abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20106562
Ik heb ben sinds kort de 'trotse' (ahum) bezitter van een mooi litteken op mijn neus .

De hechtingen zijn er uit en de wond is genezen maar ik zit met een litteken van zo'n 1,5 cm op mijn neus. Ik weet dat er bepaalde zalfjes bestaan die het litteken minder duidelijk maken, maar helpt dat ook echt?

Want het liefst wil ik gewoon van de litteken af. Want het is gewoon ronduit lelijk.

Wat valt er aan te doen?
pi_20107248
Hansaplast heeft littekenpleisters, probleem alleen is dat ze erg duur zijn en lang gebruikt moeetn worden, maar ze werken wel... Bij mij iig.
En biodermal heeft littekencreme, die het litteken helpt genezen en minder duidelijk maakt. Ook die helpt, maar minder efficient dan de pleisters.

Offtopic: Ik heb trouwens ook een litteken op mn neus van toen ik nog een klein meisje was. Ben gevallen bij de intratuin, met mn neus in z'n plastic ding waarop staat wat voor planten het zijn...
pi_20107327
Littekencreme van Biodermal, of P-C-L-E creme van Biodermal, calendula creme, Palmer's Cacao Butter...
Dat zijn iig cremepjes die het kunnen verminderen.
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
pi_20107331
Toevallig pas op een ander forum daar een topic over gelezen. Het cshijnt dat die zelfjes en zeker die pleisters goed werken mits het litteken niet al jaren oud is. Ik heb toen VSM en Biodermal een aantal keer langs horen komen...
pi_20107381
Ja, P-C-L-E creme werkt trouwens ook goed.
En ik kan t echt weten, heb door een erg lelijk litteken op mn schouder al vanalles geprobeerd, probleem is alleen dat ik het gedudl niet heb... Beetje jammerlijk
pi_20108763
Je hebt ook PCLE creme van het Kruidvat huismerk... die is echt 100000x goedkoper dan die van Biodermal... ( kost max 2 euro of zo, is nu in de aanbieding op www.kruidvat.nl, voor 1.49 per potje of zo).
Ik gebruik die Kruidvat PCLE creme als nachtcreme en het werkt goed, je huid wordt er helemaal mooi van ( en de littekens worden iets minder zichtbaar/ grof).

Ook kan je Calendulan zalf ( van VSM) gebruiken.
Kruidvat verkoopt ook Littekencreme ( eigen merk), schijnt ook erg goed te helpen ( alleen diepe littekens worden er niet minder van, heb er 1 op mijn wang en Littekencreme heeft niet geholpen).

Palmers Cacao Butter vind ik niet echt fijn, ik gebruik het in de winter tegen een droge huid maar verder heeft het geen baat bij het vervagen van littekens naar mijn idee...
Что было, то прошло..
pi_20109181
Op het potje van die Palmer's Cacao Butter staat dat het helpt bij striae, en ik heb al diverse keren van vrouwen met striae gehoord dat het hielp. Nou is striae niet een "gewoon" litteken , maar ik heb het er toch maar bij gezet
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
pi_20111035
OP naar: littekens verwijderen.. verplaatst.
Staat ook aardig wat info, deze dan dicht.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')