hoorde die koreaan toch wel eventjes beetje schreeuwen volgens mij nogquote:Op zondag 27 juni 2004 16:37 schreef raptorix het volgende:
Onthoofden is vrij pijnloos, om moment dat je halsslagader doorligt valt je bloeddruk in je hoofd weg waardoor je gelijk buiten bewustzijn bent. Beetje cru, maar een schrale troost.
Ik ben van mening dat je het onderhand toch wel een trend kan gaan noemen.quote:Nyluzzz - zondag 27 juni 2004 @ 13:13
Ik mag hopen dat dit geen trend gaat worden of zo, want het is echt gruwelijk
Bron;quote:Irakezen dreigen ontvoerde Pakistaan te onthoofden
DUBAI - Een groep gewapende Irakezen heeft een Pakistaanse chauffeur ontvoerd. Zij dreigt de man te zullen onthoofden als niet binnen drie dagen Iraakse gevangenen worden vrijgelaten. Dat meldde de Arabische televisiezender al-Arabiya zondag.
De Pakistaan is ontvoerd na een aanslag op een Amerikaanse basis in de stad Balad, zei een gemaskerd lid van de groepering in een verklaring op een videoband, die de televisiezender in handen heeft gekregen.
"Jullie moeten onze gevangenen vrijlaten die worden vastgehouden bij de Amerikaanse bases in Balad, in Dijail, in Yathrib, in Samarra en bij Abu Ghrain. Jullie hebben drie dagen vanaf deze opname en daarna zullen we hem onthoofden. We hebben jullie gewaarschuwd", aldus de verklaring, die kennelijk aan de Verenigde Staten is gericht.
ik neem aan dat jij dat eerste onthoofdingsfilmpje niet heb bekeken. Dat slachtoffer schreeuwt van de pijnquote:Op zondag 27 juni 2004 16:37 schreef raptorix het volgende:
Onthoofden is vrij pijnloos, om moment dat je halsslagader doorligt valt je bloeddruk in je hoofd weg waardoor je gelijk buiten bewustzijn bent. Beetje cru, maar een schrale troost.
Dat zal inderdaad wel meevallen, maar een Amerikaanse soldaat?quote:Op zondag 27 juni 2004 21:49 schreef HarigeKerel het volgende:
Nou de VS zal idd veel geven om een Pakistaan ja![]()
Da's wat anders, alleen denk ik niet dat ze dat zullen doen.quote:Op zondag 27 juni 2004 22:38 schreef tvlxd het volgende:
Dat zal inderdaad wel meevallen, maar een Amerikaanse soldaat?
LATEST: Al-Jazeera reports a US Marine has been taken hostage in Iraq. More soon.
Ze zullen nooit toegeven. Dat kunnen ze niet doen, want dan is het hek toch wel van de dam, hoewel het zelfs nu al zin heeft. Zo'n gijzeling is een stuk effectiever dan een bomaanslag.quote:Op zondag 27 juni 2004 22:43 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Da's wat anders, alleen denk ik niet dat ze dat zullen doen.
Een soldaat moet je behandelen als een strijder en dus volgens de islam blabla goed![]()
Wat is de zin van onthoofding ? Tot nu toe heeft geen enkel land nog toegegeven aan de extremisten. Tegendeel zelfs nu gaat de NAVO er zich zelfs mee bemoeien omdat door de aanslagen de weerzin tegen extremisme nog groter is geworden in het westen.quote:Op zondag 27 juni 2004 22:45 schreef tvlxd het volgende:
Ze zullen nooit toegeven. Dat kunnen ze niet doen, want dan is het hek toch wel van de dam, hoewel het zelfs nu al zin heeft. Zo'n gijzeling is een stuk effectiever dan een bomaanslag.
Polarisatie. En het meest effectieve is de angst die het verspreidt. Immers, Koreanen wordt nu aangeraden het land te verlaten en dat zal men nu ook sneller doen. Men doet het sneller omdat zo'n ontvoering persoonlijker is. Een autobom kan komen en dan ben je dood, het is onpersoonlijk en, ja, beetje part of the job. Zo'n ontvoering is echter veel meer terroriserend.quote:Op zondag 27 juni 2004 22:54 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Wat is de zin van onthoofding ? Tot nu toe heeft geen enkel land nog toegegeven aan de extremisten. Tegendeel zelfs nu gaat de NAVO er zich zelfs mee bemoeien omdat door de aanslagen de weerzin tegen extremisme nog groter is geworden in het westen.
Je wil alvast een nederlander onthoofden?quote:Op zondag 27 juni 2004 23:03 schreef tong80 het volgende:
Kunnen we het niet voor zijn ?
Ok, Advocaat is wel een optie.quote:Op zondag 27 juni 2004 23:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je wil alvast een nederlander onthoofden?
Zo had ik het nog niet bekeken. Het is idd meer beangstigend ontvoerd en onthoofd te worden dan om te komen bij een bom-aanslag.quote:Op zondag 27 juni 2004 22:58 schreef tvlxd het volgende:
Een autobom kan komen en dan ben je dood, het is onpersoonlijk en, ja, beetje part of the job. Zo'n ontvoering is echter veel meer terroriserend.
Des te meer reden om de regio terug naar het stenen tijdperk te nukenquote:Op zondag 27 juni 2004 23:04 schreef Verbal het volgende:
Onthoofdingen zijn zóóóóóóó 1794...
V.
Ja, maar ik zie ze toch uiteindelijk minder mensen onthoofden dan autobombarderen.quote:Op zondag 27 juni 2004 23:08 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Zo had ik het nog niet bekeken. Het is idd meer beangstigend ontvoerd en onthoofd te worden dan om te komen bij een bom-aanslag.
Maar het gaat niet per sé om het aantal doden.quote:Op zondag 27 juni 2004 23:10 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, maar ik zie ze toch uiteindelijk minder mensen onthoofden dan autobombarderen.
Kweeniewaarhetaanligt, maar echt efficiënt is het nog niet...
V.
Och, zo'n mes kan je hergebruiken... die autobom niet.quote:Op zondag 27 juni 2004 23:10 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, maar ik zie ze toch uiteindelijk minder mensen onthoofden dan autobombarderen.
Kweeniewaarhetaanligt, maar echt efficiënt is het nog niet...
V.
Nou... het speelt wel mee, natuurlijk.quote:Op zondag 27 juni 2004 23:11 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Maar het gaat niet per sé om het aantal doden.
'Efficiënt'...quote:Op zondag 27 juni 2004 23:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Och, zo'n mes kan je hergebruiken... die autobom niet.
Het duurt wat langer, maar tis best efficient.
Er wordt wel meer over gepraat dan over de gemiddelde autobom. Tot dat natuurlijk een onthoofding ook aan inflatie onderhevig is op het 8 uur journaal.quote:Op zondag 27 juni 2004 23:17 schreef Verbal het volgende:
[..]
'Efficiënt'...
Één auto volladen met jerrycans en een menigte inrijden, of...iemand ontvoeren slecht filmpje maken met lakens over je kop en een smekende gijzelaar, allemaal in gepatenteerd Middenoosters-resonerend-minaretspeakermono wachten nog een keertje dreigen kop eraf zagen (en weer investeren in nóg een videobandje) lijk ongezien dumpen
Neuh, ik vind dat niet efficiënt.
V.
Het onthoofden is een middel, geen doel opzich. Over efficiëntie spreken is dus vrij onrelevant.quote:Op zondag 27 juni 2004 23:17 schreef Verbal het volgende:
[..]
'Efficiënt'...
Één auto volladen met jerrycans en een menigte inrijden, of...iemand ontvoeren slecht filmpje maken met lakens over je kop en een smekende gijzelaar, allemaal in gepatenteerd Middenoosters-resonerend-minaretspeakermono wachten nog een keertje dreigen kop eraf zagen (en weer investeren in nóg een videobandje) lijk ongezien dumpen
Neuh, ik vind dat niet efficiënt.
V.
Ja. Maar het doel is angst aanjagen. En als je dan the odds tegen elkaar afzet...quote:Op zondag 27 juni 2004 23:26 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Het onthoofden is een middel, geen doel opzich.
Wel, dus.quote:Over efficiëntie spreken is dus vrij onrelevant.
Bronquote:Iraq militants threaten to kill U.S. hostage
Sun 27 June, 2004 21:44
DUBAI (Reuters) - An Iraqi Islamist militant group has kidnapped what it said was a U.S. Marine and is threatening to behead him unless Iraqi prisoners are freed, Al Jazeera television has reported.
Jazeera said on Sunday the group called itself the Islamic Response Movement, the security wing of the "1920 Revolution Brigades".
A brief video showed a blindfolded man dressed in camouflage carrying a Marine Corps identity card that named him as Wassef Ali Hassoun. It also showed other official documents with his name.
Jazeera said the group claimed it had kidnapped Hassoun after luring him out of a U.S. base. It said the militants threatened to behead him if Iraqi prisoners were not released.
Unlike previous video tapes obtained by the channel, the recording was not accompanied by an audio statement.
Hassoun is the latest foreigner to be kidnapped in Iraq. Earlier, Al Arabiya television broadcast a video from unidentified Iraqi gunmen who said they had kidnapped a Pakistani driver working for the U.S. military and who they threatened to behead unless Iraqi prisoners were freed.
On Saturday, Jazeera aired a video tape allegedly from a group headed by al Qaeda-linked operative Abu Musab al Zarqawi in which it said it had kidnapped three Turks and threatened to behead them unless Turkish companies quit Iraq.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |