abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1416252
quote:
Van de Turkse beroepsbevolking in Nederland heeft 11% vorig jaar een eigen bedrijf opgericht.De Turken scoren daarmee ruim boven het landelijk gemiddelde van 6,5%. Dat blijkt uit een onderzoek van de Kamer van Koophandel. Allochtonen waren verantwoordelijk voor 11.000 van de 70.000 nieuw opgerichte bedrijven.Het is onbekend waarom juist Turken, die voornamelijk uitzendbureaus en horecabedrijven beginnen, zo ondernemend zijn. Omdat de onderzoekers alleen keken naar het geboorteland van de starters, is het niet bekend hoeveel allochtonen van de tweede generatie een bedrijf begonnen.
Bron: teletekst.

Lijkt me positief.

woensdag 15 augustus 2001 @ 14:18:00 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_1416310
Lijkt me ook positief. Alhoewel je weinig Turkse successtories hoort, en ze niet veel verder dan de eigen gemeenschap voorzien, kun je wellicht deze groep nog extra stimuleren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1416317
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 14:18 schreef speknek het volgende:
Lijkt me ook positief. Alhoewel je weinig Turkse successtories hoort, en ze niet veel verder dan de eigen gemeenschap voorzien, kun je wellicht deze groep nog extra stimuleren.
Mijn indruk in het algemeen van Turken was al dat ze niet te beroerd zijn om hun handen te laten wapperen.
En wat betreft eigen gemeenschap: kom jij nooit bij een shoarmazaak?
pi_1416386
quote:
De Turken scoren daarmee ruim boven het landelijk gemiddelde van 6,5%
Euhmmm, hoeveel turken zitten er al niet bij het landelijk gemiddelde?? of zitten hier alleen de turken bij die geen ondernemingsschap hebben??
Wie?
pi_1416411
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 14:36 schreef U-lerZzZ het volgende:
Euhmmm, hoeveel turken zitten er al niet bij het landelijk gemiddelde?? of zitten hier alleen de turken bij die geen ondernemingsschap hebben??
Hou jij je maar bij je xenofobe uitspraken, statistiek is overduidelijk niet aan je besteed.
Wittgenstein
  woensdag 15 augustus 2001 @ 14:42:23 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_1416412
kleine leugens, grotere leugens en statistiek heh
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 15 augustus 2001 @ 15:00:19 #7
10617 Modderman
* heeft het vast niet begrepen
pi_1416513
Ik zit gniffelend terug te denken naar dat topic over die Turkse kerels die niet meer met hun vrouw naar bed mogen totdat ze een waterleiding hebben aangelegd. En dat terwijl ze zo ontzettend ondernemend zijn...
Zolang ik wakend nu maar oppas en niets laat gebeuren
Mag zich diezelfde droom nog vaak herhalen in mijn slaap
Slaap kent geen ooggetuigen, maar schenkt wel gedroomde lusten!
[Ovidius, Metamorphosen IX; vers 479-481]
  woensdag 15 augustus 2001 @ 15:14:41 #8
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_1416591
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 14:22 schreef U-lerZzZ het volgende:
shoarma-turken
Is dit een nieuwe naam voor de troetel-turk? Deze is zo mogelijk nog iets walgelijker.
pi_1416627
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 15:14 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Is dit een nieuwe naam voor de troetel-turk? Deze is zo mogelijk nog iets walgelijker.

Het ligt ook niet in de bedoeling van U-lerZzZ om Turken te vertroetelen zo te lezen.........
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 15 augustus 2001 @ 16:16:00 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1416885
Ach, laat ze die hersendode kindertjes die lekker achter hun computertje hun onvrede kunnen uiten over succesvollere medemensen in de maatschappij.. zullen hun nooit bijhoren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1417013
[Mod mode on]
Heeft niets met topic te maken. On topic blijven graag...
[Mod mode off]

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 15-08-2001 17:03]

woensdag 15 augustus 2001 @ 16:53:34 #12
10090 waspman
life is sweet
pi_1417037
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 16:16 schreef Re het volgende:
Ach, laat ze die hersendode kindertjes die lekker achter hun computertje hun onvrede kunnen uiten over succesvollere medemensen in de maatschappij.. zullen hun nooit bijhoren
dus als je een eigen bedrijf hebt ben je meteen succesvol?? sure...
  woensdag 15 augustus 2001 @ 17:23:06 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1417154
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 16:53 schreef waspman het volgende:

[..]

dus als je een eigen bedrijf hebt ben je meteen succesvol?? sure...

nee hoor. Meeste bedrijven gaan in hun eerste jaar al over de kop maar dat is niet afkomsts afhankelijk, er zijn tenminste nog mensen die het proberen ipv ongegeneerd hun dooie hersencelletjes proberen te legen
  woensdag 15 augustus 2001 @ 17:24:46 #14
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1417162
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 17:23 schreef Re het volgende:

[..]

nee hoor. Meeste bedrijven gaan in hun eerste jaar al over de kop maar dat is niet afkomsts afhankelijk, er zijn tenminste nog mensen die het proberen ipv ongegeneerd hun dooie hersencelletjes proberen te legen

Inderdaad, en in dat laatste opzicht zijn ze dus WEL succesvoller.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1417178
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 16:48 schreef IJskast het volgende:
[Mod mode on]
Heeft niets met topic te maken. On topic blijven graag...
[Mod mode off]
Niet zo meuten hoor he, iemand begint te zeiken ik zeik terug en dat is niet goed.
  woensdag 15 augustus 2001 @ 17:59:11 #16
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_1417272
Het aantal ondernemingen van allochtonen gaat procentueel gezien het eerste jaar sneller faillit als de autochtone ondermeningen, maar goed ze proberen het tenminste en da's natuurlijk goed

heb net nog een heerlijk Turkse pizza gegeten bij de shoawarma zaak in Haarlem

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_1418652
De reden waarom wij Turken een eigen zaak willen is denk ik omdat we niet voor iemand willen werken zoiets als "later wil ik mijn eigen zaak"
meestal is het dan ook een Horeca zaak... en ook de uitzendbureau is heel erg populair onder de Turken...
I got a greeting can't say what it's all about but my middle finger is gonna carry it out.
pi_1418896
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 23:23 schreef Rauf het volgende:
De reden waarom wij Turken een eigen zaak willen is denk ik omdat we niet voor iemand willen werken zoiets als "later wil ik mijn eigen zaak"
meestal is het dan ook een Horeca zaak... en ook de uitzendbureau is heel erg populair onder de Turken...
Ik denk dat veel mensen dat willen, maar om het ook echt te proberen is er lef nodig. Dat blijken de Turken in dit geval dan ook te bezitten.
  donderdag 16 augustus 2001 @ 00:13:24 #19
8502 BAZZA
pi_1419184
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 23:45 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen dat willen, maar om het ook echt te proberen is er lef nodig. Dat blijken de Turken in dit geval dan ook te bezitten.

Turken beschikken vaak ook over grote bedragen in cash en familie die bereid is dat geld in de zaak van een familielid te stoppen.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_1420021
quote:
Waarom zijn juist die twee branches zo populair???
pi_1420039
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 03:30 schreef R@b het volgende:
.

Wat denk je???

Wittgenstein
pi_1420044
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 03:37 schreef Koekepan het volgende:

[..]

.

Wat denk je???

Ik heb wel een donkerbruin vermoeden.
pi_1420051
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 03:39 schreef R@b het volgende:
Ik heb wel een donkerbruin vermoeden.
Spreek op. R@b.
Wittgenstein
pi_1420110
Ik denk gewoon dat het een makkelijke keus is...
Horeca weten we allemaal de kleine cafe's en kleine doner kebab restaurantjes...
uitzendbureaus is sinds 1 jaar erg populair ik weet niet waarom ik zou er niet snel in beginnen anyways er is nog iets wat veel Turken doen en dat is verzekeringsadvieseur...
I got a greeting can't say what it's all about but my middle finger is gonna carry it out.
pi_1420135
De keus is makkelijker omdat de risico's wat minder duidelijk zijn. Als je met geld uit de eigen kring begint dan is het effect van even tegenslag wat minder heftig dan wanneer de bank de kraan dichtdraait. De schade kan daardoor hoger oplopen, maar gespreid worden over meer mensen. Maar goed, mij persoonlijk lijkt het een goede zaak als een bevolkingsgroep (elke bevolkingsgroep) ondernemingszin vertoont.
  donderdag 16 augustus 2001 @ 09:21:45 #26
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1420354
Als R@bje nou gewoon zegt dat Turkse uitzendburo's "altijd" gebruikt worden voor witwaspraktijken ... argumentatie uitzendburo-Turk is natuurlijk zeer makkelijk gemaakt
pi_1420541
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 09:21 schreef Re het volgende:
Als R@bje nou gewoon zegt dat Turkse uitzendburo's "altijd" gebruikt worden voor witwaspraktijken ... argumentatie uitzendburo-Turk is natuurlijk zeer makkelijk gemaakt
Lekker naief om te beweren dat dat niet zo is, Re. "Not guilty untill proven" is nét dat gevoel wat Nederland net iets té tolerant maakt naar mijn idee..
Je zal mij niet snel over turken horen trouwens, ik snap überhaupt niet waarom mensen de allochtonen nog steeds generaliseren onder "turken" aangezien dat maar een kleine groep is. Maar het geval van 'schuil ondernemingen' welke worden gebruikt om illegale praktijken te verbergen, is net als bij andere 'groepen' (Marrokanen zijn er erg goed in) wel aan de orde hier.

Bovendien worden er volgens mij veel turkse uitzend bureaus gestart omdat ze dan het "voor turken, door turken" initiatief kunnen blijven handhaven, ze werken nou eenmaal liever bij een turks bedrijf als elders.

donderdag 16 augustus 2001 @ 12:38:40 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1421726
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 10:10 schreef oZy het volgende:

[..]

Lekker naief om te beweren dat dat niet zo is, Re. "Not guilty untill proven" is nét dat gevoel wat Nederland net iets té tolerant maakt naar mijn idee..
Je zal mij niet snel over turken horen trouwens, ik snap überhaupt niet waarom mensen de allochtonen nog steeds generaliseren onder "turken" aangezien dat maar een kleine groep is. Maar het geval van 'schuil ondernemingen' welke worden gebruikt om illegale praktijken te verbergen, is net als bij andere 'groepen' (Marrokanen zijn er erg goed in) wel aan de orde hier.

Ik zou zeggen, overtuig me met onderbouwde argumenten zoals cijfers die mij vertellen dat er meer uitzendburo's/shoarmatenten worden gebruikt als witwaspraktijken door Turken als door autochtonen.

En waar baseer jij de stelling 'Marrokanen zijn erg goed in het verbergen van ilegale praktijken' op. Zijn daar cijfers voor of is dit berust op het feit dat jij lekker generaliserend kan lullen?

donderdag 16 augustus 2001 @ 12:51:27 #29
10188 links234
pi_1421855
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 03:30 schreef R@b het volgende:

[..]

Omdat er geld in te verdienen valt?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1422035
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 12:38 schreef Re het volgende:
Ik zou zeggen, overtuig me met onderbouwde argumenten zoals cijfers die mij vertellen dat er meer uitzendburo's/shoarmatenten worden gebruikt als witwaspraktijken door Turken als door autochtonen.
Kan ik niet, die cijfers zijn er (helaas) niet. Ik ben niet rascistisch, en ik discrimineer ook niet. Zeker als we het over turken hebben dan zal je mij geen negatief woord horen zeggen, maar dat er schuil ondernemingen opgericht worden om illegale praktijken te kunnen verbergen gebeurt wel, net zo goed als bij Nederlanders en weet ik veel wie. Turken zijn alleen een minderheid, en gaan dus (logisch) wat eerder de verkeerde (criminele/zwarte) kant op.
quote:
En waar baseer jij de stelling 'Marrokanen zijn erg goed in het verbergen van ilegale praktijken' op. Zijn daar cijfers voor of is dit berust op het feit dat jij lekker generaliserend kan lullen?
Het enige waar ik dit op baseer is het feit dat er naar mijn zin téveel marrokanen bij mij op school bij de burger king werken, en toch in een Mercedes SLK 230 rijden.. onder het mom van 'ik doe soms klusjes voor mn neef'.. en aangezien justitie een onderzoek naar dit soort dingen niet aan durft vanwege het hoogst waarschijnlijke zeer negatieve resultaat, heb ik geen cijfers beschikbaar om dit objectief te kunnen onderbouwen. (ooit een marrokaan in een fiat panda zien rijden btw?)

PS. Deze reply bevat vooroordelen / generaliserende opmerkingen etc.. daar ben ik me van bewust, so please don't bother

PPS. Ik stel me niet graag op als lompe boer die op zeer ongenuanceerde wijze een hard werkende allochtoon die er alles aan doet om onder het zware juk, dat wij in onze samenlevinge gecreeërd hebben, vandaan te komen, mijn excuses hiervoor. Maar ik denk ook dat mensen als ik, die het gedogen en tolereren meer dan zat zijn, nodig zijn om het evenwicht een beetje te herstellen. Mensen als Re die exact het tegenover gestelde doen, maken het de allochtonen echt niet makkelijker! Luister maar eens naar die marrokaanse ouders die het lakse en tolerante beleid van justitie de schuld geven van de problemen met de marrokaans jongeren. Ze hebben ook een motivatie nodig om het wél volgens de regels te doen..

donderdag 16 augustus 2001 @ 13:27:52 #31
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1422252
je geeft in iedergeval toe dat je generaliseerd.en ik ben niet zo tegengesteld als jij hoor, ik tolereer en gedoog de daden van een allochtoon net zo sterk als een autochtoon. De ene is niet meer of minder fout/goed dan de andere.

Hoe valt het waarderen van een hard werkende allochtoon die zich aan het zware juk van de onze gecreerde maatschappij heeft ontworsteld te rijmen met het minder tolereren/gedogen van de rest van de allochtone groep die ook onder datzelfde juk leven?

pi_1423335
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 09:21 schreef Re het volgende:
Nee hoor dat zeg ik niet.

Een uitzendbureau is wel makkelijk opgericht, en er zijn er nogal wat die er dubieuze praktijken op na houden. Met namen in Den Haag is daar een groot onderzoek naar geweest. Geen idee overigens of dat expliciet uitzendbureaus van Turken betrof.
Onder allochtonen komt verder ook veel werkloosheid voor, dus dat er daarom vanuit die doelgroep meer uitzendbureaus worden opgezet, valt ook daardoor te verklaren.

En ook een horecabedrijf is relatief makkelijker te starten. 50% van de horeca in Nederland is al in handen van allochtoenen.

En ontkennen dat er in de horeca veel gefruadeerd wordt zul ook jij niet kunnen doen.

De stad Amsterdam is ongeveer 4.000 horeca-gelegenheden rijk en deze gelegenheden variëren van hotels en restaurants tot drinklokalen en coffeeshops. Er werken 15.000 werknemers in deze sector en hun aantal neemt (licht) toe. De horeca vertegenwoordigt dus een zeer aanzienlijk economisch belang. Maar de horeca is ook op velerlei wijze bij criminaliteit betrokken: (a) de sector is er slachtoffer van, (b) zijn openbare toegankelijkheid maakt hem geschikt als «pleegplaats» ervoor en (c) er zijn horeca-ondernemers die zichzelf aan misdaad schuldig maken. Deze drie mogelijke relaties staan niet op zichzelf: als er misdaden in een lokaliteit worden gepleegd is er vaak ook met de eigenaren al meer aan de hand dan dat zij in hun eigen zaak geen overwicht hebben, of ondernemers die veelvuldig zelf slachtoffer zijn geworden kunnen gemakkelijk in de verleiding komen het hoofd boven water te houden op een illegale manier...

Overigens zijn er natuurlijk ook veel goedwillende horecabedrijven. Rotte appels vind je ook bij Nederlandse bedrijven.

donderdag 16 augustus 2001 @ 15:40:37 #33
10188 links234
pi_1423501
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 15:09 schreef R@b het volgende:

En ontkennen dat er in de horeca veel gefruadeerd wordt zul ook jij niet kunnen doen.

Duh, vrijwel iedereen in de horeca wordt zwart/grijs betaald. dus daar ga je al.
pi_1423965
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 15:40 schreef links234 het volgende:

[..]

Duh, vrijwel iedereen in de horeca wordt zwart/grijs betaald. dus daar ga je al.

Maakt het die branche daarom aantrekkelijker voor allochtonen?, is dan een voor de hand liggende inkopper. Daar ze 50% in handen hebben.

Maar daar geloof ik niet zo in, wel dat de horeca zich sowieso in de belangstelling van criminele elementen mag verheugen. (allochtoon én autochtoon).

pi_1423990
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 13:27 schreef Re het volgende:
Hoe valt het waarderen van een hard werkende allochtoon die zich aan het zware juk van de onze gecreerde maatschappij heeft ontworsteld te rijmen met het minder tolereren/gedogen van de rest van de allochtone groep die ook onder datzelfde juk leven?
Omdat ik niet wíl generaliseren, maar met de huidige situatie moet ik wel. Ik ken de cijfers niet, maar in mijn omgeving (Leiden / Den Haag) is de goed/slecht verdeling onder allochtonen erg dubieus (helaas). Het is gewoon niet leuk meer als niet meer normaal over straat kan, en hoe je het went of keert, het zijn altijd getinte mensen. En ik geef niet zozeer hun daar de schuld van, maar voornamelijk de manier waarop justitie de andere kant op gekeken heeft al die jaren. Ik vind niet dat een tolerant vreemdelingen beleid samen kan gaan met een justitieel gedoog beleid, voor iemand die net uit bijv. marroko komt is dat hetzelfde als een vos in een kippenhok loslaten. Ze komen uit een land waar ze niks mogen (hand om hand, oog om oog) en/of niks kunnen, dus dan is de verleiding wel erg groot als je dan ineens in Nederland terecht komt.. je krijgt maandelijks zakgeld, de politie doet niks, er is veel geld in omloop, en overal staan mooie dingen.
  donderdag 16 augustus 2001 @ 16:50:18 #36
10188 links234
pi_1424029
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 16:43 schreef R@b het volgende:

[..]

Maakt het die branche daarom aantrekkelijker voor allochtonen?, is dan een voor de hand liggende inkopper. Daar ze 50% in handen hebben.

Wie heeft de andere 50% eigenlijk in handen?
pi_1424048
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 16:50 schreef links234 het volgende:

[..]

Dat is een ontwijking van het discussiepunt.

De verhouding Allochtoon / Autochtoon in Nederland is ook geen 50-50. Dus relatief veel meer allochtonen zitten in de horeca.

donderdag 16 augustus 2001 @ 16:54:10 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1424057
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 16:50 schreef links234 het volgende:

[..]

de joegoslaven natuurlijk
pi_1424064
quote:
Wij rotterdammers werken graag voor een ander...
  donderdag 16 augustus 2001 @ 17:17:58 #40
8502 BAZZA
pi_1424151
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 16:54 schreef Re het volgende:

[..]

de joegoslaven natuurlijk

Vergelijk het aantal Jogeslavische eethuisjes eens met het aantal Turkse Pizzeria's/Donar zaken

En als de andere 50% Joegeslaven zijn dan doen de kaaskoppen zeker niet meer mee

pi_1424993
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 16:55 schreef OZz het volgende:

[..]

Wij rotterdammers werken graag voor een ander...

Dat is kennelijk dom, want je moet een eigen zaak beginnen, dan pas tel je mee.
  donderdag 16 augustus 2001 @ 19:38:57 #42
10188 links234
pi_1425007
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 16:53 schreef R@b het volgende:

[..]

Dat is een ontwijking van het discussiepunt.

De verhouding Allochtoon / Autochtoon in Nederland is ook geen 50-50. Dus relatief veel meer allochtonen zitten in de horeca.

Of autochtonen zijn te beroerd om hun handen uit de mouwen te steken. Een zaak in de horeca is pokkehard werken, tenslotte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')