MutZ | maandag 21 juni 2004 @ 19:08 |
quote:Dan ben je pas echt blond... ![]() | |
Gappie | maandag 21 juni 2004 @ 19:36 |
haha maar wel leuk!!! ![]() | |
cptmarco | maandag 21 juni 2004 @ 19:38 |
![]() Piloot had de landkaart op de kop..... ![]() | |
Gappie | maandag 21 juni 2004 @ 19:41 |
haha denk eerder 3e wolk links af | |
sooty | maandag 21 juni 2004 @ 19:43 |
Een paar jaar geleden landde een vliegtuig uit Amerika met bestemming Stuttgart op Zaventem. Dit tot afgrijzen van de passagiers die alles op het gps-scherm konden volgen. ![]() En de Begen dachten dat het een grap van de piloot was dat ze voortdurend met "Stuttgart" werden opgeroepen. ![]() ![]() | |
MutZ | maandag 21 juni 2004 @ 21:24 |
Ik kan me ook nog wel verhalen herinneren van vliegtuigen die op snelwegen geland zijn... Volgens mij een keer in België en een keer in Zweden... | |
The_stranger | maandag 21 juni 2004 @ 22:05 |
quote:een van de vliegvelden in Moskou heeft twee parallele banen, met daartussen een snelweg. Dze snelweg is echter wel sterker verlicht dan beide banen..... Al is het daar volgens mij nog nooit gebeurd, er wordt wel voor gewaarschuwd.. | |
GiSH | maandag 21 juni 2004 @ 23:09 |
hik | |
tong_poh | maandag 21 juni 2004 @ 23:21 |
quote:Eventjes een correctie. het was Frankfurt en niet Stuttgart. En het probleem was, dat de flight managemnt system van deze vlucht een beetje door de war is geraakt, dus konden ze de geplande route niet meer lezen op de schermen. London heeft aan de luchverkeersleiding van Eurocontrol doorgegeven, dat de bestemming Brussel was. De richting van de landingsbaan in Frankfurt ligt in dezelfde richting als de baan in Brussel, dus dat wekte ook geen argwaan. Pas toen een van de piloten de frequentie van de ILS in moest stellen, begon er bij hun wat te dagen, want de frequentie klopte niet. Desalniettemin zijn ze gewoon geland, want er wordt weleens een verkeerde frequentie gegeven bij het plannen van een vlucht. | |
Ultimora | dinsdag 22 juni 2004 @ 01:08 |
quote:in zweden zijn veel wegen zo gebouwd dat er in het geval van nood (oorlog) de geleiderail zeer snel verwijderd kan worden, en er vliegtuigen kunnnen landen. | |
Dr_Crouton | dinsdag 22 juni 2004 @ 01:10 |
Even Apeldoorn bellen. | |
DABAMaster | dinsdag 22 juni 2004 @ 01:21 |
quote:Dat wist ik niet, heb je daar misschien meer informatie over? Verder, hele domme actie van die piloot. Je zou zomaar wat andere, grotere fouten kunnen maken. Afpakken dat vliegbrevet dus! | |
bietelboer | dinsdag 22 juni 2004 @ 01:22 |
Die piloot kan ![]() | |
D-FENS | dinsdag 22 juni 2004 @ 10:30 |
quote:Sterker nog, Zweden heeft veel kleine vliegveldjes waarvan de startbaan een stuk openbare weg is. Rij je op een buitenweggetje, gaat er een stoplicht op rood en komt er ineens een Viggen of Gripen uit 't bos rollen. Zweedse kisten hebben niet voor niets maar een hele korte start- en landingsbaan nodig. Ook het onderhoud is helemaal afgestemd op kleine vliegveldjes met weinig faciliteiten. Je kan een Viggen bij wijze van spreken met een Zwitsers (of is het Zweeds) zakmes onderhouden. | |
hydraulix | zaterdag 26 juni 2004 @ 02:50 |
Airliners.net-forum topic over incident Zo te lezen blijken de 2 vliegvelden erg dichtbij elkaar te zitten. Landingsbanen zijn al gauw 3 km lang en als de vliegvelden maar een paar km. van elkaar verwijderd zijn... Waarschijnlijk heeft de piloot toestemming gekregen om visueel te landen (dus zonder hulp van flight management system). Beeld je in dat je uit een wolkendek komt vliegen en dan meteen moet landen ![]() | |
rmi | zaterdag 26 juni 2004 @ 06:27 |
die crew zal ni meer vliegen peis ik, een dikke sigaar smoren ![]() | |
MutZ | zaterdag 26 juni 2004 @ 09:57 |
quote:Ik heb die discussie ook al gevolgd... Kom ook op dat forum... ![]() | |
B_BOY | zondag 27 juni 2004 @ 20:28 |
in cuba heb je tog ook wegen die tevens landingsbaan zijn? |