ik vind het best redelijk, voor saaie groepswedstrijden denk ik eerder aan mexico 1986,
van 1992 (toen Nederland fantastisch mooi voetbal speelde) weet ik nog het belachelijke gejuich van Papin na de slappe 1-1 opening tegen Engeland, beide favorieten (waarop beide landen er volledig terecht uitvlogen).
groepswedstrijden zijn altijd een beetje schaakspel, en nederland stelt meestal teleur in de openingswedstrijd (zelfs 1992, een krappe 1-0 tegen Schotland, door bergkamp, Nederland viel wel enthousiast aan).
De huidige Fransen stellen inderdaad enorm teleur (marcel desailly, ik heb zulke mooie herrinneringen aan een speler met die naam, waarom stoppen ze gewoon niet als ze duidelijk over hun hoogtepunt heen zijn), maar datzelfde was al duidelijk in 2002;
verder zijn er wel veel lichtpuntjes, sterke teams (itt het WK2002)
van Italie ben ik erg benieuwd wat ze nu gaan doen, ze lijken inderdaad tegen te vallen, maar schijn bedriegd, Italie moet het niet hebben van sprankelend aanvalsspel, maar een solide, strakke speelswijze.
Duitsland moet je niet overwaarderen wat betreft die eerste wedstrijd; ze hebben een enorme zwakte in de aanval, met een goede spits ipv Kuranyi hadden ze van Nederland gewonnen, tekenend is dat ze die niet hebben, Klose is niet goed genoeg en ook Bobic imponeert niet, Podolski kan misschien wat doen, maar is waarschijnlijk nog te jong en vermoeid.
verder vond ik het invallen van Schweinsteiger een grote overmoedige fout, daarmee verloor Duitsland haar controle over de match.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25