abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20282244
Ik neem hem altijd 's avonds voor ik naar bed ga, ben hem nog nooit vergeten, maar als ik hem zou vergeten dan zit ik altijd nog binnen de 36 uur, aangezien ik er dan wel aan denk als ik 's ochtends me krantenwijk moet doen
  woensdag 30 juni 2004 @ 14:18:15 #77
39158 confined
breaking the waves
pi_20306790
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 13:30 schreef kleinmeiske het volgende:
Vrijdag maar eens pushen voor een meer definitieve manier van anticonceptie, zal wel een hele klus worden om dat voor elkaar te krijgen. Moi 29, vriendlief 41, geen kinderwens, maar dok vond het vorig jaar nog veeeeeeeeeeeeeeeeel te vroeg voor een definitieve oplossing. Nou kennen we elkaar al 10 jaar en denken er net zo lang hetzelfde over en voor die tijd beiden ook, dus nu kan 'ie toch echt de pot op
Als de arts weigert te steriliseren, print dan de tekst van deze site even uit http://www.kindervrij.org/verhalen/sterilisatierecht.htm en laat die maar aan 'm lezen...
quote:
Sterilisatie is namelijk een mensenrecht! Het is vastgelegd door de Human Rights Committee in General Comment 28: Equality of Rights Between Men and Women (art. 3) (68e Sess, 2000) in compilation of General Comments and General Recommendations by Human Rights Treaty Bodies, at 168, U.N. Doc. HRI/GEN/1/Rev. 5.

In dit General Comment 28, spreekt de Human Rights Committee zich expliciet uit over de rechten van vrouwen inzake gelijkheid in de uitvoering van hun persoonlijke rechten, met name rechten die gaan over de beschikking van hun voortplantingsorganen. Het comite spreekt met name haar bezorgdheid uit over vereisten dat vrouwen een aantal kinderen gehad moeten hebben, dat ze een zekere leeftijd bereikt moeten hebben of dat ze goedkeuring van hun man moeten hebben alvorens zij zich zouden mogen laten steriliseren. Het comite verzoekt verdragsstaten melding te maken van wet- en regelgeving die vrouwen in het genieten van hun persoonlijke rechten, waaronder het recht op sterilisatie, belemmeren en maatregelen te nemen om die belemmeringen weg te nemen.
Veel succes!!!
  woensdag 30 juni 2004 @ 14:34:37 #78
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_20307305
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:18 schreef confined het volgende:

[..]

Als de arts weigert te steriliseren, print dan de tekst van deze site even uit http://www.kindervrij.org/verhalen/sterilisatierecht.htm en laat die maar aan 'm lezen...
[..]

Veel succes!!!
Dank!! In mijn geval een zeer nuttig stukje. Neem het mee, maar misschien valt het allemaal wel mee (let's hope so)
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_20312430
Ik vind het trouwens wel handig dat er een nieuwe regel is dat je herhalingsrecepten niet eerst naar de dokter moet brengen en dan een week moet wachten voordat je het op kunt halen bij de apotheek, maar dat je het nou gewoon zelf naar de apotheek kunt brrengen en gelijk mee kunt nemen
pi_20370526
Hoi iedereen even een vraagje, ik ben vorige week mijn pil vergeten , als ik me niet vergis vorige week dinsdag. Nu ben ik vorige donderdag ongesteld geworden (wat niet de bedoeling was) en ben het nog steeds (nu zijn we al vrijdag) en het is ook meer dan normaal.
kan dit een probleem zijn?

groetjes
pi_20396287
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:05 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Nee geen sex in mn stopweek gehad, mhh dus heel deze maand niet veilig, pas als ik weer aan mn volgende strip begin, als ik het goed begrijp.
Nouja bedankt
even nagekeken... en je kan gewoon de 7dagen regel aanhouden heb trouwens ook nog nooit iets gehoort over dat de pil dan de hele maand niet veilig zou zijn
pi_20396320
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 19:54 schreef TamLX het volgende:
Hoi iedereen even een vraagje, ik ben vorige week mijn pil vergeten , als ik me niet vergis vorige week dinsdag. Nu ben ik vorige donderdag ongesteld geworden (wat niet de bedoeling was) en ben het nog steeds (nu zijn we al vrijdag) en het is ook meer dan normaal.
kan dit een probleem zijn?

groetjes
Erg vreemd lijkt mij...., als ik jouw was zou ik toch even langs de dokter gaan.
  woensdag 7 juli 2004 @ 16:51:53 #83
92409 Twinky
Little star.
pi_20468141
dooorbraakbloedingen :-)
maar van 1 keer vergeten.. :S
  donderdag 8 juli 2004 @ 11:59:46 #84
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_20485836
@aventura: je schreef in het dichtgegooide topic de volgende reactie op mijn post:
"Dit is een grap hoop ik he?
Als ze de pil op de juiste wijze slikt wordt ze echt niet zomaar zwanger. Punt."

Sorry, maar ik vind dat je als mod wel wat meer verantwoordelijkheid kunt tonen. In de posts er boven wordt meerdere malen aangegeven dat de pil niet 100% veilig is. Dus ja, ook ondanks de pil worden sommige vrouwen wel "zomaar" zwanger. Mijn advies is geen grap maar gewoon logica, lees het nog maar eens na zou ik zeggen.... Je geeft mensen het verkeerde idee door dit soort dingen te posten met een blauwe naam....
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_20501200
Ik neem hem altijd s'ochtends in...enals ik heel laat ga slapen s'nachts,dan neem ik hem dan in omdat ik weet dat ik dan heel lang slaap (tot in de middag ergens)...
pi_20512888
Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die ervaring hebben met pilgebruik (langere tijd) en libidoverlies...
  vrijdag 9 juli 2004 @ 15:47:29 #87
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_20513164
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 15:35 schreef Creamator het volgende:
Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die ervaring hebben met pilgebruik (langere tijd) en libidoverlies...
Yep, gebruik de pil nu 13 jaar (even Marvelon, 11 jaar Diane-35 en nu een jaar Microgynon-30). Libido is inmiddels met de laatste tot in de ijskast gedaald en daar baal ik goed van, zo erg zelfs dat ik gewoon verplicht van mezelf 'zin moet maken'.
Vandaar dat ik maar eens een stevig gesprek met manlief ben aangegaan, wat gaat resulteren in zijn sterilisatie. Hij mag er nou ook wel eens wat voor doen ... Dus met een paar maandjes ben ik van die hormonentroep af en gaan we eens aankijken wat er dan gaat gebeuren ... hopelijk.
pi_20518902
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 15:35 schreef Creamator het volgende:
ik slik de pil ( microgynon 30) nou ruim een half jaar, nog niet echt heel lang dus, maar ik heb er helemaal geen last van maar ik heb sowieso helemaal geen last van bijwerkingen gehad
pi_20524276
Ik slik pas 2 maanden de Diane35 en tot mijn extreem grote ongenoegen lijk ik geen libido meer te hebben. Is er een pil die dit niet (of minder) verlaagt? Ik moet hoe dan ook een pil i.v.m. mijn onregelmatige menstratie. Dus als 1 van jullie een betere weet, do tell. Dat de Diane35 wat aan mijn lichte acne heeft gedaan, kan me echt niets schelen. Ik wil gewoon weer zin hebben.
pi_20532582
Ik slik nu een paar jaar zonder problemen de pil. Vanmiddag kwam ik er plots achter dat ik 10 dagen te vroeg ongesteld ben geworden. Ik ben geen enkele pil vergeten, maak altijd m'n strip af, daarna stopweek en weer verder.

'K ben nu dus te vroeg ongesteld. Wat moet ik doen?

Strip afmaken, stopweek invoeren en daarna aan nieuwe strip beginnen
Strip afmaken en meteen verder gaan met de volgende strip

Of iets anders? Ik weet het niet
pi_20532634
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 01:36 schreef malle_moan het volgende:
Ik slik pas 2 maanden de Diane35 en tot mijn extreem grote ongenoegen lijk ik geen libido meer te hebben. Is er een pil die dit niet (of minder) verlaagt? Ik moet hoe dan ook een pil i.v.m. mijn onregelmatige menstratie. Dus als 1 van jullie een betere weet, do tell. Dat de Diane35 wat aan mijn lichte acne heeft gedaan, kan me echt niets schelen. Ik wil gewoon weer zin hebben.
Ik slik nu vijf jaar marvelon en ik heb nergens geen problemen mee. Ik heb wel eens gehoor dat diane35 in veel gevallen te zwaar kan zijn en dus bijwerkingen geeft.
pi_20532681
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:38 schreef BadGirly het volgende:
Ik slik nu een paar jaar zonder problemen de pil. Vanmiddag kwam ik er plots achter dat ik 10 dagen te vroeg ongesteld ben geworden. Ik ben geen enkele pil vergeten, maak altijd m'n strip af, daarna stopweek en weer verder.

'K ben nu dus te vroeg ongesteld. Wat moet ik doen?

Strip afmaken, stopweek invoeren en daarna aan nieuwe strip beginnen
Strip afmaken en meteen verder gaan met de volgende strip

Of iets anders? Ik weet het niet
Je kan het beste even contact opnemen met de weekenddokter of weekendapotheek. Het verschilt namelijk per situatie ( of je gemeenschap hebt gehad e.d.) Waarschijnlijk is de pil niet meer geschikt voor je als je tien dagen te vroeg ongesteld word. Het kan zijn dat hij te zwaar of te licht voor je is geworden. Dat moet je wel even navragen want als het zo is wordt de betrouwbaarheid van de pil ook minder. Succes iig!
pi_20533760
Ik denk dat het komt omdat ik op dieet ben en dus een ander eetpatroon nastreef. Volgens mij zijn m'n hormonen daardoor in de war. Maar heel erg bedankt voor je advies, zal het navragen
pi_20596036
Ik neem em ook altijd savonds en ik heb ook helemaal nergens last van... ik gebruik em nou meer dan 1,5 jaar. In het begin had ik er wel een beetje last van maar nu helemaal niet meer.
pi_20605597
Is het slecht om 2 keer de pil door te slikken (zonder stopweek dus)?
Of is het uberhaupt ongezond om hem één keer door te slikken?
pi_20606131
Nee hoor dat is niet slecht volgens mij. Je bedoelt toch.... dat je niet ongesteld wordt? Dat kan geen kwaad. Ik doe dat altijd in de vakantie.
pi_20609018
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 21:00 schreef Linny-Minny het volgende:
Nee hoor dat is niet slecht volgens mij. Je bedoelt toch.... dat je niet ongesteld wordt? Dat kan geen kwaad. Ik doe dat altijd in de vakantie.
Ja dat bedoelde ik. Ik vroeg me alleen af of het slecht is om het twee keer achter elkaar te doen..
pi_20610016
Nee dat is niet slecht:)
  woensdag 14 juli 2004 @ 09:05:34 #99
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_20613082
Biologisch gezien is het geloof ik niet slecht om 'm een paar maanden door te slikken. Ik hoef het echter maar 1x te doen en de volgende onttrekkingsbloeding is tig keer heftiger dan normaal (hoofdpijn, buikpijn, opgeblazen gevoel en veeeeeeeeeeel meer tampons nodig) ...
pi_20658066
Beste Mensen,

Ik heb hier een mogelijk klein probleempje.
Gister heeft me vriendin in d'r eerste week de pil genomen. En vervolgens is ze na 45 minuten behoorlijk aan de race gegaan. (1 keer geraced na die 3 kwartier, niet nonstop 2 uur lang of zo) Is de pil de komende 4 weken nu NIET veilig?

Hartelijk dank vast.

Jasper
Nihilist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')