlaag te klagen over Advocaat te janken over Advocaat, en bij een overwinning "hosanna, zo'n goede hebben wij nog nooit gehad" te jubelen.

Of vind je Advocaateen goede coach? Waarom? Kortom reageer eens inhoudelijk, in plaats van als een wannabe mod.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_20154498
Ik vind idd dat Advocaat omdat Nederland zich toevallig heeft geplaatst niet ineens een goede coach is. Hij heeft domme dingen gedaan, waarvan hij enkele dingen zelf heeft toegegeven. Ook tegen de Letten heb ik weer een paar keer met gefronst voorhoofd zitten kijken hoe hij Vd Meyde (die werkelijk geen bal lekker heeft geraakt) liet staan.

Ook snapte ik niet waarom hij Makaay er niet eerder inbrengt. OK, de wedstrijd was gespeeld maar met Makaay én RvN kan de score toch nog een stuk hoger oplopen.

Nee, ik denk dat Dick gewoon na dit EK z'n biezen moet pakken en er een wat minder behoudende coach moet komen. Óók als ze evt Europees Kampioen mochten worden, want dat is niet aan hem te danken.
  donderdag 24 juni 2004 @ 16:42:53 #51
27469 RoBBERtje.Jensen
www.jensenindemiddag.nl
pi_20155969
Dick Advocaat is wel een goede coach, maar niet voor het Nederlands Elftal.

Het is overduidelijk dat Dick een voorkeur heeft voor een behoudende speelstijl, met 4 verdedigers en 2 á 3 verdedigende middenvelders. Klassiek 4-4-2, op z'n Brits.

Door de druk van de media en supporters na de 1-0 nederlaag in Schotland vorig jaar is hij 4-3-3 gaan spelen met een aanvallend ingesteld middenveld met Sneijder en Van der Vaart en voorin met vleugelspitsen.
Het werkte tegen Schotland (6-0), maar Dick gaf aan dat het te aanvallend was naar zijn smaak met 5 mensen voor de bal.
Na die wedstrijd had iedereen bij het Nederlands Elftal weer wat krediet, en Dick koos ervoor om toch weer te gaan experimenteren met een 4-4-2 variant (de welbekende ruit).

De voorbereiding op het EK was knudde, en de druk op Advocaat nam weer toe om 4-3-3 te gaan spelen.

Dat gebeurde tegen Duitsland, maar met de verkeerde opstelling.
Alleen maar linksbenige mensen op het middenveld waardoor de rechterflank helemaal overgeslagen werd. Boudewijn Zenden verkiezen boven Arjen Robben blijft een hersenspinsel van Dick waar ik niks van begrijp.

Tegen Tsjechie had je 'de wissel'.
Onbegruipelijk dat Robben eraf moest van Dick, maar daar werd de wedstrijd niet verloren. Advocaat kan er ook niks aan doen dat Giovanni van Bronckhorst en Philip Cocu (2x) grove persoonlijke fouten maken waaruit de Tsjechen scoren.
Daar kan Dick toch niets aan doen.

Dick Advocaat zal gaan stoppen na het EK. Dat snap ik best.
De stront die je als bondscoach over je heen krijgt is absurd en buiten alle proporties.

Het is de grootste tyfusbaan van Nederland, nog erger dan minister-president.
pi_20156430
Zoals ik al eerder heb gezegd,... de knop is om bij de spelers, helaas niet bij de coach.

Maar er zijn wel landen met beroerder coaches kampioen geworden..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_20156605
Shir is geen fan van Advocaat! (nog steeds niet, nee!)
Like a flower, waiting to bloom
Like a lightbulb, in a dark room
Im just sitting here waiting for you...
  donderdag 24 juni 2004 @ 18:43:18 #54
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20158578
1. Dick krijgt niet zo veel stront over zich heen als Rudi of Sven-Goran (die wordt achtervolgd wegens zijn prive-leven). Wat ie krijgt is voornamelijk inhoudelijk en hoort ook bij die baan.
2. Sneijder er in. Cocu naar de verdediging, heb je een wat minder apathisch middenveld.
3. Verdediging is nog steeds erg matig, alleen heb je er tegen Letland niet zo'n last van. Fuck Bouma, Cocu en Stam centraal in de verdediging, anders Heitinga en Stam centraal. Heitinga niet rechts back, is-tie niet meer gewend. De Boer viel gisteren ook wel mee maar dat was maar tegen Letland. Geen risico's met Frank nemen tegen Zweden, liever een snellere verdediger. Gio links back maar Bouma kan ook.
4. Ik hoop wel dat Dick het nog aandurft Robben te wisselen als ie matig speelt.
5. Geen Bosvelt, geen wedstrijdjes uitverdedigen. Dat kan Nederland niet.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_20158645
quote:


Dick Advocaat is wel een goede coach, maar niet voor het Nederlands Elftal.
Bij de Rangers heeft hij het natuurlijk fantastisch gedaan
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 24 juni 2004 @ 18:51:01 #56
27469 RoBBERtje.Jensen
www.jensenindemiddag.nl
pi_20158705
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 18:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Bij de Rangers heeft hij het natuurlijk fantastisch gedaan
De Rangers heeft hij inderdaad naar de knoppen geholpen.

Dick Advocaat is wel geschikt voor bijvoorbeeld Dunfermline, Dundee ofzo
pi_20158723
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 18:51 schreef RoBBERtje.Jensen het volgende:

[..]

De Rangers heeft hij inderdaad naar de knoppen geholpen.

Dick Advocaat is wel geschikt voor bijvoorbeeld Dunfermline, Dundee ofzo
Geen goede coach dus
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_20158817

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')