Ervaar je het niet (al is het maar heel eventjes) als een Persoonlijke Nederlaag?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
dan ga ik verder kijken.
lekker boeiend, werk krijg ik toch wel
Dat is ook zo. Maar toch... ik was al best ver. Briefselectie, psychologische test, selectiedag. Knock out in de vierde ronde.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:13 schreef Angeles het volgende:
Ik ervaar het ook niet als een persoonlijke nederlaag nee, je weet gewoon dat de kans op dit moment niet zo heel erg groot is.
Ja, dan is het wel kutter dan een afwijzing op een eerste brief.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:16 schreef Ringo het volgende:
Dat is ook zo. Maar toch... ik was al best ver. Briefselectie, psychologische test, selectiedag. Knock out in de vierde ronde.
Ach......
![]()
Goede eigenschap. Heb ik gelukkig ook.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:18 schreef Angeles het volgende:
Maar over het algemeen zet ik me toch wel vrij makkelijk over teleurstellingen heen.
Da's een tikje erger.quote:Ben ook laatst afgewezen voor een opleiding die ik heel erg graag wilde doen en daar was ik wel een dagje van uit m'n humeur.
nee, het zegt slechts dat de selectie-procedure van het bedrijf niet deugt in dat gevalquote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ervaar je het niet (al is het maar heel eventjes) als een Persoonlijke Nederlaag?
Hmmm... ik zoek de fout (of missing link) liever bij mezelf, vind ik zinvoller.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:41 schreef Alicey het volgende:
nee, het zegt slechts dat de selectie-procedure van het bedrijf niet deugt in dat geval.
ik zal niet solliciteren op een functie waar ik niet geschikt voor benquote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:48 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hmmm... ik zoek de fout (of missing link) liever bij mezelf, vind ik zinvoller.
Maar goed, je kan het ook zo bekijken...
Ik neem aan dat je dat niet altijd vantevoren kan bepalen. Je kan voldoen aan alle functie-eisen, solliciteren, verder komen en alsnog worden afgewezen (op acceptabele gronden).quote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:52 schreef Alicey het volgende:
ik zal niet solliciteren op een functie waar ik niet geschikt voor ben
ja, het kan bijvoorbeeld zijn dat ik gewoon niet pas in een bedrijf (op grond van persoonlijkheid). hoewel dit mij deels toe te rekenen is, is dit in zelfde mate toe te rekenen aan het bedrijf. of ik er dan nog rouwig om moet zijn is een ander punt..quote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dat niet altijd vantevoren kan bepalen. Je kan voldoen aan alle functie-eisen, solliciteren, verder komen en alsnog worden afgewezen (op acceptabele gronden).
Dat is vervelend, klote, maar niet anders.
Het punt is: ik moest solliciteren voor een commissie van 5. Eén van die 5 was een on-ge-lo-fe-lijk mooi meisje, echt adembenemend, en nog intelligent ook.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:01 schreef Alicey het volgende:
ja, het kan bijvoorbeeld zijn dat ik gewoon niet pas in een bedrijf (op grond van persoonlijkheid). hoewel dit mij deels toe te rekenen is, is dit in zelfde mate toe te rekenen aan het bedrijf. of ik er dan nog rouwig om moet zijn is een ander punt..
Verklaar je nader....quote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:13 schreef BansheeBoy het volgende:
basterdsuiker
Volgens mij kunnen ze je daar niet toe verplichten hoor. Aan een contract zit je vast, aan een (goed afgeronde) sollicitatie niet.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:21 schreef Kimmster het volgende:
Ik was dus allang blij, want als ik aangenomen was geweest was ik volgens mij echt genaaid geweest.
Had dit werk dus ook aan moeten nemen, daar er geen andere sollicitaties in zicht waren.
Maar was niet teleurgesteld ofzo, want als ik iets van mezelf weet is dat ik juist HEEL erg zelfstandig mijn functie kan uitoefenen....maar goed...my gain their loss !
Maar als er weinig anders is... dan 'moet' je soms wel.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:27 schreef KreKkeR het volgende:
Volgens mij kunnen ze je daar niet toe verplichten hoor. Aan een contract zit je vast, aan een (goed afgeronde) sollicitatie niet.
Zo zou je het natuurlijk ook kunnen bekijkenquote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar als er weinig anders is... dan 'moet' je soms wel.![]()
Ministerie van Binnenlandse Zaken, beleidsmedewerker.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:35 schreef KreKkeR het volgende:
Mag ik trouwens vragen voor wat voor baan je had gesolliciteerd?
en je hebt toevallig de hele tijd naar dat meisje gestaard en maar de helft van alle vragen gehoord?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het punt is: ik moest solliciteren voor een commissie van 5. Eén van die 5 was een on-ge-lo-fe-lijk mooi meisje, echt adembenemend, en nog intelligent ook.
EN DIE ZIE IK DUS NIET MEER TERUG!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |