Lifestyle.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 20:52 schreef EdwardSeepers het volgende:
Aangezien ik niet weet wáár dit te plaatsen, post ik het hier.
Met alle respect naar jou en je moeder toe, dit zegt dus helemaal niks hoor. Als het tussen de oren zit kan het net zo goed een onverwerkt iets uit het verleden zijn wat opeens opsteekt, dit kan al door iets simpels als een bepaalde geur getriggerd zijn.quote:Ik zal ook gelijk duidelijk maken dat mijn moeder zéér nuchter is en als zij zegt dat deze pijn er is, deze pijn dus niet "tussen de oren" zit.
Ze is tot haar 15e continue in elkaar geslagen. Daarna weggelopen en in het gezin van mijn oma gekomen, waarin ze met haar pleegbroertje trouwde. Maar dat is het vermoedelijk niet. Het is echt een lichamelijke pijn.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:36 schreef erikh het volgende:
[..]
Met alle respect naar jou en je moeder toe, dit zegt dus helemaal niks hoor. Als het tussen de oren zit kan het net zo goed een onverwerkt iets uit het verleden zijn wat opeens opsteekt, dit kan al door iets simpels als een bepaalde geur getriggerd zijn.
Ik zou in ieder geval een second opinion doen en dat even afwachten. succes
Het gaat wel "aanvalsgewijs". Dit is overigens ook wat ik een tijdje vermoed, nadat ik naar een vriendin stapte die geneeskunde studeert. Toevallig dat jij er ook mee aan komt zetten.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:42 schreef nein het volgende:
Lijkt wel alsof er een grote zenuwbaan knel zit...aangezien het vanuit haar ruggegraat komt en het zo'n groot gebied bestrijkt. Misschien effe naar een chiropractor? misschien kan die de baan weer vrijmaken. (Ik weet er ook niets van, dus neem t niet AL te serieus..maar die knelle zenuw lijkt me wel een plausibele verklaring...alleen dan is de vraag nog, hoe is dat gekomen!)
Geestelijke pijn kan zich uiten in hele hevige lichamelijke pijnen. Er zijn zelfs gevallen bekend van soldaten die door de emotionele trauma's die ze hadden compleet verlamd waren terwijl er fysiek niks met ze mis was. Onderschat het niet, sluit het van tevoren neit uit, zeker als je zo'n verleden hebt, dat zet je niet ff 1, 2, 3 opzij.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:40 schreef EdwardSeepers het volgende:
[..]
Ze is tot haar 15e continue in elkaar geslagen. Daarna weggelopen en in het gezin van mijn oma gekomen, waarin ze met haar pleegbroertje trouwde. Maar dat is het vermoedelijk niet. Het is echt een lichamelijke pijn.
Het lijkt erop dat je lichamelijke pijn en "zit tussen de oren" niet met elkaar kunt rijmen. Hoe wil je pijn noemen die wel tussen de oren ontstaat? Hij voelt zo echt als maar kan, het is echt niet dat je moeder dat dan voor de lol gaat lopen verzinnen of zo.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:40 schreef EdwardSeepers het volgende:
[..]
Ze is tot haar 15e continue in elkaar geslagen. Daarna weggelopen en in het gezin van mijn oma gekomen, waarin ze met haar pleegbroertje trouwde. Maar dat is het vermoedelijk niet. Het is echt een lichamelijke pijn.
sja, misschien dat je moeder es naar de fysiotherapeut of chiropractor zou kunnen stappen? Al dan niet met doktersvoorschrift...misschien dat die iets kunnen vinden. En wat anderen zeiden over alternatieve therapieen als homeopathie; ik denk dat je eerder bij "lichaamsartsen" moet kijken, en daarna nog es bij de alternatieven...quote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:48 schreef EdwardSeepers het volgende:
[..]
Het gaat wel "aanvalsgewijs". Dit is overigens ook wat ik een tijdje vermoed, nadat ik naar een vriendin stapte die geneeskunde studeert. Toevallig dat jij er ook mee aan komt zetten.
ahhquote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:00 schreef EdwardSeepers het volgende:
..
@Nein: Ik ga haar morgen naar de arts sturen. Ze zit te huilen op de bank van de pijn, en nu MOET ze. (Ze is bang van alles wat eindigt op "arts").
Ja, maar na een tandarts die zei dat ze haar tong kon doorslikken als ze aan allebei de onderkanten van haar gebit werd verdoofd, is alles wat arts is gelijk aan de duivel.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:02 schreef nein het volgende:
[..]
ahh
mooi
achja, artsen hebben altijd t beste met je voor, bekijk t zo maar
Door welke artsen is ze dan allemaal onderzocht? En hoe weet je dat ze aan je huisarts hebben gevraagd of het tussen de oren zit?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 20:52 schreef EdwardSeepers het volgende:
Er is echter niets te zien aan haar lichaam (aan de buitenkant in ieder geval), waardoor sommige artsen in eerste instantie aan onze huisarts vroegen "zit het niet tussen de oren?".
Ik heb héél goed contact met de huisarts. Ik fiets elke dag met hem mee, hij naar z'n werk, ik naar school. Het is een ontzettende lieve man die me over veel dingen kan informeren. Zeker dankzij hem wil ik later ook een studie geneeskunde gaan doen.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:11 schreef Ymke het volgende:
[..]
Door welke artsen is ze dan allemaal onderzocht? En hoe weet je dat ze aan je huisarts hebben gevraagd of het tussen de oren zit?
Een arts die hier over de vloer komt maakt daar niet zo'n probleem van. Eveneens mijn ouders niet.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:16 schreef Ymke het volgende:
Vreselijk onproffesioneel van die huisarts , hij heeft een beroepsgeheim.
Fijn dat je moeder genezen is. Dit is dus ook een beetje wat de gemiddelde arts over MIJN moeder begint te denken. Gelukkig hebben wij een ontzettende slimme huisarts. Ik probeerde een keer "ziek" thuis te blijven, nou, hij had me zo door.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:31 schreef Radiohoofdje het volgende:
Ik wilde even zeggen dat dokters het heel vaak niet juist hebben!
Mijn moeder liep namelijk ook met grote pijnen... telkens ging ze naar de dokter maar ze vonden niets.
Op een gegeven moment wilde een dokter haar zelfs naar de psycholoog sturen...
Na wat extra onderzoek bleek dus dat haar nier aan het afsterven was. Mijn zusje is ook eens heel ziek geweest en is aan haar nier geopereerd. Er zat een bloedvat omheen waardoor hij niet goed werkte. Bij mijn moeder was de hele nier dus gewoon aan het afsterven. Helemaal ingekapseld en daar is ze heel lang flink ziek van geweest. Ze kreeg telkens aanvallen en moest vaak heel erg overgeven.
De dokters zagen het dus niet. Wat ik dus erg vond is dat ze mn moeder gewoon naar de psycholoog stuurden. Mn moeder is er niet heengegaan hoor maar ze vond het niet leuk dat ze haar niet geloofden.
Nu is ze overigens weer helemaal gezond![]()
Tragisch en gelukkig voor je moeder dat ze het toch hebben gevonden maar met je stelling dat doktoren er heel vaak naast zitten ben ik het toch absoluut niet eens. Dat artsen er af en toe naast zitten ok, mijn vader werd ook met kalmeringspillen naar huis gestuurd voor zijn buikpijn, later bleek het vergevorderde maagkanker te zijn waar hij wonder boven wonder bovenop is gekomen. Echter, heb ik zelf echt een hele goede huisarts, weet bijna altijd meteen wat er mis is maar als hij het een keer niet weet of twijfelt laat hij meteen een extra onderzoek doen. Dat vind ik nou klasse aan zo'n arts.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:31 schreef Radiohoofdje het volgende:
Ik wilde even zeggen dat dokters het heel vaak niet juist hebben!
De pijn in uw lichaam zult u niet meer voelen, niet omdat de biostabil werkt, maar omdat de pijn in uw portemonnee veel erger is.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:35 schreef Gianluca het volgende:
Waneer de dokters u naar huis sturen met de boodschap daar zult u mee moeten leren leven bieden wij u: de wereldwijd gepatenteerde Biostabiel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |