abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juni 2004 @ 19:28:06 #26
50671 Strijder
In Extremis
pi_20046756
Trouwens, hier de Nederlandse rangen in het leger: K L I K.

Mooi overzichtelijk, alleen staan die domme tussenrangen van sergeant er niet bij (gelukkig eigenlijk).
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_20046808
quote:
Op zondag 20 juni 2004 19:28 schreef Strijder het volgende:

Mooi overzichtelijk, alleen staan die domme tussenrangen van sergeant er niet bij (gelukkig eigenlijk).
Die voeg toe aan de OP
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  zondag 20 juni 2004 @ 19:30:28 #28
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20046822
quote:
Op zondag 20 juni 2004 19:21 schreef Strijder het volgende:

[..]

Here you are:
Merci.
quote:
[..]

Ik had het over de VS.
Ah, okay.
quote:
[..]

Jij schreef zojuist:
[..]

En blijkbaar helpt het ook. Maar Japan zet die agenten niet in China in, of in Indonesië, of in Duitsland. De VS doet dat wel met haar soldaten.
Dus waarom zou de Japanse aanpak slechter zijn dan de Amerikaanse? Omdat het zich beperkt tot het eigen land? 100% van de puur Amerikaanse (niet NATO/UN) basissen staan daar bij gratie van de regering van het land zelf, van opgelegde militaire aanwezigheid is geen sprake.
quote:
[..]

Nogmaals, het is leuk dat ze dat kunnen, maar er zijn zat landen met bergen landschapservaring voor bijv. Irak, die kunnen daar beter ingezet worden.
En als die er geen zin in hebben of niet beschikbaar zijn?
Nederland moet er gewoon kunnen worden ingezet, daar zijn die militairen voor.
quote:
[..]

Yeah sure. En die tig 'militaire adviseurs' in de 'strijd tegen terrorisme' ?
Wat is ermee?
quote:
[..]

Zuid-Amerika, om te beginnen.
Bron?
De oorlogen in Zuid Amerika zijn niet gesticht door de VS. De VS steunt overheidstroepen maar is niet de aanstichter van die oorlogen.
quote:
[..]

Nee, de directe aanleiding was het torpederen van de Lusitania, een Brits schip met vele Amerikanen aan boord. En natuurlijk de dreiging van een oorlog met Mexico.
link
De Spaans-Amerikaanse oorlog hadden ze al gehad.
quote:
[..]

Een of andere verheven ideaal
Naieveling.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  zondag 20 juni 2004 @ 19:31:18 #29
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20046850
quote:
Op zondag 20 juni 2004 19:22 schreef Strijder het volgende:
Wat betekent eigenlijk die E, O en W bij de Amerikaanse rangen ?

(E = Eikel, O = Onwelriekend, W = Waanzinnig ?)
Enlisted, Officer, Warrant officer.
Dat de W waanzinnig is kan ook ja.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  zondag 20 juni 2004 @ 19:32:24 #30
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20046880
quote:
Op zondag 20 juni 2004 19:24 schreef Strijder het volgende:

[..]

NATO paspoort hoef je volgens mij niet meer ergens bij te komen, dan zit je er al.
Maar met die nieuwe terroristen-manie, maak je dan nog steeds kans ?
Men is daar gek op mensen uit NATO landen, zijn namelijk (vaak) tweetalig, en er is een nijpend tekort aan linguisten in het US-leger.
Bovendien heb ik al met de sergeant gesproken hier.
  zondag 20 juni 2004 @ 19:33:30 #31
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20046907
quote:
Op zondag 20 juni 2004 19:28 schreef Strijder het volgende:

Dat zijn sergeants die dezelfde rang maar een andere verantwoordelijkheid hebben. Salaris is hetzelfde, ze gaan alleen over iets anders. Kennelijk veschillend genoeg om een eigen rang te rechtvaardigen.
pi_20046983
quote:
Op zondag 20 juni 2004 19:32 schreef Piro het volgende:

[..]

Men is daar gek op mensen uit NATO landen, zijn namelijk (vaak) tweetalig, en er is een nijpend tekort aan linguisten in het US-leger.
Bovendien heb ik al met de sergeant gesproken hier.
Hoe kom je er zo bij om naar de Rangers te gaan?
Je moet emigreren enzo, is dat zo ineens in je op gekomen ofzo?
En hoe wil je dat doen? Gewoon vliegtuig pakken en soliciteren?
  zondag 20 juni 2004 @ 19:38:23 #33
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_20047027
Piro, je had het even over Ranger school enzo, ik volg het even niet meer. Kun je uitleggen waar je het over hebt?
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  zondag 20 juni 2004 @ 19:41:47 #34
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20047092
quote:
Op zondag 20 juni 2004 19:36 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Hoe kom je er zo bij om naar de Rangers te gaan?
Je moet emigreren enzo, is dat zo ineens in je op gekomen ofzo?
En hoe wil je dat doen? Gewoon vliegtuig pakken en soliciteren?
Ik solliciteer hier. De ambassade heeft een recruiter aan wie je vragen kan stellen enzo, ik heb mijn vragen al gesteld, als ik denk dat ik klaar ben ga ik er nog een keer heen, neem ik mijn ASVAB af, ga ik formulieren uitvullen, etc etc etc.
Daarna pleur ik mezelf wel op het vliegtuig en ga daar de intake in.

Bovendien wil ik niet bij de Rangers blijven, het is voor mij een persoonlijke uitdaging om de rangers te halen.
Misschien ga ik het ook wel anders doen en kijken of ik tussen de takken van de strijdkrachten kan wisselen, zo ja dan ga ik de USMC in als medic (ben ik eigenlijk navy eigendom), stap ik over naar de Rangers, als ik dat haal wil ik doorstromen naar SEAL, Green Beret of Pararescue jumper, al zou de laatste betekenen dat ik naar de USAF moet, dus dat zie ik wel.

Als ik alleen een tak kan doen dan kies ik hoogstwaarschijnlijk de Army, omdat Green Berets de beste medics hebben.
  zondag 20 juni 2004 @ 19:42:19 #35
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20047111
quote:
Op zondag 20 juni 2004 19:38 schreef Wuder het volgende:
Piro, je had het even over Ranger school enzo, ik volg het even niet meer. Kun je uitleggen waar je het over hebt?
Mijn persoonlijke vooruitzichten, of gewoon een uitleg over rangers enz. in het algemeen?
pi_20047221
maar is is een tekort aan tolken in het us leger maar dat zijn dan toch niet de eurpese talen daar gaan ze waarschijnlijk toch niet knokken.
moet je dan niet meer denken aan het arabisch?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 20 juni 2004 @ 19:55:14 #37
50671 Strijder
In Extremis
pi_20047402
quote:
Op zondag 20 juni 2004 19:30 schreef Piro het volgende:
[..]
Dus waarom zou de Japanse aanpak slechter zijn dan de Amerikaanse? Omdat het zich beperkt tot het eigen land? 100% van de puur Amerikaanse (niet NATO/UN) basissen staan daar bij gratie van de regering van het land zelf, van opgelegde militaire aanwezigheid is geen sprake.
Amerikaanse militaire aanwezigheid hielp misschien in Europa, de rest van de wereld is niet echt blij met ze. De regeringen vaak wel, maar welke regering doet nu wat het volk wil ?
quote:
[..]
En als die er geen zin in hebben of niet beschikbaar zijn?
Nederland moet er gewoon kunnen worden ingezet, daar zijn die militairen voor.
Tsja, het is inderdaad vaak zo dat anderen het weer moeten opknappen. Deels goed dat wij dat doen, aan de andere kant schiet het zo nooit op.
quote:
[..]
Wat is ermee?
I.p.v. 10 grote bases nu 100 kleintjes (en die strijd tegen het terrorisme blijkt ook alleen maar een dekmantel te zijn voor andere belangen).
quote:
[..]

Bron?
De oorlogen in Zuid Amerika zijn niet gesticht door de VS. De VS steunt overheidstroepen maar is niet de aanstichter van die oorlogen.
CIA (oa). Bijvoorbeeld de oorlog in Guatemala. Of Venezuela en Colombia. Of Cuba. En er komt nog veel meer.
quote:
[..]

De Spaans-Amerikaanse oorlog hadden ze al gehad.
Tijdens WO1 wilde Duitsland een verdrag met Mexico. Bij een oorlogsverklaring met de VS moest Mexico een front openen zodat de VS geen tijd hadden om naar Europa te komen. Staat in die link.
quote:
[..]

Naieveling.
Ach ja, je blijft geloven in het goede he
  zondag 20 juni 2004 @ 19:58:51 #38
50671 Strijder
In Extremis
pi_20047486
quote:
Op zondag 20 juni 2004 19:33 schreef Piro het volgende:

[..]

Dat zijn sergeants die dezelfde rang maar een andere verantwoordelijkheid hebben. Salaris is hetzelfde, ze gaan alleen over iets anders. Kennelijk veschillend genoeg om een eigen rang te rechtvaardigen.
Blijf het belachelijk vinden. De rang is hetzelfde, en er zijn zat insignia om aan te duiden waar je bij hoord. Het wordt er alleen maar onduidelijk op. Wat dat betreft was het Nederlandse systeem bijzonder eenvoudig (en eenvoud siert de mens ).
  zondag 20 juni 2004 @ 20:00:39 #39
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20047519
quote:
Op zondag 20 juni 2004 19:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
maar is is een tekort aan tolken in het us leger maar dat zijn dan toch niet de eurpese talen daar gaan ze waarschijnlijk toch niet knokken.
moet je dan niet meer denken aan het arabisch?
Jawel.
Ik ben ook van plan me zo snel mogelijk na mijn AIT in te schrijven in het taleninstituut, heb ik nog een jaartje om van de militaire faciliteiten gebruik te maken om me fysiek wat verder te pushen zodat Ranger school enz. niet al te zwaar worden
Daar willen ze dan hoogstwaarschijnlijk dat ik Arabisch ga leren, en dan als tweede keus pak ik wat ik pakken kan.
  zondag 20 juni 2004 @ 20:00:56 #40
50671 Strijder
In Extremis
pi_20047528
quote:
Op zondag 20 juni 2004 19:32 schreef Piro het volgende:

[..]

Ja, als je overal vijanden ziet moet je overal de taal van kennen natuurlijk.
Raar eigenlijk, in de VS wordt Spaans de taal en ze kennen alleen Engels ?
Oh jee, oh jee.

Misschien een optie voor je: het Vreemdelingenlegioen.
  zondag 20 juni 2004 @ 20:01:58 #41
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20047551
quote:
Op zondag 20 juni 2004 19:58 schreef Strijder het volgende:

[..]

Blijf het belachelijk vinden. De rang is hetzelfde, en er zijn zat insignia om aan te duiden waar je bij hoord. Het wordt er alleen maar onduidelijk op. Wat dat betreft was het Nederlandse systeem bijzonder eenvoudig (en eenvoud siert de mens ).
De insignia zijn ook verschillend, in de praktijk noem je ze allemaal sergeant.
Private Rosenthal reporting Command Chief Master Sergeant! duurt te lang.
  zondag 20 juni 2004 @ 20:03:35 #42
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20047589
quote:
Op zondag 20 juni 2004 20:00 schreef Strijder het volgende:

[..]

Ja, als je overal vijanden ziet moet je overal de taal van kennen natuurlijk.
Raar eigenlijk, in de VS wordt Spaans de taal en ze kennen alleen Engels ?
Oh jee, oh jee.

Misschien een optie voor je: het Vreemdelingenlegioen.
Spaans is op veel scholen een verplicht vak.
Duits beleeft ook een enorme opkomst onder de leerlingen daar.

Vreemdenlingenlegioen heb ik ooit overwogen, maar dan ben ik 5 jaar statenloos en kan ik niet doorstromen naar de NSA.
Bovendien is het faciliteiten en benefietpakket bij de VS uitgebreider.
  zondag 20 juni 2004 @ 20:06:55 #43
17274 Wuder
pi_20047674
quote:
Op zondag 20 juni 2004 19:42 schreef Piro het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke vooruitzichten, of gewoon een uitleg over rangers enz. in het algemeen?
Jouw persoonlijke vooruitzichten, info over Rangers heb ik al
pi_20047692
quote:
Op zondag 20 juni 2004 20:03 schreef Piro het volgende:

[..]

Spaans is op veel scholen een verplicht vak.
Duits beleeft ook een enorme opkomst onder de leerlingen daar.

Vreemdenlingenlegioen heb ik ooit overwogen, maar dan ben ik 5 jaar statenloos en kan ik niet doorstromen naar de NSA.
Bovendien is het faciliteiten en benefietpakket bij de VS uitgebreider.
waarom duits?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 20 juni 2004 @ 20:08:59 #45
17274 Wuder
pi_20047728
quote:
Op zondag 20 juni 2004 20:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

waarom duits?
Om de stoere Duitse oorlogsnamen te herkennen natuurlijk
  zondag 20 juni 2004 @ 20:15:20 #46
50671 Strijder
In Extremis
pi_20047899
Nog een leuke plaatjeslink (niet leuk voor 56k'ers), van defensieforum:

K L I K

Allemaal tankcrashes
  zondag 20 juni 2004 @ 20:15:34 #47
50671 Strijder
In Extremis
pi_20047905
quote:
Op zondag 20 juni 2004 20:08 schreef Wuder het volgende:

[..]

Om de stoere Duitse oorlogsnamen te herkennen natuurlijk
pi_20047982
quote:
Op zondag 20 juni 2004 20:15 schreef Strijder het volgende:
Nog een leuke plaatjeslink (niet leuk voor 56k'ers), van defensieforum:

K L I K

Allemaal tankcrashes
Behoorlijk wat Leopards
  zondag 20 juni 2004 @ 20:22:40 #49
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20048071
quote:
Op zondag 20 juni 2004 19:55 schreef Strijder het volgende:

[..]

Amerikaanse militaire aanwezigheid hielp misschien in Europa, de rest van de wereld is niet echt blij met ze. De regeringen vaak wel, maar welke regering doet nu wat het volk wil ?
Geen enkele, omdat een gesprek met de gemiddelde stemgerechtigde meteen HET argument is om een democratie af te schaffen. © Churchill.
quote:
[..]

Tsja, het is inderdaad vaak zo dat anderen het weer moeten opknappen. Deels goed dat wij dat doen, aan de andere kant schiet het zo nooit op.
Wat heeft politiek hiermee te maken?
Een militair moet kunnen functioneren.
quote:
[..]

I.p.v. 10 grote bases nu 100 kleintjes (en die strijd tegen het terrorisme blijkt ook alleen maar een dekmantel te zijn voor andere belangen).
Zoals?
En 100 kleintjes geven je een betere dekking.
quote:
Expliciet.nl is een behoorlijk islamitisch georienteerde website. Niet iets wat ik objectieve berichtgeving wil noemen op dat gebied, dat van de anderen wist ik niet.
Dat de Engelsen van Pearl Harbour wisten klopt, maar Churchill heeft wijselijk zijn mond gehouden zodat de Amerikanen mee zouden doen, tenminste, zo ken ik het verhaal.
quote:
[..]

Tijdens WO1 wilde Duitsland een verdrag met Mexico. Bij een oorlogsverklaring met de VS moest Mexico een front openen zodat de VS geen tijd hadden om naar Europa te komen. Staat in die link.
Ah, ok, wist ik niet.
quote:
[..]

Ach ja, je blijft geloven in het goede he
Goed en slecht is te relatief, dat denken heb ik van me afgezet.
Ik had vroeger ook een hekel aan de VS, maar wat kan mij de acties van een land verdommen, de politiek kan doodvallen, ik voer mijn werk uit, als ik een hekel heb aan mijn baas dan ga ik ook niet terstond bij een ander bedrijf werken.
  zondag 20 juni 2004 @ 20:23:23 #50
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20048093
quote:
Op zondag 20 juni 2004 20:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

waarom duits?
Geen idee, maar ik maak heel veel mensen mee op het net, nieuw en bekend die Duits willen leren en daar willen studeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')