Die beesten van jou horen helemaal niet in mijn tuin...quote:Op vrijdag 18 juni 2004 07:48 schreef mr_koffie het volgende:
Je hoeft niet van katten, honden, whatever te houden en als ze in je tuin zitten kan je ook een bak koud water gebruiken om ze weg te jagen
Er staat in de wet dat loslopende katten mogen worden gedood omdat ze het evenwicht verstoren. Dat die kat dan net een huiskat is kan ik ook niks aan doen.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:24 schreef nietzman het volgende:
[..]
Vreemde huiskat die onder de flora en faunawet valt..
En als hij niet op mijn terrein is maar in de tuin van de buren? En blaft bij het minste of geringste? Zou ik flink last van kunnen hebben, geluid houdt niet echt op bij een erfafscheiding. Toch zal ik nooit dreigen het beest iets aan te doen omdat het beest er niets aan kan doen, die weet niet beter.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:19 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Als mijn dier op jouw terrein is en overlast veroorzaakt heb je mijn begrip.
Als dat niet zo is, dan klopt het verhaal van kattenhater Pikkenbaas al helemaal niet meer.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:24 schreef nietzman het volgende:
[..]
Vreemde huiskat die onder de flora en faunawet valt..
Als een kat mauwt, daar kan ik niks aan doen. Als mijn hond blaft (wat 'm is afgeleerd) kan ik me voorstellen dat mensen daar last van hebben. Maar zoals je zegt is geluid nu eenmaal lastig te verhinderen.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:26 schreef Jalu het volgende:
[..]
En als hij niet op mijn terrein is maar in de tuin van de buren? En blaft bij het minste of geringste? Zou ik flink last van kunnen hebben, geluid houdt niet echt op bij een erfafscheiding. Toch zal ik nooit dreigen het beest iets aan te doen omdat het beest er niets aan kan doen, die weet niet beter.
Een beetje overlast van huisdieren is wat mij betreft een onderdeel van het leven in onze maatschappij, we leven nu eenmaal met zestien miljoen mensen(en de huisdieren daarvan, en -tig wilde dieren) op een relatief kleine oppervlakte.
Loopt het echt de spuigaten uit, dan biedt de wet voldoende manieren op een volwassen manier de problemen te beëindigen, en het op een kat afsturen van een getrainde rottweiler of het schieten op een kat is in mijn ogen bepaald geen volwassen manier.
Welke twee woorden van "Eigen Grond" begreep je niet ?? Mijn grond heb ik in volledig eigendom. Gekocht van de gemeente. Ik betaal GEEN erfpacht.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
btw, wanneer je een huis koopt is de grond waar het op staat niet van jou!!!!!
Je moet het pachten van de gemeente, dus pachtgeld betalen...
Dus dat verhaal gaat ook niet meer op pikkebaas...
Jammer maar helaas...
Dus dat ge-eikel met die flora en founa wet gaat niet op in je "eigen" tuin....
Biologisch evenwicht in een woonwijk? Nee hoor, de mens heeft daar helemaal geen invloed op maar een loslopende kat wel.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:23 schreef nietzman het volgende:
[..]
Egels en mollen zijn dieren die voorkomen in den vrije natuur, en maken deel uit van het biologisch evenwicht. Een kat doet dat niet. Een kat verstoort dit evenwicht.
Kasta, vraag je zijn handtekening voor me nadat je met appels invalide bekogeld bent?quote:Pistolen Paul is vorig jaar door de Dierenbescherming uitgeroepen tot 'dierenbeschermer van het jaar'. Dit heeft hem een borstbeeld opgeleverd, dat nu een centrale plek heeft gekregen in zijn kantoor op de Van Breestraat.
Al in 1968 vond Pistolen Paul dat de Nederlandse justitie volslagen achterlijke opvattingen had op het gebied van dierenmishandeling. Daarom besloot hij toen samen met een paar jongens een soort strijdgroep op te richten. De Organisatie ter Bestrijding van Wreedheden jegens het dier.
De club kreeg een dertigtal geheime leden, niet meer, want anders zou het ten koste gaan van het operationele element. Paultje: Kijk en als we dan in de krant lazen dat een of andere godverlaten boerekinkel in Schoorl z'n paard achter de tractor had gebonden, belegden wij eerst een vergadering en dan besloten we- nadat we er eerst netjes over hadden gestemd- of die man in aanmerking komt voor een persoonlijk bezoek. Als dat zo was benoemden we een commissie van een man of tien, die die man eerst horendol sloeg zodat-ie nooit meer in zijn leven een paard durfte aanraken.
En daarna deden we met die man precies hetzelfde als-ie met het betreffende mishandelde dier had gedaan; in dit geval werd hij ook driemaal de wei doorgesleept
quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:06 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Antraxx,
Ik ben een voorstander van eigen verantwoordelijkheid. En zoals ik al een eerder heb vermeld is verantwoordelijkheid voor mij vrouwelijk. Dat neem je.
Groetjes,
Pikko
En toen kwam de tweejarige peuter van de buren per ongeluk op jouw terrein terecht...quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:30 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
En mijn hond is zo getraind dat hij 'savonds (hij slaapt vaak buiten) alles pakt wat er binnen komt. Hij blaft niet namelijk, hij bijt gelijk. Daarom heb ik ook verlichte bordjes waar dat op staat.
Overigens zul je het niet geloven maar ik heb de beste man wel eens ontmoet op een benefietgala van het wereld natuurfonds.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:35 schreef El_Nino het volgende:
Kasta, vraag je zijn handtekening voor me nadat je met appels invalide bekogeld bent?![]()
Overigens kan de dierenbescherming wat mij betreft zijn subsidie inleveren wanneer het dit soort criminelen kadotjes blijft geven...
PS: Op zijn mooie site staat meer informatie. Check vooral de namen van foto's zoals "avont" en "diere". Klinkt alsof hij het IQ van een halve vistick heeft...
* Jalu mompelt iets over een pot en een ketel...quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:37 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Aardige man, overdrijft soms wat.
Cru, maar waar. Er staan waarschuwingen. Het terrein is zo ingericht dat de hond er niet uit kan. Ik maak echt geen grapje als ik zeg dat het juridisch staat. Er wordt bij ons in de wijk wel eens ingebroken en daarom slaapt de hond in de achtertuin.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:36 schreef Jalu het volgende:
[..]
En toen kwam de tweejarige peuter van de buren per ongeluk op jouw terrein terecht...
"Eigen schuld buurvrouw, had u het kind maar binnen moeten houden..."
Of:
's Morgens blijkt dat je hond een ooievaar die het lef had om op jouw terrein te landen, heeft doodgebeten. Leg dat maar eens uit aan de dierenbescherming...
Koop en pacht zijn twee juridisch op zichzelfstaande vormen van bezitverkrijgingquote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
btw, wanneer je een huis koopt is de grond waar het op staat niet van jou!!!!!
Je moet het pachten van de gemeente, dus pachtgeld betalen...
Dus dat verhaal gaat ook niet meer op pikkebaas...
Jammer maar helaas...
Dus dat ge-eikel met die flora en founa wet gaat niet op in je "eigen" tuin....
Overigens is ook een jachtakte vereistquote:Als wild worden de volgende diersoorten aangewezen: haas (Lepus europaeus), fazant (Phasianus colchicus), patrijs (Perdix perdix), wilde eend (Anas platyrhynchos), konijn (Oryctolagus cuniculus) en houtduif (Columba palumbus).
Ik hoop dat jij je veilig voelt dan. Ik voel me meestal niet veiliger in wijken waar op "bijten niet blaffen" getrainde rottweilers lopen.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:40 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Cru, maar waar. Er staan waarschuwingen. Het terrein is zo ingericht dat de hond er niet uit kan. Ik maak echt geen grapje als ik zeg dat het juridisch staat. Er wordt bij ons in de wijk wel eens ingebroken en daarom slaapt de hond in de achtertuin.
Ook grappig. In principe moet hij zich eerst als een wetsdienaar kenbaar maken. Elke clown kan natuurlijk zo'n pak aantrekken. En als ze zonder zich kenbaar te maken het hek over klimmen dan maken ook zij zich schuldig aan erfvredebreuk.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:38 schreef Netsplitter het volgende:
Dus alles wat niet bij hoort wordt afgeschoten...
lekkere instelling...
Dan hoop ik niet dat je nog eens per ongeluk een agent afschiet omdat hij/zij per ongeluk een voet op "jouw" grond zet....
Of binnen de bebouwde kom...quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:41 schreef ChrisJX het volgende:
Maar: een wet is een wet niet zonder uitzonderingenEr kan ontheffing worden verleend voor niet bedreigde diersoorten die schade aanrichten, maar Gedeputeerde Staten moeten die ontheffing verlenen. Ik kan me niet voorstellen dat dat m.b.t. huiskatten is gedaan.
uit betrouwbare bron weet ik dat die jongen alleen nog maar kan eten met een rietje.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:35 schreef El_Nino het volgende:
[afbeelding]
Pistolen Paultje... whehe
[..]
Kasta, vraag je zijn handtekening voor me nadat je met appels invalide bekogeld bent?![]()
Overigens kan de dierenbescherming wat mij betreft zijn subsidie inleveren wanneer het dit soort criminelen kadotjes blijft geven...
PS: Op zijn mooie site staat meer informatie. Check vooral de namen van foto's zoals "avont" en "diere". Klinkt alsof hij het IQ van een halve vistick heeft...
"Als de huizen het doen mag mijn kat het ook!"quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:34 schreef Jalu het volgende:
Biologisch evenwicht in een woonwijk? Nee hoor, de mens heeft daar helemaal geen invloed op maar een loslopende kat wel.
Dat heb je als in je nette villawijken woont. Dat trekt gajes aan. Helaas, maar het is niet anders.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:41 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij je veilig voelt dan. Ik voel me meestal niet veiliger in wijken waar op "bijten niet blaffen" getrainde rottweilers lopen.
Dat weet ik nog net zo niet. Ik geloof dat het in principe niet verboden is om op iemands anders grond te komen, tenzij er uitdrukkelijk het bordje 'Verboden voor onbevoegden, artikel nogwat Sr.' bijhangt.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:42 schreef Pikkebaas het volgende:
Ook grappig. In principe moet hij zich eerst als een wetsdienaar kenbaar maken. Elke clown kan natuurlijk zo'n pak aantrekken. En als ze zonder zich kenbaar te maken het hek over klimmen dan maken ook zij zich schuldig aan erfvredebreuk.
Feit blijft dat geen enkel dier 100% af te richten is, er zullen zich zelfs met getrainde huisdieren momenten voordoen dat ze die training vergeten.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:43 schreef RigorMortis het volgende:
Ik ken echter ook mensen die wel degelijk hun verantwoordelijkheid nemen en hun kat goed africhten.
Een op bijten getrainde rottweiler roept bij mij geen associaties op met nette villawijken...quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:44 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Dat heb je als in je nette villawijken woont. Dat trekt gajes aan. Helaas, maar het is niet anders.
Helaas is mijn erf niet groot egnoeg om er een jachtvergunning op aan te vragen.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:42 schreef Jalu het volgende:
[..]
Of binnen de bebouwde kom...
Jawel, maar in de tuin van iemand anders. En dan moet die gast zeker weer kuttopics op FOK gaan openen zeker?quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:46 schreef Jalu het volgende:
Nogmaals, heb je zo'n hekel aan andermans katten in je tuin, neem er zelf een, en je zult zien dat het "probleem" zich niet meer voordoet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |