is ff een foto zoeken, ik vind die sony's er zo mooi uit zien ehb er goeie verhalen over gehoordquote:Op zaterdag 31 juli 2004 22:11 schreef Black-Death het volgende:
[..]
De Canon PowerShot A300/A310
Geweldig apparaat vind ik. Ik heb sinds vandaag de A300, heeerlijk
Lekker simpel foto's maken + filmpjes van drie minuten
........quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:17 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Woei! Mijn keuze is gevallen op een Minolta spiegelreflex cameraMaandag ga ik hem ophalen !!
quote:Op maandag 33 juli 2004 01:08 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Maandag ga ik de Canon EOS300 kopen
quote:Op dinsdag 34 juli 2004 00:17 schrijft NFSUndergroundII het volgende:
Sorry jongens, het is een Nikon geworden
Waarschijnlijk gaat ie ze alledrie kopen, wel jammer dat de meeste fotozaken 's maandags gesloten zijn.quote:Op maandag 2 augustus 2004 01:18 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
........
[..]
Ouwesok voorspelt :
[..]
[afbeelding]
quote:Op maandag 2 augustus 2004 01:18 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
........
[..]
Ouwesok voorspelt :
[..]
[afbeelding]
Ik ben een half jaar lang op reis geweest met de camera waaruit zo'n 1200 (voor mijn doen) topplaten uit kwamen!quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:57 schreef Annastacia het volgende:
Ik heb een minolta dimage z1 besteld! Ik wilde een spiegelrefelexcamera hebben, maar na de foto's gezien te hebben die met dit toestel zijn gemaakt (10x zoom) heb ik toch maar voor deze digitale camera gekozen!![]()
quote:Ik ben van plan een camere te kopen, een digitale dus. Maar aangezien er zoveel keuze is en je zoveel dingen kunt met verschillende camera's zou ik wat advies willen.
Ik heb ongeveer wel besloten dat het een canon you can camera gaat worden. En wel de A85, de EOS300d, of de Powershot S1 IS.
Nu ben ik dus wel van plan om een of andere cursus ofzo te gaan volgen om dus te leren hoe je met bepaalde instellingen, bepaalde resultaten kunt krijgen. Dus mooie foto's. Wellicht bij een of andere hobbyclub o.i.d. gaan zodat je advies kunt krijgen over fotos en hoe je die het beste kunt nemen.
Is het dan beter om een SLR camere te kiezen, of kun je dezelfde resultaten ook krijgen met een bv. A85 camera.
ok, dus in mijn geval, kan ik dan beter een A85 pakken dan een EOS300d. Maar met zo'n compacte camera kun je wel gewoon naar zo'n fotocursus ?quote:vraag anders ef het centrale topic...
edit, ontopic: Het is toch meestal wel de fotograaf die bepaalt of de foto's lukken, en niet de camera. Je kan een prof bijvoorbeeld een A75 geven, en die maakt daar dan mooiere foto's mee dan een amateurtje met een EOS300D bijvoorbeeld.
Zolang het geen vakopleiding is moet je je afvragen wat de kwaliteit van de opleiding is wanneer ze iemand met een A-serie niet kunnen leren fotograferen en iemand met een EOS welquote:Op zondag 8 augustus 2004 12:48 schreef Playah het volgende:
ok, dus in mijn geval, kan ik dan beter een A85 pakken dan een EOS300d. Maar met zo'n compacte camera kun je wel gewoon naar zo'n fotocursus ?
Even afgezien van de langere teletoeters geldt het voordeel van de DSLR hoofdzakelijk de zoeker en de grotere CCD waardoor je minder snel in de ruis zit en een kwalitatief mooier plaatje krijgt vooral op hogere gevoeligheden.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:08 schreef Playah het volgende:
, "wat zou je daar allemaal mee kunnen?"
Grotere CCD? Volgens Steves Dictionary:quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:14 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Even afgezien van de langere teletoeters geldt het voordeel van de DSLR hoofdzakelijk de zoeker en de grotere CCD waardoor je minder snel in de ruis zit en een kwalitatief mooier plaatje krijgt vooral op hogere gevoeligheden.
Wanneer je er een standaardzoomlens op gebruikt heeft ie qua mogelijkheden niet eens zoveel meer te bieden dan een compactcamera met een zoomoptiekje van (omgerekend) 35-105mm.
De G-serie is zeker aangenaam om naar te kijkend'r staat hier toevallig in mijn zicht een Canon G5 op te laden, vanmiddag ga ik hem nog even uitlaten . Kwalitatief nog net een tikkie sterker dan de A-serie en na de introductie van de EOS300 is de G5 uiterst betaalbaar.
Buitenlands model = parallelimport, oftewel geen Nederlandse handleiding. Wel Nederlandse garantie omdat Canon in Nederland een eigen vestiging heeft en niet zoals Nikon de distributie heeft overgelaten aan een stel maffiosen zelfstandig importeur.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:58 schreef Playah het volgende:
Het verschil tussen de G3 en de G5 is volgens mij alleen het aantal pixels en de kleur. Nu zie ik op goedkoopste.nu een g5 buitenlands model staan voor 497 euro. Dat is toch niet duur wel? Maar wat houdt buitenlands model in, dat staat er niet bij! Ik neem ook aan dat er verder niks bij zal zitten van geheugen of accu ofzo? Iemand daar nog tips voor...
Ik kwam dit pakket tegen:quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:14 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Buitenlands model = parallelimport, oftewel geen Nederlandse handleiding. Wel Nederlandse garantie omdat Canon in Nederland een eigen vestiging heeft en niet zoals Nikon de distributie heeft overgelaten aan een stel maffiosen zelfstandig importeur.
De G5 wordt geleverd met een standaard Li-Ion accu (een hele goeie) en een geheugenkaart van wel 32MB. Vooral voor die CF-card zou ik snel een aanvullinkje zoeken, ik kom met 256MB een heel end, beter is minstens 512MBof groter.
Een extra accu is een optie wanneer je heel vaak heel langdurig op pad bent. Bij oordeelkundig gebruik(alleen je LCD aan als je fotografeert en zo) doe je echter een eeuwigheid met een goed opgeladen accu.
Ja daar heb ik idd gekeken, alleen staat op die site dus niet wat er bij zit. Ik kan ze eens een mailtje sturen. Dat is trouwens dat buitenlands model.quote:Op zondag 8 augustus 2004 15:17 schreef De_Warme_bakker het volgende:
kijk ef ook op tweakers.net, klikkerdeklik
daar istie voor onder de 500 euro. en een groot aantal van die extraatjes zitten daar ook bij, zeker weten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |