Dat is leukquote:Op vrijdag 18 juni 2004 22:17 schreef Ype het volgende:
Alfa wordt gezien als makkelijker.
Ik werd laatst in de trein uitgelachen door een hersenonderzoeker toen ik vertelde dat ik neuropsychologie ging doen.
Hoe kom je daarbij? Dat ben ik namelijk volstrekt niet met je eens. Maar ik wil eerst jouw argumentatie horen, dan zal ik mijn standpunt uitvouwen.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 22:43 schreef accelerator het volgende:
Beta vakken zijn waardevollere kennis waar de mensheid meer aan heeft.
Zonder beta's geen ontwikkeling.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 22:44 schreef Viking84 het volgende:
Hoe kom je daarbij? Dat ben ik namelijk volstrekt niet met je eens. Maar ik wil eerst jouw argumentatie horen, dan zal ik mijn standpunt uitvouwen.
ja bax jaquote:Op vrijdag 18 juni 2004 23:19 schreef Schildpadje het volgende:
Niet cool dat jij wel pragmatiek hebt gehaald trouwens. (bax?)
afgezaagdquote:Op vrijdag 18 juni 2004 23:20 schreef Steijn het volgende:
[..]
Zonder beta's geen ontwikkeling.
Oh, dan zit je dus in het tweede jaar? Ik twijfelde eerst ook aan m'n alfastudie... pragmatiek is toch wel erg moeilijk hoor. Het vergt nu eenmaal ontzettend veel voorbereiding en je moet er tijdig mee beginnen. Anders kan ik het helaas niet zeggenquote:Op vrijdag 18 juni 2004 23:40 schreef Schildpadje het volgende:
Ik doe ook Nederlands hoor.. en bijles pragmatiek mag na drie keer een 5
*schaam*
![]()
laat die bijles maar zitten trouwens.
Bax is de reden dat ik ook wel eens aan mijn alfa studie twijfel.
blijf dan wegquote:Op zaterdag 19 juni 2004 00:22 schreef Sovereign het volgende:
Niet weer zo'n domme discussie als dit.
Alsof je vooroordelen zo kunt oplossen. Dit soort discussies zijn talloze keren in dit forum gevoerd zonder noemenswaardig resultaat, rinse and repeat.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 00:23 schreef Viking84 het volgende:
blijf dan wegIk vind t niet dom. Ik wil gewoon misverstanden uit de wereld werken
oh, nooit gezien en ons hele bestaan is gebouwd rondom rinse and repeatquote:Op zaterdag 19 juni 2004 00:29 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Alsof je vooroordelen zo kunt oplossen. Dit soort discussies zijn talloze keren in dit forum gevoerd zonder noemenswaardig resultaat, rinse and repeat.![]()
En waarom kunnen bèta's dan niet een fatsoenlijke Nederlandse brief schrijven??quote:Op zaterdag 19 juni 2004 00:31 schreef TC03 het volgende:
Omdat bèta's de meeste alfa vakken ook goed kunnen volgen, en andersom niet. Daarom worden bèta studies vaak moeilijker gevonden, in het algemeen, en studies dus ook.
Net alsof alle bèta's taalkundige onbenullen zijn. Ik zie echt geen verschil tussen alfa en bèta wat dat betreft.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 00:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En waarom kunnen bèta's dan niet een fatsoenlijke Nederlandse brief schrijven??Alfa studies zijn niet zo simpel als op de middelbare school, hoor!!
En natuurlijk daarmee ook mijn bijdragen in die draadjes nooit gezien, wat een gemis.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 00:30 schreef Viking84 het volgende:
oh, nooit gezien
Bedoel je spelvouten of de kunde om je duidelijk uit te drukken in woorden? Beiden zijn namelijk niet hetzelfde.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 00:34 schreef TC03 het volgende:
Net alsof alle bèta's taalkundige onbenullen zijn. Ik zie echt geen verschil tussen alfa en bèta wat dat betreft.
Je maakt een denkfout, communicatie is er niet dankzij de talenstudie (en alles wat daar omheen hangt). Nee, de talenstudie is er dankzij de communicatie.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 00:21 schreef Viking84 het volgende:
De maatschappij staat of valt met communicatie en zonder taal geen communicatie
Ik zeik alfa niet af, ik vind dat alfastudenten minder belangrijk is dan betastudenten. En daar staat een in mijn ogen een heel erg redelijk argumentatie tegenover.quote:Als je alfa afzeikt, dan impliceer je daarmee dat je er goed in bent, dat het makkelijk is.
Dat komt denk ik door de informatieachterstand. Jij (vat dit niet op als een persoonlijke aanval) bent compleet ondeskundig op het gebied van wiskunde e.d., ik heb daar ten opzichte van bijvoorbeeld het nederlands minder last van.quote:Nou blijkt dus van niet. Ik zeik wiskunde of scheikunde niet af, want daar snap ik geen bal van.
Sta mij vrij wat zaken op te noemen die zonder technici/beta's onmogelijk zouden zijn. De bouw van huizen, er zouden geen computers zijn, geen auto's, geen fietsen, geen elektriciteit, zeer weinig medicijnen, er zou nauwlijks medische expertise zijn, er geen telefoon zijn, er zou geen riolering zijn. enz.quote:Maar of ik het nut ervan inzie voor de maatschappij is een tweede (misschien ZEG ik alleen maar dat ik het nutteloos vind, want soms vraag ik me ook af wat het nut is van de opleiding Nederlands.
Aan wat voor jobs denk je?quote:Maar ach, wat doet het ertoe, het is leuk en je kunt er werk mee krijgen)
Leuke zinsconstructie.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 00:41 schreef Steijn het volgende:
ik vind dat alfastudenten minder belangrijk is dan betastudenten.
Blah blah blah. En jij denkt dat alfa beroepen niet op een dergelijke manier kunnen bijdragen aan de samenleving? Kun je ook buiten jouw beperkte kader kijken of heb je altijd oogkleppen op? Wat heb je aan medische instrumenten zonder artsen? Wat heb je aan een oningerichte samenleving in anarchie zonder juristen die deze gestalte geven?quote:Sta mij vrij wat zaken op te noemen die zonder technici/beta's onmogelijk zouden zijn. De bouw van huizen, er zouden geen computers zijn, geen auto's, geen fietsen, geen elektriciteit, zeer weinig medicijnen, er zou nauwlijks medische expertise zijn, er geen telefoon zijn, er zou geen riolering zijn. enz.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |