Overdrijf het nu niet. Laten we niet doen alsof vulploegmedewerker een opstap is naar een glanzende carriere met limousines, zakentripjes naar New York en hitsige secretaresses in het vooruitzicht. Als je al te erg gaat overdrijven in je sollicitatiebrief dan krijgt degene die die brief leest ook buikkrampen van het lachen.quote:Op zondag 20 juni 2004 14:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom ben je dan zo gemotiveerd??? en dat van die contractverlenging die je niet kreeg moet je weglaten! Je moet juist spreken over waarom jij zograag vulploegmedewerker wil worden. Wat je drijfveer is op deze prachtbaan te solliciteren...!
Hoe zet jij dat dan in de brief!quote:Op zondag 20 juni 2004 14:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Gewoon een sobere brief waaruit blijkt dat je ervaring hebt als vulploegmedewerker, dat je voor 40 uur solliciteert, dat je de handen uit de mouwen wilt steken en dat je gemotiveerd bent om hard te werken.
Precies, en sowieso heb je op het gesprek (mits je daarvoor wordt uitgenodigd...) de kans om dat nader toe te lichten.quote:Op zondag 20 juni 2004 14:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Overdrijf het nu niet. Laten we niet doen alsof vulploegmedewerker een opstap is naar een glanzende carriere met limousines, zakentripjes naar New York en hitsige secretaresses in het vooruitzicht. Als je al te erg gaat overdrijven in je sollicitatiebrief dan krijgt degene die die brief leest ook buikkrampen van het lachen.
Gewoon een sobere brief waaruit blijkt dat je ervaring hebt als vulploegmedewerker, dat je voor 40 uur solliciteert, dat je de handen uit de mouwen wilt steken en dat je gemotiveerd bent om hard te werken.
Tja, erg mager, het lijkt op een typische -ik-moet-van-het-cwi-brief.quote:Op zondag 20 juni 2004 13:46 schreef BMWM3 het volgende:
Giza.
[..]
Dit is hem nu!
Eventjes vermelden dat dat AH-filliaal als referentie kan dienen. Daaruit blijkt dat je daar goed gewerkt hebt. Immers, ze kunnen het navragen aan de referentie en als je daar niet goed gewerkt hebt ga je niet uitdrukkelijk vermelden dat dat filliaal als referentie kan dienen. Ook iets vermelden in de geest van 'ik weet van aanpakken en ben gemotiveerd om als vulploegmedewerker aan de slag te gaan'.quote:Op zondag 20 juni 2004 14:25 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Hoe zet jij dat dan in de brief!![]()
het gaat om de vergedrukte alinea!quote:Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis
Hellevoetsluis, 20 juni 2004
Albert Heijn
T.a.v. dhr. Both
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle
Betreft: Sollicitatie vulploegmedewerker
Geachte heer Both,
Van het CWI heb ik de mededeling ontvangen dat u een vacature voor een vulploeg medewerker open heeft staan.
Ik heb van 14 oktober 2002 tot en met 14 april 2004 gewerkt bij de Albert Heijn, filiaal 1596 te Hellevoetsluis. Bij mijn laatste werkgever kan ik erg goed opschieten met de mensen om mij heen en ik sta altijd klaar voor de klanten, en als het moet ben ik gewoon altijd beschikbaar om in te vallen.
Ik ben zeer gemotiveerd om bij u te werken; ik kan zeggen dat ik mijn werk altijd graag en met de volle inzet doe en heb gedaan.
Hopend u volledig geďnformeerd te hebben en wachtend op een positief bericht, verblijf ik.
Hoogachtend,
Jeffrey Willems
Doe even normaal. Het schrijven van goedlopende sollicitatiebrieven met prachtige Nederlandse volzinnen die zelfs jouw leraar Nederlands nauwelijks begrijpt heeft weinig te maken met vakkenvullen.quote:Op zondag 20 juni 2004 14:30 schreef Giza het volgende:
Volgens mij heeft het niks met de brief van BMWM3 te maken, maar alles met zijn intelegentie. Sorry, maar uit jouw opmerkingen deze ochtend merk ik dat je simpelweg te dom bent voor de functie van vakkenvullen. Ik raad iedereen hier aan om het verder te negeren. Hij heeft meer dan genoeg hulp gekregen. Hij hoeft verdomme maar de copy/pasten >:/ Ik ben het zat. Ga maar wc's schobben.
Dude, wat je ook doet, wordt geen taxichauffeur. Dat is echt een wereldje waar je niet in wilt zitten.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 14:47 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Daar zit ik aan te denken. Taxichauffeur. Maarja, je bereikt het niet als je geen autorijbewijs hebt![]()
Hij heeft geen rijbewijs, dus dat lijkt me niet echt relevant nu die baan als taxichauffeur.quote:Op zondag 20 juni 2004 14:32 schreef Miwe het volgende:
[..]
Dude, wat je ook doet, wordt geen taxichauffeur. Dat is echt een wereldje waar je niet in wilt zitten.Misschien dat het in een of ander dorpje/kleine stad wel gaat, maar in de grote steden is het echt oorlog.
Er moet iig nog een spellingchecker naar kijkenquote:Op zondag 20 juni 2004 13:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
nee, hoezo?
quote:Op zondag 20 juni 2004 14:37 schreef Giza het volgende:
CherrymoonTraxx ik bedoel dat hij, na alle tips die hij gehad heeft nog steeds geen zin aan zijn brief veranderd heeft. Hij kan mijn brief op pagina 1 gewoon gebruiken. Iedereen!!! hier zegt dat hij bepaalde zinnen uit zijn brief moet halen en hij laat het er gewoon instaan!!!! Rot dan maar op.
Deze dus?quote:Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis
Albert Heijn
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle
20 juni 2004 <Plaatsnaam>
Onderwerk: Sollicitatie Vulploeg medewerker
Geachte heer Both,
Hierbij wil ik graag reageren op de baan van vulploeg medewerker.
Ik heb al degelijke ervaring opgedaan in een vergelijkbare functie (Zie bijgevoegde C.V.) Ik ben erg klantgericht en enthousiast en vindt het leuk om met mensen om te gaan. Ik ben full-time beschikbaar. Graag zou ik dit verder toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met vriendelijke groet,
Jeffrey Willems
[ plaats voor handtekening ]
quote:Op zondag 20 juni 2004 14:30 schreef Giza het volgende:
Volgens mij heeft het niks met de brief van BMWM3 te maken, maar alles met zijn intelegentie. Sorry, maar uit jouw opmerkingen deze ochtend merk ik dat je simpelweg te dom bent voor de functie van vakkenvullen. Ik raad iedereen hier aan om het verder te negeren. Hij heeft meer dan genoeg hulp gekregen. Hij hoeft verdomme maar de copy/pasten >:/ Ik ben het zat. Ga maar wc's schobben.
Zie mijn commentaar op je vorige brief, nog 1 laaste tip:quote:Op zondag 20 juni 2004 14:30 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
het gaat om de vergedrukte alinea!
quote:Oke. Enkele tips. Zet NOOIT in je brief dat je werkeloos bent. Ten eerste is de kans dat je uitgenodigd wordt meteen veel kleiner (Stond afgelopen vrijdag nog in de krant). Sterker nog, dit geeft (Als ik de albert heijn was) de indruk dat je dit alleen maar doet omdat je niks beters kan vinden maar noueenmaal moet solliciteren van het CWI, en dus ongemotiveerd bent, en lekker door gaat solliciteren en dus snel weer pleite bent.
Als 2e. Zet dit ff in je V.C. Het is onnodig dit in je brief toe te lichten. Het is maar vak vakkenvullen, geen beleidssecretaris ofzo. Enne, ik zou mij sterk afvragen waarom je contact niet voor de 3e keer verlengt was. Ze waren blijkbaar niet zo tevreden over je. Verzin tijdens je gesprek maar even een kutsmoes over een reden dat je ZELF was weggegaan. Let op dat dit geen mogenlijke reden zou kunnen zijn om nu ook te vertrekken.
Oh wacht, uit je brief maak ik op dat je voor de 2e keer bij AH solliciteerd. Pfff. Verzin wat redenen waarom je toch weer graag bij hun terugwil.
3e punt. Het feit dat je full-time beschikbaar bent er verder geen verplichtigen hebt spreekt eigenlijk niet so positief. Zou ik ook anders inpakken.
Laatste regel. Wat een moeilijke zin. Niet echt de goede toon voor AH.
Handtekening zou ik onder je naam zetten, maar kan ook zo.
Ik heb de brief een beetje herschreven zodat ie wat beter klinkt. Hij is nog niet af. Hij is wat kort (Haal hem ook nog even door de spellchecker heen) Flow mag wat beter. Maar zorg in ieder geval dat je wat eigenschappen invult waarvan de AH zal denken "Hey! Dat kunnen we hier wel gebruiken". Denk vanuit de AH. (Of wie dan ook). Wat het belangrijkste in de brief is de reden dat zij jouw in dienst willen nemen. De rest is kul.
staat maar 1 typo in , dus t valt best mee.quote:Op zondag 20 juni 2004 14:37 schreef Light het volgende:
[..]
Er moet iig nog een spellingchecker naar kijken
Waarom zou je eigenlijk je handtekening ONDER je naam plaatsen? T's toch altijd BOVEN je naam of doe ik het altijd verkeerd?quote:Op zondag 20 juni 2004 14:40 schreef Giza het volgende:
Ja die ja. Wel even de hele post quoten he?
[..]
Sollicitatiebrieven haal ik ff door mijn spelchecker. Maar verder heb ik geen moeite om werk te vinden. Ben een paar weken terug net begonnen met een nieuwe baan met prima salarisquote:En jij wordt met dit soort spelfouten wel overal aangenomen zeker?
jij welquote:Op zondag 20 juni 2004 14:43 schreef Giza het volgende:
[..]
Sollicitatiebrieven haal ik ff door mijn spelchecker. Maar verder heb ik geen moeite om werk te vinden. Ben een paar weken terug net begonnen met een nieuwe baan met prima salaris
Dan ga ik vooruitquote:Op zondag 20 juni 2004 14:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
staat maar 1 typo in , dus t valt best mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |