abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22280452
Plaatje is nu ook te zien.

Maar goed, ik denk dat je dan niet over 'n d15 praat, 'n d15 is geen VTEC en dus geen powermotor.

Verwacht dan ook niet dat je daar zo'n 200+ pk uit gaat laten vliegen.

Als je 200+ pk wilt, kan je beter aan een b16a2 swap gaan denken, met geblueprinte onderdelen, uitgebalanceerd, gesleeved en custom build. Maar dan ga je wel richting de 6000euro.

Ik ga idd wel leuke dingen met dit blok doen, met name omdat er zo weinig km's mee gereden zijn, kan ik er nog veel van verwachten.
pi_22281014
Ik vond het pk-aantal ook wat onwaarschijnlijk, als je kijkt naar de standaard pk's ervan.. maar wat ik wel overal lees is dat de cylinderwanden van de d15 dikker zijn dan van de b16, dus hij zou wel het een en ander aan moeten kunnen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er veel moet worden verstevigd als je zoveel pk hebt. Maar ja volgend voorjaar kom ik er vanzelf achter, dat is mn deadline zo'n beetje.

Heb jij trouwens enig idee hoeveel turbo-civics er rond rijden in Nederland, of is daar geen pijl op te trekken?

En wat voor leuke dingen heb je in gedachten? of wil je daar nog niks over kwijt?
pi_22283020
Ik ga hoogstwaarschijnlijk ook turbo rijden.

Maar de turbo rijders die ik 'ken'..

GreenMile, HardcoreHonda, Coupeter, Spinal (geloof ik), Sandman, goose... er zullen er vast nog wel meer zijn...
pi_22283281
Kost zo'n turbo kitje ongeveer ?? En is het makkelijk in te bouwen ?? Of moet het hele blok eruit
pi_22283307
hoe gek je het zelf wilt maken, maar je blok hoeft er niet uit, je moet wel ff je auto op de brug gooien...
pi_22283942
Ook turbo? tof tof, heb je al een idee waar je dat gaat laten doen, of doe je het zelf, en wat voor turbo dan? (sorry voor de stortvloed aan vragen)

Firecow, turbokit bestaande uit de turbo zelf, intercooler en blowoffvalve + installatie van het geheel was bij het bedrijf wat ik heb gebeld ongeveer 4000 euro.
pi_22284338
Voor dat geld kan je een Nissan 300 ZX twin turbo kopen
pi_22284381
quote:
Op woensdag 29 september 2004 14:07 schreef CEx het volgende:
Voor dat geld kan je een Nissan 300 ZX twin turbo kopen
Ja hoor, daar kan je dan 10km mee rijden. Een goede 300zx kan je echt niet voor dat geld krijgen, misschien wel een 200sx.
En tis de bedoeling om een auto sneller te maken, das tunen.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_22285048
quote:
Op woensdag 29 september 2004 14:09 schreef noidea het volgende:

[..]

Ja hoor, daar kan je dan 10km mee rijden. Een goede 300zx kan je echt niet voor dat geld krijgen, misschien wel een 200sx.
En tis de bedoeling om een auto sneller te maken, das tunen.
Voor 3000 koop je zonder moeite een 200sx S13 met facelift.
Een 300zx voor de facelift (die was in 91 of 92?) is zeker te koop voor 5000 euro.
En anders ga je op zoek naar alleen het blok, van een engine swap wordt die civic ook sneller
Of 't past is een tweede, maar voor de hobbyist alleen een uitdaging.

En tunen is nie per definitie sneller maken door er kant en klaar betere onderdelen in te knallen, tunen betekent letterlijk trouwens (fijn)afstellen.
Je vering afstellen is ook al tunen daar wordt ie echt nie sneller van
pi_22285154
Ga ff lekker over 'n Nissan praten.

Het gaat hier om mijn Honda op te voeren, en die van av_82, meer niet.

CEx, je auto kan wel sneller worden van je veren afstellen, for the record.

Maarehm, ik ga voor 'n t3 ballbearing turbo, maar da's nog allemaal praat op dit moment, nog niets staat vast.
pi_22285560
Hmms 4000 ? Beetje duur
pi_22288374
quote:
Op woensdag 29 september 2004 14:42 schreef t0n het volgende:
ik ga voor 'n t3 ballbearing turbo, maar da's nog allemaal praat op dit moment, nog niets staat vast.
Mijn hele project is praat, jij hebt je auto tenminste al haha. Ik doe het lekker rustig aan, ik wil geen overhaaste beslissingen nemen omdat het geheel daar alleen maar duurder van wordt. En het financiële aspect is ook nog belangrijk natuurlijk. De auto kan ik wel kopen, maar voor de turbo kom ik dan nog een stukkie te kort. En laat ik nou net vandaag mn bijbaantje zijn kwijt geraakt

@firecow:

4000 euro lijkt inderdaad heel duur, maar als je kijkt naar wat je ervoor krijgt is het best te accepteren. Als je een vergelijkbare vermogen toename met andere modificaties wil realiseren, ben je uiteindelijk veel meer geld kwijt. Maar om eerlijk te zijn kostte het me ook een paar dagen voordat ik de schrik van de prijs te boven was en nu moet en zal ik het hebben.

@Cex:

Je hebt gelijk wat betreft de betaalbaarheid van de Nissans die je opnoemt, maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen smaak en zijn eigen mening. Voor 3700 dollar heb je een chevrolet 5.7 liter ZZ4 V8 motor met 360 pk, die als basis dient voor de Corvette. Als je die dan in je golf 1 gooit ben je bijzonder snel weg bij het stoplicht.

Wat ik bedoel te zeggen is dat je altijd keuzes moet maken, en die zullen voor andere mensen soms niet logisch zijn. Ikzelf ben van mening dat de 200sx een beetje een jaren 80 uitstraling heeft, en de 300zx vertoont voor mij dezelfde verschijnselen. De lijnen van de civic coupe spreken me meer aan.

(Dit was mijn poging om genuanceerd en rustig te reageren)
pi_22288510
ziet er mooi uit, maaruh, waarom haal je bij elk plaatje je nr. van het nummerbord weg, maar in de startpost niet
pi_22289092
Oh, niet echt 'n reden... staat mooier, vind ik...
pi_22290279
quote:
Op woensdag 29 september 2004 14:42 schreef t0n het volgende:
Ga ff lekker over 'n Nissan praten.

Het gaat hier om mijn Honda op te voeren, en die van av_82, meer niet.

CEx, je auto kan wel sneller worden van je veren afstellen, for the record.

Maarehm, ik ga voor 'n t3 ballbearing turbo, maar da's nog allemaal praat op dit moment, nog niets staat vast.
`

De 1e keer dat ik nissan noemde was als reactie op die prijs van 4000 euro.
Maar iemand hapte er nogal op en ik weer terug.
Mijn excuses daarvoor

En een auto wordt in een rechte lijn echt nie sneller van het fijnstellen van je vering, of je moet zo'n snelheden willen gaan behalen dat je de hoeveelheid downforce van je voorspoiler wil afstellen
pi_22297351
who's talking about straight lines?
pi_22301847
CEx, vering tuning maakt wel degelijk uit. De vering is mede bepalend voor de tractie die een auto heeft.
pi_22312561
quote:
Op donderdag 30 september 2004 08:58 schreef TazDevl het volgende:
CEx, vering tuning maakt wel degelijk uit. De vering is mede bepalend voor de tractie die een auto heeft.
Op een rechte lijn (sorry Ton anders moet ik ook factoren als wegdek en weer erbij halen ) is de winst die te behalen valt met het afstellen van de vering waarschijnlijk net zo groot als in je benzinetank 10 liter gooien ipv 60... of misschien wel minder.
pi_22405487
De auto loopt weer!
D-riem niet vervangen, was kut werk, klote poulie wilde niet los, dus mag 'n monteur bij de beurt doen... Blokje heeft immers maar 42500 km gelopen Voor de rest, alles goed...

Weer 'n geil hels kabaal door de straten van groesbeek

Ik ben HELEMAAL HAPPPYYYY!!
  maandag 4 oktober 2004 @ 21:36:09 #200
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_22406013
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 21:18 schreef t0n het volgende:
De auto loopt weer!
D-riem niet vervangen, was kut werk, klote poulie wilde niet los, dus mag 'n monteur bij de beurt doen... Blokje heeft immers maar 42500 km gelopen Voor de rest, alles goed...

Weer 'n geil hels kabaal door de straten van groesbeek

Ik ben HELEMAAL HAPPPYYYY!!


meeer fotossssssss
pi_22406315
Hier zit het oude blok er nog in, auto opgekrikt, wielen er af, slangen er af:


Marco bezig met het los halen van de fuseekogels:


Blokkie er uit:


Blokkie aan de takel:


Oud (takel) vs Nieuw (aanhanger):


Oud blok, met gaatje aan de achter kant:


Oud blok, met gaatje aan de voorkant, en tevens stukkie drijfstang:


de swapkoning!


Oud blok:


Nieuw blokkie er in!


En foto's van de swapkonings auto!


pi_22406970
Woei ! Hoelang bezig geweest ?? Lijkt me echt een klote klus zeg....
pi_22408241
Zit het nieuwe blok er nu helemaal in, dus helemaal aangesloten of ga je morgen weer verder?

En wat een schadebak van die swap-koning: verschillende kleuren onderdelen, verschillende velgen
pi_22408471
Hij was nog lelijker geloof ik... Met alleemaal crashtest stikkers rond om etc :/
pi_22409753
idd goed gezien firecow, hij was erger, zijn auto is in progress, alleen als je kap open doet, kom je klaar.

Helemaal gecleande en gespoten geile b16a2.

Maar Bazz, ik ben klaar, heb al weer gereden enzo.

Is gewoon dus allemaal in één dag gelukt

We zijn zo'n uur of 7 bezig geweest, waarvan één uur verspild aan het hermonteren van die kut fuseekogels, daarnaast gewoon goed pauze gehouden, lekker gegeten ondertussen.

Dus hou je denk zo'n 5/5.5 uur over, best redelijk, zonder powertools.

Ik ben er iig erg blij mee.

[ Bericht 30% gewijzigd door t0n op 04-10-2004 23:42:24 (aanvullende informatie) ]
  maandag 4 oktober 2004 @ 23:45:09 #206
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_22409894
hij heeft achter superturismo's + goede banden en voor lekkere cheap-ass banden voor burnouts natuurlijk
pi_22413330
wanneer komt de turbo?
pi_22419969
Cool!
Erg fout lsi achter op maar onder tussen een b16a2
Maar hoe staat het er voor kan je al rijden?
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
pi_22423530
Gaaf man, wat een werk .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_22426385
Ik rij idd al weer helemaal rond, gister avond al hoor, er lekt niets, ding is helemaal super, ben dolgelukkig met het blok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')