Klopt inderdaad. Broek wordt weer fris en redelijk schoon (mits niet te smerig zoals bij de pijpen). Daarna ophangen en goed laten luchten.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:47 schreef miki het volgende:
Hoe bedoel je "stomen boven een hete douche"?
Zet je dan de douche heet aan, hang je je broek op de badkamer, en wordt ie dan weer fris van de stoom?
Of bedoel je een andere manier?
Nee, valt mee hoor ! Komt omdat m'n broeken niet zo vaal zijnquote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:01 schreef PoisonouS het volgende:
gewoon wassen joh, anders krijg je nooit een vriendin, die zegt je broek stinkt zo:P
Gatverredamme! Zal wel lekker meuren dan.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:26 schreef sten het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Broek wordt weer fris en redelijk schoon (mits niet te smerig zoals bij de pijpen). Daarna ophangen en goed laten luchten.
kun je je nog wel bewegen in die broek, die na anderhalf jaar niet gewassen is??quote:Op zondag 27 juni 2004 14:21 schreef brampie het volgende:
Als ik ga stappen, sla ik de pijpen van mijn ongewassen jeans (Levi's 501 shrink-to-fit) om, zodat ze niet over de grond slepen. Worden ze niet vies van. Na he stappen de broek meteen buiten in de frisse lucht aan de waslijn en de volgende dag kun je hem weer aan. De pijpen blijven schoon en je broek blijft mooi.
En je hebt gelijk door (wat Lee, Nudie maar ook Levi's en Evisu zeggen) je broek nooit te wassen, doe ik ook niet en mijn Levi's 501 van anderhalf jaar oud ziet er nu prachtige doorleefd uit, maar niet vaal.
Binnenstebuiten in de wasmachine groene zeep en beetje waspoeier erbij en aanzetten dat apparaat (lage temperatuur). Mijn oudste spijkerbroeken (een jaar of twee oud) die ik veel heb gedragen zijn nu een beetje valer dan nieuwe, maar verschil is minimaal.quote:Op zondag 27 juni 2004 20:11 schreef AltamirA het volgende:
Ik weet niet hoe jouw spijkerbroek ruikt na een avondje stappen maa rdie is dan echt neit meer fris te krijgen hoor...
Flikker ze toch gewoon in de wasmachine.. kleren zijn om te dragen
Ik denk dat je onderkant van de pijpen dan lichter van kleur worden dan de rest van de broek!!quote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:25 schreef sten het volgende:
Punt is dat je spijkerbroeken niet te vaak in de wasmachine moet doen omdat de wassing zo erg snel bleekt. Nudie Jeans en Lee predikeren bijvoorbeeld je jeans nooit te wassen.
Voor de frisheid kun je een broek stomen boven een hete douche, maar vuile pijpen wordt al een andere zaak. Ik zal de ossengalzeep eens proberen anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |