abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 juni 2004 @ 02:36:08 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_19982978
een geheim militair stuk vliegend metaal.
ik weet er zelf niet te veel over om hier neer te zetten.
maar wat vinden jullie van deze technische hoogstandjes
en daarbij , hetgeen waarvoor het gebruikt word...spionage.

dit is dus duidelijk een wetenschap onderwerp.

de reden waarom ik dit post is intresse of hier mensen zijn die er meer van weten , en zoja..
waarom is deze technologie zo underground?
het zou veel problemen instant oplossen
zoals een energie opwekker. etc.
(magneten , druk etc.)

hier de info en fotos. :
http://www.nosc.mil/robots/air/amgsss/mssmp.html
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_19983005
dit is gewoon een zwefende rotor, ofwel een enclosed-rotor vertical-take-off-and-landing unmanned air vehicle. wat heeft dat in hemelsnaam met 'energie opwekken' te maken
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_19983421
quote:
op vrijdag 18 juni 2004 02:41 schreef davitamon het volgende:
dit is gewoon een zwefende rotor, ofwel een enclosed-rotor vertical-take-off-and-landing unmanned air vehicle. wat heeft dat in hemelsnaam met 'energie opwekken' te maken
idd, en als je er in geinterresseerd bent is er meer dan genoeg info over te vinden dus niks "black-project" achtigs aan. tja harde cijfers zullen er niet staan maar dat komt omdat ze nog in de experimentele fase zitten. daarnaast wat is de meer waarde voor zo'n bedrijf/onderzoek om het aan iedereen via de tv bekend te maken, 99% van de bevolking zal er geen ruk aan vinden (ik wel trouwens ) dus waarom zouden ze ??
"Mijn" fotoalbum...
--> creationisme _O- --> http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+
  vrijdag 18 juni 2004 @ 16:28:15 #4
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_19996974
het is wel degelijk geheim
maar er zijn altijd mensen die inet gebruiken om het openbaar te maken omdat het zo ontzettend interresant is...

en energie opwekken door middel van zon rotor op aandrijving is handiger dan een atoom plantage
zover k weet kan het wel. magneet + druk -aandrijving door zon tech rotor.

iig , is dit niet zo bekend onder de meeste mensen , en klinkt als een ufo grapje
deze dingen worden allanger gebruikt voor spionage
en dus niet *experimentele fase*
daarom vond ik het een goed idee om dit eens op te werpen.
voor discussie.
dank je
  vrijdag 18 juni 2004 @ 17:03:46 #5
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_19997914
quote:
op vrijdag 18 juni 2004 16:28 schreef baajguardian het volgende:
en energie opwekken door middel van zon rotor op aandrijving is handiger dan een atoom plantage
zover k weet kan het wel. magneet + druk -aandrijving door zon tech rotor.
waar komt die energie vandaan? ik kan me er op dit moment echt niks bij voorstellen namelijk
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_19997937
heb je uberhaupt wel enig idee om wat voor ding 't hier gaan baajguardian?

er staan op die site complete filmpjes en foto's gemaakt door de mensen die het ding ontworpen of getest hebben, dus zo 'geheim' is het echt niet meer. maar natuurlijk is dit een supergeheim project van een gigantisch geheime organisatie die samen met aliens de wereld wil overnemen, of wat voor infantiele complottheorie die je er maar aan vast wilt knopen misschien iets minder x-files kijken

en dat geneuzel over 'energie opwekken' gaat werkelijk elke logica voorbij. dit ding kost veel energie om te laten vliegen, net zo goed als elk voertuig energie kost. of dacht je dat dit ding uit zichzelf opsteeg
  vrijdag 18 juni 2004 @ 17:37:54 #7
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_19998706
wat een gelul , als dat ding zoveel energie kost waarom worden ze dan uitgezonden om te spionere over zee?

en inderdaad complete filmpjes...
waren er ook geen fotos van de abu gevangenis?
was dat ook niet geheim?

ik zeg nieteens dat er wat achterzit.
het is spionage , dat gebeurt constant , maar dit is een interresante gadjet
waar ik het over wil hebben

opmerkingen als , je kijkt teveel x files heb je niks aan in deze topic.

dus praat over het apparaat zelf of start een topic over de xfiles voor je eigen clubje.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 17:52:14 #8
17061 mvt
blame Canada
pi_19999071
quote:
op vrijdag 18 juni 2004 16:28 schreef baajguardian het volgende:
het is wel degelijk geheim
volgens mij heb ik er in de kijk al eerder flink wat over gelezen en ook op discovery over gezien.
en volgens mij hoeft zo'n ding nieteens zoveel energie te gebruiken. als het gewicht laag is en ze een goede energiebron hebben is het te doen. zelfs een combinatie van accu's + zonnecellen is te doen bij dat soort dingen. vergeet niet wat de global hawk en de nuna met een combinatie van laag gewicht, accu's en zonnecellen kunnen doen.

en die rotor in een ring is niet echt revolutionair. die zie je ook in bijvoorbeeld de gecancelde commanche helikopter en ook in minder wilde ontwerpen van vliegmachines.

beter nog, het is gewoon een helikopter waar de heli om de rotor heen gebouwd is ipv eronder
We were to understand there would be pie and punch?
  vrijdag 18 juni 2004 @ 18:02:11 #9
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_19999314
quote:
op vrijdag 18 juni 2004 17:52 schreef mvt het volgende:

[..]

volgens mij heb ik er in de kijk al eerder flink wat over gelezen en ook op discovery over gezien.
en volgens mij hoeft zo'n ding nieteens zoveel energie te gebruiken. als het gewicht laag is en ze een goede energiebron hebben is het te doen. zelfs een combinatie van accu's + zonnecellen is te doen bij dat soort dingen. vergeet niet wat de global hawk en de nuna met een combinatie van laag gewicht, accu's en zonnecellen kunnen doen.

en die rotor in een ring is niet echt revolutionair. die zie je ook in bijvoorbeeld de gecancelde commanche helikopter en ook in minder wilde ontwerpen van vliegmachines.

beter nog, het is gewoon een helikopter waar de heli om de rotor heen gebouwd is ipv eronder
ok bedankt voor je uitleg.
kijk ik wist er (zie mijn ts post) ook niet alles vanaf.
ik heb het wel een tijdje lopen bestuderen maar qua techniek nog niet
dus het is gewoon een helicopter met lichaam eromheen gebouwd...ok

kijk dit soort posts heb ik tenminste wat aan.
bedankt
  vrijdag 18 juni 2004 @ 18:05:46 #10
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_19999399
quote:
op vrijdag 18 juni 2004 17:03 schreef livelived het volgende:

[..]

waar komt die energie vandaan? ik kan me er op dit moment echt niks bij voorstellen namelijk
beweging door de magneten
  vrijdag 18 juni 2004 @ 18:09:19 #11
17061 mvt
blame Canada
pi_19999483
quote:
op vrijdag 18 juni 2004 18:02 schreef baajguardian het volgende:
dus het is gewoon een helicopter met lichaam eromheen gebouwd...ok
wat ik er vaag van weet wel
hoe precies de aandrijving zit, bijvoorbeeld via een as aan een motor(zoals bij een heli (en dus ook de staartrotor van de comanche) of magneten aan het uiteinde van de bladen en dan via ene lineare versnellingsmotor (zoals bijvoorbeeld ook gebruikt wordt bij de maglev van siemens) dat weet ik niet (laatste lijkt me wel het makkelijkst in dit geval).

maar in principe lijkt het me gewoon een heli, vooral omdat hijvan sikorski is.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 18:30:40 #12
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20000071
ok , dat tech gedeelte dan

de magneet aandrijving is dat nu toch behoorlijk nieuw...tenminste als je het zou installeren als energie bron , voor zelf aandrijvende apparatus

zo als ik heb begrepen vliegt die micro spy drone aka dit model de cypher met deze tech.

wat weten jullie hiervan?
pi_20000559
ik vind dat ze moeten zoeken naar mogelijkheden om quicksilver en kwik als aandrijving. maar dat vind vast niemand anders hier.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2004 18:55:53 ]
  vrijdag 18 juni 2004 @ 19:48:41 #14
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20001633
waarom?
warom altijd die opslurp barandstof dingen?

het is toch veel beter om een altijd zelf aandrijvend iets te hebben?
  vrijdag 18 juni 2004 @ 20:05:00 #15
17061 mvt
blame Canada
pi_20001949
quote:
op vrijdag 18 juni 2004 18:30 schreef baajguardian het volgende:
ok , dat tech gedeelte dan

de magneet aandrijving is dat nu toch behoorlijk nieuw...tenminste als je het zou installeren als energie bron , voor zelf aandrijvende apparatus

zo als ik heb begrepen vliegt die micro spy drone aka dit model de cypher met deze tech.

wat weten jullie hiervan?
dat is geen energiebron, dat is in principe niets meer dan een electromotor, heb je nogsteeds stroom voor nodig
  vrijdag 18 juni 2004 @ 21:37:37 #16
64288 Bensel
Ladderzat
pi_20003814
psst, lenbekkema.. quicksilver is de engelse benaming voor kwik, het zijn dezelfde dingen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  vrijdag 18 juni 2004 @ 22:56:45 #17
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20005862
quote:
op vrijdag 18 juni 2004 20:05 schreef mvt het volgende:

[..]

dat is geen energiebron, dat is in principe niets meer dan een electromotor, heb je nogsteeds stroom voor nodig
magneten hebben geen electriciteit nodig , die genereren het zelf als je die dingen aanzet tot rotatie
dan blijft het doorgaan , mits je het goed afgesteld hebt.
en voila , een pomp of roteer energie opwekker zonder stroom.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 23:16:52 #18
17061 mvt
blame Canada
pi_20006512
quote:
op vrijdag 18 juni 2004 22:56 schreef baajguardian het volgende:

[..]

magneten hebben geen electriciteit nodig , die genereren het zelf als je die dingen aanzet tot rotatie
dan blijft het doorgaan , mits je het goed afgesteld hebt.
en voila , een pomp of roteer energie opwekker zonder stroom.
nope,

een electromagneet is simpel gezegd een spoel (meestal met een geleidende kern erin). zet je er stroom op dan genereerd het een magnetisch veld zoals een magneet doet.

als je een magneet door een spoel haalt dat een verandering in de magnetische veldsterkte. als reactie genereert de spoel electriciteit. maar de magneet moet wel in beweging blijven.

het principe van de lineare versnellingsmotor : neen een "rails" (in dit geval het omhulsel van de cypher) en prop die vol met een heleboel electromagneten. neem een voorwerp wat op een of andere manier op eenzelfde afstand tot de rails blijft ( kan bijvoorbeeld een trein zijn, maar hier is het de rotor) en stop daar (electro)magneten in.
zet de magneten aan de rails aan en deze trekken de andere magneten aan, of stoten ze af.zodra het voorwerp (hier de rotoren) bewegen zet je ze weer uit en zodra het voorwerp de electromagneet gepaseerd is zet je de electromagneet weer aan, maar nu de andere kant op zodat het voorwerp afgestoten word, waardoor het voorwerp weer een zetje krijgt. dan gaat de electromagneet weer uit en begint het weer van voren af aan. een kwestie van aantrekken en afstoten. en dat kost energie.

oja, vergeet bij jouw voorbeeld de wrijving niet die de magneet afremt.
pi_20007535
daar doelde ik dus ook al op mvt. het ding kost sowieso energie, ook al is het weinig (wat ik betwijfel). maarja baajguardian was er zo van overtuigd dat hij een perpetuum mobile had ontdekt dat ik 'm maar in die waan liet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')