De forums van Gmail zijn aardig vol door mensen (waaronder ik ) die een gmail adress willen bemachtigen. En de lijsten groien gestaag met de minuut.
Aan de andere kant worden die invites op een nog onbekende basis doorgegeven naar de huidige gebruikers van Gmail.
Mijn conclusie is dat Google heel slim bezig is. Hier onder zijn mijn beweeg redenen. Ik hoor graag reactie:
1- Een kleine groepje mensen kan op deze manier niet alle makkelijkere email adressen bezetten
2- Het melden door bots wordt ook tegen gegaan
3- mond op mond reclame is de beste reclame, je vertrouwt je vrienden makkelijker en neemt hun advies eerder op
4- Er ontstaat een Hype waardoor in een korte tijd meer mensen zullen zich aanmelden . Let op niet meer accounts maar meer mensen.
5- Een groot gedeelte van de internet community wordt er mee bezig gehouden waardoor het woord zich snel verspreidt
6- mensen zullen hun accounts actieve gaan gebruiken , minstens in het begin zodat ze invites kunne door sturen
7- Google blijft controle houden op aantal gebruikers, zonder mensen teleur te stellen, het is immers zogenaamd betá versie
Tozz :8- Op deze manier weet Google precies wie vriend(in) is van wie, en hebben dus een redelijk beeld van je vriendenkring. Dat samen met alle informatie die ze al over je bijhouden zoals staat in hun gebruiksovereenkomst.
__Saviour__:
9- En ook briljant is dat ze het nieuws op 1 april naar buiten brachten. Veel media meldden erover (denkend dat het een geintje was), fantastische reclame!
10-...
Coclusie:
In een korte tijd zijn er veel actieve gebruikers waardoor het groei geregeld en exponentieel is. Hierbij zijn hotmail en dergelijken naar de geschiedenis boeken verwezen. Eerst google en nu Gmail , als alle monopoly activiteiten zo uitpakken als google TOT NU TOE dan maar hulde aan MONOPOLY.
En nu ff checken hoe hoog ik in de wacht lijst voor een Gmail Invitation sta
[ Bericht 5% gewijzigd door PuRGaToR op 20-06-2004 16:18:43 ]
To lose is to win. Even in defeat, we will win in the end. We will be patient until patience is patient.