Dat had ik wel begrepen. Daarom zei ik ook : volhouden die maand! Dus ..... de eerste keer dat je de ring 4 weken in houdt i.p.v. 3 weken moet je niet meteen opgeven als je een lichte doorbraakbloeding hebt.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Pearly dat was niet de allereerste keer dat ik de ring gebruikte, maar de eerste keer na een maandje overslaan.
Het spotting is nu al wel een paar keer voorgekomen. (In 1 en dezelfde maand dus)
Nou, hier dus welquote:Op vrijdag 25 februari 2005 10:48 schreef Rewimo het volgende:
Edit: en je hebt er geen recept meer voor nodig, alleen bij de eerste keer moest ik er eentje overleggen.
Hoofdpijn was nu net de reden dat ik geen pil meer wilde gebruikenquote:Op zondag 27 februari 2005 17:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben nu anderhalve maand bezig met de ring na bijna anderhalf jaar niets te gebruiken.
Ik bemerkte idd wat meer hoofdpijn de eerste paar weken, maar dat lijkt nu minder te zijn.
Libidoverlies heb ik volgens mij geen last van, maar daar vind ik het eigenlijk ook iets te kort dag voor. plus dat ik net een kersvers nieuw vriendje heb, dus we zitten sowieso nog wel iets boven het landelijk gemiddelde
Het was ook niet heel heftig hoor. Ik ben iemand die in principe nooit hoofdpijn heeft, behalve sinds een jaar (dus zonder pil of wat ook) de avond voor ik ongesteld moest worden.quote:Op zondag 27 februari 2005 17:26 schreef marsterretje het volgende:
[...] hopelijk vallen de hoofdpijnen steeds meer mee. [...]
Beste Pearly, nu begrijp ik het niet meer goed. Cruise eens door de vorige reacties: ik had een tijd geleden een reactie gepost over mijn vriendin die bang is dat ze tijdens de vierde week (wanneer ze de ring uitdoet) minder beschermd zou zijn en dus evt. zwanger zou kunnen raken. Terwijl dat eigenlijk toch niet het geval zou mogen zijn, begrijp ik, ook niet wanneer je de vierde week je ring uitdoet.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 16:38 schreef Pearly het volgende:
hee leuk!! .
Nog iemand die de ring 4 weken in houdt! Dat zijn er nog niet veel hoor lack-of-interest....
Er zijn nog veel dames die bang zijn dat de werking van de nuvaring in de laatste week niet voldoende zou zijn!
Maar echt ..... je kan de ring 4 weken inhouden. Ik doe dit nu al 7 maanden! ofzo!
Hallo,quote:Op woensdag 2 maart 2005 03:01 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Beste Pearly, nu begrijp ik het niet meer goed. Of begrijp ik het nu toch weer helemaal verkeerd. In dat geval excuseer, het is gewoon dat ik nu ook weer geen onwaarheden wil gaan verkondigen aan mijn lieve vriendinnetje.![]()
Enfin: de vraag is dus eigenlijk ook: waarom houden sommigen de ring 4 weken in? Is dat vanuit schrik dat er geen afdoende bescherming is (volgens mij ongegrond??), of is het om de ongemakken van de menstruatie tegen te gaan?
Hoi, dank je voor de reactie, en ook voor die van Pearly, want "gewoonte" kan er wel veel mee te maken hebben inderdaad. In ieder geval, wat jij zegt is in ieder geval wel vrij concreet qua timing, dus dat zal ik mijn liefste schattebout zeker eens vertellen (als ze het zelf al niet wist, maar ik vermoed van niet, want ze is zo van het type dat de handleiding na de eerste drie pagina's weggooitquote:Op woensdag 2 maart 2005 22:35 schreef lack-of-interest het volgende:
Nu heeft Klemvast toch niet helemaal het antwoord op zijn vraag, volgens mij. De oorspronkelijke vraag was of zijn 'dinnetje ook tijdens de ringvrije week beschermd is. Klemvast, zeg maar tegen je 'dinnetje dat ze beschermd is tijdens de ringvrije week, mits de ring niet kort dan 3 weken en niet langer dan 4 weken is gedragen en de ringvrije week niet langer duurt dan 7 dagen.
Groet.
Ja, dit had ik dus ook. Gewoon een vaag hangerig gevoel, terwijl ik van de pil nooit bijwerkingen heb gehad. Behalve dan een libido verlies, maar dat bleek eigenlijk pas toen ik ermee stopte.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:57 schreef Jane het volgende:
Mijn ervaring was dat ik het gevoel had dat, hoewel je minder hormonen schijnt binnen te krijgen dan bij de pil, ik er toch meer vervelende bijwerkingen van leek te hebben, met name een onbestemd landerig gevoel en libidoverlies.
Idd maar even melden. Je weet maar nooit. Het zijn volgens mij wel andere hormonen, maar toch.quote:Op maandag 11 april 2005 23:06 schreef Pearly het volgende:
Halleej ..
Ik heb weer wat!
vrijdag kreeg ik de uitslag van een bloedonderzoekje en blijk ik dus een te snel werkende schildklier te hebben. Omdat de schildklier met hormonen te maken heeft, zal ik dit donderdag toch maar even melden aan de internist dat ik de nuvaring gebruik. Het schijnt dat de schildklier toch ook met de hypofyse te maken heeft. Woensdag weer 1 erin .... hopelijk heb ik er niet al te veel last van ..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |