nee nee.. nieks middeleeuws... dat is al sinds de 6e of 7e eeuw door de moslims gebruikt... ..vroeger gebeurde dat tijdens de oorlogen maar volgens de islam mag dat oook bij bepaalde ernstige misdaden. weer het gaat niet om onthoofden zelf maar .of de onthoofders recht hebben om die mensen te onthoofdenquote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:06 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
alweer moet dat zijn (je weet wel een gebruik van middeleeuws denken is opnieuw ingevoerd)
Maar vergeet niet dat onthoofding ook in Europa bekend is. Het werd vroeger met een grote bijl gedaan tot rond de Franse revolutie. Meneer guillotinne (of hoe je dat schrijft) had er een gelijknamige machine voor gemaakt. Helaas voor hem was hij een van de gebruikers ervan net als de koning en koningin van Frankrijk.
Over ironisch gesproken.
Goed, dan nog eerder opvallend is dat in Europa rond dezelfde tijd ookal aan onthoofdingen werden gedaan. Een vergelijkbare trend schijnbaar.quote:Op zondag 11 juli 2004 11:33 schreef thesamira het volgende:
[..]
nee nee.. nieks middeleeuws... dat is al sinds de 6e of 7e eeuw door de moslims gebruikt... ..vroeger gebeurde dat tijdens de oorlogen maar volgens de islam mag dat oook bij bepaalde ernstige misdaden. weer het gaat niet om onthoofden zelf maar .of de onthoofders recht hebben om die mensen te onthoofden
Moslims doen dus aan een soort onthoofdingsfeest?quote:Op zondag 11 juli 2004 12:05 schreef thesamira het volgende:
... daarom doen moslims aan 'offerfeest'...
Ik weet tog wel wat manieren van martelen waar je meer schrik mee aanjaagtquote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:44 schreef bugeye het volgende:
[..]
het gaat niet eens om de moord, maar om ze bang te maken
Oh. Heeft Abraham eigenlijk wel bestaan. Volgens mij wou in dat verhaal Abraham zijn zoon alleen de keel doorsnijden. Dat is ook dodelijk en zou zijn zoon ook geofferd zijn dus.quote:Op zondag 11 juli 2004 12:05 schreef thesamira het volgende:
haha..probably..
maar ik denk dat onthoofden al duizenden jaren lang bestond..
als ik me niet vergist..moest Abraham zijn zoon opofferen .Abraham deed het mes bij zijn keel en wilde hem opofferen en opeens werd zijn zoon geruild door een schaap... het schaap werd opgeofferd en zijn zoon leefde...
daarom doen moslims aan 'offerfeest'...
Dat offeren door Abraham heeft niets met religie te maken. Abraham sprak immers met God en wist dus zeker van Gods bestaan af. Dat terwijl de mensen van nu niets van het bestaan van God afweten. Mensen spreken nu niet met God zoals dat Abraham (in dat verhaal dan) wel met God sprak.quote:Op zondag 11 juli 2004 19:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat was een test.
Ik zie het verschil heel goed. Het was dan ook geen test of de profeet Ibrahim (sa) in God geloofde of niet, het was een test om te zien hoever zijn 'onderwerping' aan God zou gaan.quote:Op zondag 11 juli 2004 19:52 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat offeren door Abraham heeft niets met religie te maken. Abraham sprak immers met God en wist dus zeker van Gods bestaan af. Dat terwijl de mensen van nu niets van het bestaan van God afweten. Mensen spreken nu niet met God zoals dat Abraham (in dat verhaal dan) wel met God sprak.
Zie je het verschil ?
"Profeten" zijn ook gelijk aan ieder willekeurig mens op aarde.quote:Op zondag 11 juli 2004 20:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zie het verschil heel goed. Het was dan ook geen test of de profeet Ibrahim (sa) in God geloofde of niet, het was een test om te zien hoever zijn 'onderwerping' aan God zou gaan.
Voor de rest doe je alsof profeten gelijk zijn aan iedere willekeurige mens op aarde.
Met als verschil dat ze gekozen zijn om een boodschap te verkondigen.quote:Op zondag 11 juli 2004 20:20 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
"Profeten" zijn ook gelijk aan ieder willekeurig mens op aarde.
Dan ook deze verwijderen. Als ik er immers niet op mag reageren. ("profeten" zijn helemaal niet gekozen)quote:Op zondag 11 juli 2004 20:32 schreef Akkersloot het volgende:
-off topic- (verwijderd door mod dus)
quote:Op zondag 11 juli 2004 20:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Met als verschil dat ze gekozen zijn om een boodschap te verkondigen.
Dan natuurlijk weer een paar islamofielen minder.quote:Op zondag 11 juli 2004 20:44 schreef Sidekick het volgende:
Wanneer zijn de Nederlanders aan de beurt?
correctie, meer.quote:Op zondag 11 juli 2004 20:58 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dan natuurlijk weer een paar islamofielen minder.
Bidden moslims nu wel voor niet-moslims. Of zijn die twee ontvoerde Bulgaren ook moslim.quote:Bulgarian Muslims pray in Sofia for lives of two kidnapped Bulgarians
Ja want laten we er maar van uit gaan dat moslims in Nederland ook bidden en vragen voor de vrijlating van niet-moslim Nederlanders.quote:Op zondag 11 juli 2004 21:40 schreef pomtiedom het volgende:
correctie, meer.
voordat ze bidden...moeten eerst denken aan de slachtoffers van de amerikaanse agressiei n irak...waarom bidden voor een nietmoslim en niet voor een moslimquote:Op zondag 11 juli 2004 21:48 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Bidden moslims nu wel voor niet-moslims. Of zijn die twee ontvoerde Bulgaren ook moslim.
(Ik neem aan dat die Bulgaarse moslims ook voor niet-moslim Bulgaren bidden. Niet alle moslims zijn even achterlijk als de Amerikaanse moslims waar Northern-Star een paar dagen terug een topic over gesloten heeft)
niet voordat de nederlanders bidden voor de slachtoffers van irak en afghanistan..nederland deed toch mee aan de oorlog tegen de islam....quote:Op zondag 11 juli 2004 21:49 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ja want laten we er maar van uit gaan dat moslims in Nederland ook bidden en vragen voor de vrijlating van niet-moslim Nederlanders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |