quote:Bron: teletekst.
Van de Turkse beroepsbevolking in Nederland heeft 11% vorig jaar een eigen bedrijf opgericht.De Turken scoren daarmee ruim boven het landelijk gemiddelde van 6,5%. Dat blijkt uit een onderzoek van de Kamer van Koophandel. Allochtonen waren verantwoordelijk voor 11.000 van de 70.000 nieuw opgerichte bedrijven.Het is onbekend waarom juist Turken, die voornamelijk uitzendbureaus en horecabedrijven beginnen, zo ondernemend zijn. Omdat de onderzoekers alleen keken naar het geboorteland van de starters, is het niet bekend hoeveel allochtonen van de tweede generatie een bedrijf begonnen.
Lijkt me positief.
quote:Mijn indruk in het algemeen van Turken was al dat ze niet te beroerd zijn om hun handen te laten wapperen.
Op woensdag 15 augustus 2001 14:18 schreef speknek het volgende:
Lijkt me ook positief. Alhoewel je weinig Turkse successtories hoort, en ze niet veel verder dan de eigen gemeenschap voorzien, kun je wellicht deze groep nog extra stimuleren.
quote:Euhmmm, hoeveel turken zitten er al niet bij het landelijk gemiddelde?? of zitten hier alleen de turken bij die geen ondernemingsschap hebben??
De Turken scoren daarmee ruim boven het landelijk gemiddelde van 6,5%
quote:Hou jij je maar bij je xenofobe uitspraken, statistiek is overduidelijk niet aan je besteed.
Op woensdag 15 augustus 2001 14:36 schreef U-lerZzZ het volgende:
Euhmmm, hoeveel turken zitten er al niet bij het landelijk gemiddelde?? of zitten hier alleen de turken bij die geen ondernemingsschap hebben??
quote:Is dit een nieuwe naam voor de troetel-turk? Deze is zo mogelijk nog iets walgelijker.
Op woensdag 15 augustus 2001 14:22 schreef U-lerZzZ het volgende:
shoarma-turken
quote:Het ligt ook niet in de bedoeling van U-lerZzZ om Turken te vertroetelen zo te lezen.........
Op woensdag 15 augustus 2001 15:14 schreef Trainspotter het volgende:[..]
Is dit een nieuwe naam voor de troetel-turk? Deze is zo mogelijk nog iets walgelijker.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 15-08-2001 17:03]
quote:dus als je een eigen bedrijf hebt ben je meteen succesvol?? sure...
Op woensdag 15 augustus 2001 16:16 schreef Re het volgende:
Ach, laat ze die hersendode kindertjes die lekker achter hun computertje hun onvrede kunnen uiten over succesvollere medemensen in de maatschappij.. zullen hun nooit bijhoren
quote:nee hoor. Meeste bedrijven gaan in hun eerste jaar al over de kop maar dat is niet afkomsts afhankelijk, er zijn tenminste nog mensen die het proberen ipv ongegeneerd hun dooie hersencelletjes proberen te legen
Op woensdag 15 augustus 2001 16:53 schreef waspman het volgende:[..]
dus als je een eigen bedrijf hebt ben je meteen succesvol?? sure...
quote:Inderdaad, en in dat laatste opzicht zijn ze dus WEL succesvoller.
Op woensdag 15 augustus 2001 17:23 schreef Re het volgende:[..]
nee hoor. Meeste bedrijven gaan in hun eerste jaar al over de kop maar dat is niet afkomsts afhankelijk, er zijn tenminste nog mensen die het proberen ipv ongegeneerd hun dooie hersencelletjes proberen te legen
quote:Niet zo meuten hoor he, iemand begint te zeiken ik zeik terug en dat is niet goed.
Op woensdag 15 augustus 2001 16:48 schreef IJskast het volgende:
[Mod mode on]
Heeft niets met topic te maken. On topic blijven graag...
[Mod mode off]
heb net nog een heerlijk Turkse pizza gegeten bij de shoawarma zaak in Haarlem
quote:Ik denk dat veel mensen dat willen, maar om het ook echt te proberen is er lef nodig. Dat blijken de Turken in dit geval dan ook te bezitten.
Op woensdag 15 augustus 2001 23:23 schreef Rauf het volgende:
De reden waarom wij Turken een eigen zaak willen is denk ik omdat we niet voor iemand willen werken zoiets als "later wil ik mijn eigen zaak"
meestal is het dan ook een Horeca zaak... en ook de uitzendbureau is heel erg populair onder de Turken...
quote:Turken beschikken vaak ook over grote bedragen in cash en familie die bereid is dat geld in de zaak van een familielid te stoppen.
Op woensdag 15 augustus 2001 23:45 schreef Halinalle het volgende:[..]
Ik denk dat veel mensen dat willen, maar om het ook echt te proberen is er lef nodig. Dat blijken de Turken in dit geval dan ook te bezitten.
quote:Waarom zijn juist die twee branches zo populair???
Op woensdag 15 augustus 2001 23:23 schreef Rauf het volgende:
meestal is het dan ook een Horeca zaak... en ook de uitzendbureau is heel erg populair onder de Turken...
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 03:30 schreef R@b het volgende:
Waarom zijn juist die twee branches zo populair???
Wat denk je???
quote:Ik heb wel een donkerbruin vermoeden.
Op donderdag 16 augustus 2001 03:37 schreef Koekepan het volgende:[..]
.
Wat denk je???
quote:Spreek op. R@b.
Op donderdag 16 augustus 2001 03:39 schreef R@b het volgende:
Ik heb wel een donkerbruin vermoeden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |