Vast wel, maar de X in XHTML staat voor XML dus volgens mij moet dat gewoon mogelijk zijn.quote:Op zondag 20 juni 2004 18:55 schreef Lucille het volgende:
Is JavaScript geen oplossing? In al je XHTML files een include doen van het script wat eigenlijk alleen een document.write doet op de plek waar je het wilt hebben. Aanpassen van de tekst is dus niks anders dan aanpassen van de JS include file. Op die manier hoef je dus niet je toevlucht te nemen tot server side scripting.
maar in een XHTML document?quote:Op zondag 20 juni 2004 19:08 schreef Skinkie het volgende:
ik kan je wel helpen met een XML/XSLT document... mail/msn maar
Ik heb de content (updated.xml)quote:Op zondag 20 juni 2004 19:27 schreef Skinkie het volgende:
met XML definieer je je de content, een XSL template maakt het uiteindelijke document in ons geval XHTML (mozilla) of HTML (IE)
dit stukje code laat zien hoe je bij een ander document komt... dat staat in een XSLTquote:<xsl:template name="blog-menu">
<xsl:for-each select="document('weblog.xml')/weblog/blogs/item">
<xsl:if test="position() < 15">
<xsl:variable name="id" select="@id" />
<xsl:variable name="tijd" select="@tijd" />
<xsl:variable name="titel" select="@titel" />
<tr><td width="37" class="listing"><xsl:value-of select="$tijd"/></td><td width="213" class="listing"><a href="blogs/{$id}.xml?type=blog"><xsl:value-of select="$titel"/></a></td></tr>
</xsl:if>
</xsl:for-each>
</xsl:template>
*confused*quote:Op zondag 20 juni 2004 19:41 schreef Skinkie het volgende:
[..]
dit stukje code laat zien hoe je bij een ander document komt... dat staat in een XSLT
Niet... met een XSLT genereer je in de browser een HTML document, als je het via CSS2 wilt doen werkt het waarschijnlijk alleen in mozilla.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar hoe roep ik dat allemaal in de HTML aan dan?
Moet ik die XLST opnemen in de HTML source dus?quote:Op zondag 20 juni 2004 19:58 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Niet... met een XSLT genereer je in de browser een HTML document
Dat weet ik, maar het moet crossbrowser compatible zijnquote:als je het via CSS2 wilt doen werkt het waarschijnlijk alleen in mozilla.
http://webdesign.about.com/cs/css/a/aa042604.htm
Bedankt, ik snap er nog niets van, maar weet in elk geval welke tutorials ik moet gaan doorspittenquote:Op zondag 20 juni 2004 20:11 schreef Skinkie het volgende:
je maakt een document waar de content voor een bepaalde pagina staat, je verwijst hierin naar de XSLT => XML
je maakt een document waar de 'standaard' data in staat => XML
je maakt een document waar de layout voor een bepaalde pagina staat en die de 'standaard' XML aanroept => XSLT
Top!quote:Op zondag 20 juni 2004 20:15 schreef Skinkie het volgende:
moet je een voorbeeldje hebben? waar dan kun je het zelf omprutsen?
ajb: http://louise.tc2.utelisy(...)etsenegger/index.xml
bedankt, ik ga ermee aan de slagquote:Op zondag 20 juni 2004 20:42 schreef Skinkie het volgende:
download die ff lekker zelf
http://louise.tc2.utelisy(...)etsenegger/swets.xsl
Omdat ik dat niet kanquote:Op maandag 21 juni 2004 14:54 schreef giMoz het volgende:
Waarom niet gewoon scripten?
Dus PHP / ASP?
<html>quote:Op maandag 21 juni 2004 15:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omdat ik dat niet kan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |