abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juni 2004 @ 12:49:25 #1
50886 ZIOPPA
Pinche Cabron
pi_20062521
[Centraal] Serie B 2003-2004 deel 2

Seizoen 2003-2004 zit er sinds gisteren helemaal op.

Palermo, Livorno, Cagliari, Atalanta en Messina zijn direct gepromoveerd; Fiorentina heeft gisteren de play-off van Perugia gewonnen (uit 0-1, thuis 1-1).

Como, Avellino, Pescara en Bari zijn gedegradeerd (Bari na een play-off met Venzia).

De eindstand:
quote:
Palermo 83 46
Cagliari 83 46
Livorno 79 46
Messina 79 46
Atalanta 77 46
Fiorentina 73 46
Ternana 69 46
Piacenza 68 46
Catania 67 46
Triestina 64 46
Ascoli 60 46
Torino 59 46
Vicenza 56 46
Napoli 56 46
Treviso 55 46
Genoa 55 46
Salernitana 55 46
Albinoleffe 54 46
Verona 53
Venezia 51
Bari 50 46
Pescara 46 46
Avellino 37 46
Como 33 46
Uit de Serie C zijn de volgende ploegen gepromoveerd: Arezzo, Catanzaro, Cesena en Crotone.

Serie B van volgend seizoen (voorlopig; zijn nog enkele ploegen die geen licensie hebben en/o verwikkeld zijn in gokschandalen):

Albinoleffe, Ancona, Arezzo, Ascoli, Catania, Catanzaro,Cesena, Crotone, Empoli, Genoa, Modena, Napoli, Perugia, Piacenza, Salernitana, Ternana, Torino, Treviso, Triestina, Venezia, Verona, Vicenza.

Grote favoriet voor de volgende editie lijkt nu al Genoa. Preziosi lijkt absurde salarissen te willen betalen om Genoa weer bij de Serie A te laten horen.

Verder -wat mij betreft- Forza Napoli, Genoa, Torino en Verona!
pi_20062720
quote:
Op maandag 21 juni 2004 12:49 schreef ZIOPPA het volgende:

Uit de Serie C zijn de volgende ploegen gepromoveerd: Arezzo, Catanzaro, Cesena en Crotone.
Denk alleen dat Catanzaro het wel redelijk tot goed kan gaan doen, van de overige 3 verwacht ik niet al te veel.
quote:
Serie B van volgend seizoen (voorlopig; zijn nog enkele ploegen die geen licensie hebben en/o verwikkeld zijn in gokschandalen):

Albinoleffe, Ancona, Arezzo, Ascoli, Catania, Catanzaro,Cesena, Crotone, Empoli, Genoa, Modena, Napoli, Perugia, Piacenza, Salernitana, Ternana, Torino, Treviso, Triestina, Venezia, Verona, Vicenza.

Grote favoriet voor de volgende editie lijkt nu al Genoa. Preziosi lijkt absurde salarissen te willen betalen om Genoa weer bij de Serie A te laten horen.
Ja denk ook dat Genoa het dit seizoen moet kunnen gaan redden. Hebben afgelopen seizoen na een echt dramatische start toch redelijk goed gespeeld en zijn in de middenmoot geeindigd, maar gezien de problemen bij veel clubs en de investeringen bij Genoa, lijken ze op voorhand titelkandaat nummer 1.
Torino is het met deze ploegen ook eigenlijk aan de stand verplicht om te promoveren.

Ancona moet denk ik erg gaan oppassen voor het 'Como effect' (2 keer op rij degraderen).
quote:
Verder -wat mij betreft- Forza Napoli, Genoa, Torino en Verona!
Ik had 1000 keer liever Verona eruit gehad dan Bari, hoewel Verona wel een historische clubs is natuurlijk. Met Torino heb ik niks, en Genoa is en blijft een traditionele prachtclub met alles er omheen, het stadion, de tifosi, de geschiedenis etc.

En Napoli, tis maar zeer de vraag of het daar financieel allemaal goed komt, en mocht dat wel gelukken, wat er dan voor een ploeg staat.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 21 juni 2004 @ 12:58:18 #3
50886 ZIOPPA
Pinche Cabron
pi_20062760
quote:
Op maandag 21 juni 2004 12:56 schreef DIGGER het volgende:

En Napoli, tis maar zeer de vraag of het daar financieel allemaal goed komt, en mocht dat wel gelukken, wat er dan voor een ploeg staat.
Al iets bekend over mogelijke nieuwe trainer??
  maandag 21 juni 2004 @ 13:02:41 #4
50886 ZIOPPA
Pinche Cabron
pi_20062868
Hoe is het eigenlijk afgelopen met onze prognoses?
pi_20062879
Voor zo ver ik dit weekend ff de kranten gelezen heb niet nee, moet ook zeggen dat dat me nu amper boeit, want je hebt niks aan een trainer als je straks geen club meer hebt.
  maandag 21 juni 2004 @ 16:14:43 #6
43497 Afunados
Get Therapy
pi_20067878
tvp
pi_20067953
quote:
Op maandag 21 juni 2004 16:14 schreef Afunados het volgende:
tvp
Torino, Vicenza, Piacenza?
  maandag 21 juni 2004 @ 16:29:40 #8
43497 Afunados
Get Therapy
pi_20068258
quote:
Op maandag 21 juni 2004 16:17 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Torino, Vicenza, Piacenza?
pi_20070219
Gefeliciteerd, Fiorentina-aanhangers!

Dank voor het overzicht van de gepromoveerde Serie C-teams! Dat ga ik even verwerken in mijn CM-database.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 23 juni 2004 @ 12:47:42 #10
50886 ZIOPPA
Pinche Cabron
pi_20119388
DIGGER, heb mooi nieuws voor je
quote:
La salvezza del Napoli č Gaucci
22/06/2004 19.19.00
Luciano Gaucci pensa ad acquistare il pacchetto di maggioranza del Napoli, ormai sull'orlo del fallimento.
La delusione per la retrocessione del Perugia. Ma anche la voglia di cambiare. Ecco perchč Luciano Gaucci sta organizzandosi per l’acquisto del pacchetto di maggioranza del Napoli. Il club partenopeo, ormai ad un passo dal fallimento, potrebbe trovare proprio nel patron degli umbri la sua ancora di salvezza.

Gaucci si sta muovendo, insieme ad altri soci, per trovare una soluzione. Il buco economico del club campano č enorme ed il solo Gaucci non potrebbe intervenire. Per questo motivo, si cercherą di costituire una cordata, con Gaucci al comando, per salvare il Napoli. Il tempo stringe e per questo motivo novitą potrebbero sorgere gią nei prossimi giorni.
pi_20119637
Hmmmmz...
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:19:39 #12
50886 ZIOPPA
Pinche Cabron
pi_20124261
Lees net op Fiorentina.it dat Napoli zo goed als failliet is...
pi_20126889
En de good old molotov cocktail is weer van stal gehaald:
quote:
Napoli: Molotov contro la casa di Ferlaino
23/06/2004 - di: Francesco Romaniello

Ennesimo atto vile nei confronti dell'ex presidente del Calcio Napoli ing. Corrado Ferlaino, una bomba molotov č scoppiata nella villa di Ferlaino, reo secondo questi balordi di essere responsabile della grave situazione societaria. E' scandaloso che dei "deficenti" possano vendicarsi con la violenza di presunte colpe dell'ing. Ferlaino. Corrado Ferlaino ha certamente enormi colpe della gestione del recente passato, ma non si puņ, ogni qual volta accusarlo ogni qual volta che le cose vanno male. La Redazione di Tuttonapoli.net č solidale con l'ex presidente del Calcio Napoli ing.Corrado Ferlaino

Gazzetta.it

Una bottiglia incendiaria č stata lanciata contro l' abitazione di Corrado Ferlaino, ex presidente del Calcio Napoli, in Corso Vittorio Emanuele. Lo scoppio ha provocato danni ad un' automobile - una Twingo - parcheggiata in un piccolo cortile. Ferlaino era in casa ed ha avvertito egli stesso le forze dell' ordine ed i Vigili del Fuoco. Le fiamme hanno provocato lievi danni ad una parete esterna dell' abitazione. La bottiglia incendiaria sarebbe stata lanciata da un veicolo - probabilmente un motorino - in corsa. La molotov si č schiantata contro l' auto parcheggiata davanti all' ingresso ed ha provocato una fiammata. Non č il primo attentato che viene compiuto con queste modalitą contro l' abitazione di Ferlaino. L' ex presidente, dopo aver
ceduto la sua quota parte a Giorgio Corbelli, era stato completamente soddisfatto nel pagamento di quanto pattuito, anche a seguito dell' ingresso in societą di Salvatore Naldi, che aveva rilevato il Napoli e che si č dimesso ieri, al culmine di una gravissima crisi di liquiditą. Č ipotizzabile che l' attentato di questa notte sia da mettere in connessione con il ruolo tenuto fino a qualche tempo fa da Ferlaino nel Calcio Napoli: una sorta di vendetta postuma per quanto accaduto alla societą e per l' annunciato fallimento della stessa.
pi_20126995
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:19 schreef ZIOPPA het volgende:
Lees net op Fiorentina.it dat Napoli zo goed als failliet is...
Gebruik zelf meestal http://tuttonapoli.tifonet.it/ voor het Napoli nieuws.
quote:
Napoli: Corsa a tre
Tre sono le cordate che si contendono il Napoli Calcio

23/06/2004 di Francesco Romaniello

articolo letto 273 volteGli scenari si stanno delineando, secondo voci insistenti le cordate che vorrebbero acuisire la maggioranza del Calcio Napoli sono tre. La prima cordata č quella formata da Gaucci D'Ambrosio ex re del grano e forse Said Gheddafi. Gaucci secondo indscrezioni avrebbe offerto 40 milioni di euro. A ruota c'č la cordata Veneta formata da Renzo Rosso proprietario della Diesel Andrea Tomat della Lotto e Mario Moretti Polegato proprietario della Geox. Infine c'č la terza formata da Gallo Lega Azzurra e il re delle Cucine Cav. Ettore Setten. Chi č il favorito? Al momento come abbiamo appena scritto, la cordata formata da Gaucci, sembra essere in vantaggio. Ma tutto puņ cambiare. Perņ tempi comunque sono molto strettissimi, entro il 30 di giugno il Calcio Napoli dovrebbe iscriversi al campionato cadetto ma per fare questo dovrebbe pagare gli stipendi arretrati ai calciatori che non hanno chiesto lo svincolo per ottenere la liberatorie che č assolutamente necessaria. Alla Prossima!!!
Belangrijke dag dus weer, 30 Juni.
  woensdag 23 juni 2004 @ 16:51:04 #15
50886 ZIOPPA
Pinche Cabron
pi_20127371
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 16:39 schreef DIGGER het volgende:

[..]

[..Napoli: Corsa a Tre..]

Belangrijke dag dus weer, 30 Juni.
Voorkeur voor een van de kandidaten??

Overigens heeft jullie ds Camolese op het oog als nieuwe trainer, al zal dat natuurlijk afhangen van de nieuwe eigenaar.

Wens jullie een Della Valle toe!
pi_20144752
quote:
Napoli placed under administration

Napoli once ruled Europe and Italy with Diego Armando Maradona, but they have gone into administration and could be relegated to the fourth division.

The situation at the Stadio San Paolo had been difficult for some time following a bitter row between President Salvatore Naldi and former owner Giorgio Corbelli. Neither could decide who actually owned the majority of the club’s shares and therefore who had the responsibility to find the £6m to save the side.

President Naldi has now resigned and Paolo Bellamio was placed in charge as the club went into administration.

He faces a race against time, as not only must the capital be increased within the next month, the money to pay outstanding wages needs to be found by June 30 or the players will be freed from their contracts.

“I concluded my experience with Napoli by proving my passion for this club,” insisted President Naldi. “I resigned because it was the right thing to do, as at this point I had been left completely alone.”

“I only hope that in the next few days Napoli will be saved, as in these years I have faced too many obstacles.”

This is a similar situation to that of AC Fiorentina, who were declared bankrupt in 2002 and a new side was created in Serie C2 – the Italian fourth division.

Now administrator Bellamio must find new investors to rescue the fallen giants from this fate and there are reports of negotiations with Perugia patron Luciano Gaucci.

“If certain situations that have already been hinted at can develop within the next couple of weeks,” noted Bellamio, “then I think we can save Napoli and keep this club in the League it belongs to.”
Ben benieuwd wie er nu geld wil sateken in een club waar op bestuurlijk niveau ruzie aan de orde van de dag is.
Lijkt me dat toch eerst alle koppen dezelfde kant op moeten en het club belang voorop moet, ipv al die persoonlijke vetes, anders gaat de club daar aan ten onder.
pi_20158784
Dat Arezzo, is dat dezelfde club als Montevarchi (o.i.d) 1902 uit Arezzo?
www.thuisuiteten.nl
pi_20307803
Wat transfer nieuws:
quote:
Carbone comes home to Catanzaro

Benito Carbone has joined his hometown club Catanzaro, fresh from promotion into Serie B.

“If three weeks ago someone had told me that I’d be playing my football near my home town this season, I would have shaken my head in disbelief,” commented the 33-year-old.

“Then something changed. The Catanzaro President came to me and, in simple words, outlined an ambitious plan for the future that really peaked my enthusiasm.”

Veteran creative midfielder Carbone spent the last year at financially stricken Parma and was expected to make his return to the Premiership following spells at Sheffield Wednesday, Bradford, Derby County and Middlesbrough.

Instead, he will take charge of a team from his native Calabria that scraped through to Serie B via the play-offs, but is already eager to climb into the first division.

“I return to Calabria,” concluded Carbone, “as the symbol of a side like Catanzaro that wants to reach Serie A as quickly as possible.”
pi_20308644
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 18:56 schreef methodmich het volgende:
Dat Arezzo, is dat dezelfde club als Montevarchi (o.i.d) 1902 uit Arezzo?
Niemand?
www.thuisuiteten.nl
pi_20309091
Methodmich, heb het even voor je opgezocht, wist het niet zeker (nu dus wel): Zijn 2 verschillende clubs, met respectievelijk als homepage:

Arezzo: http://www.arezzocalcio.it/home/index.php
Montevarchi calcio http://www.montevarchicalcio.com/

Arezzo is dus naar de Serie B gepromoveerd, Montevarchi is juist gedegradeerd uit de Serie C2 naar de Serie D.
pi_20309407
Okee, dank je. Dan maak ik een nieuwe club aan in mijn oude CM-database.
www.thuisuiteten.nl
pi_20309819
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:44 schreef methodmich het volgende:
Okee, dank je. Dan maak ik een nieuwe club aan in mijn oude CM-database.
Het wordt een lange weg om kleine italiaanse clubjes naar de serie A te loodsen met CM... de competities worden groter en groter lijkt het.
pi_20310236
Ja, maar ik heb CM 97/98 met eigen database. Dus ik werk bij.
www.thuisuiteten.nl
pi_20310575
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:09 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar ik heb CM 97/98 met eigen database. Dus ik werk bij.
Doet toch niets af aan het feit dat die competities (in aantallen clubs) groter worden? Of hou jij het bji een competitie van 18 clubs?
pi_20310740
Nee, dat klopt wel. Die vergroot ik ook.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')