quote:Oranje treft Nielsen in laatste groepsduel
De UEFA heeft Kim Milton Nielsen aangewezen als scheidsrechter voor het laatste groepsduel van het Nederland elftal. De Deen leidt woensdag de wedstrijd in Braga tegen Letland. De Noorse scheidsrechter Terje Hauge heeft Duitsland-Tsjechië toegewezen gekregen.
Stand Poule Dquote:Oranje moet hopen op sportieve Tsjechen
Het Nederlands elftal moet in de laatste groepswedstrijd tegen Letland hopen dat het al geplaatste Tsjechië zich niet inhoudt tegen Duitsland. Want winnen de Duitsers, dan is Oranje sowieso uitgeschakeld.
De kans dat Oranje alsnog overleeft, is 33 procent. Boekt Nederland een zege en verliest Duitsland of speelt de ploeg van Rudi Völler gelijk, dan eindigt Oranje op de tweede plaats achter groepswinnaar Tsjechië.
In één geval wordt het echt ingewikkeld. Als Nederland gelijkspeelt tegen Letland en Duitsland verliest, eindigen Nederland, Letland en Duitsland alle op twee punten.
Het onderling resultaat tussen die drie landen is dan doorslaggevend. Alle onderlinge duels eindigden in een gelijkspel en dan gaan het aantal doelpunten voor in die duels tellen. Nederland is bij een Lets gelijkspel met doelpunten dan door.
Wordt het 0-0, dan vallen de Letten af omdat zij niet scoorden. Nederland en Duitsland maakten er beide één. Dan gaat het doelsaldo in alledrie de groepsduels tellen en wordt de uitslag van Duitsland-Tsjechië allesbepalend.
quote:
Ik hoop het niet ik denk dat een deel van die selectie zich wil bewijzen en dat ze een basis plaats kunnen afdwingenquote:Op zondag 20 juni 2004 12:02 schreef Duiveltja het volgende:
We're fucked
Pavel Nedved speelt niet, Tsjechie zal dus met een B-team spelen. Ik denk dat Oranje woensdagavond al in het vliegtuig naar Nederland zit.
Daar hoop ik ook op.quote:Op zondag 20 juni 2004 12:04 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ik hoop het niet ik denk dat een deel van die selectie zich wil bewijzen en dat ze een basis plaats kunnen afdwingen
Zeker wetne. En hopen dat Advocaat geleerd heeft van zijn fouten en dat we eindelijk een neutrale scheids hebben..quote:Op zondag 20 juni 2004 12:50 schreef Inquistor87 het volgende:
Als we spelen zoals tegen Tjechië en Advocaat van te voren onder een trein gooien winnen we
Rotzooi? Helden! Kom op!quote:Op zondag 20 juni 2004 12:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Advocaat leert al maandenlang niet van zijn fouten. Die vuile zeehond moet meteen ontslagen worden anders valt er geen eer meer te behalen.
De Duitsers winnen gewoon van de Tsjechen en Advocaat kan z'n rotzooi mee naar NL nemen.
Excusez-moi! Helden? Het WK 2002 hebben ze gemist en nu dreigen ze er de eerste ronde uit te vliegen. Dat noem ik geen helden.quote:Op zondag 20 juni 2004 13:14 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Rotzooi? Helden! Kom op!
Aangezien je voor een gelijkspel ongeveer 10000 euro krijgt...quote:Op zondag 20 juni 2004 13:56 schreef Cruoninga het volgende:
Stel nou dat Nederland tegen Letland in de laatste minuut een vrije trap krijgt op de rand van de 16 met een tussenstand van 1-0 voor Letland. Duitsland-Tjechie is net afgelopen: 1-1. Als Nederland scoort wordt het 1-1 en gaat Duitsland door. Er is maar een heel klein kansje om dan nog de 2e te maken zodat Nederland zelf door gaat.
Wat zou jij doen? Die bal erin schieten of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |