doedelzak13 | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:39 |
Heb net een renault clio, en heb de lichten aan laten staan. 2 uurtjes maar, maar de accu is leeg. Zelfs de startmotor doet het niet meer. Goed. Even bij de buren (een fietsenwinkel) gevraagd of ze startkabels hebben; die hebben ze niet, maar als ik de accu even uit mijn auto schroef kunnen zij 'm wel opladen. Goed. Waar zit mijn accu? Ja, onder de motorkap allicht, maar welk ding is de accu? Is het raadzaam de accu eruit te schroeven? Alternatief: met startkabels werken. Maar dan moet ik wel weten waar de plus- en de minpooldinges zitten. Heeft er iemand meer info of het liefst een afbeelding? Volgorde van akku herladen met kabels zoals gevonden op internet: 1. Beide motors uit 2. Rode kabel op pluspool van lege accu 3. Ander uiteinde rode kabel op pluspool volle accu 4. Zwarte kabel op minpool volle accu 5. ander uiteinde zwarte kabel op minpool lege accu 6. Hulpauto starten 7. even wachten 8. Andere auto starten 9. kabels losmaken (zwart eerst) 10. Halfuurtje rijden om akku goed op te laden Klopt dit schema? zo niet: correcties hoor ik graag... | |
GeneralFailure | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:40 |
je bent een vrouw of niet? | |
doedelzak13 | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:43 |
![]() nee... en nog hetero ook... Wel ben ik niet heel technisch. Ik heb net een week mijn eerste auto en nooit een brommer gehad, en was juist van plan mijzelf op korte termijn de ins en outs van mijn prachtige mobiel eigen te maken, maar zover was ik nog niet gekomen. | |
Gerako | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:43 |
Een Clio kun je makkelijk even aanduwen, daarna even een half uurtje rijden en alles is weer goed. | |
StrayDog | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:45 |
Je hebt nooit van je leven een accu gezien??? Je wilt met startkabels gaan werken terwijl je niet eens weet hoe een accu er uitziet?? Ehm, tja ![]() | |
quattro | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:46 |
HI-LA-RISCH ![]() | |
no-name | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:46 |
quote:Volgens mij moet je nog uit de kast komen. ![]() On-topic: welk model/jaar. | |
whoops | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:46 |
Zie hier, een accu.... Het is even wennen, maar zo zien ze er echt uit ![]() ![]() good luck ![]() | |
GeneralFailure | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:46 |
hmmm geen vrouw dus... maar je doet pabo ofzo? | |
whoops | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:47 |
Je schema (volgorde) klopt trouwens wel prima ![]() ![]() | |
doedelzak13 | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:48 |
Uhg... ik beschouwde dat met die startkabels als de gemakkelijke optie... ![]() Maarre, ik wil die Clio best aanduwen, maar werkt dat wel als de accu echt [i]helemaal]/i] leeg is? Als ik de sleutel omdraai dan hoor je zelfs niet eens dat haperende geluid van de startmotor; hij doet echt helemaal niks meer. | |
2cv | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:51 |
Branden je controlelampjes ? Heb je een automaat (automaat = niet aan te duwen/slepen). | |
Kaboutertje_X | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:51 |
Zijn 2 penlites onder je stoel. Moet je ff je mat er uit halen en je stoel er uit dan zie je m wel! | |
ooops | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:52 |
gewoon sleutel 1 slag omdraaien. Niet zover dat de startmotor normaal aan slaat. Auto in 2de versnelling maar koppeling in. Even iemand anders ![]() Werkt gegarandeerd mits je geen automaat hebt | |
Gerako | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:52 |
Aanduwen moet wel lukken hoor, uit welk jaar komt de auto? | |
yup | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:53 |
Duw ja auto aan (portier open, en duw gewoon), zo hard mogelijk duwen he!, en stap in, schakel naar 2 (koppeling ingedrukt), en daarna gelijk je koppeling laten LOSLATEN, dus niet rustig aan doen, maar haal GELIJK je voet van de koppeling, zodra de auto gestart is, koppeling indrukken, en beetje gasgeven. Rij een beetje rond (laat hem niet afslaan, was een keer gebeurt bij ons, mochten we weer lekker opnieuw aanduwen ![]() Edit= tijdens dit alles sleutel in de on stand (dus gewoon de stand die je laat als je rijd met de auto). | |
Haanibal | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:53 |
aanduwen en proberen te starten, bij onze bak thuis (geen clio) moet dat in zijn 2 | |
SadKingBilly | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:53 |
Gewoon ff aanduwen! Motor in de TWEEDE versnelling ( !!!! ) want de eerste verbrandt bij het aanduwen; dus auto op het contact, koppeling in, aanduwen, versnelling in de twee en rustig koppeling op laten komen zonder gas geven. Dan start ie gewoon en moet je ff een stukkie rijden voor wat stroom. (liefst overdag, zonder licht aan, dan heeft de dynamo meer vermogen voor de accu. En voor aanduwen heeft je auto in theorie niet eens een accu nodig, je brengt namelijk de startmotor in beweging. -edit- eigenlijk bedoel ik natuurlijk de hele motor, maar die heeft de bewegingsenergie wel nodig voor een vonk en dus de ontsteking van de motor ![]() | |
no-name | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:53 |
quote:Je duwt je motor aan, niet je accu. quote:Gek he!!! je accu is leeg. | |
doedelzak13 | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:53 |
quote:Ik zal mijn vriendin informeren dat ze er rekening mee moet houden. ![]() quote:Clio RN 1.2, 1992, 89 duizend op de teller (!), voor 1200 euri. Heb ook een afbeelding: maakt kennis met de berrymobiel! quote:Ha, jij hebt gegoogled op 'accu'. Heb ik ook gedaan, maar ik wist niet of dit er ook zo eentje was die in auto's zit. Tnx. quote:communicatiewetenschap. quote:Goed he? En da's niet gecopypaste maar van verschillende sites bij elkaar gegoogled. | |
_GdR_ | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:54 |
![]() ![]() ![]() zet die roestbak in zn 2. ff aan duwen. zodra die rolt koppeling los. klaar is kees. ff rondjes scheuren. uitzetten. als die het nog niet doet moet je n nieuwe accu. | |
damster | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:54 |
quote:Ik weet niet wat voor motor er in de clio ligt van de topicstarter.. Maar een auto met katalysator moet je niet aanduwen... De manier om je katalysator te mollen. | |
Kaboutertje_X | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:55 |
quote:Werkt NIET gegarandeerd Probeer t maar eens als je accu 100% leeg is. Veel plezier er dan mee. | |
yup | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:55 |
quote:In de eerste gaat de auto gelijk stoppen slimpie. En je moet de koppeling GELIJK loslaten, niks rustig aan. Zo slaat ie het beste aan, heb het zelf meegemaakt in verschillende auto's. | |
JMrules | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:56 |
Boekje van de auto erbij gehad, daar staat dit namelijk altijd in uitgelegd. ![]() | |
hifonics | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:57 |
quote:dat soort zaken zijn mij toch duidelijk tijdens het lessen uitgelegd, zou het effe aan je instructeur vragen ![]() | |
doedelzak13 | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:57 |
quote: quote:Welk van de twee is het nu? | |
_GdR_ | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:58 |
quote:vertel! vertel! waarom werkt het niet als je accu 100% leeg is? | |
_GdR_ | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:58 |
quote:de 1ste | |
doedelzak13 | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:58 |
Goed, in 1 x loslaten dus. Is geen automaat. | |
yup | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:58 |
quote:Weet je dat zeker? Want bij de meeste staat er dat je de auto niet moet starten d.m.v. aanduwen omdat dit slecht voor de auto is. Of omdat het slecht is voor je kat. | |
Martinovibes | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:58 |
quote:Nope ,die klopt niet denk ik, je moet eerst de motor starten van de wagen met de volle accu . Als je eerst de lege accu aan de volle hang loopt er al een hele hoge stroom en als je dan ook nog eens de motor erop wil starten trekt ie het misschien wel niet die accu . | |
Coolgoza | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:59 |
quote:JUIST!!!! Een clio heeft een katalysator dus Een katalysator gaat ook niet direct kapot, maar doordat er niet verbrande stoffen in komen, wordt de levensduur enorm verkort NIET AANDUWEN, maar OPLADEN!!!!! p.s. nieuwe katalysator +/- 1000 euro excl. | |
hifonics | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:00 |
quote: ![]() mocht je hem toch slopen dan heb je meteen een goede reden om er een rechtepijp onder te gooien ![]() | |
Coolgoza | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:03 |
Enne laat er meteen een lichtverklikker in zetten! | |
doedelzak13 | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:04 |
quote:Goed idee. Maar ik denk dat ik de kat. maar even intact laat en bij andere buren ga vragen of ze startkabels hebben. zie mezelf nog niet een accu eruit schroeven. | |
Kaboutertje_X | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:05 |
quote:Werkt je bougie niet! , Duh! ( vrij logisch toch? ) | |
doedelzak13 | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:08 |
wat is een bou... Laat maar. ![]() | |
Sport_Life | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:09 |
omg.... TOch wel rete simpel hoor ![]() SChaam je ![]() | |
hifonics | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:09 |
quote: ![]() | |
BoJo | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:12 |
quote:Dat is meestal nog best simpel hoor, klemmen los en hij zit meestal vast met 1 bout in een bak. Als je geluk hebt dan zit er nog een handvat aan de accu waardoor je hem zo eruit kunt tillen. Dat ding waar VARTA opstaat is de accu (bij mijn auto) ![]() | |
Dementor | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:14 |
Lekker kansloos hoor. Als ik jou was zou ik de "handleiding" van je auto even opzoeken ![]() | |
yup | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:20 |
quote:Ja maar je dynamo draait dan toch? (omdat je aanduwt), dan werkt je bougie toch wel? Of zeg ik nu iets geks en heb ik slaag nodig? ![]() | |
Dementor | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:30 |
Bougie kan ook vuil zijn... | |
doedelzak13 | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:31 |
Ha, ik heb de accu inmiddels weten te lokaliseren. De fietsenwinkelman liep toevallig net langs en we zijn erachter gekomen dat na het losschroeven van die doppen je die bout los kan draaien, waarna de accu eruit kan worden gehaald. Moet ik nog wel even zien te bekijken waar die bout mee kan worden losgedraaid, maar dat gaat vast goedkomen. Bedankt! | |
_Arthur | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:36 |
quote:Met een boutenenmoerenlosdraaier natuurlijk. Vraag er je fietsenmaker-buurman even naar. | |
BoJo | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:37 |
quote:Zei ik net zoiets niet dan? ![]() | |
Ridocar | dinsdag 22 juni 2004 @ 19:31 |
quote:Nee hoor, geen slaag, wel een technisch verhaaltje: Een dynamo is een wisselstroomgenerator waarbij de magnetische velden door gelijkstroom wordt opgewekt.Is de accu 100% leeg, dan is er geen magnetisch veld en wordt ook geen spanning opgewekt, hoe hard je ook draait. Die gelijkstroom komt van je accu. Als die accu bijna leeg is krijgt 'ie de startmotor niet meer rond, maar heeft nog wel genoeg lading om die spoelen te bekrachtigen, zodat het beetje spanning dat hij opwekt genoeg is om je bobine laten werken. 1e of 2e versnelling maakt geen bal uit, als het in 1 niet wil lukken (teveel compressie) dan gewoon nog een keer proberen in 2. Wel even vol gas (niet pompen, want anders is 'ie verzopen) tot hij aanslaat. | |
yup | dinsdag 22 juni 2004 @ 19:34 |
quote:Weer wat geleerd, THX ![]() Maakt wel wat uit, in zijn 1 slipt de achterwielen van onze bestelbusje, dus je MOET gewoon in zijn 2 of hoger. | |
_Denker | dinsdag 22 juni 2004 @ 19:41 |
Moet je even nieuwe bougievonkjes halen, kun je overal krijgen. | |
Foo_niks | dinsdag 22 juni 2004 @ 19:48 |
Wil je nou controleren dat hij vol is dan moet je de plus en de min met twee grote schroevedraaiers met elkaar verbinden,je merkt dan zeker of er al genoeg prik inzit ![]() | |
Ridocar | dinsdag 22 juni 2004 @ 20:10 |
@TS: Zeker wat gemist toen je moest afrijden. Volgens mij moest je toen ook allemaal dingen aanwijzen onder de motorkap. Het is misschien verstandig om een boek over auto's te kopen. Met daarin de elementaire zaken als onderhoud en storingen verhelpen. Zeker als je vaker gaat rijden. Vraagbaken zijn niet aan te raden, aangezien dingen als kleppeling en distributieriem afstellen voor jou nog niet van toepassing zijn. Wel aan te raden zo'n boek, altijd in je handschoenenkastje bewaren, mocht je 'm ooit nodig hebben. En een gereedschapssetje.(schroevendraaier, waterpomptang, ducktape en een rolletje ijzerdraad) Bedenk wel, kwaliteit gaat voor kwantiteit, Het setje uit de 5eurobak is misschien goedkoper en er zit meer in, maar wat heb je aan bijvoorbeeld 10 schroevendraaiers als je er allemaal wokkels van draait met de eerste de beste schroef. Neem dan liever 2 goede. quote:Zeker een diesel (compressie wat hoger), ja dan gewoon in z'n 2. Maar de eerste versnelling is bij mij altijd 1e keus. [ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 22-06-2004 20:18:56 ] | |
FlowDesign | dinsdag 22 juni 2004 @ 20:37 |
quote:Ga jij mijn Clio met die compressie maar even aanduwen jongen, succes ![]() Je mag een auto helemaal niet aanduwen ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door FlowDesign op 22-06-2004 20:43:57 ] | |
yup | dinsdag 22 juni 2004 @ 20:40 |
quote:Ja diesel, en zelfs tijdens het normaal rijden slipt de achterwiel soms als je terug schakelt. Komt gewoon omdat de achterkant leeg is en dus er staat relatief weinig druk op de wielen. Wel leuk op natte rotondes enzo ![]() Maar zelfs bij benzine word gezegd dat je beter kan aanduwen in zijn 2? Waarom zeggen ze dat dan? | |
FlowDesign | dinsdag 22 juni 2004 @ 20:45 |
Toen ik nog een scooter had was de accu ook zo dood als een pier en dan kreeg ik 'm met de kickstart ook niet aan hoor ![]() Toen maar ff met de startkabels de accu van de scooter aan die van een auto gehangen... zow, dan wil die wel starten ja, halleluja! ![]() | |
yup | dinsdag 22 juni 2004 @ 20:48 |
quote:Mijn ex-Foxje startte zelfs zonder accu ![]() | |
Ridocar | dinsdag 22 juni 2004 @ 21:01 |
quote:voor het gemak. De auto is dan nog verder te duwen bij koppeling los, en je bak krijgt niet zo'n douw (vanwege de voet die je van de koppeling laten glijden, zoals je eerder hebt uitgelegd) | |
FlowDesign | dinsdag 22 juni 2004 @ 21:04 |
quote:Ja, ik vond het ook raar dat ie het niet deed, maar het is dus wel zo. Zal toch net iets anders zijn bij een Runner dan bij zo'n Fox vermoed ik. | |
CreativeMind | dinsdag 22 juni 2004 @ 21:21 |
Als je accu echt leeg is, dan doet je brandstofpomp het ook niet. Gaat dat werken met aanduwen? I think not. | |
yup | dinsdag 22 juni 2004 @ 21:33 |
quote:Fox heeft dezelfde techniek als een scooter. Scooter's zijn qua motorisch opzicht allemaal vrijwel hetzelfde. Je hebt ook Fox met electrische starter (dat is het enige verschil, ik kan op een Fox zonder elec. starter gewoon een startmotor + knop + accu zetten, heb ik ook electrische starter). Fox heeft vario, dus geen tandwieloverbrenging. Runner werkt zeker wel zonder accu, haal de accu eraf en kick maar. Zal zeer zeker starten. Weet ik zeker. Want de kickstarter is ervoor dat als je accu d00d is, je nog kan kicken om te starten. Een Ditech (injectiescoot) zal nooit starten zonder accu kracht, en heeft dus geen kickstarter. Jou Runner wou gewoon om een andere reden niet starten. | |
FlowDesign | dinsdag 22 juni 2004 @ 21:36 |
De bougie was wel gaar volgens mij, maar dan zou die ook op de electrische starter het niet (goed) moeten doen zou je denken | |
yup | dinsdag 22 juni 2004 @ 21:39 |
quote:Weet je wat? Ik vraag het wel aan de echte scooter-experts. Ik ben dus jou nog een antwoord schuldig. | |
CreativeMind | dinsdag 22 juni 2004 @ 21:59 |
Een scooter (met carburateur) start gewoon met de kickstart als de accu dood of niet eens aanwezig is. Einde discussie ![]() | |
yup | dinsdag 22 juni 2004 @ 23:08 |
Elke scooter start als ie een carb heeft, zelfs zonder accu (niet aan te raden). Heb het gevraagd. | |
FlowDesign | dinsdag 22 juni 2004 @ 23:19 |
quote:Ik weet denk ik al wat het was: Omdat de accu zó leeg was reageerde m'n alarm ook nergens meer op en dus was de startonderbreker het zaakje aan het blokkeren. Dus toen ik de accu doorverbond met die van de auto heb ik gewoon op de normale manier de startonderbreker uitgeschakeld en startte die wel. | |
pleymo | woensdag 23 juni 2004 @ 00:10 |
quote:Tuurlijk wel, je brandstofpomp wordt aangedreven door de distributie! ![]() | |
menmul | woensdag 23 juni 2004 @ 09:40 |
uhh mijn brandstofpomp word toch echt gewoon met elektriciteit aangedreven, ik heb nog nooit een as helemaal naar mijn benzine tank zien lopen en daar zit toch echt mijn brandstofpomp in ![]() | |
CreativeMind | woensdag 23 juni 2004 @ 11:31 |
Wat menmul zegt. Er zit een electrische brandstofpomp bij de tank die druk opbouwt richting injectiesysteem. | |
#ANONIEM | woensdag 23 juni 2004 @ 12:19 |
quote:Als je je accu eruit gaat sleutelen; eerst de min-pool losdraaien, dan pas de plus-pool !!! Je zou de eerste niet zijn die de brandblaren op z'n klauwen heeft omdat-ie met z'n steeksleutel de carrosserie raakt. Nou is het in jouw geval nog niet zo'n ramp omdat je accu toch katsleeg is, maar hou er iig rekening mee met het terug erin zetten: eerst de plus-pool vastzetten en dan pas de min... | |
Metro2005 | woensdag 23 juni 2004 @ 19:09 |
aanduwen gaat alleen bij wat oudere auto's zonder inspuiting en zonder electrische pomp heel makkelijk. onmogelijk is het niet bij een nieuwere auto maar er moet nog wel IETS in de accu zitten (voor je ecu en je brandstofpomp bv) | |
doedelzak13 | donderdag 24 juni 2004 @ 00:18 |
quote:Thanks! Ridocar ook bedankt. Morgenochtend gaat ie nog even laden in de acculader bij de fietsenbuurman, en dan wordt het weer lekker toeren. | |
Hugster | donderdag 24 juni 2004 @ 00:29 |
Daar zit ie ![]() *stond eerst een plaatje* Edit: Sorry dit was het nieuwere model, ik zie net dat die van jou uit 1992 komt ![]() | |
Inflammable_Solid | donderdag 24 juni 2004 @ 01:45 |
met de elektronica van nu in de auto's is het niet verstandig je accu eruit te halen. bijvoorbeeld je hebt kans dat je radio niet meer speelt want als je de accu eraf haalt haal je aale spanning uit de hele auto en sommige radio's denken dan dat ze gestolen worden en dan gaat er een beveiliging in werking en moet de renault garage de radio weer programmeren dat is duur ik raad aan start kbels te gebruiken![]() | |
Inflammable_Solid | donderdag 24 juni 2004 @ 01:47 |
quote:en wat dacht je van de electro magneten in de dynamo | |
Inflammable_Solid | donderdag 24 juni 2004 @ 01:52 |
quote:prutser een scooter of brommer heeft een dynamo met permanente magneten een auto heeft een dynamo met electro magneten die electro magneten moeten gevoed worden anders zijn het geen magneten...................... ![]() ![]() | |
Inflammable_Solid | donderdag 24 juni 2004 @ 01:54 |
quote:scooter's kicken gewoon klote neem liever een echte brommer ( honda mb ) | |
Inflammable_Solid | donderdag 24 juni 2004 @ 01:57 |
quote:alleen als ie een katalysator of een automatische versnellingsbak heeft mag je hem niet aanduwen | |
CreativeMind | donderdag 24 juni 2004 @ 08:38 |
quote:Dus je punt is....? | |
Ridocar | donderdag 24 juni 2004 @ 18:17 |
quote:Correctie: Een automaat kun je niet eens aanduwen. (inkopper, ik weet het) Aanslepen kan alleen bij een koude diesel een beetje vervelend zijn voor je kat maar alleen als er geen ontbranding plaatsvindt, en de onverbrande brandstof in de uitlaat terecht komt. Heeft een benzine minder last van. als de injector(s) het doet / doen (dus er is spanning) dan zal de bobine ook wel werken... [ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 24-06-2004 18:18:33 (grammatica) ] | |
Ridocar | donderdag 24 juni 2004 @ 18:22 |
quote:Wil je je onverantwoorde adviezen voor je houden? Je accu werkt ook als spanningsbegrenzer | |
yup | donderdag 24 juni 2004 @ 18:45 |
quote:DUHHH, je onsteking kan overbelast worden, had ik gevraagd aan een scooter-freak. | |
tharkun | donderdag 24 juni 2004 @ 22:14 |
Om het verhaal van Ridocar even af te maken: de versnelling bepaalt niet de compressie. De compressie is hoe sterk het gas in de cilinder wordt samengeperst. Dit wordt dus niet door de versnelling bepaalt. De versnelling bepaalt in dit geval wel hoe snel de krukas (en dus de cilinders) bewegen. In de 1e versnelling bewegen ze sneller waardoor er dus meer gas wordt samengeperst en je dus harder moet duwen | |
Ridocar | donderdag 24 juni 2004 @ 22:40 |
quote:Ik bedoelde dus dat dieselmotoren een hogere compressie hebben tov de benzineversies. Misschien heb ik het wat ongelukkig beschreven, maar bedankt voor de aanvulling. | |
jeroen2497 | donderdag 24 juni 2004 @ 22:50 |
quote:bougie vonkjes? kan je die halen dan? ![]() ![]() | |
Inflammable_Solid | donderdag 24 juni 2004 @ 23:53 |
quote:een auto heeft spannnig nodig om te starten een brommer/scooter niet ![]() | |
FlowDesign | vrijdag 25 juni 2004 @ 18:20 |
quote:Ja tuurlijk, nog nooit van gehoord? ![]() Ohnee wacht. Ironie, daar heb jij nog nooit van gehoord. ![]() |