abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 juli 2004 @ 22:13:20 #276
89723 RealKnuckles
In ONZ geen lastige dingen pos
pi_20982207
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 22:11 schreef Black-Death het volgende:

[..]

De Canon PowerShot A300/A310
Geweldig apparaat vind ik. Ik heb sinds vandaag de A300, heeerlijk

Lekker simpel foto's maken + filmpjes van drie minuten
is ff een foto zoeken, ik vind die sony's er zo mooi uit zien ehb er goeie verhalen over gehoord
maar ik zal is ff kijken
pi_20983295
uh-uh, heeft geen optische zoom als ik me niet vergis. niet doen dus.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_20991698
Heb de Olympus U_MJU 300 gekocht. Gratis 64 MB card erbij versierd. Eerste digitale camera die ik gekocht heb. Wel ff wennen hoor, al die functies.
pi_21002828
Maandag ga ik de Canon EOS300 kopen
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 2 augustus 2004 @ 01:18:22 #280
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21002955
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:17 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Woei! Mijn keuze is gevallen op een Minolta spiegelreflex camera Maandag ga ik hem ophalen !!
........
quote:
Op maandag 33 juli 2004 01:08 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Maandag ga ik de Canon EOS300 kopen

Ouwesok voorspelt :
quote:
Op dinsdag 34 juli 2004 00:17 schrijft NFSUndergroundII het volgende:
Sorry jongens, het is een Nikon geworden
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_21003281
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 01:18 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

........
[..]

Ouwesok voorspelt :
[..]

[afbeelding]
Waarschijnlijk gaat ie ze alledrie kopen, wel jammer dat de meeste fotozaken 's maandags gesloten zijn.
Maar niets is zo veranderlijk als een fotograaf, dus laat wel ff weten wat 't uiteindelijk geworden is!
  maandag 2 augustus 2004 @ 10:22:18 #282
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_21006259
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 01:18 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

........
[..]

Ouwesok voorspelt :
[..]

[afbeelding]
Nikon, Nikon, Nikon....
  woensdag 4 augustus 2004 @ 18:42:53 #283
21876 reflection
wat je ziet ben je zelf...
pi_21057588
Ik wil een digitale camera kopen en ik heb nu de Kodak Easyshare cx6330 op het oog.

Het is mijn eerste camera (dus ben geen professioneel fotograaf ofzo ). Ik zal 'm voornamelijk voor huis/tuin en keuken gebruik nodig hebben. Foto's zijn in principe alleen voor online bezichtigen en voor webdesign. Ook wel bewegend beeld (voetbalwedstrijden).

Mijn budget ligt op ¤ 200,- max. Ik kan deze camera krijgen voor ¤ 179,- en als ik 'm deze maand koop krijg ik er een 128 mb sdcard bij.

Ik heb al een review die me wel goed leek: http://www.imaging-resource.com/PRODS/CX6330/C633A.HTM

Als ik zo links en rechts vraag of het een goede cam is krijg ik er wel een positief gevoel over (ook als ik die review mag geloven).

Misschien dat er mensen zijn met ervaring met deze camera? Slechte of goede? Of misschien is er iemand die zegt dat er in deze prijsklasse echt veel betere camera's zijn?

Lees het wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door reflection op 04-08-2004 22:29:17 (typo) ]
blaet
  donderdag 5 augustus 2004 @ 11:46:57 #284
21876 reflection
pi_21072141
schop...

wil 'm misschien dalijk gaan kopen
blaet
pi_21085646
Helaas, ik ken dat toestel in z'n geheel niet.
pi_21089820
Ik heb een minolta dimage z1 besteld! Ik wilde een spiegelrefelexcamera hebben, maar na de foto's gezien te hebben die met dit toestel zijn gemaakt (10x zoom) heb ik toch maar voor deze digitale camera gekozen!
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 17:41:07 #287
21876 reflection
pi_21102071
Ik heb de kodak cx6330 in m'n bezit hoor. Gisteren gekocht
Komende dagen eens kijken hoe hij bevalt.
blaet
pi_21103495
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:57 schreef Annastacia het volgende:
Ik heb een minolta dimage z1 besteld! Ik wilde een spiegelrefelexcamera hebben, maar na de foto's gezien te hebben die met dit toestel zijn gemaakt (10x zoom) heb ik toch maar voor deze digitale camera gekozen!
Ik ben een half jaar lang op reis geweest met de camera waaruit zo'n 1200 (voor mijn doen) topplaten uit kwamen!

Mooie, goede aankoop!
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 18:16:01 #289
67663 fractalis
we (all) search
pi_21123485
Verwacht maandag mijn nieuwe Pentax Optio S40 binnenkomt.

Iemand die dit toestel toevallig heeft en zijn ervaringen aangaande dit mooie apparaatje kwijt wil?
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
pi_21129723
quote:
Ik ben van plan een camere te kopen, een digitale dus. Maar aangezien er zoveel keuze is en je zoveel dingen kunt met verschillende camera's zou ik wat advies willen.

Ik heb ongeveer wel besloten dat het een canon you can camera gaat worden. En wel de A85, de EOS300d, of de Powershot S1 IS.

Nu ben ik dus wel van plan om een of andere cursus ofzo te gaan volgen om dus te leren hoe je met bepaalde instellingen, bepaalde resultaten kunt krijgen. Dus mooie foto's. Wellicht bij een of andere hobbyclub o.i.d. gaan zodat je advies kunt krijgen over fotos en hoe je die het beste kunt nemen.

Is het dan beter om een SLR camere te kiezen, of kun je dezelfde resultaten ook krijgen met een bv. A85 camera.
quote:
vraag anders ef het centrale topic...

edit, ontopic: Het is toch meestal wel de fotograaf die bepaalt of de foto's lukken, en niet de camera. Je kan een prof bijvoorbeeld een A75 geven, en die maakt daar dan mooiere foto's mee dan een amateurtje met een EOS300D bijvoorbeeld.
ok, dus in mijn geval, kan ik dan beter een A85 pakken dan een EOS300d. Maar met zo'n compacte camera kun je wel gewoon naar zo'n fotocursus ?
We all went to heaven in a little row boat....
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 8 augustus 2004 @ 13:03:34 #291
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21130018
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 12:48 schreef Playah het volgende:

ok, dus in mijn geval, kan ik dan beter een A85 pakken dan een EOS300d. Maar met zo'n compacte camera kun je wel gewoon naar zo'n fotocursus ?
Zolang het geen vakopleiding is moet je je afvragen wat de kwaliteit van de opleiding is wanneer ze iemand met een A-serie niet kunnen leren fotograferen en iemand met een EOS wel .

Wanneer je volslagen nieuw bent in fotoland en eigenlijk nog niet weet welke rol fotografie in je bestaan gaat vervullen is het beter om niet gelijk al te zwaar in te zetten. Met een A-serie heb je in dat geval een prachtcamera'tje in handen waarmee je kunt gaan verkennen. Raak je er helemaal aan verslingerd dan kun je op termijn altijd nog uitwijken naar een D-SLR. Hoeft het voor jou allemaal niet zo heftig, dan heb je aan de A85 in elk geval een heerlijk allround-dingetje waarmee tot op redelijke hoogte ook nog lekker te hobby'en is, zonder technische overkill, maar met kwaliteit.
De instelmogelijkheden van een A-serie zijn ruim voldoende om de basisbegrippen van fotografie een beetje in de vingers te krijgen.
Voor dingen als compositie geldt dat wanneer je dat met een A85 niet redt, het met een EOS300D ook niet lukt(dat stuk doe je namelijk helemaal zelf).
pi_21130120
nou naar zo'n opleiding cq cursus moet ik nog op zoek, ik zou niet weten waar ze zoiets geven.

Maar ik vind die SLR camera's er ook zo indrukwekkend uit zien, daar kan ik uren naar kijken, misschien ook wel omdat het helemaal nieuw voor me is enzo en je jezelf dan afvraagt, "wat zou je daar allemaal mee kunnen?"

Er zijn ook wel camera's die op zo'n SLR lijken he die powershot G serie bv. Misschien is dat dan ook wel iets om naar te kijken..?
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 8 augustus 2004 @ 13:14:41 #293
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21130255
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:08 schreef Playah het volgende:
, "wat zou je daar allemaal mee kunnen?"
Even afgezien van de langere teletoeters geldt het voordeel van de DSLR hoofdzakelijk de zoeker en de grotere CCD waardoor je minder snel in de ruis zit en een kwalitatief mooier plaatje krijgt vooral op hogere gevoeligheden.
Wanneer je er een standaardzoomlens op gebruikt heeft ie qua mogelijkheden niet eens zoveel meer te bieden dan een compactcamera met een zoomoptiekje van (omgerekend) 35-105mm.

De G-serie is zeker aangenaam om naar te kijkend'r staat hier toevallig in mijn zicht een Canon G5 op te laden, vanmiddag ga ik hem nog even uitlaten . Kwalitatief nog net een tikkie sterker dan de A-serie en na de introductie van de EOS300 is de G5 uiterst betaalbaar.
pi_21130474
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:14 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Even afgezien van de langere teletoeters geldt het voordeel van de DSLR hoofdzakelijk de zoeker en de grotere CCD waardoor je minder snel in de ruis zit en een kwalitatief mooier plaatje krijgt vooral op hogere gevoeligheden.
Wanneer je er een standaardzoomlens op gebruikt heeft ie qua mogelijkheden niet eens zoveel meer te bieden dan een compactcamera met een zoomoptiekje van (omgerekend) 35-105mm.

De G-serie is zeker aangenaam om naar te kijkend'r staat hier toevallig in mijn zicht een Canon G5 op te laden, vanmiddag ga ik hem nog even uitlaten . Kwalitatief nog net een tikkie sterker dan de A-serie en na de introductie van de EOS300 is de G5 uiterst betaalbaar.
Grotere CCD? Volgens Steves Dictionary:
CCD - Charged Coupled Device, a light sensitive chip used for image gathering. In their normal condition these are grey scale devices. To create color a color pattern is laid down on the sensor pixels, using a RGBG color mask (Red, Green, Blue, and Green) The extra Green is used to create contrast in the image. The CCD Pixels gather the color from the light and pass it to the shift register for storage. CCDs are analog sensors, the digitizing happens when the electrons are passed through the A to D converter. The A to D converter converts the analog signal to a digital file or signal. See also "CMOS" below

Wat is er dan groter aan!?

* gaat prijzen kijken van de G-serie
pi_21131040
Het verschil tussen de G3 en de G5 is volgens mij alleen het aantal pixels en de kleur. Nu zie ik op goedkoopste.nu een g5 buitenlands model staan voor 497 euro. Dat is toch niet duur wel? Maar wat houdt buitenlands model in, dat staat er niet bij! Ik neem ook aan dat er verder niks bij zal zitten van geheugen of accu ofzo? Iemand daar nog tips voor...
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 8 augustus 2004 @ 14:14:18 #296
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21131315
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:58 schreef Playah het volgende:
Het verschil tussen de G3 en de G5 is volgens mij alleen het aantal pixels en de kleur. Nu zie ik op goedkoopste.nu een g5 buitenlands model staan voor 497 euro. Dat is toch niet duur wel? Maar wat houdt buitenlands model in, dat staat er niet bij! Ik neem ook aan dat er verder niks bij zal zitten van geheugen of accu ofzo? Iemand daar nog tips voor...
Buitenlands model = parallelimport, oftewel geen Nederlandse handleiding. Wel Nederlandse garantie omdat Canon in Nederland een eigen vestiging heeft en niet zoals Nikon de distributie heeft overgelaten aan een stel maffiosen zelfstandig importeur.

De G5 wordt geleverd met een standaard Li-Ion accu (een hele goeie) en een geheugenkaart van wel 32MB. Vooral voor die CF-card zou ik snel een aanvullinkje zoeken, ik kom met 256MB een heel end, beter is minstens 512MBof groter.
Een extra accu is een optie wanneer je heel vaak heel langdurig op pad bent. Bij oordeelkundig gebruik(alleen je LCD aan als je fotografeert en zo) doe je echter een eeuwigheid met een goed opgeladen accu.
pi_21131444
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:14 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Buitenlands model = parallelimport, oftewel geen Nederlandse handleiding. Wel Nederlandse garantie omdat Canon in Nederland een eigen vestiging heeft en niet zoals Nikon de distributie heeft overgelaten aan een stel maffiosen zelfstandig importeur.

De G5 wordt geleverd met een standaard Li-Ion accu (een hele goeie) en een geheugenkaart van wel 32MB. Vooral voor die CF-card zou ik snel een aanvullinkje zoeken, ik kom met 256MB een heel end, beter is minstens 512MBof groter.
Een extra accu is een optie wanneer je heel vaak heel langdurig op pad bent. Bij oordeelkundig gebruik(alleen je LCD aan als je fotografeert en zo) doe je echter een eeuwigheid met een goed opgeladen accu.
Ik kwam dit pakket tegen:
Complete set bestaande uit:

Canon PowerShot G5
Canon CA-560 Netvoedingsdapter
BP-511 batterij
Canon FC-32M CompactFlash Kaart 32MB
Canon WL DC100 Afstandsbediening
AV-kabel
USB kabel
Canon Neck Strap
Camon Manual G5
Canon Software Starters Guide
Canon CD-ROM Canon Camera Solutions
CD-Rom Camera Suite 2.0
CAMERA MET ALLE TOEBEHOREN,

COMPLEET IN DOOS Euro 529,00 !

Maar ik weet natuurlijk niet wat er standaard bij die camera zit, dus of je dan misschien toch beter dat buitenlands model kunt pakken voor 497,- ??

ze bieden er wel dit bij aan:
Optioneel G5 Plus-Pakket bestaande uit

Extra batterij BP-511
Externe batterij-oplader met auto-adapter 12V; u kunt nu de batterij van de G5 ook buiten de camera opladen, zowel op 220V als ook op 12V cigarenttenaansteker van de auto)
SanDisk Compact Flash Card 256MB
Tasje voor Canon PowerShot G5
Screen protector set om het LCD scherm van uw camera te beschermen tegen krassen e.d.
Mini statief; een handig hulpje voor tijdopnamen
TOTAALPRIJS G5 Plus-Pakket van Euro 208,00 voor Euro 139,00 !! (alleen bij gelijktijdige aanschaf van de camera
pi_21132443
kijk ef ook op tweakers.net, klikkerdeklik
daar istie voor onder de 500 euro. en een groot aantal van die extraatjes zitten daar ook bij, zeker weten
pi_21133756
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 15:17 schreef De_Warme_bakker het volgende:
kijk ef ook op tweakers.net, klikkerdeklik
daar istie voor onder de 500 euro. en een groot aantal van die extraatjes zitten daar ook bij, zeker weten
Ja daar heb ik idd gekeken, alleen staat op die site dus niet wat er bij zit. Ik kan ze eens een mailtje sturen. Dat is trouwens dat buitenlands model.
pi_21135665
Jullie willen mij ook vast wel helpen

Mijn vriendin en ik gaan graag naar dierentuinen. Tot nu toe maak ik mijn fotos met een olympus, exacte type weet ik ff niet maar is met 2M pixels en alleen digitale zoom. Deze camera vind ik af en toe wel een beetje langzaam, vooral als ik net een foto gemaakt heb moet ik lang wachten maar dit is nog wel te overleven.

Wat ik veel irritanter vind is dat ik geen mooie foto's kan maken van de wat nieuwere delen van de dierentuinen. Tegenwoordig zijn ze allemaal bezig om mooie grote "velden" te maken met veel verschillende dieren erin wat er prachtig uitziet. Maar zowel met overzichts (een soort landschapsfotos) als fotos van een specifiek dier maken heb ik problemen (bij het laatste vooral door het missen van een goede zoom).

Ik wil voor de volgende zomer een nieuwe camera kopen die hierin dus een stukje beter is. Kunnen jullie me vertellen waarop ik moet letten en wat goede toestellen zijn? In ieder geval op de optische zoom lijkt me, maar waarmee kan ik nu mooie landschapsfotos maken?

Een budget heb ik nog niet echt, ik wil eerst een beetje weten wat de mogelijkheden zijn. Ik heb wel een lichte voorkeur voor fuji & olympus omdat ik nu al xd kaartjes heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')