quote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:55 schreef BobRooney het volgende:
heel ontroerend![]()
heb je al een brok in je keelquote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:54 schreef BobRooney het volgende:
ja bedankt!
quote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:31 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]jammer dat een boel Nederlanders niet achter de nationale ploeg staat..
quote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:49 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ik en zeuren over NL-elftal.. dat mensen zelfs over uitsrpaken staan te twijfelen vind ik erg vreemd. Okee, als je niet van voetbal houdt, prima maar zoek een ander topic op. Zeuren om het zeuren, das typisch Nederlands, niet achter de ploeg staan, onvoorwaardelijk, ook iets typisch Nederlands..
Ok, dus ze spelen kut, en Dickie maakt grote taktische fouten.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:53 schreef The_Hives het volgende:
negatieve losers hier allemaal zeg.
Het ene moment is alles kut, en als Nederland straks een geweldige pot speelt, worden we Europees kampioen.
Het wordt eens tijd dat de media niet zo nagepraat wordt, en iedereen een eigen mening vormt. Ik lees alleen maar klote Dick, en de jonge garde moet er in.......
Tuurlijk spelen we nu slecht, en tuurlijk maakt ome Dick grote tactische fouten. Maar het is wél ons nationale elftal. Daar moeten we dus achter blijven staan. Dus volg niet de sensatiebeluste pers, en moedig Holland aan!!!!!!!!!!!!!!!!
idd, het was volkomen terecht dat die Beenhakker zo liep te zuchten. Dat zeiken is natuurlijk vooral om "nieuws" te brengen, maar ik ben er van overtuigd dat dit niet motiverend is voor de spelers die ook veel lezen en zien.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:00 schreef Dauntless het volgende:
De media in Nederland is erg negatief ingesteld m.b.t het Nederlands Elftal.
Iedereen vergeet dat alle grote landen slecht gestart zijn en ook lang niet allemaal even vlekkeloos door de kwalificatie zijn gekomen, daar hoor je lang niet zón negatieve toon. Als nederland wint is het 9 van de 10 keer weer niet goed want het spel was dan niet mooi en dergelijk gezeur. Gister ook, ging de NOS op negatieve toon de reden erachter zoeken waarom precies Stam, vd Sar, Seedorf en van Nistelrooy gekozen waren voor de persconferentie. Zoals beenhakker al zei, het gaat gewoon nergens meer over, het is gewoon nooit goed. Of wacht wat doet eef brouwers daar in portugal wat zit daar voor plan achter, hoe kunnen we daarmee Nederland negatief in het nieuws brengen. Het zijn een stelletje imbiciele zeikers, de Nederlandse pers.
En dan zeiken dat Denemarken zo open is, ja maar daar is de pers vriendelijk, attent enz enz en m.b.t nederland zijn het keiharde klootzakken.
Een hoop andere van onze nationale teams of sporters krijgen amper media aandacht. Laat staan dat ze gesteund worden door het publiek. Ik zie dus niet zo goed in waarom dat ik het nederlands voetbalelftal perse moet steunen.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:53 schreef The_Hives het volgende:
...
Tuurlijk spelen we nu slecht, en tuurlijk maakt ome Dick grote tactische fouten. Maar het is wél ons nationale elftal. Daar moeten we dus achter blijven staan. Dus volg niet de sensatiebeluste pers, en moedig Holland aan!!!!!!!!!!!!!!!!
ik zeg niet dat er geen kritiek mag zijn. Ik zeg alleen dat er een hoop meelopers hier zijn, die alleen maar de pers napraten, waardoor er steeds meer een negatievere tendens ontstaat. Hier haakt de pers weer op in door te publiceren dat zoveel procent vindt dat het Nederlands elftal moet verjongen of een 4-3-3 moet spelen, dat Kluivert een waardeloze voetballer is, of whatever.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:00 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ok, dus ze spelen kut, en Dickie maakt grote taktische fouten.
HOe moeten we dan reageren? Dat het allemaal wel mee valt? Als Dickie morgen een elftal het veld opstuurt dat logisch in elkaar steekt, leuk voetbalt en niet bang is te verliezen, is er helemaal niks aan de hand.
Maar dat doet Dickie dus niet. En dan ben ik echt wel fan, en ik zit me ook echt mateloos op te winden, maar dan ga ik echt niet zeggen dat het allemaal wel meevalt omdat het toevallig het Nederlands elftal is.
En mochten ze dan toevallig winnen, denk ik nog steeds niet dat Dickie het goed heeft gedaan. Dickie is en blijft gewoon een lul, en tot het moment dat hij zijn taktiek aanpast blijf ik dat vinden.
quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:07 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ik zou persoonlijk willen dat ze weer eens onbevangen spelen, gewoon lekker voetballen, en niet gaan rekenen etc.
Dat weet je niet, aangezien je niet weet hoe de tegenstanders er op reageren.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:09 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ik ook. Moet je zien wat voor toernooi we dan krijgen.
De onvrede over de tactische plannen van Advocaat is lang niet het enige dat je hier ziet. Na een gelijkspel tegen Duitsland beweert de helft van de mensen hier al dat Nederland nu praktisch uitgeschakeld is en dan niet eens op basis van het spel tegen Duitsland. Bij een verloren wedstrijd tegen Duitsland zou ik dat terecht vinden, maar aangezien Tsjechië naar mijn mening de sterkste ploeg in onze poule is, is er nog geen man overboord. Zelfs als Nederland verliest van Tsjechië is het nog niet verloren. Zeker niet omdat Tsjechië dan in de laatste wedstrijd niet moet. In zo'n situatie is Tsjechië JUIST gevaarlijk, omdat ze dan het spel niet hoeven te maken.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:00 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ok, dus ze spelen kut, en Dickie maakt grote taktische fouten.
HOe moeten we dan reageren? Dat het allemaal wel mee valt? Als Dickie morgen een elftal het veld opstuurt dat logisch in elkaar steekt, leuk voetbalt en niet bang is te verliezen, is er helemaal niks aan de hand.
Maar dat doet Dickie dus niet. En dan ben ik echt wel fan, en ik zit me ook echt mateloos op te winden, maar dan ga ik echt niet zeggen dat het allemaal wel meevalt omdat het toevallig het Nederlands elftal is.
En mochten ze dan toevallig winnen, denk ik nog steeds niet dat Dickie het goed heeft gedaan. Dickie is en blijft gewoon een lul, en tot het moment dat hij zijn taktiek aanpast blijf ik dat vinden.
Als het kut is is het kut. Het is aan de bondscoach om wat met die kritiek te doen, maar in plaats van reageren op de kritiek gaat hij op de man in tegen de journalisten die de vragen stellen.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
De onvrede over de tactische plannen van Advocaat is lang niet het enige dat je hier ziet. Na een gelijkspel tegen Duitsland beweert de helft van de mensen hier al dat Nederland nu praktisch uitgeschakeld is en dan niet eens op basis van het spel tegen Duitsland. Bij een verloren wedstrijd tegen Duitsland zou ik dat terecht vinden, maar aangezien Tsjechië naar mijn mening de sterkste ploeg in onze poule is, is er nog geen man overboord. Zelfs als Nederland verliest van Tsjechië is het nog niet verloren. Zeker niet omdat Tsjechië dan in de laatste wedstrijd niet moet. In zo'n situatie is Tsjechië JUIST gevaarlijk, omdat ze dan het spel niet hoeven te maken.
Overigens is dit eeuwige pessimisme niet iets dat zich beperkt tot voetbal. Zat je Formule 1 te kijken in de tijd dat Jos Verstappen nog bij een redelijk team reed en deed hij het aardig, dan waren er altijd wel weer mensen die zeiden 'ach hij zal zo wel in de grindbak eindigen'.
Zit je te kijken naar een wedstrijd van een Nederlandse tenniser die gelijk opgaat, maar waarbij de tegenstander net met ietsje meer geluk de 1e of 1e 2 sets binnensleept dan gaat de Nederlander 'toch wel verliezen' of 'ontbreekt het aan mentaliteit'.
Volledig opportunisme / optimisme is op dit moment natuurlijk niet terecht, maar ietsje minder negatief mag af en toe ook wel.
Dat doet hij al door zijn wisselbeleidquote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:25 schreef HassieBassie het volgende:
Geef es een fout toe
UUh ff opmerking, Ik ben geen voetballiefhebber, kijk dan ook weinig voetbal, maar gisteren kroatie tegen frankrijk, heb ik toevallig wel gekeken, waarom? omdat DAT een aantrekkelijke wedstrijd was om naar te kijken. Daar werd echt gevoetbalt en griekenland Portugal, moet ik nog verder gaan. Nee sorry het Nederlands eftal wist mij nog geen 2 minuten te boeien in de 1e helft dus ik ben maar lekker achter mijn PC gedoken. De 2e helft was iets beter daar ben ik 15 minuten naar wezen kijken.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:13 schreef RetepV het volgende:
Tjees, als je het Nederlands elftal vergelijkt met de andere elftallen speelt Nederland helemaal niet zo slecht hoor. De rest zuigt even erg of nog erger.
Komt allemaal door het geld. Er gaat zo veel geld in om dat de belangen zo groot zijn, dat voorzichtigheid op de eerste plaats komt. Als het even kon schopten ze de bal zo snel mogelijk uit als ze balcontact hadden. Dan kan de tegenstander tenminste niet scoren met een uitbraak.
En dat zie ik bij zowat elke ploeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |