abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38580959
nee die is niet van Bad Religion
That's The Way Things Go
  dinsdag 6 juni 2006 @ 07:12:46 #162
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_38581949
hehe time stood still is van o.a. Bad English en Madonna
pi_38585264
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 00:13 schreef Tokus het volgende:

[..]

zo'n grote prestatie is dat toch niet?
Niet echt, je vindt die platen overal . Singles is iets lastiger daarentegen. Ik heb trouwens nog wel eentje, van Raise Your Voice (ook zo'n karig No Substance nummer...).
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:48:37 #164
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_38586069
Van welke liedjes zijn er eigenlijk allemaal clips gemaakt?
Ik heb gezien :

American Jesus
Atomic Garden
Punk Rock Song
Broken
Sorrow
Los Angeles is Burning
Struck a Nerve
21st Century Digital Boy
10 in 2010

Misschien dat ik er 1 of 2 ben vergeten, maar welke zijn er nog meer?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 15:33:58 #165
142544 Sjizzel
[b][u][i]
pi_38593573

good 'old' days

had ook een paar andere cd's; No Substance, Gray Race, Recipe For Hate, Stranger Than Fiction, No Control en Process Of Belief.
Maaarrr die heb ik op 1 na allemaal verkocht
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:34:11 #166
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_38601062
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 11:48 schreef Orealo het volgende:
Van welke liedjes zijn er eigenlijk allemaal clips gemaakt?
Ik heb gezien :

American Jesus
Atomic Garden
Punk Rock Song
Broken
Sorrow
Los Angeles is Burning
Struck a Nerve
21st Century Digital Boy
10 in 2010

Misschien dat ik er 1 of 2 ben vergeten, maar welke zijn er nog meer?
New America
Infected
Stranger Than Fiction
A Walk

Volgens mij ook.
Ik heb een aantal clips van ze nog opgenomenop tape. In 1997 ofzo was op TMF een punkrock avond, met een paar uur lang alleen punk clips, ook hele zeldzame van NRA etc.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:36:27 #167
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_38601161
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 15:33 schreef Sjizzel het volgende:
[afbeelding]
good 'old' days

had ook een paar andere cd's; No Substance, Gray Race, Recipe For Hate, Stranger Than Fiction, No Control en Process Of Belief.
Maaarrr die heb ik op 1 na allemaal verkocht
The New America heb ik 2 versies van, die uit jouw post en deze:

Met 2 bonustracks.

Deze ben ik nog nooit tegengekomen.

Van Stranger Than Fiction heb je ook nog deze, maar het kan zijn dat deze gewoon bij de single van Stranger Than Fiction hoort.
pi_38604592
American Jesus
Atomic Garden
Punk Rock Song
Broken
Sorrow
Los Angeles is Burning
Struck a Nerve
21st Century Digital Boy
10 in 2010
New America
Infected
Stranger Than Fiction
A Walk
THE STREETS OF AMERICA
INCOMPLETE!
DREAM OF UNITY
pi_38604954
Wisten jullie trouwens dat Gore Verbinski, regisseur van Pirates of the Caribean 1, 2 en 3, The Ring en The Weather Man een goede vriend is van de mannen van Bad Religion en op een blauwe maandag ook nog in het punkbandje The Daredevils (2 nummers gemaakt, is in een opwelling van emoties ontstaan vanwege een ruzie met Jay Bentley) van Brett Gurewitz heeft gespeeld (op gitaar!)? Zo fucking geniaal he.

Ik wist het al een tijdje maar ik hoor niemand er over, en telkens als ik PotC (en delen twee en drie in het vooruitschiet) zie dan moet ik er weer aan denken.
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:46:12 #170
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_38675601
Oja, raise your voice ook idd.

En alle clips zijn maar matig trouwens
  donderdag 8 juni 2006 @ 23:03:40 #172
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_38676091
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 22:53 schreef =HellFire= het volgende:
Oja, raise your voice ook idd.

En alle clips zijn maar matig trouwens
Behalve American Jesus, Atomic Garden en Broken, die 3 vind ik echt tof
pi_38684849
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 23:03 schreef Orealo het volgende:

[..]

Behalve American Jesus, Atomic Garden en Broken, die 3 vind ik echt tof
Das waar, die zijn iets minder matig.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 00:04:43 #174
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_38711885
Atomic Garden rockt zonder goeie clip al hard genoeg.
pi_38717328
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 00:04 schreef Ixnay het volgende:
Atomic Garden rockt zonder goeie clip al hard genoeg.
Meeste songs doen dat inderdaad!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 00:26:47 #176
151348 arjanarchy
MallePietje&de Bimbos rule
pi_38799628
Ik moet nog 2 re-releases (How Could Hell ... en Generator) die haal ik de volgende keer als ik langs de recordshop kom. Als van Into The Unknown geen cd is, kan ik zeggen dat ik alle cd's van BR heb.
Had wel graag Into The Unknown erbij gehad, maar 150 USD is een beetje overdreven.
Hierna begin ik misschien nog met de singles.

How Could Hell.. staat ook op '80-'85. Hiet staat ook de eerste EP 'Bad Religion', 'Back to the Known' en nog wat los demo-werk op. 'Into the Known'
"Where there is only a choice between cowardice and violence, I would advise violence." (Gandhi)
  dinsdag 13 juni 2006 @ 00:55:55 #177
151348 arjanarchy
pi_38800358
(die eerste regels van m'n vorige post waren dus geciteerd)

wat ik nog wou zeggen was dit:
'Into the Known' is inderdaad niet op cd uitgebracht, alleen op LP (gitarist Greg Hetson deed op dit album trouwens niet mee, hij had het toen te druk met de Circle Jerks waar Bad Religion hem vandaan geplukt had, in eerste instantie alleen voor de solo van 'Part III' omdat Mr. Brett niks leuks kon verzinnen, zie het verhaal van Greg Hetson in het boekje van '80-'85). Circle Jerks is trouwens ook een aanrader voor punkfans: cd-tip 'Group Sex' met o.a. de punkklassiekers 'Don't Care / Live Fast Die Young' (ook gecoverd door Pennywise), 'Wasted' (gecoverd door No Fun At All) en 'Red Tape'
Als je '80-'85 koopt heb je dus gelijk alle het oude werk in 1 keer (o.a. 'We're only gonna die', 'Voice of God is government' en 3 versies van 'Bad Religion met een voorzichtig achtergrond koortje'), behalve de 'Into the Unknown' want die hebben ze om een of andere reden niet op dit verzamelalbum gezet.

De beste nrs van 'Suffer' (album van het jaar 1987 in 'Maximum Rock 'n'Roll') vind ik trouwens 'How much is enough' (mooie tekst ook), 'Delirium of disorder' en 'Part II (the numbers game). Dit was het eerste album wat ik hoorde (m'n broer had 'em gekocht in 1990 of zo, ik was toen 8 jaar, jaja) en sindsdien ben ik al een grote fan van ze en heb alles van ze (behalve die fuckin' Into the Unknown). Ik heb ook veel moeilijke Engelse woorden van ze geleerd in de loop der tijd, want Greg Greffin maakt het je niet makkelijk. Soms kwam ik ik er pas jaren later achter wat hij nu echt bedoelde met z'n lyrics: neem bijvoorbeeld 'God Song' van Against The Grain.

Hoe dan ook Bad Religion is de shit en ik luister het nog steeds (bijna) elke dag. Dit wilde ik even met jullie delen.
"Where there is only a choice between cowardice and violence, I would advise violence." (Gandhi)
  dinsdag 13 juni 2006 @ 11:33:44 #178
148195 Cyclopssss
nu nog nieuwer
pi_38806404
Goed zo. Into the Unknown willen ze niets meer mee te maken hebben. Op de dvd zegt Greg ook dat als iets zou kunnen veranderen, hij in plaats van die plaat een echte punkplaat uitgebracht zou hebben, zeg maar een 'suffer'. Back to the known was een ep, waar de herkenbare BR-sound voor het eerst echt te horen is en die inderdaad ook te vinden is op '80-85', samen met de 1e Bad Religion ep en 'How could hell be any worse'.

Van 'How could hell...' is echter wel een ge-remasterde her-uitgave op cd uitgebracht, samen met Suffer, No Control, Against the grain en Generator. Allen voor redelijke prijs te krijgen. Behalve 'Into the Unknown' dus.....
Free your mind and your ass wil follow!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 16:17:39 #179
151348 arjanarchy
pi_38815900
Welke DVD is dat waarop Greg dat zegt over 'Into the unknown': die nieuwe live DVD (heb ik nl. nog niet) of op 'Along The Way' (die laatste heb ik op VHS, maar kan dat citaat ff niet vinden)??
Het is trouwen ook wel interessant om te horen wat Mr. Brett op 'Along the way' zegt over zijn drugsgebruik als je weet dat hij uiteindelijk (1996) uit de band werd gekickt wegens zijn crack/hero-verslaving. Maar daarna revancheerde hij zich gelukkig door zich daarna helemaal op Epitaph te storten en daarna is het allemaal toch nog goed gekomen. De vervanger van Brett, Brian Baker, speelde daarvoor trouwens basgitaar in het net zo legendarische Minor Threat (en ook Dag Nasty).

Dat van die ge-remasterde uitgave van 'How could hell...' dat wist ik niet, wel van die andere albums. Maar ik hoor eigenlijk niet echt een groot verschil met de originele albums, en met mij velen zo te lezen, het basgeluid op o.a. 'Suffer' (Fender Precision met geverfde snaren) wat voor een groot deel bijdraagt aan de herkenbare BR-sound is vrijwel hetzelfde, drums klinkt wel iets beter volgens mij. Ik heb nog lekker de oude cd's met originele geluid (ook een beetje nostalgie denk ik, zo waren ze op dat moment afgemixt en zo bedoelde ze het op dat moment in hun carriere).

Oh ja, wat ik eerder zei over dat 'voorzichtige eerste achtergrondkoortje': dat was natuurlijk niet bij 'Bad Religion', maar op het einde van 'Along the way'. Het 2e solo-album van Greg Graffin: 'Cold as the clay' komt trouwens 11 juli uit.

tijd voor koffie
pi_38816934
Toffe verhalen allemaal. En dat staat op de nieuwe DVD trouwens. Aanrader!!!

Ben benieuwd naar Cold als the Clay trouwens.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 18:22:49 #181
151348 arjanarchy
pi_38819933
O dus toch op die nieuwe DVD, bedankt, die moet ik dan maar snel ff aanschaffen. Ik ben ook erg benieuwd naar de nieuwe van Graffin, vorige was wel mooi, nog ff geduld.

Weet jij waar ik die oude beelden (uit 1984 dacht ik) waar je het over had kan bekijken?

Nieuw onderwerp maar doen: wat was jullie leukste/ indrukwekkendste/beste optreden dat jullie heben gezien van Bad Religion?
Vorig jaar augustus in de Melkweg staat voor mij i.i.g. hoog op m'n lijstje (op Lowlands '05 had ik ze toen niet gezien). Was echt vet, o.a. toen het basintro van 'Part III' werd ingezet werd de zaal echt gek. Het is sowieso altijd een supervette greatest hits show, met de gebruikelijke rustnummertjes tussendoor. De eerste keer dat ik ze zag was volgens mij op Lowlands in '98 (m'n eerste keer Lowlands, op m'n 16e) als onderdeel van de Vans Warped Tour met verder Lagwagon, MxPx, Unwritten Law, CIV en nog een paar (verder dat jaar op Lowlands: the Donna's, Undeclinable, Beastie Boys, Hellacopters, Green Day, Deftones, Rancid en de Toy Dolls). Ja mensen dat waren nog eens tijden, als je dat vergelijkt met de line-up van dit jaar, die gewoon om te is (als je van punk/HC houdt). Als ik het nu herlees kan ik het bijna niet geloven dat al die bands toen op hetzelfde festival stonden. Maar goed, dit gaat een beetje off topic. Waren er nog andere mensen bij Bad Religion op Lowlands '98??
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:24:26 #182
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_38830041
BR heb ik maar 1 keer live gezien, en dat was op Groezrock.
Ik vind het wel 1 van de beste bands, maar live vind ik het minder overtuigend, dan op cd.
Heb ook vaker bootlegs van ze gehoord, en die Palladium DVD heb ik ook natuurlijk. Maar ze hebben gewoon een hele matige live-performance, dat vooral door Graffin bepaald wordt, wat verder een hele goeie artiest is, te goed voor punk eigenlijk.
pi_38839899
Op LL98 was Bad Religion niet in hun beste tijd, qua uitgebracht materiaal. Van het optreden herinner ik me maar weinig, hoewel ik ze wel gezien meen te hebben. Latere optredens heb ik i.i.g. veel meer van genoten. Melkweg/Groezrock 2002, 2 dagen achter elkaar feest was een erg toffe combi. Beter dan de Lowlands/Melkweg 2005 combi, aangezien het optreden op Lowlands qua geluid om te janken was, nog erger dan Groezrock 2006 en dat zoog ook vrij hard helaas.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_38840969
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 18:22 schreef arjanarchy het volgende:
O dus toch op die nieuwe DVD, bedankt, die moet ik dan maar snel ff aanschaffen. Ik ben ook erg benieuwd naar de nieuwe van Graffin, vorige was wel mooi, nog ff geduld.

Weet jij waar ik die oude beelden (uit 1984 dacht ik) waar je het over had kan bekijken?
Of je het nou gelooft of niet, dezelfde beelden staan ook op de DVD !!!
quote:
Nieuw onderwerp maar doen: wat was jullie leukste/ indrukwekkendste/beste optreden dat jullie heben gezien van Bad Religion?
Vorig jaar augustus in de Melkweg staat voor mij i.i.g. hoog op m'n lijstje (op Lowlands '05 had ik ze toen niet gezien). Was echt vet, o.a. toen het basintro van 'Part III' werd ingezet werd de zaal echt gek. Het is sowieso altijd een supervette greatest hits show, met de gebruikelijke rustnummertjes tussendoor. De eerste keer dat ik ze zag was volgens mij op Lowlands in '98 (m'n eerste keer Lowlands, op m'n 16e) als onderdeel van de Vans Warped Tour met verder Lagwagon, MxPx, Unwritten Law, CIV en nog een paar (verder dat jaar op Lowlands: the Donna's, Undeclinable, Beastie Boys, Hellacopters, Green Day, Deftones, Rancid en de Toy Dolls). Ja mensen dat waren nog eens tijden, als je dat vergelijkt met de line-up van dit jaar, die gewoon om te is (als je van punk/HC houdt). Als ik het nu herlees kan ik het bijna niet geloven dat al die bands toen op hetzelfde festival stonden. Maar goed, dit gaat een beetje off topic. Waren er nog andere mensen bij Bad Religion op Lowlands '98??
Melkweg 2002 was erg goed, 013 in 2004 was zoniet nog beter en melkweg 2005 was ook wel te pruimen (zeker als je dan met Hetson en Jay kunt praten ). Groezrock was driewerf ruk, jammer dat jij daar hen voor het eerst zag Ixnay (je hebt het over Groez 06 right?), slechte indruk krijg je dan. Live is het echt wel vet vind ik, de betere zoniet beste punkrock band. Maar wat wil je ook met zo'n line-up aan artiesten he.

Lowlands '98 was ik niet bij, maar dat waren toch de mindere jaren van BR dus ik kan er niet echt om wakker liggen.
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:54:58 #185
148195 Cyclopssss
nu nog nieuwer
pi_38841762
Op dezelfde dvd (Live at the Paladium) zegt Brett triouwens dat ze werken aan een dubbel-cd. Of dat een grapje is moeten we maar afwachten...
Free your mind and your ass wil follow!
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:49:23 #186
151348 arjanarchy
pi_38843374
quote:
Dat je van dat optreden op Lowlands weinig herinnert, dat herken ik maar al te goed… Ik heb toen ook iets teveel van die groene rommel gerookt, dan krijg je dat!

Dat ze live wat minder overtuigend zijn op cd, dat hoor ik wel vaker, ook van grote Bad Religion-fans. Qua muziek is het altijd zwaar strak, ik moet echt zoeken naar een foutje (als je dat vergelijkt met NOFX af en toe, dat is echt te erg soms). Maar om het nu ‘matig’ te noemen, ik heb wel slechtere liveshows gezien… Qua humor is het natuurlijk geen Guttermouth of NOFX waar je af en toe echt krom ligt. Die Palladium-DVD die moet ik dus echt zwaar kopen. Graffin bepaald wel de show, dat ik wel waar. Melkweg 2002 was ik ook bij (bijna vergeten! ), was inderdaad leuker dan Melkweg vorig jaar. 013 in 2004 was ik ziek helaas, iedereen die ging die zei dat het inderdaad erg leuk was, dus dat was wel balen toen.

Dat van die aankomende dubbel-cd heb ik geloof ik ook ergens gelezen op een of andere punk-site, weet niet meer waar. Maar als het klopt dan komt ‘ie pas in 2007 uit, verwacht ik.
quote:
waar had je het over met ze / wat zeiden ze?
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:50:42 #187
151348 arjanarchy
pi_38843423
ik fuckte die quotes net up, maar jullie weten wel wat ik bedoelde...
pi_38848076
Geen idee meer , gewoon lulpraatjes, beetje aanklooien, grappen maken, dat soort dingen. Ook nog ff gevraagd of Graffin nog ff langskwam maar die heeft daar vaak geen zin in. Alleen Hetson en Jay zijn beetje te porren daarvoor, helaas.
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:51:38 #189
151348 arjanarchy
pi_38849289
Ok dan, lachen, inhoud van gesprek is ook niet belangrijk, ze stonden zeker ff buiten ofzo. Jay is inderdaad meer into contact met de fans, maar als je zoveel optreed snap ik ook wel dat je niet elke keer zin heb om te staan praten met fans na de show.
Zo heb ik een keer (in sept. 2001 dacht ik) 10 min. of zoiets met Greg (zanger) van de Bouncing Souls geluld na een Melkweg-show, stond gewoon voor de deur op die brug daar te roken, ik liep hem bijna voorbij maar toen zag ik hem vanuit m'n ooghoek en zei toen toen spontaan zoiets cliche als 'He man, great show" en zo stonden we ff te lullen over de Europes tour die ze deden en over bands als Stiff Little Fingers, Husker Du en Reagan Youth. Maar toen kwamen er allemaal hysterische 15-jarige meisjes omheen staan en irritant te zijn , dus toen ging hij weer naar binnen. Maar was wel grappig dus.
pi_38850707
Bad Religion
(Heb niks zinnigs te melden )
pi_38869127
Heb nog uren backstage bier gezopen met Paul Mckenzie en de rest van de gang. Wat was ik lam zeg. Sean Sellers van Good Riddance was er toen ook bij, en de gasten van Far From Finished (en ex-Street Dogs). Vette shiiiiiiiiiiiite!!!!!!!!!
  donderdag 15 juni 2006 @ 01:53:08 #192
151348 arjanarchy
pi_38872757
met de RealMcKenzies?? Cool!!
ja de oude drummer van Good Riddance drumt nu bij hun.
dan heb ik trouwens nog nieuws voor je, zie: http://www.rosrock.nl/
pi_38875943
Leuk, maar dat ga ik niet redden.
  donderdag 15 juni 2006 @ 22:30:57 #194
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_38901197
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 10:23 schreef =HellFire= het volgende:
Groezrock was driewerf ruk, jammer dat jij daar hen voor het eerst zag Ixnay (je hebt het over Groez 06 right?), slechte indruk krijg je dan.
Ik heb ook wel eens videos van optredens van ze gezien. Ik weet wel hoe ze live zijn.
pi_38902136
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:30 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens videos van optredens van ze gezien. Ik weet wel hoe ze live zijn.
Ahhhhhhhh but a video is no real experience @ a clubshow, monsieur Ixnay! Maakt verder ook niet uit.

I know I have fun!
  donderdag 15 juni 2006 @ 22:51:13 #196
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_38902322
Ik vind ze ook niet slecht, het klinkt gewoon minder overtuigend dan op cd.

Het is iig geen SOIA show.
pi_38902401
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:51 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind ze ook niet slecht, het klinkt gewoon minder overtuigend dan op cd.

Het is iig geen SOIA show.
Hell no! SOIA is toch een stukkie intenser. Misschien wel stukkie of 20.

Maar daar heb ik geen problemen mee. Zolang ik maar vooraan kan staan, lekker mee brullen met de mannen van BR. Ben ik tevreden en overtuigen ze me altijd.
  donderdag 15 juni 2006 @ 22:55:40 #198
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_38902536
Bij SOIA is het wel wat makkelijker meebrullen, dan bij een band die futloos (op Hetson na) op het podium staat.

Maar dat is mijn mening. Ik heb ook van meerderen gehoord dat het optreden op Lowlands 05 weinig verschilde van Groezrock.
Wat vinden jullie trouwens van die oude beelden op die DVD?
pi_38902573
Greg is in al die jaren niks veranderd . Eigenlijk al die gasten niet.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 14:04:25 #200
151348 arjanarchy
pi_38917570
Alleen de haargrens van Hetson is wat verschoven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')