abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20056768
laat je tieten gewoon zien.
pi_20056908
Beetje topic doorgelezen topicstarter, maar moedig iig dat je je brief neerzet hier op fok, je stelt je hiermee best kwetsbaar,aangezien het misschien niet je beste punt is, op . Maar wat ik vaak doe als ik moet solliciteren is vaak ff bellen naar dat bedrijf. In de vacature staat vaak een contactpersoon voor de functie of zo. Probeer dan van tevoren een aantal dingen te verzinnen die indruk kunnen maken op die persoon. Iets van bijvoorbeeld vullen jullie ook altijd de vakken van links naar rechts of zo(vragen over methode's e.d.).Gesprek ook niet te lang laten duren paar minuutjes hooguit. Laat dan ook doorschemeren dat je al veel gewerkt heb en dat het je wel leuk lijkt enzo. Zeg dan duidelijk je naam tijdens dat gesprek, bij het lezen van de brief zullen ze dan (soms)denken he dat is die gozert die solliciteerde en veel interesse toonde. Werkt imho vaak positief. Verder sterkte met het solliciteren naar een baan en probeer het anders ook ff in de horeca. Kun je ook veel verdienen heb ik ook tijdens me studie gedaan.
pi_20057176

[ Bericht 100% gewijzigd door mighty_myte op 21-06-2004 05:30:31 (OVERBODIG) ]
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_20057180
Waardeloze brief was dat. Ik heb een betere. Ik heb mijn boek Nederlands erbij gepakt:
quote:
Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis

Hellevoetsluis, 20 juni 2004

Albert Heijn
T.a.v. dhr. Both
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle

Betreft: Sollicitatie vulploegmedewerker

Geachte heer Both,

Van het CWI heb ik de mededeling ontvangen dat u een vacature voor een vulploeg medewerker open heeft staan waar ik voor zou willeen coliciteren.

Ik heb van 14 oktober 2002 tot en met 14 april 2004 gewerkt bij de Albert Heijn, filiaal 1596 te Hellevoetsluis. Ik heb mijn werk altijd graag en met volle inzet gedaan. Graag zou ik dit bij u
voortzetten.

Ik hoop u in geen gesprek te kunnen overtuigen van mijn kwaliteiten en motivatie die ik in deze
baan wil steken.

In afwachting op uw antwoord,

hoogachtend,

Jeffrey Willems

bijlagen: curriculum vitae
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_20057543
Twee alinea's beginnen met "ik" is natuurlijk al uit den boze. Dit effect wordt nog versterkt door de zin die volgt die óók met "ik" begint. Motivatie steek je trouwens ook niet in een baan. "Colliciteren" is echt een spelfout van de ergste categorie

@Giza, die brief van jou bevat ook een aantal spelfouten en is eveneens verre van perfect. Dat jij over zijn intelligentie durft te beginnen terwijl je een spellingscontrole nodig hebt om zelf fatsoenlijk een 'post' te kunnen schrijven zegt al genoeg lijkt me.
pi_20058632
quote:
Op maandag 21 juni 2004 03:41 schreef jakees het volgende:
Probeer dan van tevoren een aantal dingen te verzinnen die indruk kunnen maken op die persoon. Iets van bijvoorbeeld vullen jullie ook altijd de vakken van links naar rechts of zo(vragen over methode's e.d.).Gesprek ook niet te lang laten duren paar minuutjes hooguit. Laat dan ook doorschemeren dat je al veel gewerkt heb en dat het je wel leuk lijkt enzo. Zeg dan duidelijk je naam tijdens dat gesprek, bij het lezen van de brief zullen ze dan (soms)denken he dat is die gozert die solliciteerde en veel interesse toonde.
Bellen is prima maar zorg dat je wat te melden hebt en bel niet om het bellen, ze kunnen ook denken "He dat is die kerel die alleen maar van links naar rechts kan vullen". Nuttig is misschien om te vragen naar de werktijden en mogelijkheden tot overwerk ofzo. Iets dat voor jou een reden kan zijn om wel/niet te solliciteren. Je wilt immers de indruk geven dat je weloverwogen je brief hebt geschreven.

Methodes e.d. leggen ze wel uit als je daar aan de slag gaat of bij een sollicitatiegesprek en stellen niks voor in dit geval. Dik alles ook niet extra aan in het gesprek maar vertel gewoon dat je het een prima functie lijkt en dat je gaat schrijven.

Maarja het blijft vakkenvuller.......

Misschien is het zelfs nog beter om bij deze vacature gewoon langs te gaan bij de vestiging, vragen of ze werk hebben en dan komt die vacature van vakkenvuller vanzelf wel bovendrijven.
pi_20059192
Jakees. Bedankt voor je aanmoediging

En andere fok!kers!. Ik heb mijn brief al verstuurd. Dus ik wil jullie heel graag bedanken voor al jullie steun/hulp!

Gracias!
pi_20064480
ok laat het ff weten wat het geworden is ok?
pi_20074189
205_Lacoste lees mijn post ff voordat je comentaar leverd. Er stond toch echt heel duidelijk bij dat ie nog even door de spellingscontrole moest. Mijn brieven zijn goed genoeg voor mij, aangezien ik ermee wordt aangenomen. That's all that it takes. Het is maar voor vakkenvullen hoor.
Giza is slegt met spelle. Giza is te lui om voor iedere vok-post de spelchecker te nemen . Giza heeft er de pest aan als mensen daarover gaan sitten sijken. Oprote!!
pi_20074375
BMWM3 ik heb ff een supertip voor je. Bel over een dag of 3 even of ie is aangekomen. Doe tussen neus en lippen door even jezelf aanprijzen. Klink vooral erg enthousiast en aardig. Geloof me, dat onthouden ze. Doe ik ook altijd en werkt als een speer
Giza is slegt met spelle. Giza is te lui om voor iedere vok-post de spelchecker te nemen . Giza heeft er de pest aan als mensen daarover gaan sitten sijken. Oprote!!
pi_20074784
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:19 schreef Giza het volgende:
205_Lacoste lees mijn post ff voordat je comentaar lever[b]d[b]. Er stond toch echt heel duidelijk bij dat ie nog even door de spellingscontrole moest. Mijn brieven zijn goed genoeg voor mij, aangezien ik ermee wordt aangenomen. That's all that it takes. Het is maar voor vakkenvullen hoor.
Ik zou tegenwoordige tijd toch écht met een t schrijven hoor

En je post is goed gelezen hoor, kennelijk begrijp jij mijn post niet. Als jij begint over iemands intelligentie terwijl je zelf een spellingscontrole nodig hebt om essentiële taalconstructies te kunnen maken dan ben je zelf ook niet bijzonder slim.

"Doe jezelf even aanprijzen"... tja, wat zal ik ervan zeggen. Gelikte zin hoor
pi_20077150
Ga toch buitenspelen.
pi_20077306
quote:
Op maandag 21 juni 2004 21:50 schreef Giza het volgende:
Ga toch buitenspelen.
Ik denk niet dat je de brave jongen hiermee van dienst bent... Waarschijnlijk maakt hij meer kans als hij nog even met z'n snufferd in de boeken duikt en z'n grijze massa laat werken. Dan is er nog een kans dat hij er een redelijke sollicitatiebrief uit kan persen.

Dat gaat hij nimmer bereiken met het dartelen door het gras en het klauteren in de bomen.. dus ik adviseer dan ook dat hij jouw advies in de wind slaat.. .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_20079611
Als ex-vulploegmederwerker heb ik volgens mij wel een beetje een idee hoe dat daar gaat:
-als je 19 of ouder bent nemen ze je sowieso niet aan (of je moet gelijk solliciteren naar de functie van filiaalmanager ofzo)
-als je er nog wilt werken als je ouder bent dan 18 moet je echt alles kunnen, bij wijze van spreken die hele winkel in je eentje kunnen runnen en op alle plekken inzetbaar zijn. (en dat ben je niet)
-als je toch wilt proberen daar te komen werken: veel succes met je brief, wel ff bewijzen dat je sneller vakken kan vullen als 3 15-jarigen samen... (want die kosten samen evenveel, zo niet minder)

En nu het echte advies: ga gewoon solliciteren naar baantjes waarvoor minimaal MBO werk/denkniveau is vereist. En als je dat niet hebt: ga het halen.
The uproar of one hand clapping.
pi_20079689
Owja, en voor een baantje als vulploegmedewerker schrijf je geen sollicitatiebrief, daarvoor ga je gewoon langs en vraag je of je met de verantwoordelijke kan praten. (als je al iets invult is het een sollicitatieformulier...). En sowieso, voor dat soort simpele baantjes: gewoon langsgaan & bellen, dan laat je tenminste zien dat je het graag wilt en dat je er moeite voor wilt doen, want uit zo'n brief halen ze toch niet dat je heel gemotiveerd bent.
The uproar of one hand clapping.
pi_20087775
Als je toch dat VCA diploma hebt, waarom ga je dan niet iets in de beveiliging doen? Daar is werk zat.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 11:33:20 #142
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_20088068
voor de functie vakkenvuller schrijf je wel een heel erg deftige brief BhFH... gemiddeld genomen heb ik die voor leidinggevende functies niet eens hoeven schrijven....
Neerkomen wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')