abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20086802
De onderkant van de pijpen van m'n spijkerbroek zijn na een paar keer stappen inmiddels al weer zwart (en hard) geworden. Wat zijn nu de beste tricks deze te reinigen zonder de wasmachine?

Stomen boven hete douche helpt niet echt, nachtje weken in een lauw zoutbadje moet ik nog proberen (maar heb daar zo m'n twijvels over).
pi_20086891
is je broek bang voor water?! waarom gooi je em niet in de wasmachine met een bak shout erover??
  dinsdag 22 juni 2004 @ 10:50:59 #3
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_20086901
Een dag in een emmer warm water met wasmiddel of biotex ofzo laten staan, daarna gewoon in de wasmasjien
yankee charlie dinges
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 11:03:52 #4
7074 moussy
kuttekop
pi_20087222
ossengal, ff boenen en je kan hem zo in de wasmachine mieteren.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_20087235
Denk dat de wasmachine toch het beste helpt! Maar hoezo "na een paar keer stappen"? Als ik 's nachts thuiskom gaat alles gelijk in de wasmand!
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
pi_20087667
Gewoon met de handwas en laten drogen.
pi_20087879
Woont vast in een dorp waar de wasmachine nog niet is uitgevonden
pi_20089342
Punt is dat je spijkerbroeken niet te vaak in de wasmachine moet doen omdat de wassing zo erg snel bleekt. Nudie Jeans en Lee predikeren bijvoorbeeld je jeans nooit te wassen.

Voor de frisheid kun je een broek stomen boven een hete douche, maar vuile pijpen wordt al een andere zaak. Ik zal de ossengalzeep eens proberen anders.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 12:47:37 #9
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_20089958
Hoe bedoel je "stomen boven een hete douche"?
Zet je dan de douche heet aan, hang je je broek op de badkamer, en wordt ie dan weer fris van de stoom?
Of bedoel je een andere manier?
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_20091998
gewoon wassen joh, anders krijg je nooit een vriendin, die zegt je broek stinkt zo:P
pi_20092749
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:47 schreef miki het volgende:
Hoe bedoel je "stomen boven een hete douche"?
Zet je dan de douche heet aan, hang je je broek op de badkamer, en wordt ie dan weer fris van de stoom?
Of bedoel je een andere manier?
Klopt inderdaad. Broek wordt weer fris en redelijk schoon (mits niet te smerig zoals bij de pijpen). Daarna ophangen en goed laten luchten.
pi_20092794
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 14:01 schreef PoisonouS het volgende:
gewoon wassen joh, anders krijg je nooit een vriendin, die zegt je broek stinkt zo:P
Nee, valt mee hoor ! Komt omdat m'n broeken niet zo vaal zijn
pi_20225746
Als ik ga stappen, sla ik de pijpen van mijn ongewassen jeans (Levi's 501 shrink-to-fit) om, zodat ze niet over de grond slepen. Worden ze niet vies van. Na he stappen de broek meteen buiten in de frisse lucht aan de waslijn en de volgende dag kun je hem weer aan. De pijpen blijven schoon en je broek blijft mooi.
En je hebt gelijk door (wat Lee, Nudie maar ook Levi's en Evisu zeggen) je broek nooit te wassen, doe ik ook niet en mijn Levi's 501 van anderhalf jaar oud ziet er nu prachtige doorleefd uit, maar niet vaal.
pi_20225854
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 14:26 schreef sten het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Broek wordt weer fris en redelijk schoon (mits niet te smerig zoals bij de pijpen). Daarna ophangen en goed laten luchten.
Gatverredamme! Zal wel lekker meuren dan.

ontopic:
Ik draag Levi's 501 en die worden met de regelmaat van de klok gewassen in de machine.
Vaal worden ze niet. Da's bullshit. Als je ze maar goed behandeld. Tegenwoordig zijn er heel veel wasmiddelen die mild voor je kleding zijn. En op je wasmchine zit ook vast wel een knop voor delicate stoffen.
pi_20233883
Ik weet niet hoe jouw spijkerbroek ruikt na een avondje stappen maa rdie is dan echt neit meer fris te krijgen hoor...
Flikker ze toch gewoon in de wasmachine.. kleren zijn om te dragen
  zondag 27 juni 2004 @ 21:05:07 #16
70004 niksan
net een beetje meer
pi_20235095
quote:
Op zondag 27 juni 2004 14:21 schreef brampie het volgende:
Als ik ga stappen, sla ik de pijpen van mijn ongewassen jeans (Levi's 501 shrink-to-fit) om, zodat ze niet over de grond slepen. Worden ze niet vies van. Na he stappen de broek meteen buiten in de frisse lucht aan de waslijn en de volgende dag kun je hem weer aan. De pijpen blijven schoon en je broek blijft mooi.
En je hebt gelijk door (wat Lee, Nudie maar ook Levi's en Evisu zeggen) je broek nooit te wassen, doe ik ook niet en mijn Levi's 501 van anderhalf jaar oud ziet er nu prachtige doorleefd uit, maar niet vaal.
kun je je nog wel bewegen in die broek, die na anderhalf jaar niet gewassen is??
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_20263137
Ik kan me nog prima bewegen in die spijkerbroek hoor. Veel luchten, af en toe een stoombad en zo nu en dan een zoutbad geven de broek een mooi ingedragen look. Ik hou niet van die standaardwassingen en doe het liever op mijn eigen (zij het zeer klassieke) manier. Er zijn meer jeansdragers (in de USA) die hun jeans ook zo behandelen, dus zo bijzonder is het niet en je ruikt me echt niet van een afstand hoor.
pi_20288814
quote:
Op zondag 27 juni 2004 20:11 schreef AltamirA het volgende:
Ik weet niet hoe jouw spijkerbroek ruikt na een avondje stappen maa rdie is dan echt neit meer fris te krijgen hoor...
Flikker ze toch gewoon in de wasmachine.. kleren zijn om te dragen
Binnenstebuiten in de wasmachine groene zeep en beetje waspoeier erbij en aanzetten dat apparaat (lage temperatuur). Mijn oudste spijkerbroeken (een jaar of twee oud) die ik veel heb gedragen zijn nu een beetje valer dan nieuwe, maar verschil is minimaal.

Maar ja dat zijn broeken van Cars, ik heb van de levi's al vaker gehoord dat ze na een paar keer wassen lijken op te lossen, compleet te verbleken, uit elkaar te vallen. Waarom geeft met zo hoog op van kleding niet kan tegen het geen waar het (oorspronkelijk) voor bedoeld is: Enorm smerig worden + kookwas + schoonmaakspul = weer schoon
pi_20292480
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:25 schreef sten het volgende:
Punt is dat je spijkerbroeken niet te vaak in de wasmachine moet doen omdat de wassing zo erg snel bleekt. Nudie Jeans en Lee predikeren bijvoorbeeld je jeans nooit te wassen.

Voor de frisheid kun je een broek stomen boven een hete douche, maar vuile pijpen wordt al een andere zaak. Ik zal de ossengalzeep eens proberen anders.
Ik denk dat je onderkant van de pijpen dan lichter van kleur worden dan de rest van de broek!!
Ik heb de Nudie Loose Frank dry en had er eens een klein vlekje op.
Dus ik met een vochtig doekje eroverheen wrijven.
Vlekje is wel weg, maar je ziet ook dat de verf daar een beetje lichter van kleur is!!

Ik heb het dan over die ongewassen Loose Frank he!
pi_20292692
Spijkerbroeken zijn om te dragen en om te wassen. Mijn Edwin's verbleken, met wasmiddel voor zwarte was, maar dat hoort erbij. Ik was ze niet elke dag, maar verblerken gebeurt. Koop dan minder broeken maar vaker, als het zo belangrijk is welke kleur ze hebben.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')