Dick?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 16:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
bel je advokaat zou ik zeggen ?
Ik zou een gruwelijke fotoesoep van ruud maken als vergelding. Vraag hulp bij de mensen van retecool.com; geef een suggestie voor de volgende fotofuck vrijdag.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:47 schreef kastanova het volgende:
Direct na de wedstrijd Tjechië - Nederland heb ik het volgende plaatje gephotoshopt:
[afbeelding]
Nu kreeg ik echter van mensen te horen dat www.ruuddewild.nl hem aangepast had:
[afbeelding]
Hij heeft mijn link weggeëdit en zijn eigen er voor in de plaats gezet.
Nu is mijn vraag; Hoeveel geld kan ik hier uitslepen?.
Of als dat niet kan, wat zijn mijn rechten?
Ze zijn bang Gelly! Bang zeg ik je!quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:39 schreef gelly het volgende:
Ja, ze gooien de site plat om dat plaatje van jou Kasta
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:11 schreef Xcalibur het volgende:
hee Kasta, ik zag je plaatje wel op de cover van het AD staan, met jouw naam d'r op
als het AD die foto nu overneemt, zitten die dan niet ook ongelooflijk fout met portretrechten etc etc ?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:51 schreef RM-rf het volgende:
je maakt zelf inbreuk op afbeeldingen van die televisieshow, alswel mogelijk op het portretrecht van Advocaat, en het auteursrecht van diegene die de foto genomen heeft...
moreel heb je misschien wel gelijk, wat betreft het wegeditten van jouw URL, en het plaatsen van de URL van die andere site.
maar je kunt er weinig aan doen, omdat ze zelf wat dat betreft even makkelijk met de auteursrechten van anderen omgaat... (ik neem aan dat je rechtenafdracht over de beelden die je gebruikt hebt, niet vooraf geregeld hebt?)
het AD zal beweren dat dit een beeld is dat vrijelijk via het internet verspreid is en uit oogpunt van aktualiteit geplaatst, dat zij gezocht hebben naar een mogelijke maker, echter dat deze verder onbekend is (natuurlijk staat er wel een URL op, maar dat kan er ook tussentijds opgezet zijn en er staat geen ©-teken bij)..quote:Op dinsdag 22 juni 2004 20:03 schreef miereneuker het volgende:
[..]
als het AD die foto nu overneemt, zitten die dan niet ook ongelooflijk fout met portretrechten etc etc ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |