Die voeg toe aan de OPquote:Op zondag 20 juni 2004 19:28 schreef Strijder het volgende:
Trouwens, hier de Nederlandse rangen in het leger: K L I K.
Mooi overzichtelijk, alleen staan die domme tussenrangen van sergeant er niet bij (gelukkig eigenlijk).
Merci.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:21 schreef Strijder het volgende:
[..]
Here you are:
Ah, okay.quote:[..]
Ik had het over de VS.
Dus waarom zou de Japanse aanpak slechter zijn dan de Amerikaanse? Omdat het zich beperkt tot het eigen land? 100% van de puur Amerikaanse (niet NATO/UN) basissen staan daar bij gratie van de regering van het land zelf, van opgelegde militaire aanwezigheid is geen sprake.quote:[..]
Jij schreef zojuist:
[..]
En blijkbaar helpt het ook. Maar Japan zet die agenten niet in China in, of in Indonesië, of in Duitsland. De VS doet dat wel met haar soldaten.
En als die er geen zin in hebben of niet beschikbaar zijn?quote:[..]
Nogmaals, het is leuk dat ze dat kunnen, maar er zijn zat landen met bergen landschapservaring voor bijv. Irak, die kunnen daar beter ingezet worden.
Wat is ermee?quote:[..]
Yeah sure. En die tig 'militaire adviseurs' in de 'strijd tegen terrorisme' ?
Bron?quote:[..]
Zuid-Amerika, om te beginnen.
De Spaans-Amerikaanse oorlog hadden ze al gehad.quote:[..]
Nee, de directe aanleiding was het torpederen van de Lusitania, een Brits schip met vele Amerikanen aan boord. En natuurlijk de dreiging van een oorlog met Mexico.
link
Naieveling.quote:[..]
Een of andere verheven ideaal![]()
Enlisted, Officer, Warrant officer.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:22 schreef Strijder het volgende:
Wat betekent eigenlijk die E, O en W bij de Amerikaanse rangen ?
(E = Eikel, O = Onwelriekend, W = Waanzinnig ?)
Men is daar gek op mensen uit NATO landen, zijn namelijk (vaak) tweetalig, en er is een nijpend tekort aan linguisten in het US-leger.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:24 schreef Strijder het volgende:
[..]
NATO paspoort hoef je volgens mij niet meer ergens bij te komen, dan zit je er al.
Maar met die nieuwe terroristen-manie, maak je dan nog steeds kans ?
Dat zijn sergeants die dezelfde rang maar een andere verantwoordelijkheid hebben. Salaris is hetzelfde, ze gaan alleen over iets anders. Kennelijk veschillend genoeg om een eigen rang te rechtvaardigen.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:28 schreef Strijder het volgende:
Trouwens, hier de Nederlandse rangen in het leger: K L I K.
Mooi overzichtelijk, alleen staan die domme tussenrangen van sergeant er niet bij (gelukkig eigenlijk).
Hoe kom je er zo bij om naar de Rangers te gaan?quote:Op zondag 20 juni 2004 19:32 schreef Piro het volgende:
[..]
Men is daar gek op mensen uit NATO landen, zijn namelijk (vaak) tweetalig, en er is een nijpend tekort aan linguisten in het US-leger.
Bovendien heb ik al met de sergeant gesproken hier.
Ik solliciteer hier. De ambassade heeft een recruiter aan wie je vragen kan stellen enzo, ik heb mijn vragen al gesteld, als ik denk dat ik klaar ben ga ik er nog een keer heen, neem ik mijn ASVAB af, ga ik formulieren uitvullen, etc etc etc.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:36 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Hoe kom je er zo bij om naar de Rangers te gaan?
Je moet emigreren enzo, is dat zo ineens in je op gekomen ofzo?
En hoe wil je dat doen? Gewoon vliegtuig pakken en soliciteren?
Mijn persoonlijke vooruitzichten, of gewoon een uitleg over rangers enz. in het algemeen?quote:Op zondag 20 juni 2004 19:38 schreef Wuder het volgende:
Piro, je had het even over Ranger school enzo, ik volg het even niet meer. Kun je uitleggen waar je het over hebt?![]()
Amerikaanse militaire aanwezigheid hielp misschien in Europa, de rest van de wereld is niet echt blij met ze. De regeringen vaak wel, maar welke regering doet nu wat het volk wil ?quote:Op zondag 20 juni 2004 19:30 schreef Piro het volgende:
[..]
Dus waarom zou de Japanse aanpak slechter zijn dan de Amerikaanse? Omdat het zich beperkt tot het eigen land? 100% van de puur Amerikaanse (niet NATO/UN) basissen staan daar bij gratie van de regering van het land zelf, van opgelegde militaire aanwezigheid is geen sprake.
Tsja, het is inderdaad vaak zo dat anderen het weer moeten opknappen. Deels goed dat wij dat doen, aan de andere kant schiet het zo nooit op.quote:[..]
En als die er geen zin in hebben of niet beschikbaar zijn?
Nederland moet er gewoon kunnen worden ingezet, daar zijn die militairen voor.
I.p.v. 10 grote bases nu 100 kleintjes (en die strijd tegen het terrorisme blijkt ook alleen maar een dekmantel te zijn voor andere belangen).quote:[..]
Wat is ermee?
CIA (oa). Bijvoorbeeld de oorlog in Guatemala. Of Venezuela en Colombia. Of Cuba. En er komt nog veel meer.quote:[..]
Bron?
De oorlogen in Zuid Amerika zijn niet gesticht door de VS. De VS steunt overheidstroepen maar is niet de aanstichter van die oorlogen.
Tijdens WO1 wilde Duitsland een verdrag met Mexico. Bij een oorlogsverklaring met de VS moest Mexico een front openen zodat de VS geen tijd hadden om naar Europa te komen. Staat in die link.quote:[..]
De Spaans-Amerikaanse oorlog hadden ze al gehad.
Ach ja, je blijft geloven in het goede hequote:[..]
Naieveling.
Blijf het belachelijk vinden. De rang is hetzelfde, en er zijn zat insignia om aan te duiden waar je bij hoord. Het wordt er alleen maar onduidelijk op. Wat dat betreft was het Nederlandse systeem bijzonder eenvoudig (en eenvoud siert de mensquote:Op zondag 20 juni 2004 19:33 schreef Piro het volgende:
[..]
Dat zijn sergeants die dezelfde rang maar een andere verantwoordelijkheid hebben. Salaris is hetzelfde, ze gaan alleen over iets anders. Kennelijk veschillend genoeg om een eigen rang te rechtvaardigen.
Jawel.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
maar is is een tekort aan tolken in het us leger maar dat zijn dan toch niet de eurpese talen daar gaan ze waarschijnlijk toch niet knokken.
moet je dan niet meer denken aan het arabisch?
Ja, als je overal vijanden ziet moet je overal de taal van kennen natuurlijk.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:32 schreef Piro het volgende:
[..]
Men is daar gek op mensen uit NATO landen, zijn namelijk (vaak) tweetalig, en er is een nijpend tekort aan linguisten in het US-leger.
De insignia zijn ook verschillend, in de praktijk noem je ze allemaal sergeant.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:58 schreef Strijder het volgende:
[..]
Blijf het belachelijk vinden. De rang is hetzelfde, en er zijn zat insignia om aan te duiden waar je bij hoord. Het wordt er alleen maar onduidelijk op. Wat dat betreft was het Nederlandse systeem bijzonder eenvoudig (en eenvoud siert de mens).
Spaans is op veel scholen een verplicht vak.quote:Op zondag 20 juni 2004 20:00 schreef Strijder het volgende:
[..]
Ja, als je overal vijanden ziet moet je overal de taal van kennen natuurlijk.
Raar eigenlijk, in de VS wordt Spaans de taal en ze kennen alleen Engels ?
Oh jee, oh jee.
Misschien een optie voor je: het Vreemdelingenlegioen.
Jouw persoonlijke vooruitzichten, info over Rangers heb ik alquote:Op zondag 20 juni 2004 19:42 schreef Piro het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke vooruitzichten, of gewoon een uitleg over rangers enz. in het algemeen?
waarom duits?quote:Op zondag 20 juni 2004 20:03 schreef Piro het volgende:
[..]
Spaans is op veel scholen een verplicht vak.
Duits beleeft ook een enorme opkomst onder de leerlingen daar.
Vreemdenlingenlegioen heb ik ooit overwogen, maar dan ben ik 5 jaar statenloos en kan ik niet doorstromen naar de NSA.
Bovendien is het faciliteiten en benefietpakket bij de VS uitgebreider.
Om de stoere Duitse oorlogsnamen te herkennen natuurlijkquote:Op zondag 20 juni 2004 20:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
waarom duits?
quote:Op zondag 20 juni 2004 20:08 schreef Wuder het volgende:
[..]
Om de stoere Duitse oorlogsnamen te herkennen natuurlijk![]()
Behoorlijk wat Leopardsquote:Op zondag 20 juni 2004 20:15 schreef Strijder het volgende:
Nog een leuke plaatjeslink (niet leuk voor 56k'ers), van defensieforum:
K L I K
Allemaal tankcrashes![]()
Geen enkele, omdat een gesprek met de gemiddelde stemgerechtigde meteen HET argument is om een democratie af te schaffen. © Churchill.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:55 schreef Strijder het volgende:
[..]
Amerikaanse militaire aanwezigheid hielp misschien in Europa, de rest van de wereld is niet echt blij met ze. De regeringen vaak wel, maar welke regering doet nu wat het volk wil ?
Wat heeft politiek hiermee te maken?quote:[..]
Tsja, het is inderdaad vaak zo dat anderen het weer moeten opknappen. Deels goed dat wij dat doen, aan de andere kant schiet het zo nooit op.
Zoals?quote:[..]
I.p.v. 10 grote bases nu 100 kleintjes (en die strijd tegen het terrorisme blijkt ook alleen maar een dekmantel te zijn voor andere belangen).
Expliciet.nl is een behoorlijk islamitisch georienteerde website. Niet iets wat ik objectieve berichtgeving wil noemen op dat gebied, dat van de anderen wist ik niet.quote:[..]
CIA (oa). Bijvoorbeeld de oorlog in Guatemala. Of Venezuela en Colombia. Of Cuba. En er komt nog veel meer.
Ah, ok, wist ik niet.quote:[..]
Tijdens WO1 wilde Duitsland een verdrag met Mexico. Bij een oorlogsverklaring met de VS moest Mexico een front openen zodat de VS geen tijd hadden om naar Europa te komen. Staat in die link.
Goed en slecht is te relatief, dat denken heb ik van me afgezet.quote:[..]
Ach ja, je blijft geloven in het goede he![]()
Geen idee, maar ik maak heel veel mensen mee op het net, nieuw en bekend die Duits willen leren en daar willen studeren.quote:Op zondag 20 juni 2004 20:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
waarom duits?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |