abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19988991
Hierbij nog een poging.
Wat is het probleem?
Zodra ik in wil loggen bij Hotmail krijg ik (na een aantal url wisselingen zoals gebruikelijk bij Hotmail) de lange url, en daarbij zegt ie dat ie de server niet kan vinden. Erg lastig dus. Bij andere mensen functioneert Hotmail wel naar behoren. Mijn broertje, die dezelfde verbinding gebruikt, kon ook niet in Hotmail komen. Conclusie; het ligt aan de verbinding.
Gister werd ik door verwezen naar de FAQ. Ik heb de bestanden bij internet opties al verwijderd en ik ging door naar de 2e stap: HOSTS. Ik had met de search het bestandje hosts wel gevonden, ik kon hem alleen niet openen. Iemand die me hiermee kan helpen?
3e stapje: Ja, de proxyserver staat uit.
4e stapje: Die snap ik niet...
5e stapje: Nee, hotmail is niet down, en ik en mijn broertje zijn niet gebanned.

Kortom, kan iemand mij helpen met de hosts en DNS server?
Oja, mijn verbinding is KPN DirectInternet.
Nog een puntje: dit behoort dus niet thuis in het algemene 'Er is iets down'-topic want hotmail is niet down, mijn verbinding werkt alleen niet voor 100% en ik vraag hulp bij de hosts die ik niet kan openen en DNS wat ik niet snap.
En graag geen opmerkingen als: "Wie gebruikt er dan ook Hotmail?" "Moet je maar geen KPN DirectInternet hebben" want daar schiet ik weinig mee op nu.

Dank.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 12:31:14 #2
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_19989183
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 12:22 schreef nO_On het volgende:
Gister werd ik door verwezen naar de FAQ.
Neem aan dat je deze FAQ bedoelt? {website} doet het bij mij niet, en bij de rest van de wereld wel!
quote:
ik ging door naar de 2e stap: HOSTS. Ik had met de search het bestandje hosts wel gevonden, ik kon hem alleen niet openen. Iemand die me hiermee kan helpen?
Kreeg je een foutmelding?
quote:
4e stapje: Die snap ik niet...
DNS servers krijg je toegewezen van een internetprovider. In FAQ - Netwerken even zoeken op het woordje DNS en je vind een hele lap tekst over wat dit is. Veel simpeler kan ìk het niet uitleggen.
pi_19989450
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 12:31 schreef QuietGuy het volgende:

Neem aan dat je deze FAQ bedoelt? {website} doet het bij mij niet, en bij de rest van de wereld wel!
Inderdaad.
quote:
Kreeg je een foutmelding?
Hij kan het bestand niet openen omdat er geen bijbehorend programma is...
quote:
DNS servers krijg je toegewezen van een internetprovider. In FAQ - Netwerken even zoeken op het woordje DNS en je vind een hele lap tekst over wat dit is. Veel simpeler kan ìk het niet uitleggen.
Ja, daar wordt uitgelegd wàt DNS is, en dat snap ik wel, alleen er staat niet waar ik dingen moet veranderen enzo, en dat snap ik dus niet.
pi_19989514
een meisje op m'n werk heeft dat probleem ook... alleen op haar computer, met haar account...
op mijn computer, met haar account werk wel, op haar computer met mijn account ook

allebei op zelfde netwerk / proxy / firewall / ip / etc.... vaagheid
  vrijdag 18 juni 2004 @ 12:45:01 #5
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_19989550
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 12:40 schreef nO_On het volgende:

[..]

Hij kan het bestand niet openen omdat er geen bijbehorend programma is...
Moet je openen met Kladblok (zit standaard in Windows onder Bureau-accesoires)
  vrijdag 18 juni 2004 @ 12:45:18 #6
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_19989557
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 12:43 schreef Xcalibur het volgende:
een meisje op m'n werk heeft dat probleem ook... alleen op haar computer, met haar account...
op mijn computer, met haar account werk wel, op haar computer met mijn account ook
Jullie worden tot een relatie gedwongen
pi_19989648
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 12:45 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Moet je openen met Kladblok (zit standaard in Windows onder Bureau-accesoires)
Oke, thanks.
Alleen mijn hosts ziet er hetzelfde uit als in het voorbeeld in de FAQ, geen extra sites dus.
Kun je me dan helpen met stapje 4, wat moet ik doen met DNS?
pi_19997987
DNS server(s) invullen van je provider. Deze IP adressen zijn te vinden in de Netwerk FAQ (zie DIG FAQ). De lijst is voorzien van elke provider in Nederland.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_19998313
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 17:06 schreef Lucille het volgende:
DNS server(s) invullen van je provider. Deze IP adressen zijn te vinden in de Netwerk FAQ (zie DIG FAQ). De lijst is voorzien van elke provider in Nederland.
Ja, dat snap ik, maar waar moet ik dat invullen dan?
pi_19998426
rechtermuisknop op my network places
properties
rechtermuisknop op de eigenschappen van de verbinding
properties
dubbelklikje op tcp/ip
onderste 2 velden
pi_19998852
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 17:24 schreef veldmuis het volgende:
rechtermuisknop op my network places
properties
rechtermuisknop op de eigenschappen van de verbinding
properties
dubbelklikje op tcp/ip
onderste 2 velden
Dank je!

Helaas is Hotmail nog steeds niet bereikbaar bij mij. Iemand een ander idee???
pi_19999449
Kan je wel aanmelden op msn?
pi_19999747
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 18:07 schreef veldmuis het volgende:
Kan je wel aanmelden op msn?
Ja. Zonder problemen.
pi_20000133
edit:
oow. Nee. Gooi je cache leeg. Zet je internet settings op default. en mik eventueel je cookies weg.
pi_20000978
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 18:33 schreef veldmuis het volgende:
edit:
oow. Nee. Gooi je cache leeg. Zet je internet settings op default. en mik eventueel je cookies weg.
Dat wil ik op zich wel doen, maar zoals ik al zei, denk ik dat het aan de verbinding ligt. Mijn broertje heeft er ook last van als hij met zijn laptop inbelt op KPN DirectInternet. Dus hebben cache, internet settings en cookies er dan wel mee te maken?
pi_20011636
Veldmuis?
Of iemand anders nog een idee?
pi_20036375
Niemand?
pi_20036910
wees creatief
pi_20038399
quote:
Op zondag 20 juni 2004 12:45 schreef eyal het volgende:
wees creatief
??????????? Wat??????????
  zondag 20 juni 2004 @ 14:02:53 #20
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_20038600
Heb je ook al een andere browser geprobeerd? Misschien werkt SSL niet goed.
pi_20039380
SSL? Geen idee wat dat is. Maar alssie het eerst prima deed, waarom zou ie nou dan kapot zijn? Maar goed laat maar, ik denk dat er gewoon niks aan te doen is. In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken...
pi_20041153
Probeer een andere browser dan.
www.mozilla.org
Daar staat linkje naar firefox.
Kijken of dat het oplost.
Weet je iig zeker dat het niet aan je browser ligt.
  zondag 20 juni 2004 @ 23:01:33 #23
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_20052491
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:32 schreef nO_On het volgende:
SSL? Geen idee wat dat is. Maar alssie het eerst prima deed, waarom zou ie nou dan kapot zijn? Maar goed laat maar, ik denk dat er gewoon niks aan te doen is. In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken...
SSL (Secure Socker Layer) is een beveiligingsprotocol. Hotmail maakt gebruik van SSL om de verbinding te beveiligen. Het lijkt me logischer dat er iets softwarematigs niet goed zit dan dat het met de fysieke verbinding te maken heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')