Gister was het weer eens zover, na zaterdag avond slechts 8 biertjes gedronken te hebben (waarna ik over ben gestapt op fris). Was ik gister helemaal van de wereld: knallende hoofdpijn en de hele dag door kotsen (ook al valt er niks te kotsen, dan maar het gal eruit jakkeren
![]()
).
Alleen het slaat nergens op dat ik van 8 biertjes een kater zou krijgen, normaal drink ik wel wat meer dan 8 biertjes, en dan heb ik nergens last van. De laatste tijd valt het wel weer wat mee, maar er is een tijd geweest dat ik iedere maand zo'n aanval had. Wat me opvalt is dat het voornamelijk is wanneer ik de zaterdag al een drukke dag gehad heb (deze zaterdag heb ik 350 km gereden en tevens een vrij korte nacht van vrijdag op zaterdag).
Zou het nu gewoon een kater zijn (wat absurd is van 8 biertjes) of zou het toch iets ernstigers zijn zoals migraine (heeft mijn moeder ook, en het is erfelijk). In dat geval zou het bier alleen de trigger zijn voor de aanval. Het is alleen zo klote, het enige wat ik er tegen kan doen is gewoon helemaal geen bier meer drinken, aangezien 8 bier schijnbaar al genoeg is voor een hele dag op bed blijven.